Publikováno Říjen 6, 200717 r Čau, mám O1 2003 Tdi 81kw a posledního půl roku jsem pozoroval únik chladící kapaliny, 2x jsem dolíval asi půl litru. S autem jsem jezdil jen po okrskách a městě do cca 100 km/h. Minulý týden jsem spěchal v Německu po dálnici a jel jsem asi 10 minut 180 km/h a najednou mi začal řvát computer že mám málo kapaliny a zároveň jsem si všiml ručičky teploměru úplně zalomené na maximum, současně jsem se začalo z motového prostoru kouřit. Takže jsem to odstavil, nechal vychladnout a dolil destilku. Pak jsem to zkusil znova a opakovalo se to, motorovej prostor byl celej mokrej, jak to stříkalo z expanzní nádoby. Následovalo ve škodováckým servisu natlakování, kde prý nezjistili žádný únik v oběhové soustavě, i když to jim moc nevěřím. Diagnostikovali to jako pravděpodobný problém s vodním čerpadlem. To jsem tedy u svého garážníka nechal vyměnit, nicméně to nepomohlo a problém se znovu opakoval, tenrokrát už po 8 minutách na 160km/h se rafika teploty začala zvedat a zase to začalo řvát, že je málo vody. Takže jsem zastavil, tentokrát dolil asi jenom litr. Nyní o 6000 Kč později jsem pořád bezradný, setkali jste s tím, nevíte, co by to mohlo být? Garážník říkal, že by to teoreticky mohlo být ještě těsnění pod hlavou, jenže už to nechci jen tak zkoušet, ani nevím, na kolik by ten test zase přišel. Díky moc! Upraveno Říjen 6, 200717 r od pie
Říjen 6, 200717 r Autor Oleje je pořád stejně a ani v té chladící kapalině není známka toho, že by se tam míchal olej.
Říjen 6, 200717 r Tůto těsnění pod hlavou to samé měl kolega nedoporučuji s tím moc jezdit ,ale to ti je asi jasný vyměň těsnění a bude to OK
Říjen 6, 200717 r Autor Díky za radu. Díval jsem se na katalog náhradních dílů, kde normálně nakupuju www.mjauto.cz a tam mají na tento motor 81kW asi 6 různých typů těsnění od jednoho výrobce, která se liší v síle při instalaci a počtem děr. Jak zjistím, které je to správné? Nemáte odhad, kolik ta výměna může stát, co všechno vyměnit (i šrouby?) a ideálně, nemáte tip na někoho levného a šikovného v Brně nebo v okruhu 200 km?
Říjen 6, 200717 r Díky za radu. Díval jsem se na katalog náhradních dílů, kde normálně nakupuju www.mjauto.cz a tam mají na tento motor 81kW asi 6 různých typů těsnění od jednoho výrobce, která se liší v síle při instalaci a počtem děr. Jak zjistím, které je to správné?Nemáte odhad, kolik ta výměna může stát, co všechno vyměnit (i šrouby?) a ideálně, nemáte tip na někoho levného a šikovného v Brně nebo v okruhu 200 km? Jen takovej dotázek, točej se vrtule? a je chladič horkej?
Říjen 6, 200717 r Díky za radu. Díval jsem se na katalog náhradních dílů, kde normálně nakupuju www.mjauto.cz a tam mají na tento motor 81kW asi 6 různých typů těsnění od jednoho výrobce, která se liší v síle při instalaci a počtem děr. Jak zjistím, které je to správné?Nemáte odhad, kolik ta výměna může stát, co všechno vyměnit (i šrouby?) a ideálně, nemáte tip na někoho levného a šikovného v Brně nebo v okruhu 200 km? Srouby take,tesneni nejake kvalitni,nechat jeste pak natlakovat
Říjen 6, 200717 r Autor Díky za radu. Díval jsem se na katalog náhradních dílů, kde normálně nakupuju www.mjauto.cz a tam mají na tento motor 81kW asi 6 různých typů těsnění od jednoho výrobce, která se liší v síle při instalaci a počtem děr. Jak zjistím, které je to správné?Nemáte odhad, kolik ta výměna může stát, co všechno vyměnit (i šrouby?) a ideálně, nemáte tip na někoho levného a šikovného v Brně nebo v okruhu 200 km? Jen takovej dotázek, točej se vrtule? a je chladič horkej? Vrtule se tocej kdyz to varilo, clhadic je normalne teplej, privodni hadice hodne horka, odvodni min horka, takze jestli miri k temorstatu, tak tam problem asi nebude
Říjen 6, 200717 r Díky za radu. Díval jsem se na katalog náhradních dílů, kde normálně nakupuju www.mjauto.cz a tam mají na tento motor 81kW asi 6 různých typů těsnění od jednoho výrobce, která se liší v síle při instalaci a počtem děr. Jak zjistím, které je to správné?Nemáte odhad, kolik ta výměna může stát, co všechno vyměnit (i šrouby?) a ideálně, nemáte tip na někoho levného a šikovného v Brně nebo v okruhu 200 km? Jen takovej dotázek, točej se vrtule? a je chladič horkej? Vrtule se tocej kdyz to varilo, clhadic je normalne teplej, privodni hadice hodne horka, odvodni min horka, takze jestli miri k temorstatu, tak tam problem asi nebude Oki, já jsem mířil k termostatu, RJ dochlazování, termospínači a samotným vrtulím. Je lepší to všechno vyloučit, něž kuchneš motor
Říjen 8, 200717 r V lepším případě těsnění v horším to bude prasklá hlava. Mám teď obdobný problém s tím že se mi pouze ztrácí voda. Bohužel nemám nějak čas na opravu:-(
Listopad 6, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Upraveno Listopad 6, 200717 r od DaCi
Listopad 6, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou.
Listopad 7, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou. Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne?
Listopad 7, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou. Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne? Je to pravděpodobné.
Listopad 7, 200717 r já viděl na 1,8 20v utrženou "vrtulku" z vodní pumpy a chovalo se to taky tak nějak
Listopad 7, 200717 r já viděl na 1,8 20v utrženou "vrtulku" z vodní pumpy a chovalo se to taky tak nějak No to jsem tady už četl, ale mám pocit, že to tomu člověku vůbec netopilo, ale mě to topí a díky tomu to i uchladím.
Listopad 7, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou. Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne? A měl by si takovou šedou pěnu u víčka na dolejvání oleje do motoru.
Listopad 7, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou. Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne? A měl by si takovou šedou pěnu u víčka na dolejvání oleje do motoru. No to určitě nemám.
Listopad 9, 200717 r Asi už to tady bylo, ale mám problém s přehříváním u 1.9 TDI 81 kW. Po městě, když stojím na každé křižovatce, tak je to v pohodě. Ale když jedu trošku déle, tak se to začne přehřívat. Při zapnutém topení naplno to teď uchladím, ale nechce se mi pokaždé topit naplno. Vždycky když potom vypnu motor, tak slyším, že ventilátor na chladiči se točí. Voda vůbec neubývá, nevíte někdo co s tím? Je to termostatem? Nebo vodní pumpou? Dík za odpověď. Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou. Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne? A měl by si takovou šedou pěnu u víčka na dolejvání oleje do motoru. No to určitě nemám. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou a nebo ruplá hlava,dá se to laicky zjistit sundáním víčka dolevací nádobky,přiložíš dlaň a vyzkoušíš jestli tlačí a nebo né,navíc by se ti strácela voda a do nádobky by se ti tlačil vzduch a ukazatel teploty by ti lítal nahoru,dolů,spíš si myslím,že to bude jenom vodní pumpa,ale mohl by to být i přidřený termostat
Leden 25, 200817 r Může termostatem, vodní pumpou, těsnění pod hlavou.Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by snad ubývala voda, ne? A měl by si takovou šedou pěnu u víčka na dolejvání oleje do motoru. No to určitě nemám. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou a nebo ruplá hlava,dá se to laicky zjistit sundáním víčka dolevací nádobky,přiložíš dlaň a vyzkoušíš jestli tlačí a nebo né,navíc by se ti strácela voda a do nádobky by se ti tlačil vzduch a ukazatel teploty by ti lítal nahoru,dolů,spíš si myslím,že to bude jenom vodní pumpa,ale mohl by to být i přidřený termostat Tak nakonec to byl opravdu přidřený termostat. Mrška jedna.
Duben 28, 200916 r Ahoj,mám Octavii 99r.v.1.9 TDI 81kw Před nedávnem se my vyskytl problém s přehříváním. Při jízdě po rovince a zařazené 5. cca kolem 100km/h náhle začala stoupat teplota nad 90 stupňů a pomalu se sunula do prava až k červené hranici.Po uvolnění pedálu a snížení rychlosti na cca 50km/h začala pomalu klesat.Kontaktoval jsem servisáka čím by to mohlo být,že my tak náhle vyletěla teplota.Před tím to neudělalo ani po několikahodinové jízdě na dálnici.Doporučil my at zapnu Klimu na nejvyšší stupeň a uvidím jestli nezačne klesat.Že by to mohl být Termostat.Stalo se,teplota začala okamžitě klesat a držela se na oněch 90 stupních.Po vypnutí,ovšem začala jít opět nahoru.Auto jsem měl u něj v servisu,ale Termostat je v pořádku.Kapaliny bylo v nádobce dost. Poradí mi někdo čím by to mohlo eventuleně být zda by nemohl být problém v některém čidle teploty nebo něco podobného....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.