Přejít na obsah

Cukání a trhání motoru


Lugo

Doporučené příspěvky

zdravim všetkých priaznivocv LPG

podrobne som si prečítal všetky príspevky na temu LPG vo fabii. Mam Fabiu 1,4 44 kW, motor typu AZE. Splynovač LOVATO som si dal namontovať v oktobri 2006 s počtom km 55 000. Autíčko chodilo bez problémov až... Až do odby keď to všetko začalo.

Najskôr mi odišla lamda sonda, na benzíne mi auto na volnobehu v momente skapalo, na plyn išlo bez problémov. Osobne to nepripisujem za vinu plynu, auto malo vtedy cca 70 000 km a na fabiach sondy odchadzajú ako na bežiacom páse. Dal som novú lamda sonu a auto začalo chodiť opät bez problémov.

Po čase som si ale všimol že mi začínajú kolísať otáčky na benzíne na volnobehu, okolo 800 ot. a auto mierne stŕpa. Potom došlo k tomu že sa mi vyskytol skrat na elektrike a celá plynová inštalácia musela byť vycvakaná a dala sa nová. Dokonca som mal ohorený zo spodu prepínač plyn-benzín, ktorý sa nachádza v interiéri vozidla.

Myslel som si OK, už by to mohlo fungovať. Ale opak bol pravdou. Na benzíne auto chodilo relatívne bez problémov až na kolísanie otáčok, ale na plyne to bolo horšie. Auto strácalo ťah, kolísali otáčky a podobne. Vtedy mi servisák povedal že problém je v riadiacej jednotke, ktorá stále ukazuje chybu a tým pádom riadiaca jednotka plynu je z toho zblbnutá. Chyba znie: 2 skupina 04, 2 skupina 034, test lamda sondy -32 stupnov Celzia B1-S1 nie je OK. Dalo sa na tom jazdiť nebolo to také strašné lebo tie problémy neboli pernamentné. Tak ako prišli tak aj odišli.Až došlo k tomu že došlo mi strelil plyn a rozthrlo mi celý plastový obal na vzduchový filter.

V rámci záruky mi vymontovali starý systém a namontovali sekvenčné vstrekovanie. Myslel som že to bude lepšie, ale čerta starého. Diagnostika RJ na benzíne vykazuje stále chybu lamda sondy, motor na benzíne kolíše na volnobehu, ale na plyne kolíše výrazne viac resp. na voľnobehu vždy zhasne.

Prečítal som si všetky príspevky čo sú tu a môj postup bude nasledovný:

1. Kontrola tesneia pod nasávacím potrubím či nebolo náhodu počkodené, ked mi streli plyn a či nedochádza k falošnému saniu vzduchu

2. Kontrola sviečok a káblov, vyčistenie ŠK, kontrola ventilu

3. Rozmýšlam aj o tom odpojiť lamda sondu a vyskúšať jazdiť bez lamda sondy. Na nebzíne na volnobehu by mohlo auto zdochynat ale ak by sa dalo jazdit na plyn, tak by to nebol až taký problém. Vyčítal som na nete, že to tak robia a funguje to.

Takže skúsim, uvidím a o všetkom budem informovať. Samozrejme že privítam každú dobrú radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Na plynu máte již něco najeto. Předpokládám, že máte příme vstřikování plynu.Podívejte se n a tzv. MAP senzor. Tento se zanáší, protože tam je jen filtr kapalné fáze. Po zařazení nového MAP senzoru za filtr plynné fáze by se to mělo zlepšit. Měl jsem podobný problém, který mě oddělal lambda sondu, diagnostika stále něco hlásila. Nyní je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chlapi tak jsem na tom podobně jako někteří z vás.Mám 1.4 16V 74KW a taky mi to začalo cukat na volnoběh a lehce pod 2000ot./min.Mám to teď u kámoše a ten je z toho nešťastnej (ne že bych já nebyl).Už prý zkusil vyměnit všechno co se týká zapalování a furt nic..A navíc to prý vyhazuje chybu "Vynechávání zapalování..." a prej to píše u všech válců.Teď chce zkusit vyměnit řídící jednotku...Ale nevím nevím....Horší je to že to cukání nedělá pravidelně.Jednou to jede normálně pak to trochu pocukává a jindy se to prej rozesere tak že se s tím nedá vůbec jet.Mám to u něj už týden a to cestování veřejnými dopravními prostředku mě už fakt nebaví..... :feve: :feve: :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak se můžu přidat do klubu cukařů. Mam F 1.4MPI 2001 a na jemné škubání při volnoběhu už jsem si tak nějak zvykl. Pomohlo by asi vyčištění té zmiňované "SK" :) Začátkem roku jsem byl na servisce a nechal jsem vyměnit i svíčky. Asi po týdnu mi začlo blbnout čidlo natočení řízení a za další týden se k tomu přidalo zmiňované cukání. Vklidu jsem nastartoval, rozjel se a za první zatáčkou mi to normálně chcíplo. Tak jsem to nastartoval a nechal chvíli běžet a házelo to jak vzteklý a kdybych hodně nepřidával, tak by to chcíplo. Pak se to zase zklidnilo. Jel jsem do servisu na výměnu čidla natočení a řekl jim i o tomhle. Prý to bylo teplotním čidlem a vyměnil ho za nějaké použité. Chvíli byl klid, ale pak to vždy přibližně na stejném místě cesty asi tak 10min od domu začlo škubat na semaforu. Tak jsem to plynoval a pak už byl zase celej den klid. Pak se podělalo i měněné čidlo teploty. Venku -5°C já zapnu zapalování a píská mi to, že vařim...Samozřejmě jsem to ani nenastartoval...Tak jsem čidlo vyměnil za nové, ale škubání jednou za čas vždy přijde a proto mám pocit, když jsem také nechal měnit svíčky, že bude problém tam, takže až seženu klíč, kouknu na ně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jen takovou poznámku k tomu zapalovacímu trafu u 1.4 16V 55Kw:

Není to rozdělovač, ale zapalovací trafo.V té kostičce jsou ve skutečnosti ty trafa dvě!!Vždy pro dva válce je jedno trafo!!Funguje to tak, že jiskra přeskakuje ve dvou válcích současně.Ale v jednom je aktivní tzn. zapálí směs a ve druhém zapaluje naprázdno při výfukovém zdvihu.Podobný systém je použit i u motoru 1.6 74Kw v Oktávce a prakticky to samé-jen trochu jinak uspořádané bylo i u Feldy 1.3 MPi.

Takže pokud je jedna z těch dvou zapalovacích cívek načatá, tak to zapalování blbne hned ve dvou válcích.

řekl bych že poruchy zapalovacího trafa jsou normální tak po 70 000Km-prostě tepelné a elektrické namáhání udělá své.U "mojí"motorizace ty trafa odchází celkem často( a kabely taky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
No chlapi tak jsem na tom podobně jako někteří z vás.Mám 1.4 16V 74KW a taky mi to začalo cukat na volnoběh a lehce pod 2000ot./min.Mám to teď u kámoše a ten je z toho nešťastnej (ne že bych já nebyl).Už prý zkusil vyměnit všechno co se týká zapalování a furt nic..A navíc to prý vyhazuje chybu "Vynechávání zapalování..." a prej to píše u všech válců.Teď chce zkusit vyměnit řídící jednotku...Ale nevím nevím....Horší je to že to cukání nedělá pravidelně.Jednou to jede normálně pak to trochu pocukává a jindy se to prej rozesere tak že se s tím nedá vůbec jet.Mám to u něj už týden a to cestování veřejnými dopravními prostředku mě už fakt nebaví..... :feve: :feve: :feve:

Tak autí je spravený.Bohužel to bylo tou ŘJ.Musela se koupit fungl nová.Pokusy o opravu byly neůspěšný....Ale autí jezdí a já jsem zas spokojenej... :) :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Měl sem to samý, 1,4 16V, 85 tis. najeto, studený hrozně cukalo, teplý bylo to lepší, ale až v otáčkách nad 2000, dalo se s tím dojet domů, problikávala závada na motoru, ale musel jsem jet v otáčkách, protože to netáhlo. Na VAGu to hlásilo chybu na 1 válci, proto servisman přehodil zapalovací cívku z 1. na 3. válec a hle chyba přeskočila a Vag hlásil chybu na 3. válci. Z toho vyplynulo , že chyba je na zapalovací cívce. Nová, sice italská výrova stála 1150,- v servisu Škoda. Servisman mi předtím řekl, že jsou to dost časté závady na fábkách. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...