Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahojte, v poslednom období mám problém s vyššou teplotou oleja.

v zime sa menil radiator kúrenia a robil celkový preplach chladiacej sústavy po usadeninách z degradovanej G13ke.

S oteplením som si všimol, že teplota oleja je vyššia ako bývala v minulosti.

Okresky (90-100km/h)- predtým do 100°C-teraz do 110°C/ Diaľnice (130-140km/h) - predtým do 115°C/teraz do 125°C.

Minulý týždeň sa robil ďalší preplach chladiaceho systému, ktorý stále vyplavil nečistoty a chladiaca po pol roku bola zase hneda.

Teraz je tam G12evo, olej s vodou sa nemieša, ani naopak. Voda sa nestráca, olej - bežná spotreba ako keď bolo auto nové.

Okrem toho som doma penou a oplachom prečistil predný chladič aj z vonka. Rozvody menené minulý rok v predstihu pri 170k miesto predpísaných 210k. Olej je nový, cca 5000 km po garančke. Auto servisované len v ŠA.

 

Syndróm je nasledovný. Cca 30km teploty oleja v norme. Následne sa začne zvyšovať a maximá sú cca o 10°C vyššie ako predtým.

Voda je podľa ukazovateľa na 90ke. Ak auto ide do stúpania, teplota oleja začne klesať, pri klesaní naopak stúpa.

Už som písal aj na ŠA centrálu, ale dočkať sa normálnej odpovede je asi v nedohľadne.

Potrebujem identifikovať príčinu. Viem, že viacero aut čo prešli neduhmi G13ky mali následne problémy aj s teplotou oleja, no jasnú odpoveď som nenašiel. Preto ak niekto má skúsenosť či vedomosť z iného auta s týmto motorom, prosím poraďte.

V servise nemali takýto prípad kam chodím a nerád by som štýlom vymeníme toto a toto a ja platím.

 

Moja dedukcia je nasledovná:

- keďže sa teplota vody nezvyšuje, myslím si, že chladič oleja neodovzdáva dostatočne teplo vode. (plánujem ho meniť, no vyhol by som sa systémom opravy pokus omyl-eurá do luftu.)

- ak to nie je chladič oleja, tak napriek teplote vody ok by som ako ďalšie usudzoval na vodnú pumpu (napriek výmene pred tým zanesením) alebo chladič vpredu zanesený. Ale tu si myslím, že by musela voda stúpať tiež, ale zase ak auto ide do kopca, zvýši sa záťaž, teplota oleja klesá. Pri vyšších otočkách a ustálenej jazde nie. Pri akcelerácii to isté. Teplota oleja klesne o 5-6°C ale akonáhle sa ustáli, vystúpi znova. 

 

Fakt som už zúfalý, lebo tá sranda z G13 ma doteraz stála už cez 1000 eur a stále nemám plne funkčné auto aj keď nič nehlási.

No v júli by som rád s ním do Talianska a pri teplotách vonku čo budú a terajšom "stave" oleja to nevidím reálne.

 

 

Vloženo

U Rapida 2019 jsem na jaře po 5 letech nechal na vlastní žádost při prohlídce preventivně vyměnit G13 za G12 Evo, problém s chlazením jsem neměl. Při vypouštění až úplně ke konci vytekla hnědá sračka. Četl jsem o zanášení systému G13 se sáčkem nějakého granulátu v nádržce. Na můj dotaz mě řekli, že sáček tam nebyl a bylo by to vyznačeno na nádržce, proto jsem se o to více už nezajímal. Tipoval bych, že máš chladící systém stále zanesený. Na údaj teploměru vody bych se nespoléhal, je to naprogramovaný sdělovač.

Vloženo (editace)

Tá G13 degraduje od tepelnej záťaže-preto tá hnedá sračka, či máš sáčik či nie. To je druhá vec, že ma nasrala škodovka tým, že v 2019 to do môjho auta napchali, no v 2020 už dávali G12 evo ale nám čo sme to tam mali to nik neoznámil, že si to vymeňte či vymeníme Vám to.

Chladiaci systém bol prepláchnutý znova minulý týždeň, odvtedy je voda v poriadku.

 

Preto tipujem ten chladič oleja, alebo ešte olejové čerpadlo-ale ak by bolo olejové čerpadlo vadné, mal by nastať pokles tlaku oleja a signalizovať to. Lenže každý tip neúspešný ide z môjho účtu.

3.7. mám termín. ale dovtedy by som rád určil, čo teda meniť.

 

Zatiaľ plánujem ten chladič. 

Editováno: , autor: csabac
Vloženo (editace)

Jestliže máš vyměněnou chladící kapalinu, voda se neztrácí, resp jak píšeš, nemíchá se s olejem, auto normálně topí (obě stran výdechů topí stejně) tak si myslím, že řešíš úplně zbytečnou věc. To znamená, že chladící systém jako takový je v pořádku. Evidentně chladící systém oleje funguje - když říkáš, že při vyšší zátěži teplota klesá. Chladící okruh oleje má dva stupně a neshledávám v tomto závadu. Můžeš vyměnit komplet chladič oleje, případně snímač teploty(a hladiny oleje) oleje ve vaně, olejové čerpadlo, vyčistit sací koš ve vaně atd, ale nemyslím, že něčeho dosáhneš. Bude tě to stát desetitisíce, abys zkusil vyřešit zvýšení teploty oleje o 10°C. V diagnostice, případně přes přípravek(u některých aut to jinak nešlo) se může nechat ověřit tlak oleje v určitých fázích běhu motoru a případně teplota oleje(ta by měla být přes diagn).  V případě závady na mazání se systém ozve zcela bezpečně. 

PS: přepni si ukazatel na spotřebu, tam tě nebude třeba tak drásat. Joke 😁

 

Editováno: , autor: lucky.jack
Vloženo

Chladiaci systém je čistení originál chémiou podľa TPI na výplach po G13 a následne aj inou chémiou.

 

K tej záťaži, ak idem po diaľnici, tak po 20km je teplota permanentne  medzi 118-125. to že klesne pri dákom stupáku na tých 118 je úplne mimo a tie teploty pre olej, motor ok nebudú. Takže 700km cestu s tým ja reálne nevidím.

 

Diagnostiku prinesie zajtra kolega a prebehnem life data a údaje. Otázne je, že to čidlo čo pracuje s PC auta bude ukazovať teplotu oleja aj na diagnostike. Takže teplota výpovednú hodnotu nedá. Tie tlaky áno.

Samozrejme nechcem minúť 10 tisíce, ale rád by som to auto mal funkčné najbližšie 2r. (100k km)

Vloženo

Samozřejmě že ta kapalina degraduje, ale v tom sáčku měla být nějaká chemie, která postupně uvolňuje inhibitory a byla to slepá cesta, proto asi G12evo. Řešilo se to i tady tuším v sekci O3, kde měli zanesené chladící okruhy a další z toho vyplývající problémy.

Vloženo

Už som pozeral aj tému o3, ale tam to končilo pri chladiacom systéme. Teplota oleja sa neriešila. Našiel som na seat fore 1,6 tdi s tým istým syndrómom ako scala u mňa, ale či to vyriešil dotyčný pred rokmi už neuviedol.

Vloženo
před 7 hodinami, csabac napsal:

Chladiaci systém je čistení originál chémiou podľa TPI na výplach po G13 a následne aj inou chémiou.

 

K tej záťaži, ak idem po diaľnici, tak po 20km je teplota permanentne  medzi 118-125. to že klesne pri dákom stupáku na tých 118 je úplne mimo a tie teploty pre olej, motor ok nebudú. Takže 700km cestu s tým ja reálne nevidím.

 

Diagnostiku prinesie zajtra kolega a prebehnem life data a údaje. Otázne je, že to čidlo čo pracuje s PC auta bude ukazovať teplotu oleja aj na diagnostike. Takže teplota výpovednú hodnotu nedá. Tie tlaky áno.

Samozrejme nechcem minúť 10 tisíce, ale rád by som to auto mal funkčné najbližšie 2r. (100k km)

 

Vaculík v jedné reportáži v časopise Svět Motorů o tomto motoru psal, že pokud teplota oleje nepřekročí 140°C, motoru se nic neděje, takže já bych se té Italie nebál...

Vloženo

chladiče si mal von a vyfúkal zozadu ? scaly po 200tis maju na sracku zabite chladice kde vecsinou nepreziju umytie z opacnej strany ... treba rozobrat vsetky tri chladice  a uvidis co tam je za bordel , tri kusy nove v rozumnej nahrade nestoja svet a myslim ze budes mat pokoj .... a pumpu ak su taketo veci davam vzdy bez clonky v nahrade ... 

 

inak scaly co som tu kedysi postoval maju cez 700tis km a vcera som sedel v jednej OCTIII co jazdi menej a ma 610

Vloženo

Chladič som vonku nemal. To by som musel rozobrať pol predku :) ale je tak zakrytý pri TDI, že špinu som priamo registroval len v dvoch pasoch o šírke 10 cm. Inde hmyz nic nenaráža skrz zaplastovania. Sa čudujem že to auto dôkaze vôbec dýchať.

Ak nepomôže iné, dôjde aj na demontáž chladiča, ale zatiaľ podľa toho ako to vyzerá, to nie je kriticky bod.

 

Dúfam, že tu nikoho neurazím, ale Vaculikovych 140°c si môže nechať.

Ja nebudem trápiť ten motor a jeho diely vysokými teplotami. Každý olej, motor má ideálnu pracovnú teplotu a teda permanentných 120-125°C ja nepovažujem za zdravé podmienky ani pre degradáciu oleja, ani pre časti motora.

 

Tie veci nestoja svet, ale ja potrebujem, aby to auto prežilo ďalších 100k km a nie do neho sypal peniaze. Preto som predal 5r s 250k, lebo som čakal, že ďalších 250 mám pokoj. No to som od začiatku nemal s týmto.

 

Proste potrebujem zúžiť potenciálne príčiny a tým aj pokus/omyľ/výdavky.

Ak zrátam 1000eur čo tento problém zhltol skrz "výrobnej" vady G13, už som mohol mať za to mať vreckové na dovolenku, či časť peňazí na motor na čln. Nehovoriac o dome, kam potrebujem prioritne dávať.

takže potrebujem to auto udržať funkčné ďalšie 2r., bez pchania prachov do neho.

Vloženo

a s prepacenim na keru pi*u sa vypytujes ked ti poviem realne skusenosti a aj tak si to vyriesis po svojom ... poznam xyz aut , scaly , oct4 ktore sa hriali ako besne a po vymene chladicov ok ... stare auta mali tieto problemy len okrajove , zrejme mali lepsiu dimenzaciu chladicov ... je tam milion plastovych sani , kokotne mriezky masky , vsetko co tam vleti tam ostane ... ked menim klima chladic na mqb aute ze ma 6+ rokov a dam ho dole tak je tam bordel jak svina pod nim , rebierka polamane zabite , polovicka vzduchu ide mimo ...  ja vydavky takto neratam lebo ratat co som mohol a neurobil inak akosi nema zmysel , najlepsie nedat ani korunu a neriesit kym to ide, takym ludom to vydrzi najlepsie ... mna zivot naucil ze ak daco chcem musim si to kupit a nelamentujem nad tym ... a bud chcem a potrebujem alebo je to rozmach 

Vloženo
On 6/11/2025 at 8:51 AM, csabac said:

Voda je podľa ukazovateľa na 90ke. Ak auto ide do stúpania, teplota oleja začne klesať, pri klesaní naopak stúpa.

Mňa zaujala táto veta. Ak ideš do kopca, tak motor je pod väčšou záťažou, to logicky by sa mal viac zohrievať a pri klesaní naopak. Budem teraz strielať od pása, ale ja by som sa na začiatku zameral asi na olejové čerpadlo. Nemá tento motor podobnú funkciu ako motorizácie s vyšším objemom, že pri nižšej záťaži dávajú nižší tlak oleja? Možno pri slabej záťaži to čerpadlo už nejako drhne a keď sa roztočí viac, tak ešte zvláda svoju úlohu.

Vloženo

@Suri. Oslovil som clena z fora co ma obdobny problem na o3. Vymenil chladic, preplachy, viac dielov okrem chladica oleja. Problem pretrvava. Ak chladic nie je  zaneseny a poskodeny zpredu, asi tazko bude od zadu kde je plast s vyklopnymi lamelami. Ale vdaka za radu. Akurat ak by chladic nechladil dostatocne, prehrievala by sa aj voda

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...