Přejít na obsah

Káblový zväzok a problémy s ním súvisiace


Igor

Doporučené příspěvky

Ahoj mam dotaz, na palubce mi 3 roky sem tam obcas blikla zluta kontrolka serva (volantik). Svazek pred 3 lety kontrolovan, hladina servo oleje taky, stejne bliklo. Cekal sem az servo "vypne" a koupim novy snimac uhlu. Stalo se koupil sem novy snimac uhlu na TRW. Bohuzel volantik blika dal. Nova kontrola svazku, vse ok. Hladina servo oleje ok. Pred vymenou vag hlasil snimac, po tom co to vypadlo hlasil proud na 30 (stale plus) po vymene a smazani chyb a poradnem dotazeni baterky nehlasi zadne chyby, jen obcas blikne... ;)(F1,2000,sdi)

Editováno: , autor: eMBecko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj mam dotaz jako asi skoro kazdy kdo jsem chodi.

Mam fabii 1,4 mpi rok 2003 najeto asi 285 000Km. Co jsem ji poridil tak byl problem se servem.Vymenil jsem cidlo otaceni volantu podle pana co mi to rekl po nacteni na pocitac.Ale  kontrolka serva stale sviti ale servo funguje normalne.Kapalina je na maximum.Nacpal jsem do ni hafo penez tak jsem to dal neresil a cca rok jezdil s rosvicenou kontrolkou.Pak zacalo obcas zlobit ze po nastartovani blikne a pipne baterka.A po delsi dobe se obevilo to ze jsem nastartoval ujel asi 1km a rozsvitilo se abs airbagy prestalo jit servo radio zhasla palubka zasek se tachometr prestali jit blikry a sterace.Bylo asi -2.Auto jsem chcipnul a kdyz jsem chtel zkusit nastartovat nic a vse zhaslo.Tak jsem to zkusil roztlacit a taky nic.Nahodil jsem druhou baterku a nastartoval jsem a jel asi 20km bez problemu a pak to udelalo znovu.Ale to uz jsem nechcipal klicek a dojel jsem do prace.odpoledne jsem normalne nastartoval a dojel.Po te se podobny problem opakoval vzdy kdyz auto nestalo v garazy a prselo nebo hlavne kdyz bylo pod 0....Koupil jsem novou baterku a asi mesic byl klid....a pak to zacalo znovu.Jinak dobijeni jsem si nechal zmerit a to taky funguje.Otazka jestli neprestava dobijet jen pi - teplotach??

 

Tak jsem dnes odmotal skoro cely kabelovy svazek k moturku steracu.Svazel byl ale dole odmotan a vyvesen. Kabely jsou jak nove i pri tahani za ne vypadaji ze jsou pevne a i ze vnitr drzi...Tak mam rozmotavat dal?nebo se zamerit na neco jineho.?????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 11 měsíců později...

Nazdar kamarádi.

Tak jsem našel chvilku času a klidu na prohlídku a zjistil jsem následovné:

Voda protéká ze žlabu pod plastem pod stěrači a v místech pod řídící jednotkou kape to přímo na elektrický svazek

a po svazku do žábku s dírou kde voda odtéká pryč. Zatím jsem to z časových důvodů provizorně zakryl.
Chtěl jsem sundat stěrače ale myslím že raději odmontuji tu podkladovou desku pro řídící jednotku
a podívám se pod ten filc čím to tam protéká a případně tu škvíru prolepím.

Voda také odtéká koncem žlabu blatníkem a pod auto.

Nemá někdo s tímto podobnou skušednost a s odmontováním té podkladové desky zda nedojde k nějakému problému?

Pokud by bylo jiné doporučení nebo rada tak sem s tím.

post-25586-0-70748800-1441377239_thumb.j

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nakonec jsem sundal stěrače a torpédo s tím že to po sedmi letech pročistím a promažu. Zjistil jsem také kudy protéká na svazek elektriky. Pokud máte stahovák na stěrače je to práce na 1/2 max. spíš na 1 hodinu i s pečlivým promazáním táhel stěračů.

Díry okolo vstupu svazku dolů jsem promazal Lukoprenem /je k tomu dost blbý přístup/ a až to zatvrdne tak to proleju vodou a uvidím zda to ještě poteče. Dokonce se mi i honilo hlavou zda to tam původně nemá protékat pakliže dole pod svazkem je ve žlábku díra na odtok vody. Tak jsem zvědav.

 

 

post-25586-0-15565100-1442157130_thumb.jpost-25586-0-54455300-1442157137_thumb.j

 

 

Tak jsem nemusel prolívat protože v noci dost pršelo a s napětím jsem zjistil že je dole okolo svazku sucho.

Editováno: , autor: Turista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosim pri jazde sa mi rozsieti servo a ine kontrolky, prestane ist ventilator, svetla zoslabnu. Rozviazal som kablovy zvazok, pekny bordel tam bol, kable sa vysusili. Spravil som to podla navodu co som tu nasiel. Len mi teraz svieti a nefunguje servo. Ostatne veci sa mi uz pocas jazdy nezopakovali. Kde moze byt problem? Prehnity jeden z kablov? v rychlosti som ich pozrel a seknuty nebol ziadny

Editováno: , autor: Palci20
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové. Náhodně jsem narazil na toto vlákno a v některých případech jsem se zhrozil jak ty káble vypadají. Mám skoro rok Fábku z roku 2003 a nějaká modifikace káblového svazku asi již poběhla (odmotané, origoš plastová svorka, která to drží nahoře)... jak je možné vidět na fotce dole. Co jsem tak viděl tak to máte všichni jen odomotané a zavěšené aby to nestálo v tom rigólu. Tak jak to mám já na fotce stačí to tak nebo přes to ještě něco vymýšlet.. stačí to jen nechat tak... dýchat?

 

 

post-91710-0-33633000-1443976337_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak fajn. Jinak v souvislosti s touto témou mě napadlo, že by se ještě pro sichr na vodiče dal použít následující sprej. Používají to RC modeláři pro ochranu el. součástek proti vlhkostim prej to funguje velmi dobře (mám to doma taky již koupené, ale ještě jsem se nedostal k tomu to aplikovat na svůj model). Asi to zkusim použít i v autě na tento kabelový svazek pro sichr a ještě případně na nějaké více exponované místa, kde se zdržuje vlhost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Musíš navštěvovat í-šopy s elektrotechnickým a elektronickým materiálem, ne jen s autodílama:

http://www.ges.cz/cz/kabely-konektory/lanka/SCN.html

http://www.gme.cz/cya-lanko-cupvc

Vybírej podle barvy a průřezu, obě í-šopy navíc prodávají i konektory a fastony - pokud víš, co máš hledat, nikam jinam už většinou nemusíš ... ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zdravím kolegové.

Jsem další který má tento problém.

Prosím Vás, má někdo nějakého šikovného elektrikáře který by mě svazek vystříhal a natáhl nový ?

Nejlépe okolí Kralup nad Vltavou nebo Prahy ( není problém v okruhu 100 km od Prahy )

Moc díky za případné odpovědi. Roman

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím,

Mám podobný problém na mojí fabce 1,4 MPI 2003, kabelový svazek mám vyvázaný a vodiče zdravé. Po ujetí pár desítek metrů se mi zničeho nic rozsvítila přístrojovka, budíky klesly na nulu resetovaly se hodiny a pc, pak zase všechno naskočilo a zůstalo blikat jen mazání. Když sem znovu nastartoval tak bez problému a po rozjetí opět stejný problém. Co by to ještě mohlo způsobovat když svazek je v pořádku, alespoň pod filtrboxem, dál jsem zatím nešel. Palubovku jsem měl venku a pohledem elektrotechnika vypadalo všechno zdravě a bez problémů. VAG vypisuje zejména chyby v komunikaci s ostatními jednotkami. Poradí někdo prosím na co se zaměřit dál? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako myslíš oka na baterce? Ty jsme dotahoval a trošku brousil oxidaci takže to bych taky vyloučil.

 

Ještě jeden dotaz, pokud by byly přerušené kabely (např CAN sběrnice) poznal bych to na VAGu s vypnutým motorem? Problém se projevuje jenom když nastartuju. A ještě jeden stává se že uhnijou nebo prodřou se kabely za přepážkou? Tam jsem zatím nelezl ale taky jsem neslyšel že by s tím někdo měl problém.

 

VAG píše chyby:

17 - Přístrojová deska:

  • 01321 - Řídicí jednotka airbagu - vadná/bez komunikace (CAN-Bus)
  • 01322 - Řídicí jednotka multifunkční jednotky - bez komunikace
  • 01314 - Řídicí jednotka motoru - vadná/bez komunikace (CAN-Bus)

01 - Motor:

  • 18058 - Datová sběrnice pohonu (CAN-Bus) - chybí odezva sdružených přístrojů

09 - Centrální elektrika

  • 01317 - Řídicí jednotka ve sdružených přístrojích - vadná/bez komunikace (CAN-Bus)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...