Přejít na obsah

Káblový zväzok a problémy s ním súvisiace


Igor

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

lze v domácích podmínkách zjistit zda mám kabel k servu od diagnostiky v taku kabelový svazek rozmotan a kabely se zdaji o.k kamarad me doporucil osciloskopem ale ten nemam ... jinak mi to hazi chybu ze neni komunikace s rj srrva

Editováno: , autor: TELEPORT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi poradte mi, co vsetko potrebujem urobit a ci treba nejake specialne naradie aby som sa ku kablovemu zväzku dostal. Bateriu demontovat problem nebude ale neviem ako drzi vzduchovy filter. Za rady dakujem

staci ty gola osroubujes kryt filtr baterku a povolis sani k siltru a z filtr prace na minut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

tak me to potkalo take. palubka blika jak vanocni stromecek a u toho piska po celou dobu jizdy. piskani jsem odstranil odpojenim pojistky pro abs. pomoci VAG jsem zjistil, ze ABS a palubni deska jsou temer nepristupne z duvodu prilisneho mnozstvi chyb v komunikaci. tzn po rozborce casti motoroveho prostoru pod baterkou a airboxem se asi zamerim na prodreni kabeloveho svazku u abs (je to tu zmineno v predchozich prispevcich). nicmene bych uvital nejaky napad. abs jednotka je pod palubkou v mistech spolujezdce anebo v motorovem prostoru na stejnem miste? tam totiz dochazi k prodreni toho kabelu, ale rekl bych ze tam vedou jen kabely k cidlum. a je nejak spolecna vetev abs s kombiinstrumentem (palubkou), ze nereaguji obe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak že, velice zkráceně. Problém problikávání elektriky, světel a zadrhávání serva, vyřešen!!! Nejprve je skutečně zapotřebí odizolovat a zavěsit kabelový svazek. Tím se ale problém zcela nevyřešil. Skutečně se jednalo o vadný snímač (také čidlo či senzor) úhlu natočení (také otáčení). Vše je OK, nic nebliká, servo krásně jede. V čidlech (název/značka je napsaná na zeleném víčku kapaliny serva)je takovýto rozdíl: První typ jak už se tu několikrát zmiňovalo je KOYO, podotýkám že KOYO je pouze jedno. Pak je zde druhá značka a tou je TRW. A teď pozor!!! TRW jsou celkem dvě. Jedno se dělalo do roku výroby fábií 2001 s číslem 6Q1423291D (nebo DX) a to druhé 2002/3 a výš s číslem 6Q0423445. Je zde tedy rozdíl ve stáří vozu a je nejlepší opsat si přesně číslo z čidla. Pokud bude někdo potřebovat, dražší čidlo (6Q1423291D)které u nás nelze sehnat pod 2200,- + poštovné, podařilo se mi a umim ho za 1950,- bez nutnosti výměny za za poškozené, pište SZ.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

ahoj mám doataz už jsem tady to forum o zvazku četl několik hodin ale mám dotaz když mám ten svazek ve předu pod oknem udělanej z autorizovaného servisu je sice zavěšen ale není odmotanej já asi počítám stím že mě řeknete že ho mám odmotat ale chci to radči slyšet od vás protože si myslím když to tak je udělaný ze servisu abych tím něco nepokazil děkuju za odpověd a ten v motorové části je odmotán a zavěšen mám 1.4 16V r.v 2001

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted se ma situace ma tak,ze za cestu do prace coz je tak 7 minut jizdy se tak 3 x restartuje palubka .. nuluji se hodiny,denni km,blika kontrolka serva a nevim,co jeste vsechno .. jen jednou se mi stalo,ze jsem auto nenastartoval .. nekdy se ten restart udela pri zavreni dveri ( bouchnuti ) nebo pri otevreni centralu ze dveri ...

v aute je dodelany central .. ale je to central originalni .. vcetne originalniho stahovani okynek ..

Zdravím,

mne to robilo presne to iste.

Palubka svietila jak vianocny stromcek, obcas zapiskala voda alebo olej,pritom som mal vsetko v poriadku,raz mi aj servo ztuhlo a auto sa mi odomykalo vkuse....

kupil som novu baterku a problem vyrieseny :) ja som tam mal predtym 4rocnu neznackovu 40ku.. takze ak ju mas viac rocnu,mozes skusit aj baterku vymenit,mne to napr pomohlo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte chalani... :)

Mam tiež problémy s autom, niekedy keď prší, tak ma auto nepravidelný chod... a ako keby išlo na tri valce... Občas sa rosvieti kontrolka elektroniky motora.... a po čase zhasne...:( Minule sa mi rozsvietila kontrolka mazania... Až teraz som sa dozvedel, že to môže byť ten kabelový zväzok... :( Len dúfam, že nie je príliš neskoro... na odmotanie... Auto je: Škoda FABIA SEDAN - 1,4 mpi 2002... Zajtra sa chcem na to pozrieť, tak držte palce....

16521 - rada valcu 1 - sonda 2: signal prilis maly

P0137 - 35-10 - - - Sporadická

17584 - rada valcu 1: lambda-regulace za katalyzatorem - regulacni meze dosazeno

P1176 - 35-10 - - - Sporadická

16686 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu

P0302 - 35-10 - - - Sporadická

16500 - cidlo teploty chladici kapaliny (G62): neverohodny signal

P0116 - 35-10 - - - Sporadická

Čidlo teploty chladiacej kvapaliny - vymenené... + občas mi blbne aj centrál... zamyká, otvará....

Editováno: , autor: Coudy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj měl jsem dnes auto na zvedáku dělal jsem si dorazi na zadní nápravě a říkám že kouknu na ten svazek že ho rozmotám tak jsem zdemontoval vzduchový filtr a koukám už mě někdo předběhl svazek rozmotán :palec2: že by v :skoda: :skoda: servise musím zaklepat vypadá svazek dobrě tak doufám že nebudou potíže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak psal Tigervzoo, zkontrolovat kabelový svazek pod RJ motoru (pod vzduchovým filtrem) - zejména pak oranžovo/černý a oranžovo/hnědý - pokud RJ motoru nekomunikuje sporadicky, někde se to asi proráží...

Když už tam budeš, zkontroluj taky hnědo/červený vodič - to je signál pro řízení výkonu alternátoru - ovládá ho RJ motoru, viz níže** (právě kvůli udržení volnoběhu)

Zajímavý je také údaj - napětí B+ příliš nízké, píšou ho minimálně 2 řídící jednotky - 09-BSG - ta je na toto citlivější, chybu zapíše, pokud je napětí baterie už pod cca 11.5V, ale někdy (třeba u HTP se starou baterkou při otočení volantem na volnoběh) se to stane, i když je jinak všechno v pořádku.

Ze stejného důvodu (B+ nízké) také změř dobíjecí napětí alternátoru při otáčkách motoru 2-3 tisíce. V autě musí být povypínané všechny spotřebiče. Napětí přímo na baterce by mělo být 13.8 - 14.2 V. Když to po chvilce pustíš k volnoběhu, napětí nesmí o moc klesnout (řekněme na 13.6V, určitě ne na 12V nebo míň !)

Závadu tipuju asi na vadný alternátor nebo ** přerušené vedení k němu. Už podle toho, že na novou baterku jsi jezdil týden bez problému, a taky po výměně zapalovací lišty v servise. (kde ti zřejmě dobili baterku, ale nevíš o tom - lištou to určitě nebylo...)

Myslím si, že po týdnu, kdy se baterka dobíjí-nedobíjí její napětí pomalu klesá a na to pak začnou reagovat různé řídící jednotky, které si zapisují chyby. Nejhůř pak reaguje RJ motoru, která musí korigovat snižování napájecího napětí (které je stejné i pro vstřiky) rozšířením otevíracího impulzu. Taková regulace se ale z jistých důvodů nedá dělat donekonečna, a tak na volnoběh už je zřejmě dávka paliva tak nízká, že je výsledná směs příliš chudá a začne to chcípat...

Pokud máš k dispozici VAG, zkontroluj ještě i průběh potenciometrů na plynovém pedálu a na škrtící klapce, musí jít lineárně od 0 do 100%, bez propadů, hysterezí nebo náhlých skoků !

Vyzkoušej a uvidíme,

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak, konecne jsem se dostal k tomu zarizovat problem s problikavajici palubkou (nefunkcni abs). problem se projevoval neustalym piskanim, svicenim kontrolek asr, motor, rucni brzda a jeste kdo vi ceho (celkem tusim 4 obrazky). pri napojeni na vag mi ukazovalo prilis mnoho chyb pri komunikaci s abs a s kombiinstrumentem (palubkou). nakonec to tedy kamarad (sikula) rozdelal. fotky vidite v priloze. kabelovy svazek vede pod plastem se steraci a je polozeny v takovem odtokovem kanalku. doslova polozeny. a na bocich pruchodkou jde rovnou dolu, takze se voda primo v nem drzi. byl vymenen cely svazek komunikace. je zajimave, ze po prohlednuti a promereni jsem na nem nenalezl zadnou chybu. snad jen, ze v tom kanalku byla prosekla izolace gnd proti vysouplemu sroubku. v kazdem pripade ted je svazek zaveseny nad kanalkem a vsechno bezi! tedy krome serva, ale tam bude problem jinde.

post-1592-0-97899500-1296380179_thumb.jp

post-1592-0-66323100-1296380198_thumb.jp

post-1592-0-85976300-1296380224_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak zmena panove. mozna to nekoho prekvapi, mozna to nekomu pomuze. od prehozeni kabelu komunikace a vyvazani svazku jsem se nedostal k udrzbe. az nyni. pri tomto jsem narazil na prepalenou 50A paskovou pojistku nad baterii (3ti zleva), ktera patri k posilovaci rizeni. i jal jsem se prehodit ji. po prehozeni a nastartovani tu mame zpet blikani a piskani palubky. tzn jsem ji odstranil a vse opet bezi jak ma.

tzn za problemy v komunikaci NEMUSI byt odpovedny kabelovy svazek, ale muze to delat mrtva elektronika u serva!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim, musim se taky přidat.

Včera jsem nechal 7 hodin na proletovávání svazku za airboxem. Už to někdo předemnou dělal, ale odfláknul to. Tak znovu nastavovalo se jen to co bylo potřeba, ale zarazila mě jedna věc. Kostra co je přimontovaná na podběh byla totálně vypálená a jako by uškvařená ale pouze ta část kabelu s okem. Co naplat problém to zcela nevyřešilo, Auto přestalo blikat jak stromeček, ale bliká na mě jenom servo a pytle. Nevíte co by to mohlo dělat, kerý kabely ještě okouknout?

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

na moji zeleně potvoře z 01, nastali podobné problémy, nejprve jen problikavání EPC, potom chaotické zapínaní stíracích cyklů, zblázněné servo posléze i začala svítit jeho kontrolka - pomalu začátek úplného konce. Svazek jsme odizoloval při prvním samovolném stažení předních oken a zamykání a odemikání dvěřé - minulý rok v létě.

pročetl jsme vše, sám odizolovat kabeláž a vyměnit špatné kabely nedokážu a jediný elektrikář co v okolí znám mi po jednom dni co jsme tam měl auto řekl, že je kabel v pořádku, asi se nechtělo pouštět do opravy (po jeho prozkoumání pak začlo blbnout i to servo). Hledám někoho, kdo by mi tuto "dětskou mouchu" vyřešil.

Lékaře hledám pro F1 1.4 16V r.01, nemá ABS ani klimu takže o pár drátu míň)

Díky za jakýkoliv typ na elektrikáře z Ostravy a okolí.

S pozdravem Jarda

Editováno: , autor: shinki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Aby ses dostal ke svorkovnici na dělící stěně, musíš na fabii sundat právě tu řídící jednotku motoru a černý plechový kryt na kterém ŘJ drží. Tak se dostaneš ke stěračům, které musí taky dolů no a za motorkem stěračů se ukrývají dvě černé sdružené svorkovnice, upevněné nějakým torxem, nevím z hlavy velikost..

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim, mám dotaz ohledně Fabie 1.4 16V z roku 2003 má najeto 130 000km. Máme jí asi 14 dní najelo se s ní okolo 800km v dešti i za slunce. Potom se zajelo na wapku a už se z ní nevyjelo. Po hodině marného startování, kdy se vůbec nechytala a když už tak na pár vteřin a pak se neudrželi otáčky a opět chcípla, chytla a bez problémů odjela jen svítil motor, který druhý den zhasnul. Další dny jezdila v pohodě, ale pak pršelo a opět asi po 5 minutách jízdy samovolně chcípla a nešla nastartovat. Může to být, že se voda dostala do toho kabelového svazku ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...