Přejít na obsah

Poblikávání přístojovky a podsvětlení


atr

Doporučené příspěvky

Nejdřív jsem zjistil že mi při vypnutém motoru sem tam zhasne přístrojovka a podsvícení všech vypínačů, to mi celkem nevadilo a dokonce jsem to považoval za vlastnost aby mě to upozornilo že mám buď nastartovat a nebo to komplet vypnout. Bliknutí - délka vypnutí je pod 1s, jen si to tak houpne. Nedávno jsem jel v noci ve slejváku s puštěnýma stěrači a ono to poblikávalo také a dokonce se interval mezi bliknutím zmenšoval. Netuší prosím tady někdo čím to může být ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekde se to tu uz resilo, ale nejspise to bude delat to okostreni, zkus vsechny konektrory projit, regulaci jasu mas?

Regulaci jasu mám - je to velmi dobrý nápad jen to trochu kazí to že komplet zhasne přístrojovka. Kdyby to bylo podsvícením tak by dysplay u MaxiDotu totálně nazhasnul ne ?

nevím to ale úplně na 100pro protože to je mžik, zaúkoluji přítelku aby to zkusila vypozorovat

Ten regulátor podsvícení a spínač světel asi zkusím vyměnit protože mu při demontáži z palubky nezalézá jedna noha a díky tomu jde blbě a nebo vůbec vytáhnout.

Editováno: , autor: atr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, mám Fábii Sedana r. v. 2001, koupil jsem ji starší. Hned při první jízdě v silném dešti, jsem zjistil, že mi problikává palubka. Prostě zhasne tak na cca 1 s a zase se rozsvítí, ale jen když jdou stěrače. Vždycky, když jde stěrač z dolní pozice. Ale děje se to nepravidelně. Někdy to udělá, pak je zase třeba 1/2 minty klid, jindy to dělá 3x po sobě - prostě úplně náhodně. Byl jsem už ve dvou servisech, ale nevědí si s tím rady. Snad prý něco s cyklovačem, ale evidentně to souvisí i s intenzitou deště, takže myslím, že asi i problém s izolací vodičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám Fábii Sedana r. v. 2001, koupil jsem ji starší. Hned při první jízdě v silném dešti, jsem zjistil, že mi problikává palubka. Prostě zhasne tak na cca 1 s a zase se rozsvítí, ale jen když jdou stěrače. Vždycky, když jde stěrač z dolní pozice. Ale děje se to nepravidelně. Někdy to udělá, pak je zase třeba 1/2 minty klid, jindy to dělá 3x po sobě - prostě úplně náhodně. Byl jsem už ve dvou servisech, ale nevědí si s tím rady. Snad prý něco s cyklovačem, ale evidentně to souvisí i s intenzitou deště, takže myslím, že asi i problém s izolací vodičů.

Ahoj, stejný problém, Fabie 2001. Při stěračích nepravidelně problikává palubka. Někdy jsou výpadky podsvícení docela brutus. :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

mne to robi, ked pridam v neutraly cca na 3000 ot/min a mi otacky klesaju na volnobezne (niekedy az pod volnobezne otacky mi klesne rucicka ale hnet sa to vyrovna )vtedy mi to preblikne je to ok?

diki

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to robi, ked pridam v neutraly cca na 3000 ot/min a mi otacky klesaju na volnobezne (niekedy az pod volnobezne otacky mi klesne rucicka ale hnet sa to vyrovna )vtedy mi to preblikne je to ok?

diki

Ano, pokud otáčky poklesnou pod cca těch 700-800 ot/min, alternátor už to neutáhne. To pak skutečně stačí potkávací světla nebo nějaká "menší" zátěž. Napětí v tom okamžiku sletí z dobíjecího napětí (13,6 - 14,0 V jak kdo má...) dolů. U 12 V to pak podrží až baterka. To je to probliknutí.

Dá se říct, že při volnoběhu alternátor stačí tak tak pokrýt energii zapnutých spotřebičů, s bídou udrží něco kolem 13-ti voltů. (Na to stačí třeba světla, ventilátor nebo zadní sklo) Baterka se samozřejmě nedobíjí, zvlnění proudu od alternátoru se šíří po celém vozidle, a proto třeba na displejích je vidět takové to jemné mihotání, které zmizí po přidání plynu.

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to robi, ked pridam v neutraly cca na 3000 ot/min a mi otacky klesaju na volnobezne (niekedy az pod volnobezne otacky mi klesne rucicka ale hnet sa to vyrovna )vtedy mi to preblikne je to ok?

diki

Ano, pokud otáčky poklesnou pod cca těch 700-800 ot/min, alternátor už to neutáhne. To pak skutečně stačí potkávací světla nebo nějaká "menší" zátěž. Napětí v tom okamžiku sletí z dobíjecího napětí (13,6 - 14,0 V jak kdo má...) dolů. U 12 V to pak podrží až baterka. To je to probliknutí.

Dá se říct, že při volnoběhu alternátor stačí tak tak pokrýt energii zapnutých spotřebičů, s bídou udrží něco kolem 13-ti voltů. (Na to stačí třeba světla, ventilátor nebo zadní sklo) Baterka se samozřejmě nedobíjí, zvlnění proudu od alternátoru se šíří po celém vozidle, a proto třeba na displejích je vidět takové to jemné mihotání, které zmizí po přidání plynu.

Jíra

Jira dakujem ti za vystiznu a vycerpavajucu odpoved :) je mi uz uplne jasno :) este raz dakujem :);)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nič nenastavíš, jedine silnejší alternátor.

Btw, tie čo tam máme myslím že sú ok aj so svetlami, už som sem daval nejake info od akych otačok pracuje spravne, tušim to bolo 1400 alebo tak nejak.

Je počuť ako motor "zaberie" keď zapnem napriklad zadne okno

a vies mi poradit ako nasatavit to spinanie? regler niekde nemame, zatial som sa nedopatral. ja mam pri najvacsom dobijani 13.2V a chcel by som viac. Problemy som nemal zatial ale zda sa mi to malo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poblikávání palubky také způsobuje vadný senzor úhlu natočení kol

Fila podla mna nemas pravdu, mne pri otacaniu s volantom mi zoslabuje aj podsvietenie budikou aj svetla :) a ma to tu spusta ludi tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poblikávání palubky také způsobuje vadný senzor úhlu natočení kol

Fila podla mna nemas pravdu, mne pri otacaniu s volantom mi zoslabuje aj podsvietenie budikou aj svetla :) a ma to tu spusta ludi tak :)

a jé,

zase někdo chytrý

když mě oprava čidla stála 3500,- (jenom za díl) a najednou to přestalo tak vím o čem mluvím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

U nasi fabky je slyset jak se sposti z niceho nic servo motor rizeni - takze to vidim taky na ten snimac - vyhodilo to tu chybu - chyba snimace, pak nejaka svorkovnice - bude to ono?

Pri tom jak to servo udela bzzzzzzzzz samo od sebe - pohasnou svetla , palubka interier svetlo atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevrc dyt sem ti dal za pravdu... -_-:dj::D

jj dík

pro upřesnění - dělalo to i při rovný jízdě na dálnici, že to prostě z ničeho nic problikávalo

někdy volant šel úplně zlehka a někdy že se s tím člověk musel prát

chyba většinou že se rozsvítila kontrolka volantu a na Vagu byla chyba řízení - "závada se objevuje sporadicky" to psalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, již jsem do této diskuse přispíval. To problikávání přístrojovky se objevuje normálně za jízdy, když jdou stěrače. Přístrojovka zhasne (cca na 1s), nikoliv že by se snížila intenzita osvětlení. Myslím, že to s poklesem napětí nebude mít nic společného. To by pak muselo probliknout osvětlení celého auta a to se neděje (aspoň doufám).

To, že se sníži intenzita osvětlení když se pohne s volantem, to je normální. Říkali mi to v servisu. Servo má velký odběr a tak v tomto případě napětí opravdu poklesne a intenzita osvětlení (celého auta) se sníží, avšak světla neprobliknou!!! To si může každý vyzkoušet ve tmě, když stojíte na místě a víc pohnete s volantem.

Problém problikávání přístrojovky, když jdou sběrače, asi tkví v něčem jiném. Děje se to zcela nepravidelně. Ve dvou servisech si s tím nevěděli rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...