Přejít na obsah

STARTÉR demontáž-čištění-montáž


cosby

Doporučené příspěvky

Mám za to že to drží pohromadě takový kroužek nebo perko na te osičce toho patorku. už je to dlouho moc si to nepamatuju a hlavně je tam ku...ky malo místa na to to dat znovu do kupy. Když se podíváš na schema tak jsou to ty díly 812, nejdřív se oddělá ta krytka a pak už uvidíš za co to drží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď Crros , na to schéma jsem koukal už když jsem měl ten startér venku , ovšem blbě jsem to vyfotil , takže není vidět můj důvod proč nejde ten pastorek oddělit od toho krytu. Krytku jsem rozdělal , a ta vnitřní osička vyndat šla , ale na pastorku za tím ozubením mám jakési osazení cca milimetr vysoké a kvůli němu prostě neprotáhnu ten pastorek tím ložiskem abych ho mohl vyndat , leda bych ho musel ostružit či obrousit což se mi něchtělo či spíš na to nebyl čas , Tak jsem to jen vyčistil , namazal a hodil zpět do auta a zatím šlape dobře , příště tomu dám více času , stejně budu muset brzy dávat nové uhlíky :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Prčavdepod. bude chyba niekde vo vysúvacom mechanizme, keďže cievka jadro (železný valček v cievke) normálne vtiahne a zopne štartér. Príp. môže byť orafaný pastorok, ale to by sa pri štartoch občas prejavovalo neprirodzeným zvukom. Klasická volnobežka, ktorá by bola stále v styku s ozub. vencom (ako napr. na motocykl. motoroch), tam nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volnoběžka musí být u každýho starteru. To bys viděl (slyšel) když je zakousnutá a při nahození motoru kopne de pastorku. Samo že se vysouvá jen při startu mě šlo o to zda jde rozebrat, většina je zapertlovaná a je to těžký, nebo jde koupit novou prý ji nikde nemaj.

Říkal kolega co mu to zlobí já se nikde neptal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky za odpověď Crros , na to schéma jsem koukal už když jsem měl ten startér venku , ovšem blbě jsem to vyfotil , takže není vidět můj důvod proč nejde ten pastorek oddělit od toho krytu. Krytku jsem rozdělal , a ta vnitřní osička vyndat šla , ale na pastorku za tím ozubením mám jakési osazení cca milimetr vysoké a kvůli němu prostě neprotáhnu ten pastorek tím ložiskem abych ho mohl vyndat , leda bych ho musel ostružit či obrousit což se mi něchtělo či spíš na to nebyl čas , Tak jsem to jen vyčistil , namazal a hodil zpět do auta a zatím šlape dobře , příště tomu dám více času , stejně budu muset brzy dávat nové uhlíky :feve:

Vyresil si to nejak? Ja mam ten samy probleeem...Pres to osazeni to nemuzu protahnout :smich: Vsichni tu pisou, jak jednoduse to jde, ale ja taham, cukam, mlatim....hazim o zem a stale nic... (nadsazka)....Na schema to osazeni neni zobrazene....

Poradi nekdo??

Editováno: , autor: Vencasan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak zrovna včera jsem dával nové uhlíky a měnil to přední pouzdro a jelikož jak už jsem psal to přes to osazení nešlo vytáhnout ven, zvolil jsem si jako pomocníka brusku a pilník, osazení jsem na hrubo obrousil a pak dopiloval a už to šlo ven krásně :kol-47: Poudro vyměněno, uhlíky nové a točí jak má, tak snad to zase chvíli vydrží

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

velice děkuji crrosovi za obrázky a rady. musel jsem to dělat nadvakrát (startér dvakrát venku), protože jak jsem ho rozebíral, pohýbal jsem káblíkem mezi cívkou a deskou s uhlíky. byl úplně zaoxidovaný - totálně zelený - a polámal jsem ho. nešlo pak přes něj tolik proudu, aby roztočil motorek ve startéru. při druhém rozdělání jsem ho pak úplně ulomil, takže mi kolega napájel nový a funguje to. protože jsem před touhle akcí o startérech nevěděl absolutně nic, chtěl bych se podělit o těžce nabyté zkušenosti:

1. když už máte startér venku, poznačte si jeho číslo do budoucna (u mě O1 2001 2.0 85 kW AQY startér Bosch 0001121008)

2. pokud potřebujete sundat uhlíky s deskou z rotoru, můžete použít ořech z goly, na který je přetáhnete - ušetří práci s opětovným sestavováním uhlíků

3. vnitřek cívky pouze očistětě a NEMAŽTE VAZELÍNOU! jinak se stane to, že to bude fungovat jako vakuová pumpa, což nechcete, protože pak to nebude vysouvat pastorek

4. vyndat kluzné ložisko (pouzdro se to jmenuje) mi šlo jen tak, že jsem ho zevnitř rozřezal pilkou na železo a pak tam namlátil nové ložisko

5. než startér zase namontujete, protočte ho!!! to se dělá tak, že na něj připojíte kabel, co vede od baterky a pak ten kabel propojíte na druhý konektor na startéru. tím si můžete ušetřit dost práce, protože se tak dá zjistit, jestli vám to funguje, nebo ne. ale bacha, ať vám to nepoláme ruce - je motor a točí se celkem rychle. jám to měl na stolici, tak jsem to nemusel držet v rukách. tak bacha na to! vymontovat, opravit, namontovat, zjistit, že to nejede, znovu vymontovat, znovu opravit a znovu namontovat je přece zbytečné. teď už to vím :)

jinak mám vylámané zuby na ose převodovky s planetovým soukolím, ale zatím to fachčí, tak to tak zatím nechám, protože u Vachty ta převodovka stojí 2200,- a jestli to je rozebíratelné nevím (tj. jestli se dá vyměnit jen ten ozub).

startérům zdar!!!

Editováno: , autor: KEPP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím páni. Ako nový člen chcem týmto všetkých pozdraviť a povedať že vaša stránka je super... :) prečo ale píšem.. mám problém so štartérom že po naštartovaní tak hnusne zarachoce. Celý som ho rozobral a vyčistil a čuduj sa svetu, po zložení to je ešte horšie. Horšie myslím v tom že pred tým to robilo tak raz za čas (hlavne keď bol zohriaty motor) a teraz to robí stále. Ako som čítal toto úžasné fórum došiel som ku tomu že problém bude najskôr v klznom ložisku čo je pri pastorku. Akurát sa chcem vyvarovať tomu že to 2x rozoberiem, vymením aj to ložisko a problém pretrvá. Mohlo by to byť aj v niečom inom? Ďakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...

ahojte, vedeli by ste mi poradit? vedel by si mi poslat link na predne puzdro loziska startera? nasiel som len toto, https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/047911213b-puzdro-loziska-startera-oe-3308.html
pricom 
047911213B
035911213B
su tie cisla dielov ktore su aj v tomto linku http://www.autodilyhh.cz/pouzdro-lozisko-zadni-starteru-felicia-1-9-035911213b
kde sa pise, ze ide o zadne puzdro loziska
 
este som nasiel tieto diely:
https://www.skoda-diely.sk/nahradne-diely/puzdro-loziska-startera.html
 
toto sa dost podoba:
https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/02b911257g-puzdro-loziska-startera-skoda-3309.html
 
moze to byt nieco take? motor mam AEE 1.6 55kw,, ten isty co sa daval do felicie, auto je  octavia 1997

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dakujem za info, avsak nemas pravdu, cislo puzdra som nasiel cez zahranicne fora, zistil som cislo dielu a nasiel aj na sk eshopoch:

https://www.comco.sk/puzdro-hriadel-startera-as-pl-sbu9117-p2885774

 

 

cisla dielov som hladal cez tuto stranku, pricom som sa odrazil od cisla dielu 035911213B:
https://www.jimellisvwparts.com/products/Volkswagen-VW/Bushing-------------------for-starter/5149684/02B911213.html

 

 

 

 

Editováno: , autor: gizmo16
upresnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Kolega dovalil startér z  1,9TDI 66kW 1999 s tím, že to nestartovalo,
když chtěl startovat jen to cvaklo a starter nezačal točit, na poprve pomohlo do něj klepnout a začal fungovat, na podruhé už musel klepat déle a napotřetí  nepomohly ani motlidby.
Starter jsem rozebral, byl samozřejmě plný bordelu z uhlíku, gufero u předního kluzného ložista poničené a samotné ložisko téké nic moc očividně přes to létalo mazivo z převodovky startétu ven.
Podobně držák uhliku, tedy uhliky ne že by tam nebyly žádné,ale většina z uhliku již byla spotřebována,  tlak mezi komutátorem  a uhliky tedy nebyl valný.
V kařdém případě jsme vše vypucoval a ted bych rád objednal přšdní kluzné ložisko + gufero a uhliky nebo spíše celý držák, uhliky jsou pájeny mosazí a i když to pro mě neneí problém tak nepředpokládám, že bych je někde sehnal.

Nám však zásadní problém na celém startéru není jediný štítek ani identifikace výrobce a tak si nejsme jistý co objednat , nejspiš to tedy je BOSH 2kW
V každém případě je to stejny kus jako na forkach uživatele Crros  z 5 a 6 unora 2010 tedy ze strny 3 tohoto vlákna.

Otíázka číslo 1
Je to Bosh 2kW a jsou pak díly které potřebuji tyto

1000390003 Pouzdro, hřídele startéru
1000500091 gufero
1004336884 Držák uhlíků

Mohu tedy použít třeba tyto neoriginál uhliky http://www.adsc.cz/nabidka/magneti-marelli-940113080008-drzak-uhlikove-kartace_1636678/


Ortázka číslo 2
Teoreticky by ještě mohl byt problém v kontaktu v civce, který připojuje startovací proud na startér, netroufnu si odhadnout jak velký problém je se k němu přes cívku probít, stačí sundat matky z šroubu , případně odletovat dráty na cívku a jde pak bakelitový krit dolu nebo jak to drží?


Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...