Přejít na obsah

Škrtící klapka


pmultimix

Doporučené příspěvky

Taaakze vysledok testu z filtrom nevysiel.

Z nejakeho dovodu ten podtlak co vytvara skrtiaca kl. v trubke od odvetrania klukovky je potrebny. Po par km. ktore som pobehal som si vsimol kvapvocky oleja. Ich povod som nasiel na vrchu odmerky oleja. Spliecha to asi inym smerom ako ma a olej sa tlaci von popri odmerke.

Dalsie riesenie je odviest ten hnus od klukovky nejako dalej od skrtiacej do sania. Povedzme hadickou predlzit odvetranie do sania. Len aby so nespliechalo na spodnu str. skrtiacej klapky.

Nieco v tomto smere som urobil, zial nemam fotak. zajtra to otestujem a dam vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna malá hadička je na odvětrání klikové skříně takzvaným systémem pozitivního odvětrání to znamená že kliková skříň je odvětrávána podtlakem co je přímo v sání tedy ZA škrtící klapkou. Kdežto druhá hadice s větším průměrem v případě že je plynů moc odvádí plyny před škrtící klapku kde ale není tak velký podtlak.

Snad to pro malé objasnění problematiky stačí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked to tu tak čítam,až mráz mi chodí po chrbte,ked si predstavým čo sa mohlo stáť.Tiež som totiž čistil klapku,ale "klasicky".Jedným prstom som ju otvoril a drhým s handričkou som ju vytrel dočista dočista :) .Kámoš ma uisťoval,že je samonastavovacia a že sa jej nemôže nič stáť.Teraz už viem že môže.Radšej kúpim nejaký ten sprej a poprípade ju aj vyberiem,ale elektroniku radšej neodpojím.Nemám do servisu tak blízko,ako poniektorí z vás a hlavne je to do kopca,čo by som asi nevytlačil ;) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked to tu tak čítam,až mráz mi chodí po chrbte,ked si predstavým čo sa mohlo stáť.Tiež som totiž čistil klapku,ale "klasicky".Jedným prstom som ju otvoril a drhým s handričkou som ju vytrel dočista dočista :) .Kámoš ma uisťoval,že je samonastavovacia a že sa jej nemôže nič stáť.Teraz už viem že môže.Radšej kúpim nejaký ten sprej a poprípade ju aj vyberiem,ale elektroniku radšej neodpojím.Nemám do servisu tak blízko,ako poniektorí z vás a hlavne je to do kopca,čo by som asi nevytlačil ;) .

ale kamarat mal pravdu ze sa dokaze sama nadstavit. ale riziko tam je niekto v pohode a niekto ma problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked to tu tak čítam,až mráz mi chodí po chrbte,ked si predstavým čo sa mohlo stáť.Tiež som totiž čistil klapku,ale "klasicky".Jedným prstom som ju otvoril a drhým s handričkou som ju vytrel dočista dočista :) .Kámoš ma uisťoval,že je samonastavovacia a že sa jej nemôže nič stáť.Teraz už viem že môže.Radšej kúpim nejaký ten sprej a poprípade ju aj vyberiem,ale elektroniku radšej neodpojím.Nemám do servisu tak blízko,ako poniektorí z vás a hlavne je to do kopca,čo by som asi nevytlačil ;) .

odpojeni kabelu se neboj, jen odpoj baterku POCKEJ 5MINUT to mi rikal kamos ze skodovky a pak odpoj kablik, ale problem je vtom ze klapka ma sve hodnoty nastavene jak je spinava jak ji vycistis tak se ty hodnoty zmeni a pokud se zmeni moc tak uz nejedes :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odpojeni kabelu se neboj, jen odpoj baterku POCKEJ 5MINUT to mi rikal kamos ze skodovky a pak odpoj kablik, ale problem je vtom ze klapka ma sve hodnoty nastavene jak je spinava jak ji vycistis tak se ty hodnoty zmeni a pokud se zmeni moc tak uz nejedes :)

Tak v tom by problém nemal byť.Nikdy som ju nemal tak špinavú,ako som vydel na fotkách vyššie. :wacko: Mal som tam len jemný mastný film a okolo klapky slabučký tmavší krúžok.

Ináč otačky mi na voľnobehu lietajú tiež.Vymenil som sviečky,vyčistil klapku,dal som chip a lieta to stále. :( Už to vydím len v tých rozvodoch.A možno raz dojde aj na ne. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v tom by problém nemal byť.Nikdy som ju nemal tak špinavú,ako som vydel na fotkách vyššie. :wacko: Mal som tam len jemný mastný film a okolo klapky slabučký tmavší krúžok.

Ináč otačky mi na voľnobehu lietajú tiež.Vymenil som sviečky,vyčistil klapku,dal som chip a lieta to stále. :( Už to vydím len v tých rozvodoch.A možno raz dojde aj na ne. :)

njn ta spinava klapka je moje je to tim ze auto ma nalitane 140 tis a jsem druhy majitel a je to 74Kw 1,4 16V u ni to dela a taky se mi jeste auto nezda jak jsme ji vycistil a seridil:( zkusim jeste svicky vymenit ale jak jsem je mel venku byli dobre

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dnes som sa pustil do čistenia, mysliac si že nebudem mať moc práce....

Foto1: Ešte namontovaná klapka, všimol som si že pri vypnutom zapalovaní je pootvorená

Foto2: Už vymontovaná von z auta, trochu zas nezaostril neštastník....

Foto3: Priznám sa že takto som to nečakal.....

Foto4: Nasávacie potrubie pod klapkou....to isté ako klapka... :(

Foto5: Už po nejakej chvíli čistenia na demonštráciu že je klapka v kludovom stave otvorená

Foto6: Zhruba už vyčistená, je na hrane však vidieť že je tam usadenina ktorú bolo treba vyčistiť

Foto7: Strašne ťažko sa to čistí pretože klapka je do východzej polohy ťahaná strunou a je tam

málo miesta na držanie prstu a čistenie ďalším tak tie rohy pri oske šli velmi ťažko

Foto8: Použité čistiace pomôcky - technický benzín (mohol som radšej použiť riedidlo ale už som to nechcel miešať)

a vaičky na tyčinkách z DM :) a handra

Treba si dať potom pozor a pozreť sa proti svetlu aby v ten medzere neostala najaká smietka ako mne a bolo to treba prebehnúť ešte raz potom...

Klapka fungovala bez nastavovaní, neodpájal som ani baterku...

Špinavý som bol ako baník :)

post-3171-1183299867_thumb.jpg

post-3171-1183299943_thumb.jpg

post-3171-1183299985_thumb.jpg

post-3171-1183300054_thumb.jpg

post-3171-1183300128_thumb.jpg

post-3171-1183300480_thumb.jpg

post-3171-1183300643_thumb.jpg

post-3171-1183300838_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som si tú klapku vyčistil predvčerom aj ja, na 1,2HTP/40KW som si po 40 000 Km menil vzduchový filter a kryt motora bol dole. Po hororových príbehoch o čistení VK som pre istotu odpojil baterku, vytiahol konektor a odkrútil 4 thorxy. Pravdu povediac, čakal som to horšie, ale na vyčistenie to bolo tak akurát. Klapku som vyčistil acetónovým riedidlom a tenkým štetcom, pre istotu som skrinku s mechanikou držal hore, prípadne na boku, nikdy nie dole. V kľudovej polohe je klapka naozaj pootvorená a stále som videl v priehľade nejakú nečistotu, tak som na sacie potrubie položil papierovú utierku (2x) a vzduchovú klapku, pripojil konektor, batériu a zapol zapaľovanie. Po stlačení plynového pedálu na cca 3/4 sa klapka otvorí (pozor, naplno sa otvára a zatvára, asi ako pri obmezdovači) a dočistil som miesto v okolí dosadania klapky, ku ktorému sa inak nedá dostať. Po založení VK motor som nechal na cca minútu zapnuté zapaľovanie a potom v pohode motor naštartoval. Pre istotu som ešte prečítal VAGom chybové kódy (neboli žiadne, ja blbec som to mal urobiť aj pred odpojením batérie). Založil som kryt motora s novým filtrom a išiel som Fabku testnúť do kopca, ide o čosi lepšie, ale to pripisujem skôr výmene vzduchového filtra.

post-8574-1183810842_thumb.jpg

post-8574-1183810857_thumb.jpg

post-8574-1183810875_thumb.jpg

post-8574-1183810890_thumb.jpg

post-8574-1183810899_thumb.jpg

post-8574-1183810993_thumb.jpg

post-8574-1183811524_thumb.jpg

post-8574-1183811543_thumb.jpg

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá moja je z roku 2004, sa mi nechce veriť, že dnes robia aj vzduchové klapky z umelej hmoty, už to plastové sanie je silná káva. Ten vzduchový filter som chcel v servise vymeniť pri ročnej prehliadke (cca 12 000 Km), no premúdrelý technik mi povedal že netreba, že sa mení až pri 60 000Km, barbarstvo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK: nad tym som sa zasmial ze vzduchovy sa meni po 60tkm a pelovy co je menej dolezitejsi po 30tkm. inak ak auto parkuje vonku a nebodaj este v oblasti stromov tak sa je dobre ten interval este aj o nieco skratit. ja som menil vzduchovy po cca 11tkm a ked som videl aky bol tak po 60tkm by bolo zaujimave a myslel by som si ze mi to auto chipli :)

p.s.: niekedy nechapem myslienkove pochody skodovky a kto navrhuje taketo intervaly. inak suhlasim vymena filtra kazdy rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem si to celé pročetl a musím se taky s něčím "pochlubit". Mám Fabku 1.2 40Kw r.v. 02, zatím nebyly větší problémy jen teď-začlo to tím, že se mi zvedly volnoběžné otáčky a ty začly různě kolísat mezi cca 700-1200 a potom se mi rozsvítila kontrolka Elektroniky motoru. Tak jsem s tím zajel na diagnostiku, tam to vypsalo-vysoké otáčky při volnoběžných otáčkách motoru-vymazání chyb a po nastartování se rozsvítilo i EPC+otáčky pravidelně lítaly mezi cca 1000-1200 a motor vůbec nereagoval na plynový pedál...! Jakmile jsem vypnul zapalování a znovu nastartoval a držel plynem otáčky nad cca 1200 tak to bylo ok, ale jakmile jsem zase nechal spadnout otáčky do pásma volnoběžných, tak opěd EPC a žádná reakce na plyn... Diagnostika už vypsala chybu se škrtící klapkou...

-myslíte, že se mohlo něco posrat VAGem?

-údajně je to na výměnu škrtící klapky (jinak ve škodovce na 12tis., v neautorizovaném servisu na cca 4,5tis.)

Má někdo nějakou podobnou zkušenost? Myslíte, že by stálo za to zkusit tu klapku vyčistit? Moc zasraná není...

Díky moc za nějaké poznatky+rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...