Přejít na obsah

Letní pneumatiky


room14

Doporučené příspěvky

zapomen na 175/70/14 to bylo mozna na favoritu. fuj navic ani nejsou pro rumika povoleny. nech si ty 195 ty jsou moc prima. jako zimaky ti stacej 185.,

zdravím pánové nerad se vám pletu do debaty sice mám ¨F1 ale zaujala me vase debata o gumach 15 jsou lepší než 14 jo mám těd 14 a chtěl bych patnácky ... , pomůžu si nějak těma 15

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sirsi pneumatiky jsou lepsi na brzdeni, stabilitu v drtive vetsine pripadu a u nas taky na pohodli pri jizde. Sice je to tvrdsi, ale nevymetes tolik der az do dna - odpada cast razu od kol.

Spotreba se da eliminovat treba nakupem Michelinek, maji velmi maly odpor i opotrebeni a provozni vlastnosti jsou i tak o parnik pred malajskejma Barumkama apod. Ze zkusenosti doporucuju nesetrit na pneumatikach (ve smyslu vyberu levnych typu, ne levnych prodejcu :) ), rozdil v cene se mne vratil za sezonu na spotrebe. No a lepsi brzdeni, stabilitu a opotrebeni mas pak jaksi navic :)

Cemu se nevyhnes je mirne zhorseni zrychleni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem prezul. Je z toho najednou jiny auto.

Jinak trochu na tema pneumatik. Barumky se uz prej zase delaji u nas :) , podle pneumatikare krom modelu pneumatiky zalezi taky dost na zemi puvodu. Nedavno za nim pry prisel clovek s GoodYearama z Ciny a pomalu skoro to neslo vyvazit. Na hrane je udajne Polsko. Ja osobne mam z vyroby Turanzy a svete div se, vyvazovat se musely jenom dve a jeste lehce. Takze budme spokojeni, ze na obuti Skoda nesetri!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

coze? na hnanou napravu? na napravu, ktera vede auto? Aha takze na vode taky potrebuju, aby zadek sedel, ale predek mi muze aquaplanovat dle libosti? Uz to prosimte nehul. :kol-34:

AD: bojler: jj je to tak. Sem ted trosku koukal na ty turanzy, abych tu jednu dokoupil. Ty vogo nejlevnejsi sem nasel za 2200Kč.

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martyx: zimni na aute mam Bridgestone Blizzakk ;)

maverick: budu prezouvat az 17/4 takze pak to hned blejsknu... Jinak podle skladistniho listu mi tam napsali Continental CSC 2, ale jsem z toho tumpachovej... Dal bych ruku za to ze tojsou CPC 2... no uvidime, ale uz se na ne tesim -_-

Editováno: , autor: Crake
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

coze? na hnanou napravu? na napravu, ktera vede auto? Aha takze na vode taky potrebuju, aby zadek sedel, ale predek mi muze aquaplanovat dle libosti? Uz to prosimte nehul. :kol-34:

AD: bojler: jj je to tak. Sem ted trosku koukal na ty turanzy, abych tu jednu dokoupil. Ty vogo nejlevnejsi sem nasel za 2200Kč.

myslim ze si hulil ty a jeste si nevystrizlivel.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Blacky

....a az zacnec vnimat, tak si precti toto od Michelinu a pak ti doporucuji zkusit skolu smyku a pak mozna prijdes na to, jaky je rozdil mezi horsima a lepsima pneu na predku......je lepsi si neco zkusit, overit nez nekoho hned napadat...... lol

Proč používat na zadní nápravě nové nebo méně opotřebované pneumatiky?

Nezávisle na tom, zda má vůz přední nebo zadní pohon doporučujeme vzadu vždy používat novější pneumatiky. Důvodem je zvýšená bezpečnost v nepředvídatelných nebo problematických situacích (nouzové brzdění, ostré zatáčky, atd.), a to především na mokrém povrchu.

Četnými testy se prokázalo, že je snazší ovládat přední kola než zadní.

Přední kola se většinou opotřebují rychleji než zadní kola, zejména u automobilů s předním náhonem, kterých je v současné době většina.

Nové pneumatiky namontované na přední nápravě :

- Chování automobilu se změní, protože se poruší rovnováha mezi předními a zadními koly.

Řidiče, který byl zvyklý na auto s menší přilnavostí předních kol, by tato skutečnost mohla nepříjemně zaskočit.

- Na kluzké vozovce ztratí zadní kola trakci dříve než přední kola.

Protože řidič ztratí možnost ovládat zadní kola, bude v pokušení dále zvyšovat rychlost a tím se smykový účinek jenom zesílí. Z takovéto nebezpečné situace se podaří vyváznout jenom zkušeným řidičům...

Nové pneumatiky na zadních kolech :

- Protože trakční rovnováha zůstane stejná, nebude se ovládání vozidla příliš lišit od řízení před výměnou pneumatik.

- Protože se zlepší trakce zadních kol, bude řidič schopen ovládat a řídit vozidlo, aniž by měl problémy se zpomalováním a otáčením volantu ve směru zatáčky.

Z tohoto důvodu Společnost Michelin radí možné riziko minimalizovat a použít nové nebo méně ojeté pneumatiky na zadní nápravě, protože to přispívá k :

- lepší stabilitě vozu v zatáčkách

- zvýšené bezpečnosti.

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha posli odkaz na zdroj, at vime, ze je to skutecne skutecne a ne nejaky FAKE.

Proč používat na zadní nápravě nové nebo méně opotřebované pneumatiky?

Nezávisle na tom, zda má vůz přední nebo zadní pohon doporučujeme vzadu vždy používat novější pneumatiky. Důvodem je zvýšená bezpečnost v nepředvídatelných nebo problematických situacích (nouzové brzdění, ostré zatáčky, atd.), a to především na mokrém povrchu.

za.1 nouzove brzdeni? to znamena co? ze dupnes na brzdu? K cemu mi bude to, ze zadek sedi, kdyz se predek utrhne?

Četnými testy se prokázalo, že je snazší ovládat přední kola než zadní.

Aha to me ale velmi prekvapuje. Nebude to tim, ze prednima se da zatacet? :smich:

Přední kola se většinou opotřebují rychleji než zadní kola, zejména u automobilů s předním náhonem, kterých je v současné době většina. za.2 ze se predni gumy opotrebuji vice je axiom, a pro tuto debatu to neni relevantni.

Nové pneumatiky namontované na přední nápravě :

- Chování automobilu se změní, protože se poruší rovnováha mezi předními a zadními koly.

Řidiče, který byl zvyklý na auto s menší přilnavostí předních kol, by tato skutečnost mohla nepříjemně zaskočit.

za.3 hehe coze? veta, ze se zmeni chovani automobilu, protoze se poruzi rovnovaha mezi predkem a zadkem? Ze bude ridic zaskocenej tim ,ze predek najednou vic drzi ? co to je za objev? jaku to ma vypovidaci hodnotu? To je mysleno vazne? :smich:

- Na kluzké vozovce ztratí zadní kola trakci dříve než přední kola.

Protože řidič ztratí možnost ovládat zadní kola, bude v pokušení dále zvyšovat rychlost a tím se smykový účinek jenom zesílí. Z takovéto nebezpečné situace se podaří vyváznout jenom zkušeným řidičům...

Bavime se o tom, ze na predku budou nove, nebo proste o krapet lepsi pneumatiky, takze kdyz pojedu jako prase do zatacky, porad bude lepsi kdyz se utrhne zadek a ja budu rovna smyk, nez kdyz se utrhne predek a ja budu jen cekat na naraz.

- Protože trakční rovnováha zůstane stejná, nebude se ovládání vozidla příliš lišit od řízení před výměnou pneumatik.

he? Kdyz dam lepsi pneumatiky na zadek a na predku horsi, jakto, ze se najednou trakcni rovnovaha nezmeni??? hmmmm :feve:

- Protože se zlepší trakce zadních kol, bude řidič schopen ovládat a řídit vozidlo, aniž by měl problémy se zpomalováním a otáčením volantu ve směru zatáčky.

A ted pisou ze se zlepsi? Je v tom nejak gulas. Co znamena zpomalovat chapu, ale tocit volantem ve zmeru zatacky? Neni to zbytecne? :smich: Jasne ze musim tocit ve zmeru zatacky, kdyz ji chci projet ne?

Z tohoto důvodu Společnost Michelin radí možné riziko minimalizovat a použít nové nebo méně ojeté pneumatiky na zadní nápravě, protože to přispívá k :

- lepší stabilitě vozu v zatáčkách

- zvýšené bezpečnosti.

Z tohoto duvodu si myslim, ze si nekde nasel clanek z 1.4.

suma sumarum, dej si kola kam chces, ja to udelam taky tak. :palec2:

Já -

1. pri beznym jezdeni se do smyku nedostanu jak je rok dlouhej ( pokud to schvalne nechci)

2. ABS resi, ze i pri "nouzovym brzdeni" jak Michelin varuje, nedojde k zablokovani kol a tocenim volantu se da auto dal ridit.

3. jak M spravne uvadi kola na predni naprave se vic opotrebovavaji, takze jejich rotaci (jako to dela 99% lidi tady na foru i jinde) zajistim "primerene" stejne opotrebeni vsech a tedy neporusim trakcni rovnovahu :smich:

4. jelikoz nesjedu ty predni pod zakonou hranici tak brzo, tak usetrim prachy (ale Michelin nevydela :kuk: ze?)

Takze pekny den, ale zatim si me nepresvedcil. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska prezul (vcerejsi km z Ostravska do Horic a hlavne odpoledni navrat pres Brno me presvedcil).

Nicneme mam otazku k Dunlop SPORT SP01.

Nejak jsem to neresil a nevsiml cely rok od koupe ale dneska pri prezouvani jsem znejistel:( Nepoznacil jsem si pravou a levou stranu, ale jen predni a zadni. v domeni, ze kdyz je na pneumatikach Inside Outside, tak to poznam. No a kdyz jsem to vytahnul, a podival se na ne, tak jsem znejistel:(

Zvykly na pneumatiky, ktere jsou na Rotation zavisle, ted nevim zda tyhle dunlopy maji taky smer rotace a nebo jen IN/OUT SIDE. Nebo je uplne normalni, ze vzorky jsou vpravo a vlevo jakoby proti sobe => proste jako bych mel 4x stejny smer a ne 2x L a 2x P.

Podle obrazku na netu, mam spravne ty lamely dovnitr auta.

Edit: podle rajpneu.cz to vypada, ze to je asi OK, ze nedelaji leve a prave.

Dodatek:

Co vlastne zpusobi prohozeni levych a pravych pneu. Muze to delat napriklad pri prudsim brzdeni staceni volantu na stranu? dneska se mi parkrat na krizovatce stalo. => asi si zajdu na geometrii a vyvaznei kol. I kdyz geometrie, kdyz pustim volant za jizdy tak auto v podstate jede rovne. fakt jsem blb, ze jsem si nepoznacil Levou a Pravou jako kdysi. :;(

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak trochu na tema pneumatik. Barumky se uz prej zase delaji u nas :) , podle pneumatikare krom modelu pneumatiky zalezi taky dost na zemi puvodu. Nedavno za nim pry prisel clovek s GoodYearama z Ciny a pomalu skoro to neslo vyvazit. Na hrane je udajne Polsko. Ja osobne mam z vyroby Turanzy a svete div se, vyvazovat se musely jenom dve a jeste lehce. Takze budme spokojeni, ze na obuti Skoda nesetri!

Potvrdzujem, tiež mám Turanzy a sú to jedny z najlepších gúm, na akých som kedy jazdil. Tie moje sú Made In Spain, 2 mám tiež bez závažia, na 2 dve malé štvorčeky. Keď budem meniť za nové, určite vyberiem znova Turanzy!

Mám ale zaujímavé info k debate, ktorá sa tu viedla ešte dávnejšie, niekedy minulý rok na jar - otázka znela, či do pneu plniť obyčajný vzduch, alebo rôzne špeciálne plny na to určené. Výsledok bol viac menej ten, že je to len placebo a je blbosť priplácať za špeciálne plyny. Pri prezúvaní na zimné pneu na jeseň som do letných pneu - jednej prednej a jednej zadnej nechal natlačiť Pneumix na 2,3 kPa, do druhej prednej a druhej zadnej obyčajný vzduch tiež na 2,3 kPa. Všetky 4 pneu boli uložené v sklade pneumatík, na rovnakom mieste, pri rovnakých podmienkach. Presne po 5 mesiacoch boli gumy pred osadením na auto skontrolované... Výsledok? Dve pneumatiky napustené špeciálnym plynom mali tlak 2,3 kPa (rovnaký, ako bol naplnený), ostatné pneu plnené vzduchom mali 1,9 a 1,8 kPa! Je mi jasné, že toto isté nebude platiť pre jazdené pneu, no určite menej často treba kontrolovať a dofukovať pneu plnené špeciálnym plynom.

Pre mňa z toho vyplýva jediné - že nahustenie pneu špeciálnym plynov má význam... Nikoho nejdem presviedčať, mňa presvedčila vlastná skúsenosť, že to žiadne placebo a blbosť nie je kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...