Přejít na obsah

Zahrivani motoru na miste


Farnell

Doporučené příspěvky

Návod k obsluze Fabia str. 143

Omezte chod motoru na volnoběh

Také na volnoběh se spotřebovává palivo.

Motor vypínejte i při čekání v dopravní zácpě, před závorami a před semaforem

s dlouhým časovým intervalem. Už po 30-40 sekundách odstavení

motoru je úspora pohonných hmot větší než množství paliva potřebného

pro nové nastartování.

Při volnoběhu trvá velmi dlouho, než se motor zahřeje na provozní teplotu.

Ve fázi zahřívání je však opotřebení a produkce škodlivých zplodin zvláště

vysoká. Proto ihned po nastartování vozidla vyjeďte. Vyhněte se přitom

vysokým otáčkám.

Editováno: , autor: mischicka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kazdopadne ohrievat auto na volnobeh je hovadina. ono sa to ani neohreje to ide strasne pomaly. ano to mas pravdu ze sa to neohrieva rovnomerne napr. motor sa ohrieva a prevodovka je tuha vznikaju tam tlaky co nie je dobre. auto nechat bezat 10-15s na volnobeh a pohni sa. zohrejes ho jazdou ale nesmies vytacat motor a slapat mu na krk snazit sa jazdit v rozmedzi 2-3t ot. kludna jazda kym sa neohreje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych nechaval auto bublat sousedum pod okny dokud bych si neoskrabal okna tak by me asi sezrali .))ten smrad a dym co leze po ranu z vyfuku je opravdu kvalita...jeden krasny modry mrak .) -_-

To máš 120ku ne? :D:D

viz. popis pod prispevkem .)a lepsi mrak dela PD nez T

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen jste mi potvrdili moji domnenku ;) ja jenom ze jsem to tak delal u 105-ky, protoze jsem tim nejdriv zjistil, jestli vubec nastartuje, protoze 10 minut skrabat auto a pak nenastartovat, to by asi nebylo prijemny :smich:

Editováno: , autor: Farnell
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.

Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.

Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.

No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.

Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.

No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem?

Rozhodne to funguje lip, nez kdyz nastartuju az po oskrabani a chci rovnou jet. Neminim badat nad tim proc a jak, ale je to tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.

Stačí pootevřít okno při rozjetí a okna se moc nemlží ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tema oknama ... staci pustik klimacku a mlha v interieru nema sanci .o) a navic, kdyz pobezi klimacka na maximum, vyhrivani zadniho okna a zrdcatek a treba i radio a svetla, tak je potreba vyssi vykon na alternatorku a tudis vyssi tocky na motoru (auto si pohlida samo) a uz to nejsou jen volobezne otacky, ale treba par procent k tomu ;)

Ale pravda je ze treba TDIcko PD nechavat na volnobeh je spatne, malo tlaku, malo oleje = problem s turbem :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.

Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.

No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem?

mie nie, praveze okna sa odlmzluju studenym vzduchom, a to koli jeho chovaniu a rosnemu boud, kto ovlada fyzikalnu chemiu, vie svoje.

Ano teplym vzduchom to ide tiez, avsak nieje teply vzduch ako teply vzduch, podstatne je aku ma relativnu vlhkost

Ak pustite bezny teply vzduch na popisovane okno, tak tam sa vam vykondenzuje vzdusna vlhkost obsiahnuta v beznom teplom vzduchu a mate po odmlzovani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute chlapi, jak se divate na zahrivani motoru u stojiciho auta? Treba nez si ometete/oskrabete auto, tak ho nechat trochu ohrat-nekde jsem cetl ze to neni moc dobry, ze se to neohrejva rovnomerne, ze to motoru moc nesvedci... Co vy na to?

je tu toho o tomto popisaneho vela, ale zhrniem to:

je dobre aspon 10s nechat bezat na volnobeh hlavne pri silnych mrazoch, nech sa olej dostane na vsetky exponovane miesta, nad 15s to uz nema moc zmysle (kedze asi nemas olej viskozitnej triedy 15W-40)

V lete doporucujem pri prvom nastartovani studeneho auta tak 5s pockat.

Dlhsie ako popisovane zahrievanie na volnobehu nic dobreho neprinasa, prave naopak, tym, ze sa motor pomaly ohrieva dochadza k úprilis velkemu opotrebovaniu. Je zname ze k najvacsiemu opotrebovaniu dochadza pocas prvych 30s po nastartovani studeneho motoru (pri teplote pod -5°C, cim nizsia teplota tym je doba najvacsieho opotrebovania dlhsia).

Zase extrem nastarovat a hned plny kotol je tiez extrem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdaregz, nevim sice, co je to fyzikalni chemie ani chemikalni fyzika, ale myslim, ze teplej vzduch je na odmlzeni lepsi.

Ale ne to, co vydechuje clovek. To je teply vzduch plny vody, ktera kondenzuje na skle.

A co je asi dulezite, tak proudeni a taky teplota (ta udava, kolik ten vzduch je vlastne schopen pojmout vody)

A jestli je to jinak, tak sory, ze kecam a zamlzenym sklum zdar!!! kol102kol102

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No viděl bych to asi takhle. Je podle mne lepší nastartovat motor a pak jít oškrabat okna. motor se sice téměř neohřeje, tedy jen o pár stupňů ale každý stupeň je dobrý. Zvýšené opotřebení motoru by mne až tak moc netrápilo. Vždyť to auto nemám navěky. Ale ten okamžitý komfort je pro mne důležitější. Ono totiž, jestli s motorem najezdim 500 000 km nebo jenom 450 000 km protože jsem zastudena nechával běžet motor na volnoběh a škrabal okna je mi vlastně úplně fuk. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...