Přejít na obsah

Cukání a trhání motoru


Lugo

Doporučené příspěvky

Určitě zkus zapalovací kabely - mě to podobný problém vyřešilo před rokem. Předtím bych nikdy nevěřil, že to může dělat vadný kabel. Ale bylo to tak. Kabel k jedné svíčce byl načatý a svíčka občas nezapálila. Hlavně kolem 2000ot, když jsem prudce přidal plyn. A když jsem to hodně přehnal, ŘJ vypla na tom válci vstřikovač, aby se nepoškodil nespáleným palivem katalyzátor, takže motor jel až do chcípnutí na 3 válce a mlel sebou jak divý. Po opětovném nastartování naskočil normálně. No a lahůdka je, když člověk hodlá předjíždět a stane se mu tohle.

Ale stejně dobře to může být i zapalovací cívka (svíčky už jsi asi měnil, že...).

Tak super naděje tu je a dokonce tebou potvrzená :palec2:

Svíčky mám nové 3tis km...jinak mám motor AUA takže tam zapalovací civky nemám..místo toho tam je pro všechny 4 válce jedno zapalovací trafo....ale zase mi přijde divné kdyby to bylo to trafo tak proč by to dělal jen 4. válec ?

No zatím doufám v kabely :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky AUA. Tou zapalovací cívkou jsem tedy myslel trafo - je to taková ta jedna kostka a vedou do ní kabely od všech svíček abych to uvedl na pravou míru.

Myslím, že se může klidně vevnitř něco pokazit třeba jen na výstupu pro jednu svíčku.....Ale pravděpodobnější budou kabely.

V mém případě jsme zkoušeli nejdříve vyměnit to trafo a nic se nezměnilo, až kabely to vyřešily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě zkus zapalovací kabely - mě to podobný problém vyřešilo před rokem. Předtím bych nikdy nevěřil, že to může dělat vadný kabel. Ale bylo to tak. Kabel k jedné svíčce byl načatý a svíčka občas nezapálila. Hlavně kolem 2000ot, když jsem prudce přidal plyn. A když jsem to hodně přehnal, ŘJ vypla na tom válci vstřikovač, aby se nepoškodil nespáleným palivem katalyzátor, takže motor jel až do chcípnutí na 3 válce a mlel sebou jak divý. Po opětovném nastartování naskočil normálně. No a lahůdka je, když člověk hodlá předjíždět a stane se mu tohle.

Ale stejně dobře to může být i zapalovací cívka (svíčky už jsi asi měnil, že...).

Nazdar,

ja mam podobny problem ako lugo, len neviem ci to o com pises su kable ktoru idu do listy sviecok alebo su to nejake ine kable? Daju sa vymenit bez vymeny listy?

Je v tom vasom AUA type motora takisto lista na sviecky?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,

ja mam podobny problem ako lugo, len neviem ci to o com pises su kable ktoru idu do listy sviecok alebo su to nejake ine kable? Daju sa vymenit bez vymeny listy?

Je v tom vasom AUA type motora takisto lista na sviecky?

Dik

Je to přesně jak říkáš...jsou to zapalovací kabely které vedou u motoru AUA z zapalovacího trafa přes tu "lištu" až k svíčkám...uričtě se dají vyměnit i bez té lišty..ono v podstatě ta lišta je jan tkaový plastový nesmysl který drží ty kabely..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počátkem léta 2007 jsem měl podobnou závadu. I po třetí návštěvě servisu a výměně lambda-sondy vůz škubal. Projevovalo se to při volnoběhu a potom kolem 2000 ot. Závada byla nakonec ve svíčkových kabelech, konkrétně v koncovce 2 válce, která byla silně zaoxidovaná. Od té doby, po důkladném očistění, spokojeně jezdím a oprava nic nastála.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počátkem léta 2007 jsem měl podobnou závadu. I po třetí návštěvě servisu a výměně lambda-sondy vůz škubal. Projevovalo se to při volnoběhu a potom kolem 2000 ot. Závada byla nakonec ve svíčkových kabelech, konkrétně v koncovce 2 válce, která byla silně zaoxidovaná. Od té doby, po důkladném očistění, spokojeně jezdím a oprava nic nastála.

Tak to je super......ozaj, ja mam 1,4 MPi (44kW) akurat neviem kam vedu tie kable od pripojky do listy....teda kde je zapojeny druhy koniec......

Kazdopadne super, dost mi to pomohlo...... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taková trochu lama otázka :help: , jak poznám jaký mám typ motoru AUA, BBY? mám 1,4 mpi 50kw, rv 2001

No kedze mas rok vyroby 2001 Tak kod tvojho motoru je AQW ten sa montoval od 8 mesiaca 2000 az po ukoncenie vyroby. Predtym to boli od 08.99-AME, od 11.99 do 07.2000-ATZ a potom spominany AQW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně jak říkáš...jsou to zapalovací kabely které vedou u motoru AUA z zapalovacího trafa přes tu "lištu" až k svíčkám...uričtě se dají vyměnit i bez té lišty..ono v podstatě ta lišta je jan tkaový plastový nesmysl který drží ty kabely..

Aha, tak to je celkom fajn ak sa to da vymenit bez tej listy.......Inak, cital som ze ich zhanas aj ty......myslis ze sa daju kupit bezne niekde v mototechne na objednavku, alebo na to treba nejaky specialny katalog (Etka a spol.)?

Odkial ich zhanas ty?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to je celkom fajn ak sa to da vymenit bez tej listy.......Inak, cital som ze ich zhanas aj ty......myslis ze sa daju kupit bezne niekde v mototechne na objednavku, alebo na to treba nejaky specialny katalog (Etka a spol.)?

Odkial ich zhanas ty?

Dik

Koupíš to v každé prodejně autodílů. Pokud nebudou skladem tak na objednávku. Jsem si jistý, že bude několik výrobců kabelů, od výrobce, který dodává automobilce do prvovýroby až po nějaké polsko, nebo chinu. Tady na foru dodává Sebo, nebo NoiseR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupíš to v každé prodejně autodílů. Pokud nebudou skladem tak na objednávku. Jsem si jistý, že bude několik výrobců kabelů, od výrobce, který dodává automobilce do prvovýroby až po nějaké polsko, nebo chinu. Tady na foru dodává Sebo, nebo NoiseR.

Nevies kolko to priblizne stoji? Mna skor rozculuje, ze vsetci, ktori takyto problem tu popisuju tak ho spajaju s blikanim nejakej kontrolky na pristrojovej doske.......mne tam ale nic neblika.......myslis, ze aj napriek tomu to mozu robit tie kable?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevies kolko to priblizne stoji? Mna skor rozculuje, ze vsetci, ktori takyto problem tu popisuju tak ho spajaju s blikanim nejakej kontrolky na pristrojovej doske.......mne tam ale nic neblika.......myslis, ze aj napriek tomu to mozu robit tie kable?

Buď v klidu mě tam taky nic nebliká...jen až teda když "fajka" na 4 válci vyjede víc tak motor začne brutálně škubat tak se rozsvítí motor...auto už stojí týden v garáži a čeká na nové kabely...zbytečně to trápit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď v klidu mě tam taky nic nebliká...jen až teda když "fajka" na 4 válci vyjede víc tak motor začne brutálně škubat tak se rozsvítí motor...auto už stojí týden v garáži a čeká na nové kabely...zbytečně to trápit...

Dnes som skontroloval tie koncovky na kabloch a vyzeraju byt OK.......neviem co s tym je, ale uz mi to dost zere nervy.......ozaj, co je to ta "fajka" co spominas?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som skontroloval tie koncovky na kabloch a vyzeraju byt OK.......neviem co s tym je, ale uz mi to dost zere nervy.......ozaj, co je to ta "fajka" co spominas?

Fajka je na konci zapalovacieho kabla a napichuje sa v podstate na sviecku. teba sa niaka fajka a zapalovacie kable netykaju ,kedze mas MPičko tak mas celu zapalovaciu listu. Inac mozes skusit zhodit tu listu a pozriet kontakty na svieckach a v tej liste ci tam nemas nejaku oxidaciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som skontroloval tie koncovky na kabloch a vyzeraju byt OK.......neviem co s tym je, ale uz mi to dost zere nervy.......ozaj, co je to ta "fajka" co spominas?

Přesně jak říká peto105l...fajkou jsem myslel tu část která se nasazuje na svíčku..

tady jen pro představu dodávám foto jak vypadá zapalovací kabel na motor 1.4 16V AUA..

post-116-1199469792_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak se mi nepodařilo přesně zjistit kdo dělá pro škodovku prvovýrobu těch kabelu..

ale při shánění jsem narazil na zapalovací kabely značek Starline,Tesla,Bosch...

s tím,že Bosch a Tesla budou tak na stejno a starline bych nikdy nekoupil...

Kabely se ještě rozlišuji jeslti mají měděné či odporové jádro..logicky jsem usoudil (a po pár rozhovorech) ,že měď bude jistě více vodivá a měla by mít větší vydrž...i cena tomu napovídá. Kabely s mědeným jádrem jsou tak řadově na sadě o 400 dražší.

Inu dnes jsem objednal sadu Tesla s měděným jádrem. Tak uvidím ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem chtěl napsat....

Včera jsem se vypravil do garáže prohlédnout pořádně ty kabely. Napřed jsem musel "vytočit" hrdlo pro nalévání oleje protože při vytáhování kabelu tam dosti zavazí...Po vytažení a odpojení všech 4 kabelu jsem je podrobil pořádně prohlídce. Nejhuře na tom byl práávě kabel který vede na válec nejblíže k rozvodům. Tuším,že je to válec 4. Teď nevím jak je to značené kdyžtak mě opravte. Guma která obepíná svíčku byla takova spečená a tím ztratila pružnost a sypala se..navíc "lužko" pro kontakt s svíčkou bylo trochu jako kdyby zarezlé...ostatní 3 kabely na tom byly trochu lépe. Zítra ten 4 kabel zkusím ještě proměřit jeslti se nějak výrazně liší od ostatních...Každopádně pevně doufám,že příští týden všechnny 4 kabely nahradí nové a uvidím jeslti nastane nějaké změna :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto už konečně jede jako nové :palec2: ...včera jsem najezdil jen tak 20km po městě jak jsem byl šťastnej :) :)

Inu jak to probíhalo??

V pátek jsem si byl pro nové kabely...nakonec jsem se rozhodl pro origo..špatný byl pouze ten první (nejblíže rozvodům) takže jsem byl odhodlán jít do škodovky a koupit jen jeden za 692kč :feve: .no naštěstí se mi ve finále podařilo sehnat celou origo Škoda sadu zapalovacích kabelu za sympatickou cenu... Hned jak jsem došel domu , tak naplněn očekáváním jsem se do toho vrhl :)

Po asi 10minutách nebylo co řešit a zasedl jsem s klíčky za volant. Otočil jsem a na první drc jsem nakopl motor. Celé moje nadšení a očekávání bylo to tam. Motor sebou mlel jako vždy, ve vyfuku bylo slyšet opět takové silné "pobublávání" jak motor nepravidelně jede :( Absolutně žádná změna.

Co dál?

Při vyměně všech kabelu jsem si při prohlídce svíček (jen z vrchu) všiml,že na 1 válci je nějaká trochou očouzená. Možná vinou toho vadného kabelu ? Pro jistotu jsem se ji rozhodl zkontrolovat.. ( i když se mi to zdálo zbytečné měla najeto cca 5tis)..inu 16ku nastrčku jsem neměl tak to muselo počkat do soboty. V sobotu jsem si sehnal nastrčku na golu a vymontoval svíčku. To co jsem potom držel v ruce se snad ani svíčkou nazývat nedalo :wacko: Keramika opálená jak čert a navíc nedržela s zbytkem..normálně se protáčela. Celý střed se protáčel! Vubec se divím ,že to jelo ! Po namontování nové svičky jsem pak motor nastartoval a již šlapal jako hodinky !!!

No co jsem vše ale kvůli tomu vyzkoušel..vyčištění škrtící klapky, výměna EGR ventilu za jiný, koupě nových zapalovacích kabelu a nakonec pitomá svíčka...!! No koho by to napadlo když byly svíčky měněné před 5tis km. Tak jsem se na to ptal a prostě vada materiálu.. :aggressive:

No naštěstí to ve finále nestálo skoro nic, jen hodně nervů a nové zapalovací kabely..inu aspoň mám škrticí klapku a EGR jako nový a mám nové kabely.Stejnak ty staré už toho pamatovaly dosti a 1 byl skoro KO od té svíčky lol

Inu děkuji všem kteří mě ochotně pomáhali a radili...zejména JohnyS a Páva ..díky moc :palec2:

EDIT: Málem bych zapomněl.. zde jen pro zajímavost video jak svíčka vypadala... http://www.youtube.com/watch?v=RG3T91d65_8

Editováno: , autor: Lugo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U starých motorů s karburátorem by se svíčkou začalo. Bohužel čím víc elektroniky, tím více možnosti, že se může něco pokazit. Naštěstí se dílo podařilo a auto zase jezdí. A to už málem padalo ze skály.... To jsem tady ale asi psát neměl. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...