Publikováno Leden 26, 200718 r Chlapi teraz keď napadol sneh a trochu primrzlo, tak som chcel vyskúšať ASR. Ale pri zapnutom aj vypnutom ASR mi prešmykovali kolesá. Má niekto s týmto skúsenosti? Čítal som aj staršie príspevky ale odpoveď na moju otázku som nenašiel. Všade som čítal len dorobenie ASR...
Leden 26, 200718 r Smykat sa Ti aj budu.....ja co som si vsimol rozdiel bol v tom ze mozes tlacit na pedal kolko chces a otacky viac ako na 3t nevyletia.Ale dnes to chcem ist vyskusat ako sa to bude chovat na snehu, lade.Chcem to vyskusat v kopci vyp/zap. Potom dam echo.
Leden 26, 200718 r To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... Upraveno Leden 26, 200718 r od f888
Leden 26, 200718 r Já to teda poznávám dost, jak to zasahuje, pořád mi to ubírá, brzdí a kontrolka bliká jak splašená..
Leden 26, 200718 r To, že ASR funguje zistíš aj podľa toho, že okrem blikania kontrolky sa ozve aj čerpadlo ABS a začnú sa pribrzďovať kolesá (funkcia EDS). Vydáva to charakteristický zvuk... Bohuzel to neni presne. Neni pravda, ze auto vybavene systemem ASR ma nutne i EDS, ktere se prave ozyva, jak bylo receno, pres cerpadlo ABS, aby pribrzdovalo hnana kola. Novejsi modely (od MR2004?) maji samotne ASR, ktere se projevuje pouze (mimo blikani kontroly) snizovanim otacek (tedy vykonu) motoru. Proto muze na velmi kluzkem povrchu (snih, led) i pres regulaci ASR, predevsim zpocatku regulace, dochazet k prokluzu kol.
Leden 26, 200718 r Moje skusenosti s ASR su asi nasledovne: 1. v lete: super vec, hlavne ked v rychlosti vletis do nejakej kaluze alebo mlaky. 2. v zime: Pri rozbiehani na lade-tvrda vozovka. Zaradena jednotka, pustam spojku, kolesa preklzuju, ked sa ako tak trochu rozbehnem (5-10 km/h) zapina ASR, mozem na to dupat kolko chcem - ASR automaticky reguluje otacky. rozbeh je plynuly. Ak ho vypnem je to hruza (predne smykaju jak hovado a je to k nicomu. Pri jazde po smyklavej vozovke (ako dnes - Foto ) Jazda tak 50-60 km/h - miestami total ladova cesta. Pridam prudsie plyn, ASR krasne zapracuje a nepusti do otacok, ked ho vypnem dupnem na plyn a uz to ide do 3-4 tis otacok, kolesa hrabu, auto zacina byt neudrzatelne na vozovke. (staci blbo otocit volantom a hodiny su na ceste hned). Pri jazde v hlbokom snehu: moc som neskusal, no myslim si ze ak su dobre pneu tak je lepsi zaber bez ABS. ALE NETVRDIM. Podelte sa so skusenostami.
Leden 26, 200718 r ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn.
Leden 26, 200718 r ASR: kromě břečky a rozježděného sněhu, kdy může být lepší se " vyhrabat" ASR zcela jednoznačně pomůže - hlavně u silnějších motorů, kdy se nedá zcela citlivě dávkovat plyn. Jo jo bez tohodle pomocnika si uz zivot ani nedokazu predstavit .-)nadruhou stranu uz je clovek v aute daleko vice gumovy a nepotrebny.)
Leden 28, 200718 r Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky Upraveno Leden 28, 200718 r od Mikosar
Leden 28, 200718 r Porad se tu resi ASR, ja neustale nevim jestli to ma vubec nejakou funkcei, dnes jsem zkousel ASR na snehu, vyjizdel do kopce kontrolka prokluzu kol zacala blikat, tudiz jsem zapl ASR, ale kola porad prokluzovala, nevim, ze by to melo nejaky ucinek, normalne to auto sebou smykalo a ASR asi zadny ucinek nemelo, zadnou chybu mi to nehazi, nevim mozna to blbe pouzivam, poradte prosim jak je to tedy s tim ASR?? Diky No kdyz zmacknes to tlacitko ASR tak se ti ASR vypne a ne zapne a kontrolka potom sviti ) Blikajici kontrolka znaci, ze je ASR v cinnosti.
Leden 28, 200718 r Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí.
Leden 28, 200718 r Zkoušel jsem rozjezd do kopce na sněhu a super.Kolo si asi jednou prohráblo a pak nic,pěkně jsem se rozjel bez hrabání.
Leden 28, 200718 r Autor Včera som to skúšal aj ja a tak ako vravíš, raz si to hrabne a potom super...
Leden 28, 200718 r Navíc EDS ( el. uzávěru diferenciálu ) funguje i při vypnutém ASR, takže prostě zběsile hrabou obě kola stejnou rychlostí. Uz jsem to jednou psal, ne vsechny Fabie s ASR maji i EDS, a to co popisujes je vlastnost mechanicke uzaverky diferencialu. U EDS je tenhle jev (hrabajici obe kola stejnou rychlosti) velice zridka kdy dosazitelnej, protoze EDS zasahuje pribrzdovanim jednotlivych kol, nikoliv mechanickou uzaverkou diferencialu.
Leden 28, 200718 r no vždyť píšu že EDS je el. uzávěra dif. a to hrabání obou kol souběžně dosáhnu celkem často.
Leden 28, 200718 r Tak som mal moznost cez vikend jazdit po snehu a skusal som vypinat a zapinat ASR ale ziaden rozdiel som nevidel.Teda az na to ze ked smykalo a bolo zapnute ASR otacky nesli az do cerveneho ale cca do 3t. Ale kolesa smykalo a nevidel som ziaden rozdiel ked bolo zapnute alebo vypnute. Chcelo by to este EDS samotne ASR je zbytocnost. Upraveno Leden 28, 200718 r od makov
Leden 28, 200718 r Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi.
Leden 29, 200718 r Jak to děláte, já poznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ASR zcela bezpečně a to tak že velmi. Ked mas k tomu aj EDS tak to Ti verim ze to poznas......ja to poznam tiez ale len podla toho ze slapem na pedal a otacky neletia hore.....Ale v jazdnych vlastnostiach som to moc nepoznal....resp.vobec
Leden 30, 200718 r no s těma 3000 ot je to taky divné, protože ač je ASR aktivní, tak se přes ně klidně dostanu... jinak si myslím, že se tu vzájemně trošku matete...když to čtu Mavericka v to ale nepočítám
Leden 30, 200718 r No podla skusenostami s tymi otackami pri zapnutom ASR je to asi takto: ASR zacne ucinkovat vtedy ak RJ zisti, ze sa kolesa preklzuju (hrabu) a zacne "uberat otacky" = znizuje prenos sily na koleso az dovtedy, pokial kolesa nebudu preklzovat, (toto sa deje aj ked mas stale plyn na polahe). ASR kontroluje otacky a postupne ich "pridava" podla povrchu vozovky len do takej urovne aby sa kolesa nepreklzovali. Ziadne take ze ich znizi na pevne stanovenu hranicu 3000 ot/min. Jednoducho ich znizi na taku hodnotu aby sa kolesa nepreklzovali. Asi tak. Jestli se nepletu. Upraveno Leden 30, 200718 r od jogofogo
Leden 30, 200718 r ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo.
Leden 30, 200718 r ja nehovorijm ze mi ostanu pevne na 3t ale hovorim ze mozem tlacit na pedal kolko chcem a nejdu hore-ako hovori jogofogo.
Leden 30, 200718 r ASR a EDS se tady již probíralo http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=1591&st=0 a myslím, že je tam o něm napsáno dost.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.