Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Tie kolecka po odmontovani skrutky /matice sa stiahnu klasickym dvojramennym stahovakom zrejme.

medzi ten dekel ide dake tesnenie ci dat cerveny silikon ci daky specialny typ.

A casovo to kolko asi zaberie v priemere.demontaz+montaz.

Upraveno od Piaggio

potřebuješ silikon na vanu oleje a na víko rozvodu, každý je jiný, já koupil originál na víko (hlídá se datum spotřeby a uděláš s tím cca 4 rozvodové víka), ale stojí dost velký balík, kdybych to měl rozdělaný tak si vyměňím řetěz i napínák, doporučuje se při demontáži víka rozvodu vyměnit gufero i šroub řemenice. Čas je vždy nejistý stačí aby se něco podělalo a rázem je všechno jinak.

Tie kolecka po odmontovani skrutky /matice sa stiahnu klasickym dvojramennym stahovakom zrejme.

žiadny sľahovák nepotrebuješ...kolečká vačiek nie sú na kuželi..povolíš šrób a kolečko je voľné

Ono tiez by som to vymenil najradsej komplet. Ale ked by som menil retaz,tak asi aj kolečká by bolo treba....

No nejde ani tak o to co ale ako to spravne nacasovat.Mam daco cez 90tisic,aj keď som si vravil že do 150 tisic by mohla tá doživotná reťaz vydržať. :kol-46: .

Ale fakt je taký,že čim človek o tom viac vie ,tak tým viac ma obavy. :kol-43:

No inak čítal som v súvislosti z modernizáciou HTP motora o pojme ozubená reťaz.Nemáte dakto foto ako vyzerá ozubená reťaz ?.článkova viem totiž jak vyzerá,ale ozubená???

žiadny sľahovák nepotrebuješ...kolečká vačiek nie sú na kuželi..povolíš šrób a kolečko je voľné

No to je fajn.

na správne nastavenie/načasovanie rozvodov predsa použiješ tie tady zmieňované prípravky..

Ved,hej .Ja som sa len pytal an ten pojem ozubena retaz,ta co sa davala do tych novych HTP motorov.

já myslím, že je to souhra dvou věcí. první bude ten olej, kdy už nemá 100% vlastnosti, proto může napnutí trvat o něco déle, což by nevadilo. co ale v tomhle případě vadí, je nastartovat a krátce nato zhasnout motor. není pravidlo, že v tomhle případě to přeskočí, ale pravděpodobnost je x krát větší než při běžném používání.

ale tak tomu skoceni by mela zabranit ta delsi lista,ne?

Mne sa zdá, že ide o to, že pôvodné koliečka na HTP rozvode mali tie zúbky velmi malé a dosť oblé, čize to nezaručovalo najlepšiu trakciu reťaze cez tie zúbky.

no já bych neřekl, že ta delší lišta je něco speciálního a výbornýho. spíš ta původní byla totálně zmršená a tam to skákalo, ikdyž někdo nepoužil ričku a nechal kvalt. s tou normální lištou už by se to stát nemělo. jenže ten řetěz je fakt o dost větší a pladná docela obstojně u studenýho motoru, navíc s najetýma cca 100tis. stav oleje má vliv na dobu za jakou se vůle vymezí a ty delší lišty zajistí, že to neskočí po dobu než se to napne. jenže když vypneš motor s nenaptutým, rozhoupaným řetězem... otáčky při dotáčení logicky padají, tím pádem i tlak oleje, plus setrvačnosti z kliky a vyrávací hřídele, no a v ten okamžik je pravděpodobnost větší. ty napínáky nejsou všemocný, to by musely obepínat ty kola i zvrchu, tam se to právě nejvíc mrská mezi kolama.

To je fakt.Ale chcelo by to foto toho vylepsenia z r 2009 alebo 2007.

  • 3 týdny později...

mam 11/2003 a listu mam dlhu !!

Auto mam od nova. AZQ

Od jakýho roku mají motory standartně delší napínací lišty? 12V netrpí na propalování ventilů?

delší lišty se montovala od roku 05

Nazdar chlapi.

Řešíte tady rozvody na fabii. Mám Fabii HTP, AWY - 40 kW, r.v. 10/2003. Vždy, když nastartuju, tak v tom motoru "rachotí". Jakoby celý drnčel a rezonoval. Takový zvuky jako kov na kov. po chvíli se to zklidní a po čase to udělá znovu ( vesměs při volnoběhu - s tím, že mi otáčky klesnou podle otáčkoměru pod 700 ot/min a celé to nepříjemně drnčí. Nemůže být skočený nebo jen volný řetěz?

Díky za radu

Around

Pekne poporiadku,to že ti pri štarte zarachotí to je klasika u retiazkových HTP,s tým nič neurobíš to je už tak (blbo) vymyslené konštrukčne,robí to každému.Ak ide o preskočenie retiazky tak sa doporučuje meniť olej skorej ako 15 000 km,najviac 10 000km,no najlepšie v polovici 7 500 km aby ešte nezdegradovaný olej od zohrirvania katalyzátorom dobre napínal hydraulický napínák a ten šponuje tú retiazku.Aj tak si myslím že skoršiu výmenu praktizuje možno 10% majiteľov HTP,ja tiež poctivo odjazdím 15 000 km.Čo sa týka toho výpadku motora aj mne sa to občas stane ako píšeš pri voľnobehu,napr. na križovatke,pripadá mi to akoby vynechal jeden valec,otáčky klesnú cca na 500 a potom sa zasa vyhúpmu ako keby sa nič nestalo.Na voľnobeh to občas potriasa,ale tento výpadok na 500 ot je iný.Tento úkaz neviem čím môže byť a ani som to zatiaľ neriešil,lebo motor ide dobre,samozrejme podľa možností HTP.

Nekultivovanosť chodu motora HTP je vraj daná konštrukciou tohoto motora,tri válce nie sú štyri.

Jaj vidíš ty máš 40Kw to nepreskakuje,skorej sa podpaľujú ventily.

Nazdar chlapi.

Řešíte tady rozvody na fabii. Mám Fabii HTP, AWY - 40 kW, r.v. 10/2003. Vždy, když nastartuju, tak v tom motoru "rachotí". Jakoby celý drnčel a rezonoval. Takový zvuky jako kov na kov. po chvíli se to zklidní a po čase to udělá znovu ( vesměs při volnoběhu - s tím, že mi otáčky klesnou podle otáčkoměru pod 700 ot/min a celé to nepříjemně drnčí. Nemůže být skočený nebo jen volný řetěz?

Díky za radu

Around

Viac by napovedal počet najazdenych km.

Ale ako by asi v autorizovanom servise povedali, jeho stav zodpoveda ,obvyklému opotrebeniu :D .

No asi suce na repas hlavy. Ale skocenu retazu to asi nebe,chcelo by to pohlad dakeho skuseneho mechanika. :kol-140:

Upraveno od Piaggio

  • 2 týdny později...

K té Fabii - je to rok 2003, AWY, 40 kW, najeto 65.000 km, servisováno do 50.000 km. Měl jsem to na Vagu a nic to neukázalo.

Potenciometr pedálu plynu, klapka vzduchu a ostatní hodnoty - vše OK. A stále drnčí a drnčí. Je to jen při volnoběžných nebo mírně zvýšených otáčkách.

Ještě zkusím prolézt uložení a případně i vzduch. filtr a jeho uchycení. Pak už nevím.... Každopádně díky za rady... around

daj dake video pripadne audio kde je to pocut, bude sranda :palec:

Nazdar chlapi.

Řešíte tady rozvody na fabii. Mám Fabii HTP, AWY - 40 kW, r.v. 10/2003. Vždy, když nastartuju, tak v tom motoru "rachotí". Jakoby celý drnčel a rezonoval. Takový zvuky jako kov na kov. po chvíli se to zklidní a po čase to udělá znovu ( vesměs při volnoběhu - s tím, že mi otáčky klesnou podle otáčkoměru pod 700 ot/min a celé to nepříjemně drnčí. Nemůže být skočený nebo jen volný řetěz?

Díky za radu

Around

HTP mají hydraulický napínák, takže hned po startu mi to taky drnčí, mám verzi 47 kW, ale asi tak po minutě jízdy nebo běhu na volnoběh je to dobrý.

  • 1 měsíc později...

11/2003 mozes mat listu dlhu iba ak sa menila.

  • 1 měsíc později...

Já mám dotaz, máme Fabii 1,2 HTP 47 kW a ta má rozvodový řetěz, ne řemen, že jo? Zřejmě tam budeme mít krátké lišty, takže tam rovnou hodit ty dlouhé, že? A v kolika tak měníte rozvody? Díky za odpověď.

ano, řetěz, záleží kolik máš najeto, ale Škodovka udává doživotní. Teď jde také o to jestli chceš mít "jistotu" s dlouhými lištami.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.