colins Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 Zkratka HTP neznamená vysoké otáčky, ale vysoký krouticí moment. High torque power = vysoký kroutici moment Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 Mezi těmi motory, alespoň jak jsem já měl možnost si je vyzkoušet, je ten rozdíl, že HTP poměrně brzo ve vyšších otáčkách vadne. Cová se tak trochu jako nafta, najednou vyžaduje rychlé přeřazení. Nejezdí se s tím špatně, při ustálené rychlosti např. 90 je celkem tichý. Ten jeho zvuk se projeví hlavně při rychlejší akceleraci a je docela zajímavý. Chvílemi mi připomínal osmiválec. Ale pro dálniční provoz mi moc vhodný nepřipadá, už hodně točí a dělá vír v nádrži. Jinak co se týče komfortu jízdy u 1,4 tak 55ka je podle mých zkušeností tišší než např. 63ka v Roomstru. Ten vyšší výkon způsobuje takový tvrdší chod a je hlučnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakie Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 High torque power = vysoký kroutici moment high torque performance Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 high torque performance HTP Hack the Planet HTP Hannovers Telefon Partner GmbH (German telephone operating company) HTP Hard Target Penetrator HTP Hardness Test Plan HTP High Tech Performance (Counter-Strike team) HTP High Temperature and Pressure HTP High Temperature Paper (candle wicking) HTP High Tensile Polymer HTP High Torque Performance (car engine) HTP High-Test Peroxide HTP High-Throughput HTP Highest Takes Precedence (stage lighting) HTP Highway Traffic Point HTP Hold the Phone HTP Hot Test Procedure HTP Hummelstown, Pennsylvania Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 HTP Hack the Planet HTP Hannovers Telefon Partner GmbH (German telephone operating company) HTP Hard Target Penetrator HTP Hardness Test Plan HTP High Tech Performance (Counter-Strike team) HTP High Temperature and Pressure HTP High Temperature Paper (candle wicking) HTP High Tensile Polymer HTP High Torque Performance (car engine) HTP High-Test Peroxide HTP High-Throughput HTP Highest Takes Precedence (stage lighting) HTP Highway Traffic Point HTP Hold the Phone HTP Hot Test Procedure HTP Hummelstown, Pennsylvania ...jen v tom teď mám guláš, jestli jsi příznivcem nebo odpůrcem HTP... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 no po stretávce v TT nás haťapkáře nemá moc rád, že jo Colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 Co tím chtěl básník říci? Jak z názvu HTP vyplývá, jedná se o vysokootáčkový motor, kdežto 1,4 je motor klasické koncepce, tak je snad jasné, že při stejné rychlosti bude htp točit víc, tak vo co go??? A jen o otáčkách to přece není... iba reagoval na to ze niekto porovnava neprimerane HTP a 16V pruznost na 5-ke v urcitej rychlosti co je nezmyselne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 no po stretávce v TT nás haťapkáře nemá moc rád, že jo Colins aaale prdlajz ! mame aj nejake HTP, ako sluzobne vozy. a davame im zabrat. a navyse som vam tam podvedome dal slovicko POWER, namiesto perforator, ci co tam vlastne mate !! haťapky forever ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 No nechci zas prilevat benal do ohne ale tusim ze nekdo tady narazel na to, ze lidi nekupujou 1.4ky kvuli cca 30k rozdil oproti htp, ale jedna pravda je i takova, ze samotni prodejci moc 1.4ky (59kW) netlaci, alespon ten nas ne. Byli jsme v agrotecu a v porshe brno a v obou dvou prodejnach nam doporucovali spise HTP. Mozna je to tim, ze s tim jezdijou sami prodavaci, ale tak to je vec druha... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 ...Jinak je snad jasné, že HTP je lepší volbou do města a na hopsání někde mezi dědinami, 1,4 je nepochybně lepší na dálnice, tak proč tu do sebe pořád všichni mydlíte hlava nehlava, to mi rozum fakt nebere ... presne s tymto suhlasim aj ja: 1.2 je dobra na mesto a 1.4 na dialnicu treba si to dobre uvazit, ak prevazuje mesto - tak ber 1.2, ak dialnica tak 1.4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 No nechci zas prilevat benal do ohne ale tusim ze nekdo tady narazel na to, ze lidi nekupujou 1.4ky kvuli cca 30k rozdil oproti htp, ale jedna pravda je i takova, ze samotni prodejci moc 1.4ky (59kW) netlaci, alespon ten nas ne. Byli jsme v agrotecu a v porshe brno a v obou dvou prodejnach nam doporucovali spise HTP. Mozna je to tim, ze s tim jezdijou sami prodavaci, ale tak to je vec druha... a není to tím, že skladem mají samé HTP a 16V nikde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boban Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 a není to tím, že skladem mají samé HTP a 16V nikde? I to může být důvod sám jsem na tom stejně. Jsem už víceméně rozhodnutý pro 1.4 (i když jsem s ní ještě nejel), ale z důvodu nedostatku už začínám uvažovat i o tom, že když se nepovede ta 1.4 tak pudu do 1.2 a budu si moc vybrat i barvu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 (editace) a není to tím, že skladem mají samé HTP a 16V nikde? no teoreticky ano, ale co sme meli my, tak sme na ni cekali asi 5 tydnu, takze skladovka to urco nebyla.. navic jeste to bylo zkomplikovano tim, ze sme potrebovali N1cku jinak tady http://centria.skoda-auto.com/cze/porsche-...cars/stockcars/ se na prvni pohled da videt, co se nejvic prodava prvnich 5stranek je snad jen motorizace 1,2 a pak ma kazda motorizace tak po 1,5 stránce.. Editováno: 16. leden 2008, autor: mytrix Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 No nechci zas prilevat benal do ohne ale tusim ze nekdo tady narazel na to, ze lidi nekupujou 1.4ky kvuli cca 30k rozdil oproti htp, ale jedna pravda je i takova, ze samotni prodejci moc 1.4ky (59kW) netlaci, alespon ten nas ne. Byli jsme v agrotecu a v porshe brno a v obou dvou prodejnach nam doporucovali spise HTP. Mozna je to tim, ze s tim jezdijou sami prodavaci, ale tak to je vec druha... a nemyslis si ze HTP je presadzovane iba marketingom skodovky zamysli sa. si vyrobca (skodovka) vyrabas motor 1,2 HTP, sice mozes dat aj 1,4 ale ten sa robi vo vw v nemecku, tak ktory budes presadzovat keby skodovka robila 1,4 tak ho presadzuje ale nakolko robia iba HTP tak ho preferuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukynoo Vloženo 16. leden 2008 Sdílet Vloženo 16. leden 2008 (editace) kamarat zhanal este pred Novym rokom 16V v kombiku a nasiel iba jednu v zakl. vybave a to nechcel. ze sa uz len dopredavaju stare fabie a maju len HTP. ale to len tak na okraj (zhanal v okoli Bratislavy, Komarna, Trnavy) Editováno: 16. leden 2008, autor: lukaso Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 predáva a vyrába sa to o čo je záujem. Ak bol dopyt po 1,2 tak vyrábajú 1,2 a je ich preto viac skladom. Moj názor je taký že 1,4 neprináša toľko úžitku o koľko je drahšia nielen v nákupnej cene ale aj v prevádzkových nákladoch. Myslím že všetky debaty o "sile" 1,2 vs 1,4 sú jalové...je to stále trieda o päťdesiatich kilovatoch . Veď sadni do 1,9TDI a uvidíš čo sú to rozdiely... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 mode - To není ani tak o výkonu, jako spíše o kroutícím momentu. Ten je pro normální jízdu skoro důležitější než výkon. A ten se odvíjí od objemu, případně od přeplňování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tesna Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 mode - To není ani tak o výkonu, jako spíše o kroutícím momentu. Ten je pro normální jízdu skoro důležitější než výkon. A ten se odvíjí od objemu, případně od přeplňování. Výkon = krouťák x otáčky, takže je to prašť jak uhoď. Je to jen o tom, jaký je tvar křivky krouťáku, která ukáže, v jakém pásmu otáček/rychlosti na zvolený rychlostní stupeň motor šlape s nevyšší účinností. ---- Můj názor – 1.4 59kW je nejoptimálnější motorizace do FI, rozumný kompromis mezi všemi parametry (výkon, cena, náklady, typ provozu). Neber v potaz subjektivní názory typu: „Mně to stačí ..“ nebo „Rozdíl nepoznáš …“ Je to jen o osobním pocitu, který je velmi často těžce vzdálen od reality (na jiném vlákně třeba někdo vyzdvihuje zátah TDi 66kW proti 1.8T). Vem do úvahy především změřitelná fakta a prostě je porovnej s cenou, zda něco „navíc“ jsi ochoten profinancovat nebo ne. Když vezmu suchá fakta, měřená za stejnou metodikou a za „stejných“ podmínek, která tu už několikrát padla a doplním o kombi spotřebu pro diskutované motory: Vmax/0-100km/h/kombi pro HTP 47kW: 162/16,3/5,9 Vmax/0-100km/h/kombi pro 16V 59kW: 175/13,1/6,5 (jen pro porovnání, 1.9TDi má sprint za 11,6, takže proti 1.4 59kW to zase už taková „šupa“ není) Z toho je vidět, že 1.4 je do 100km/h (průměrně) o 20% živější než HTP, jaký je rozdíl nad 100km/h nechám na zkušenějších a zaplatíš za to v průměru o 10% vyšší spotřebou. Do úvahy bych vzal i fakt, že HTP tlačí maximum výkonu v 5400ot., zatímco 1.4 v 5000. Porovnávat zrychlení na IV. (nebo dokonce na V.!!!) ze 60 nebo V. z 80 je u většiny aut/motorů zcela nesmyslné, každý rozumný ví, kolik asi benzínový motor bude točit a dokáže si představit, jak točivé čtyřventily v těchto otáčkách jedou (a pila to není). P.S.: A teď něco na flejm – v životě jsem Fabku neřídil a na sedadle spolujezdce jsem jel dohromady 30 km. Ale mj. podle výše popsaného jsem vybíral svoje auta a budu vybírat dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 mode - To není ani tak o výkonu, jako spíše o kroutícím momentu. Ten je pro normální jízdu skoro důležitější než výkon. A ten se odvíjí od objemu, případně od přeplňování. No nechcem ťa naštvať filozofovaním ale: na presun telesa musíme vykonať "prácu" práca súvisí cez nejaké konštanty s "výkonom" výkon je zase vynásobený "moment" x "otáčky"xkonštanty so stúpajúcou rýchlosťou stúpa nárok na "prácu" (asi exponenciálne!) a teda na požadovaný "výkon" no a výkon dosiahneš buď väčším momentom alebo väčšími otáčkami (lebo sú v súčine) No a auto je "žive" podľa toho koľko má rezervy "výkonu" pri danej rýchlosti voči nevyhnutému výkonu spotrebovanému na pohyb v danej rýchlosti. Rezerva výkonu sa dá ľahko zrátať z charakteristík kW/rýchlosť. Sorry za obsiahlosť... nekamenovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 mode - Moje připomínka byla proto, že dvě padesátky rozdílného objemu s atmosférickým plněním se nebudou chovat podobně, ale rozdílně hlavně v tahu, pružnosti. Nic víc, nic míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 mode - Moje připomínka byla proto, že dvě padesátky rozdílného objemu s atmosférickým plněním se nebudou chovat podobně, ale rozdílně hlavně v tahu, pružnosti. Nic víc, nic míň. OK! len ťa doplním že nielen hodnota ale aj celkový priebeh v spektre otáčok.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 Samozřejmě souhlas, ten průběh je skoro nejdůležitější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dada Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Nazdar kluci, nejdůležitější je naco se bude auto používat a kolik kilometrů se najede za rok, najel sem asi 3000km s htp kombi a celkem jako dobry, ale ten benzín bych platit nechtěl, bylo to firemní, ted´do firmy koupili kolegovi 1,4 59kW kombi což je vlastně lehce čiply 1,4MPi, nic moc, rozdíl skoro žádný, já sem si vyřval 1,4TDi 59kW 3válec nesrovnatelný rozdíl, ten motor je o hodně dražší, ale jede jak čert a co se týká fábie tak je to pouze firemní hybrid pro jednoho maximálně dva lidi do kteryho se nic nevleze (N1, malý kufr ), ale zato pěkně sedí na cestě i při 165 gumách, dřív jsem měl oktavii kombi TDi L&K a ta se mi moc líbila, a co se týče nového auta do rodiny, tak to jsou vyhozené peníze, to je můj názor a nikomu nic nevnucuji, na trhu je tolik ojetin, ze kterých se dá dobře vybrat, mnoho zdaru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Nazdar kluci, nejdůležitější je naco se bude auto používat a kolik kilometrů se najede za rok, najel sem asi 3000km s htp kombi a celkem jako dobry, ale ten benzín bych platit nechtěl, bylo to firemní, ted´do firmy koupili kolegovi 1,4 59kW kombi což je vlastně lehce čiply 1,4MPi, nic moc, rozdíl skoro žádný, já sem si vyřval 1,4TDi 59kW 3válec nesrovnatelný rozdíl, ten motor je o hodně dražší, ale jede jak čert a co se týká fábie tak je to pouze firemní hybrid pro jednoho maximálně dva lidi do kteryho se nic nevleze (N1, malý kufr ), ale zato pěkně sedí na cestě i při 165 gumách, dřív jsem měl oktavii kombi TDi L&K a ta se mi moc líbila, a co se týče nového auta do rodiny, tak to jsou vyhozené peníze, to je můj názor a nikomu nic nevnucuji, na trhu je tolik ojetin, ze kterých se dá dobře vybrat, mnoho zdaru... viezol som sa v 1,4 TDI 59kW a pocitovo sa zdalo ze to ide ako cert ale naozaj len pocitovo lenze pri pohlade na tacho nastala realita (opadol TDI tah) ked som to porovnal s 1,4 benzinom tak nic moc to ked budem tocit benzin tah pojde uplne bez problem tak dynamicky, ta nafta isla na plny kotel samozrejme ze rozdiel v spotrebe medzi benzinom a dieslom bude to ziadna rec ale zeby to bol nejaky bohovsky tah tak to nie, celkom prijemna jazda a ked sa benzinu slapne nakrk taktiez potiahne tot moj zaver. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dada Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Nazdar Páni, jezdím s 1,4TDi a s benzínem je to nesrovnatelné, je pravda, že při rychlosti 150kM/h to ztrácí tah ale myslím si, že je to podobné i u 1,4MPi, to je moje osobní zkušenost, nikomu nic nevnucuji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.