vikino1 Vloženo 28. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2007 (editace) Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť? Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho Editováno: 29. Srpen 2007, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 31. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Tak čo nikto si nedal skontrolovať olej ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Tím chceš naznačit, že se má měnit po 5000 místo po 15000? Osobně jsem ve 120ce zadřel motor možná proto, že jsem najel 7000 místo 5000. Protože jsem furt dolíval, takže byl pořád jako nový Přinám se, že už pár měsíců přesluhuje, kilometry ještě nemá, ale už se na to chystám. Místo po 15000 vyměním rači po 12000, přecejen jezdím krátké trasy a občas dlouhou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť?Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho ahoj. na ktorej pumpe si si dal skontrolovat olej? lebo som bol na dvoch SHEELL PUMPACH a pozerali na mna jak na zjavenie. o nicom nevedeli,. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Na stránkách Shellu je seznam čerpacích stanic, kde to dělají. http://www.shell.com/static/cz-cz/download...znam_ovi_cz.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blizard Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 mě by hlavně zajímalo, jak je to měření přesné. Pokud si někdo pojedete testnout olej, vezmětě i nějaký nový vzorek oleje, který jste tam nalili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 31. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 (editace) Nie nechcem nič naznačovať iba som chcel vedieť v akom stave je olej v cca polovičnej dobe prevádzky(15000km alebo 1rok).Myslím,na to že 75%prevádzky je v meste a krátke trate tak sa český MOGUL drží velmi dobre!Teraz však záleží do akej miery sa dá takémuto testu veriť! Editováno: 31. Srpen 2007, autor: vikino1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 31. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 Skúšali ste si už niekto dať urobiť test na olej? Ja som to dal spraviť včera trvá to asi 2 min a je to zdarma.Mám olej Mogul 10W40 po polročnej prevádzke kde 75% najazdené v meste-krátke trasy cca5000km . Výsledok -2/3 zeleného políčka.Čo myslíte dá sa tomu veriť?Tu je o tom viac: http://www.natankuj.sk/?moznost=399&go...amp;check=250ho ahoj. na ktorej pumpe si si dal skontrolovat olej? lebo som bol na dvoch SHEELL PUMPACH a pozerali na mna jak na zjavenie. o nicom nevedeli,. Tu máš odkaz na slovenské stanice s testerom: http://www.shell.com/static/sk/downloads/s...znam_ovi_sk.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 31. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2007 tak parada v trencine sa to da a na shellku chodim tankovat cize to dam spravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 4. Září 2007 Sdílet Vloženo 4. Září 2007 pockajte tyzden a podam vam informaciu o stave oleja Mam vo Fabii cca 14mesiacov a teraz ma presne 15tkm ma za sebou prevazne dlhe trasy, naposledy za 4 dni 3400km ale teraz nastava tazke obdobie kedy ucim priatelku na uate takze za 15min aj 20 startov (nastastie) Olej dam skontrolovat ked pojdem piatok na vychod alebo nedelu spat asi v Presove Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 4. Září 2007 Sdílet Vloženo 4. Září 2007 jo este doplnim ze tam mam Madit Prima 5W-40 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blizard Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 tak se dívám, že se to tu nějak seklo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 20. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Mňa prekvapuje,že firma ako SHELL tomuto svojmu produktu nerobí skoro žiadnu reklamu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 ak bude zaujem poskytnem detailnejsie info k meraku a k vyhodnoteniu testu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 OVI (oil vitality indicator) Technického zařízení OVI - základní informace Co mi tento přístroj změří? Porovnává změnu dielektrické konstanty (F/m) neboli relativní permititvity ve srovnání s novým olejem. Výsledkem je tedy bezrozměrné číslo. Jako relativní permitivita (dříve dielektrická konstanta) se označuje podíl permitivity daného materiálu a permitivity vakua, tedy Relativní permitivita je látková konstanta, která vyjadřuje, kolikrát se elektrická síla zmenší v případě, že tělesas elektrickým nábojem jsou místo ve vakuu umístěna v látkovém prostředí , kde D je elektrická indukce a E intenzita elektrického pole . OVI vs. laboratoř Jedním ze zažitých mýtů je vliv barvy oleje na jeho funkčnost. Ne každý zákazník ví, že ztmavnutí oleje po relativně krátké vzdálenosti je běžným jevem a neznamená, že olej špatně plní svou funkci nebo dokonce nedošlo v servisu k jeho výměně. Ten dokáže určit, v jakém stavu je olej, případně prokázat zda k výměně došlo či nikoliv. Lze z jeh výsledku posoudit stav celého agregátu. Zvýšený obsah křemíku může ukázat na problém s filtrací vzduchu, průnik paliva do oleje je doprovázeno okamžitě poklesem bodu vzplanutí a v oleji se objevují otěrové kovy vlivem snížení viskozity atd. Laboratorní rozbor oleje je však samozřejmě nákladnou záležitostí. Rádi bychom proto nabídli kompromisní řešení nacházející se mezi těmito dvěma extrémy, tedy buď posuzování stavu oleje pouze podle jeho vzhledu či barvy a na druhé straně nákladný laboratorní rozbor. Proto je tu zařízení OVI. Co zařízení měří Jakou informaci o oleji zařízení tedy podává? Předně, přístroj nezjišťuje druh oleje, viskozitní třídu oleje nebo dokonce jeho výrobce. Při měření získává zákazník informaci pouze o míře opotřebení oleje. Tato míra je indikována bezrozměrnou hodnotou vztaženou k novému oleji jímž je třeba před prvním měřením přístroj zkalibrovat. Tento olej neobsahuje saze, není kontaminoán palivem ani vodou, neobsahuje produkty oxidace, jimiž jsou kyselé složky, které pak mají za následek tvorbu kalů, laků a pryskiřic. Naproti tomu silně opotřebený olej je tyto vlastnosti vykazuje. Měřící přístroj je schopen výskyt těchto složek zachytit a podat přibližnou informaci o opotřebení oleje. Kalibrace se provádí částečně syntetickým olejem. Jistě všechny napadá otázka, jaký vliv má na naměřenou hodnotu typ oleje použitého při kalibraci. Skutečnost je taková, že nový olej neobsahuje produkty oxidace saze palivo či vodu a to bez ohledu na typ základového oleje, tedy ať je minerální, částečně syntetický nebo plně syntetický. Tyto produkty degrardace se ovšem tvoří nepoměrně pomaleji v plně syntetickém oleji a jeho životnost je pak u olejů typu longlife možno nastavit na delší dobu používání. Malý rozdíl při použití rozdílného kalibračního oleje vzniknou, ale nejedná se o takový rozdíl, který by významě ovlivnil chybu měření. Naopak bychom dostali informaci velmi nepřesnou, pokud bychom použili olej silně degradovaný. Interpretace výsledků Jaká je interpretace výsledků? Prvotně je třeba uvést skutečnost, že jakýkoliv olej je lepší, než žádný olej. Tedy pokud je zjištěna velmi nízká hladina oleje, měla by se tato informace k zákazníkovi okamžitě dostat, protože především taková situace by mohla mít fatální následky. Dosavadní zkušenosti ukazují, že drtivá většina zákazníků čerpacích stanic Shell má olej v dobrém nebo uspokojivém stavu. To je, jak pevně doufáme, způsobeno disciplinovaností motoristů a dodržováním servisních intervalů. Pevně nastavené výměnné intervaly u vozidel, které nemají flexibilní výměnný interval hlídaný palubním počítačem samozřejmě nedokáží vůbec rozlišit styl jízdy motoristy. Proto může být i opotřebení v totžných automobilech po shodné době používání v rozdílném stavu. Co když bude výsledek testu extrémě špatný po krátké době od výměněny oleje? Zařízení samozřejmě nedokáže identifikovat druh problému jako laboratorní rozbor, ovšem dokáže na potenciální problém upozornit. Zákazník samozřejmě není nucen reagovat výměnou oleje v motoru. Je povinen řídit se pouze předpisem výrobce motoru. Stejně tak v opačném případě, pokud bude přístroj indikovat uspokojivý stav oleje krátce před výměnou maziva. Pak je to informace pro zákazníka, že i relativné nedlouho před výměnou oleje je jeho motor velmi dobře chráněn. Ovšem prodlužování výměnného intervalu je riziko, které na sebe může zákazník vzít se všemi jeho důsledky. Přičemž podotýkám, že prodloužení výměnného intervalu není možné ani na základě podrobného laboratorního rozboru. Je zde jasně daný předpis výrobce automobilu a ten je povinnen motorista dodržet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 1. pristroj sa musi kalibrovat (pri kalibracii by sa mal pouzit presne taky novo rozbaleny olej aky mate v aute aby to malo zmysel a neporovnavali sa jablka s hruskami) 2. pristroj meria permitivitu nic menej, nic viacej.. Návrh metódy merania oleja Táto navrhovaná metóda merania urèitej vlastnosti prevadzkového oleja slúzi ako doplòujúci zdroj o zmenách v systéme strojového zaradenia. Idea merania oleja je zalozena na princípe zmeny kvality jednej aktivnej casti kondenzátora, ktorú dokázeme velmi presne zmerat a na základe toho môzme vypoèítat permitivitu, ktorá je vlastnostou oleja. Permitivita meraného oleja hovorí o zmene kvality oleja, ktorá je spôsobená roztrhaním molekul oleja a zmenu jeho aditív, taktiez dokladuje zvýsenie neèistôt rozpustnýchv oleji, hovori tiez o prirastku necistot, prirastku mikro a makro castic, ktoré zapricinuju zmenu vlastnosti oleja. Inymi slovami povedane meranie (permitivity) pomocou tohto zariadenia nam poda len doplnujuce technicke informacie o stave motoroveho oleja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 kolko toho oleja potrebujem na to meranie ? 10 ccm... ? alebo mi len obliznu mierku ? :-) hmm ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 20. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?10 ccm... ? alebo mi len obliznu mierku ? :-) hmm ? Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút! To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 20. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 A ešte ma napadlo, že na každej čerpačke by mohli mať také merače dva-jeden aj na olej prevodový.Podla tohoto popisu by to malo fungovať aj na prevoďak! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 dnes som to chcel nechat zmerat ale ten chlapik tam nebol tak niekedy nabuduce alebo ked pojdem okolo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milanino Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 dnes som to chcel nechat zmerat ale ten chlapik tam nebol tak niekedy nabuduce alebo ked pojdem okolo. Koľko stojí to odmeranie kvality, alebo je to bezplatné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 dnes som to chcel nechat zmerat ale ten chlapik tam nebol tak niekedy nabuduce alebo ked pojdem okolo. Koľko stojí to odmeranie kvality, alebo je to bezplatné? je bezplatne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?10 ccm... ? alebo mi len obliznu mierku ? :-) hmm ? Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút! To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! zalezi ako dobre rozumies nameranemu vysledku a ako si ho interpretujes, ja som dal takto zmerat olej po 20tkm a ukazal sa opotrebovany na cca 30% (a teda este v zelenom poli) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 21. Říjen 2007 Autor Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 kolko toho oleja potrebujem na to meranie ?10 ccm... ? alebo mi len obliznu mierku ? :-) hmm ? Myslím že potrebujú len 2ml oleja vytiahne to cez mierku . Celá procedúra trvá ani nie 5 minút! To Fabka klobuk dole pred tvojou informovanosťou! Ja by som sa nebál podla tohto merania aj predlžiť o nejakú tisicku výmenný interval! zalezi ako dobre rozumies nameranemu vysledku a ako si ho interpretujes, ja som dal takto zmerat olej po 20tkm a ukazal sa opotrebovany na cca 30% (a teda este v zelenom poli) Ty máš predlžený interval? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 nie nemam ... mam ale olej co splna LONG LIFE normu (teda podla metodiky BMW), mam normlany plne synteticky olej 5W-40, ale jazdim rpevazne dlhsie trasy. dal som si spravit rozbor oleja po 20tkm a inymi slovami povedane este takych 10tkm by zniesol bez vyrazneho znizenia kvality. Vsetky etstovane parametre boli v norme som chemik, tak sa troska vyznam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.