Publikováno Leden 8, 201411 r Zdravím, měl bych takový dotaz, jakou životnost má kapalina v posilovači řízení (km/roky) a zda se případně doporučuje po určité době vyměnit? Jestli je to třeba podobný případ jako s převodovým olejem, který se podle servisky také měnit nemusí, ale je lepší to udělat. Na autě mám najeto necelých 80 000 km a je staré 6 let, tak jestli to nějak řešit nebo zatím není třeba. Díky za všechny rady, postřeha a názory.
Leden 9, 201411 r Já ji měnil. Ale nevím jestli to stálo za to. 1) To co jsem vypustil podle oka vypadalo dobře, čistě, bez zákalu. 2) Nepodařilo se mi vypustit všechno, asi tak 6 dl z 8. Ten zbytek z 1 l jsem "dovyměnil" (vycucnul jsem 2 dl a dolil zbytek) po roce. Jestli jsem tím něčemu pomohl nevím, ale určitě jsem tím nic nezkazil.
Leden 9, 201411 r Autor Tak ona každá kapalina má nějakou životnost asi, tak proto se ptám. Stejné jako u toho převodového oleje nebo chladící kapaliny, které se podle servisní knížky také nemění.
Leden 9, 201411 r Když skladovatelnost oleje je například 5 let, tak životnost v provozu delší nebude.
Leden 9, 201411 r Já mám 1,2 HTP 47 kW r.v. 2007 a vešel se tam necelý litr, podle DP 0,8 l. Koupil jsem ho jako náhradní díl http://www.skoda-dily.cz/eshop/g002000-olej-servorizeni-1l.html Nepovedlo se mi odpojit vratnou hadici (bál jsem se, že ulomím ten plastový nátrubek na čerpadle) tak jsem vysával stříkačkou z nádržky co to šlo, pak zatočil volantem několikrát sem a tam, vysál co nateklo, to jsem zopakoval několikrát. Pak jsem nalil nový, zatočil volantem, dolil, to jsem zopakoval několikrát. Vše bez zapnutého zapalování, aby se nezapsala nějaká chyba. Po první jízdě zkontroloval hladinu a dolil na max. Dobré je si něčím podložit kola, aby se netočila (nešoupala) guma po asfaltu. Já já jsem použil plastovou folii, pod každé kolo na sebe dva kusy velikosti A4. Upraveno Leden 9, 201411 r od McMatej
Květen 9, 201510 r McMatej- A nebylo by efektivnější předek auta zvednouta podložit aby byly kola ve vzduchu?
Květen 9, 201510 r Bylo, ale je to výrazně víc práce. A zmenšení odporu otáčení volantem bylo až překvapivě velké.
Říjen 19, 20177 r a kudy ti to valí? ja tam loni měl jen tak postříkany nas servem a ten mam čerbou prevodovku. já sem totiš jednou couval mez motoru asi 20 metru z kopce,jestli to neni chyba kroutit volantem bez zaplyho motoru
Červen 23Čer 23 Vicko k doplneni/kontrole jsem nasel, ale je dost blbe pod baterkou. Je nejaky trik, jak si nezlomit ruku a vlezt tam? Nebo musim opravdu 1. vyndat baterku, 2. jeji ram, v kterem sedi a az potom muzu odsroubovat to vicko od kapaliny do posilovace, abych se podival, proc mi drhne volant? Ve Volvu to bylo normalne nahore vedle vicka od ostrikovacu, tady je to takhle blbe, moc se mi nechce verit, ze musim udelat tuhle slozitou proceduru... diky za radu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.