Zdravim všechny…
Po přečteni par temat jsem pochopil, ze tu jsou opravdu odbornici, kteří dokazi poradit. Proto se na vas obracim i ja, a doufam, ze mi taky poradite..
Jezdim jednickovou octavkou, 1,9 TDi, 81 kW, r. v. 1999, ma na hrbu uz téměř 300 000 km. Nikdy s ni nebyl zadny problem, vsude jsem ji chvalil, az jsem to asi zakrikl….
Nedavno mi při rychlejším vyjezdu z křižovatky zaclo rvat a blikat mazani…Tak mne to docela vydesilo…(Musim napsat zkracenou verzi, ptz popisovat vsechno, co uz jsem zkusil,
by bylo opravdu na dlouho….)
Jelikoz mi auticko ještě hure za tepla startovalo a trochu hulilo, a hlavne stále blikalo to mazani, vzal jsem to od podlahy…Vymenilo se tlakove cidlo oleje, ctyrpinovy teplotni cidlo
(nebo něco tomu podobného, co by pry mohlo s tim olejem souviset), olejove čerpadlo + nový sací koš (profoukli jsme mazací okruh 8 atmosférama), vstrikovaci čerpadlo, samozrejme olej a filtr…
Po všech těchto vymenach mi mazani stále blikalo. A startovani se také nezlepsilo….Napadlo nas vymenit olej za hustsi a dali jsme originál cidlo tlaku oleje….Nyni tam mam 10W40,
plnou syntetiku, tlak čerpadlo na 2000 ot./min. je 4 atmosfery a mazani mi stále obcas zablika…
Navíc jsem ted zjistil, ze se mi zacal dosti ztracet olej. Na 1200 km asi litr!!! Pred tim nebrala ani kapku. A navíc to zacalo brutálně kourit. Zatím jsem si toho vsimnul pouze se studenym motorem, ale asi to bude delat i za tepla.
Všichni rikaji, ze primarni problem bude urcite v turbu, ale nikdo to nedokaze rict na 100 %, takze se chytam vyndat (ještě originál) turbo, zkontrolovat vuli a potom se uvidi…
Nesetkal se někdo s podobnym problemem? Nebo to budou pripecene stiraci krouzky?? Da se to nejak zjistit?
Není tu nejaky specialista z okoli Turnova, Liberce, Boleslavi, ke kterému bych mohl zajet a poradit se s nim?
Diky moc každému, který něco prihodi….