Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Neboli trochu jinak řečeno - pokud koupíš 44/50kW variantu, bude dědouš mít pod kapotou (skoro) ten samej motor, s jakým jezdil doteď ve fáčku - 3x uložená klika a rozvod OHV hnanej řetězem, jen to bude nepřímovstřikovej vícebod kapinku víc řízenej elektronikou, než to fáčko. Vnější podoba naprosto jasně vysoce dědičná, spolehlivost a dojmy z chodu a jízdy taky skoro stejný. Opravy zhruba stejně drahý jako u fáčka/feliny.

 

Pokud se koupí 55kW verze, bude to už motor "folksvágn" = 5x uložená klika, 16V rozvod hnanej řemenem, kterej se musí preventivně měnit někdy po 90 - 120 ujetých tisících km, primárně stavěnej pro elektronický řízení chodu, ale taky vlastnosti odpovídající těm 16 ventilům - slabší "zátah" z nízkejch otáček, musí se víc točit aby trochu jel, takže dědouš si hlavně bude stěžovat, že s tím neumí jezdit a že to zbytečně řve - já jsem se se svým 16V učil jezdit zhruba půl roku každodenního používání (předtím víc jak 10 let používání škodováckejch OHV ve vlastních autech = viz podpis plus další desetitisíce km v zaměstnání se služebákama - taky především škodifky). Spolehlivostně je na tom 1,4 55kW dá se říct stejně jako ta "ohava" = léty prověřená konstrukce s vychytanýma vrozenýma nemocema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Raději však verzi 59 kW,ty 55 a 74 kW trpí na vysokou spotřebu oleje.

No, ja moc na vyber mit nebudu, on to potrebuje vicemene do 3 tydnu, 59 kW verze jsem nikde nevidel (nebylo to jenom u kombi?), takze proste jednu v vyse uvedenych 44,50,55 vemu, kdyz to "bude vypadat dobre".

 

Ja tomu navic nerozumim, takze si sebou musim vzit nekoho, kdo tomu rozumi vic nez ja a to je vsechno casove narocny, takze nejaky velky vybirani nemuzu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Net-katalog ELITu tvrdí něco jinýho - u hatchbacku tabulka ukazuje použití motoru 1,4 59kW s kódem BUD v rozmezí výroby únor - říjen 2006.

 

Něco jinýho by bylo, kdyby pod hatch počítali i sedana, ale ten tam je uváděnej jako "Fabia - limuzína (6Y3)" s výrobním obdobím říjen 1999 až prosinec 2007, zatímco hatch u nich má uvedenej kód 6Y2 a výrobu od srpna 1999 do března 2008 a "jedničkovej" kombík kód 6Y5 a výrobu od dubna 2000 do prosince 2007 (motor BUD montovanej od dubna 2006 do prosince 2007 jak do kombíka, tak do sedana).

 

ALE U HATCHBACKU NENÍ MOTOR S KÓDEM BUD UVEDENEJ JAKO 1,4 16V, ZATÍMCO U SEDANU I KOMBÍKU JO !!!!

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se píše někde na Elitu je úplně jedno, to není žádný oficiální zdroj. Motor BUD se podle ETKY montoval do Fabií od 05/2006 do 12/2007. A když se podívám do manuálu 05/2007, tak tam vidím, že tento motor byl jen a pouze u varianty Combi a Sedan. Tak to prostě je - v hatchbacku nikdy nebyl. Jiný zdroj momentálně nemám k dispozici, kromě vlastních znalostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nakonec koupil krátkou 1,4 MPi 50kw a můžu vřele doporučit. Jednoduchej motor a se spotřebou ,když jezdím do práce 22km jedna cesta, se motám kolem 6l a to jí zrovna nijak nešetřím, protože mám po cestě dost kopečky.

Editováno: , autor: martas.ts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... koupí auta vydám(e) okamžitě dalších 10000 Kč na výměnu rozvodů.

 

...

Nepřeháněj, tolik to nestojí. Cena je kolem 6500,-  s prací při výměně sady i s vodní pumpou, jinak cca 800,- až 1000,- dolů. A pokud to už mechoš rozebere a pak zjistí, že řemen už je nedávno měněnej (je to vizuálně poznat), tak se taky může stát, že zaplatíš jen asi tisícovku za nový šrouby držící víko rozvodu (neboli bezpečnostní pevnostní šrouby držící pravej závěs motoru = povinně po demontáži měněný). Pokud má motor dělenej kryt (rukou sundávací horní část krytu rozvodovýho pohonu), dá se stav řemenu posoudit i bez demontáže dolní části krytu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl mi to mechanik, možná střílel od oka, možná se mu do toho nechce :-), protože by to dělal on. Byť i těch 6 tisíc, je to pořád k ceně "nově" pořízeného auta navíc. U těch starších verzí toto není nutné eventuelně stojí rozvoďák podstatně méně a je s tím asi i méně práce (co jsem se coby teoretik dočetl).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Píšu, že u Euro 3 a výš je nenarvu nikomu (pokud se dívám na webu na poplatky správně).

 

2. Pokud i narvu 3000 ouřadovi, pořád tři tisíce ušetřím

 

a co tak pročítám, tak ty staré motory jsou označované co do spolehlivosti jako velmi spolehlivé, konstrukčně jsou prostě jednodušší než ten 16 ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepřeháněj, tolik to nestojí. Cena je kolem 6500,-  s prací při výměně sady i s vodní pumpou, jinak cca 800,- až 1000,- dolů. A pokud to už mechoš rozebere a pak zjistí, že řemen už je nedávno měněnej (je to vizuálně poznat), tak se taky může stát, že zaplatíš jen asi tisícovku za nový šrouby držící víko rozvodu (neboli bezpečnostní pevnostní šrouby držící pravej závěs motoru = povinně po demontáži měněný). Pokud má motor dělenej kryt (rukou sundávací horní část krytu rozvodovýho pohonu), dá se stav řemenu posoudit i bez demontáže dolní části krytu.

Chtěl bych vidět mechanika, který se ti za to zaručí. Naopak ty šrouby se dost často šulej a rozhodně není pravidlo, že je mechoš dá sám od sebe nové.

 

16V ze začátku byl tuším taky EU2, potom skočili rovnou na EU4. Osobně bych pro toho dědu volil mpi, který přeci jen má volnoběh a celkově spodek silnější než 16V a mělo by se mu s tím jezdit líp, ještě si pohlídat, aby nebyla velká prodleva na plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nový šrouby po sundání nosnýho víka motoru jsou tovární předpis - a pokud chce bejt mechoš krytej "na prdeli", tak je tam prostě dá nový sám bez říkání.

 

V opačným případě mu při případný havárii pravýho závěsu motoru hrozí, že celou škodu bude majiteli platit ze svýho = na takovýhle zanedbání se odpovědnostní pojistka na škodu způsobenou zákošovi NEVZTAHUJE ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nevím, MPI mě nikdy nezajímalo. Jezdil jsem nějakou 2003 asi a ta byla ok a jak jsem psal, rozjížděla se hezky odspoda. Jinak 3000 neřeš, jestli zjistíš, že je lepší vzít EU2 verzi (slyšel jsem na ní, že v reálu žere méně a snad i jen jedna lambda) nebo bude to auto zachovalejší, tak jí vem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nový šrouby po sundání nosnýho víka motoru jsou tovární předpis - a pokud chce bejt mechoš krytej "na prdeli", tak je tam prostě dá nový sám bez říkání.

 

V opačným případě mu při případný havárii pravýho závěsu motoru hrozí, že celou škodu bude majiteli platit ze svýho = na takovýhle zanedbání se odpovědnostní pojistka na škodu způsobenou zákošovi NEVZTAHUJE ...

Předpis je na kde co, neautorizák se podle nich řídit nemusí a co si zákazník neobjedná... Mi je tam narval taky původní, protože jsem mu to zapomněl říct a skoro na mě ty šrouby působí, že jsou možná i origo a maj za sebou 3x výměnu rozvodů. A nejhorší je, že kolikrát člověk koupí nové a pak tam ještě rád vrací ty staré, dnes je skoro vše bláto :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O prodlevě jsem četl (já vůbec jenom čtu :-) ), ale prý se to týkalo jen Fabií vyrobených v roce 2000. Ale jak píšu, četl...

u prvních fabií ta prodleva byla nechutná u novějších je jen nepříjemná. Teď teprve jsem si všim, že to je pro dědu - v tom případě vezmi mpi a není co řešit. Byl by z toho nešťastný si na staré kolena zvykat o vteřinu dřív šlápnout na plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panet .. EU2 je zatím stále jen 3000 a EU 3 nic, ale už to chcou změnit aby se platilo i u EURO 3 a to 3000 a euro 2 bude 5000.. Takže pospěš :)

 

A k výběru motoru. Měl jsem EURO 2, 1.4 MPI fabii 44kw .. Je to jednoduchý OHV motor roky prověřený to ano, ale odrazí se to na spotřebě. Počítej kolem 7 litrů a při jízdě po městě i víc. Akcelerace je slaboučka. Sice jsem s ní najezdil 100 000km za asi 4 roky a stačila mě, ale jen díky tomu že jsem neseděl ve výkonějším autě. Předjíždět je s ní hodně těžké, spíš nemožné.. A 1.4 MPI 50 kw neber. Žere ještě o 1-2 litry více a hlavně ne verzi 50KW s 2 lambdami. Ta žere i trávu okolo cesty. Po městě  10 a víc.

 

Rozvodový řetěz jsem na ní měnil jednou a stojí s guferem ve škodovce 500 korun. Je to řetěz a ozubené kola. Za výměnu v autorizáku na černo si vzal automechanik 2000. Najeto měla 239 000km a stále jezdí. Motor má chytlé těsnění pod hlavou a chytlé hydrozdvihátko. Ale nesáhl jsem na něj. Je spolehlivý ale žere benzínu jako 2.0 MPI..

 

A olej si nevzal mezi výměnami ani deci. A to jsem s ní podle všech jezdil docela svižně i za studena. Kilometry nemusí sedět.

 

Teď jsem si přečetl příspěvěk že auto je pro dědu. Tak jestli není závodník tak mu 1 lambdová 44,50 kw MPI stačí.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...