Přejít na obsah

Silentbloky přední nápravy, vůle nápravy


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

no ano ale majitel vrakoviska ti povie odmontuj si to sám a stane sa ti aj 5x že strhneš ten závit ono je to len o náhode skúsit možno toto

http://www.dovavanik.cz/Opravy-zavitu-vytahovaky-sroubu--matic.html

JA SOM MENIL NA SVOJEJ UZ 2X A VZDY SOM TO PRIKRUTIL S CITOM A DAL LOCKTITE MODRY ROZOBERATELNY NA ZAVIT ABY SA NEODKRUCAL A NEMAL SOM PROBLEM PRI ZAKRUCANI POUZI MOMENTAK ALEBO DAJ POZOR A NATRI LOCKTITOM BUDES MAT POKOJ PRI DALSOM MENENI. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem v této oblasti zatím pouze teoretikem, chystám se na to koncem týdne, ale v DP je to popsáno úplně jasně krok za krokem. Pár příspěvků zpět máš postup jak nandat rameno s namontovanou konzolí i s fotkou a je tu i odkaz na powerpointovou prezentaci s postupem. V každém případě tady všichni píšou, že montáž s hliníkovou konzolí na voze je ojeb. Takže pokud je problém, tak ji sundej a smontujt to mimo vůz.

NECHAPEM PRECO OJEB DAS LEN GULOVY CAP DOLU SROB OD KONZOLI A VYTIAHNES RAMENO S POMOCOU NEJAKEJ PAKY Z PREDNEHO MALEHO SILENBLOKU. JEDNODUCHYM SROBOVAKOM SA DA VYRAZIT ALEBO VYPACIT SILENBLOK .STACI ZAVIT S 2 OKRUHLIMI PODLOZKAMI O ROZMERE SILENBLOKU A 3 MATKY A MOZES LISOVAT PRACA NA HODINKU S CIGARETKOU V PAPULI :p TOU KONZOLOU SI LEN GEOMETRIU VIAC ROZLADIS AJ KED AJ TAK JE DOBRE SI JU DAT SPRAVIT NANOVO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=297&sName=Loctite--Oprava-strzenych-zavitu--4,8g!!! pozri na toto mám velmi dobré skúsenosti s LOCTITOM asom už 22 rokov strojar a vyučeny som strojny mechanik 11 rokov som robil sustružnika klasika+CNC takže mam v LOCTITE 100%dôveru

Wittmanne ak si kamarat a trošku strojarine rozumieš tak skus inú technologiu a ak maš pochybnost ta to sprav na 150% daj do tej konzoly LOCTITE ako je v návode+daj dlhšiu skrutku M12x1,5 a z druhej strany to poisti ešte samoistnou maticou kol100 no howgh dohovoril som prepač ale už ma nič viac nanapadá ako zachranit tu konzolu

Tak už je asi definitivně posmrti. On se totiž ten šroub v ní vzpříčil a nešlo s ním hnout ani na jednu stranu. Dnes jsem ho opět povoloval a ukroutil se. Takže jediná šance by byla odvrtat a znova říznou závit, ale to mně u nápravnice nepřipadá úplně košer. To raději koupím tu Čínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je asi definitivně posmrti. On se totiž ten šroub v ní vzpříčil a nešlo s ním hnout ani na jednu stranu. Dnes jsem ho opět povoloval a ukroutil se. Takže jediná šance by byla odvrtat a znova říznou závit, ale to mně u nápravnice nepřipadá úplně košer. To raději koupím tu Čínu.

Už asi ano,doma takáto oprava je asi dost otravná a ešte sa to nemusí vždy podarit.Bude lepšie mat istotu že máš novú sučiastku a k tomu je určite na to záruka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som ten istý problém, nešlo povoliť skrutku na ramene - bola zažratá v hliníkovej konzole, strihlo ju a výmena konzoly bola istá. Silentbloky pri výmene majú lícovať so značkami (výstupok na silentbloku a náliatok na konzole), riešiť natočenie silentbloku v nejakých uhloch je podľa mňa riadna blbosť. Mám na fóre vlastný zrozumiteľný prezent aj s fotkami a rozmermi a návodom na používanie sťahováku, treba hľadať, tam to všetko je.

Editováno: , autor: neutron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO neutron:

keď ho tu už máš ten návod,tak ak by si dal link nič by sa nestalo..mnohým bu to tu pomohlo :kol-47:

Tady máš neutronovo príspevok, dělal jsem ho podle něj , přímo na autě, bombastic, ještě jsem ho použil při výměně na zadní nápravě, ale dospíchol jsem si ještě jednu trubku na vyndání zadního silentbloku.

stránka s neutronovo příspěvkem:http://forum.skodahome.cz/topic/34286-silentbloky-predni-napravy-vule-napravy/page__st__625

:skoda:

ALE MĚl bys číst forum je to ve stejným tématu na str.26 :kol-44:

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som ten istý problém, nešlo povoliť skrutku na ramene - bola zažratá v hliníkovej konzole, strihlo ju a výmena konzoly bola istá. Silentbloky pri výmene majú lícovať so značkami (výstupok na silentbloku a náliatok na konzole), riešiť natočenie silentbloku v nejakých uhloch je podľa mňa riadna blbosť. Mám na fóre vlastný zrozumiteľný prezent aj s fotkami a rozmermi a návodom na používanie sťahováku, treba hľadať, tam to všetko je.

otázka však zněla, jak umístit silenblok, který značku nemá. A pravdou je, že je z vodorovné roviny velmi mírně vytočen a to právě díky tomu, že dáš značku na značku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

koukám jat to tady oplívá ochotou? :kol-26:

To co máš na obrázku , je k montáži, k demontáži potřebuješ pouzdro( trubku) do které vylisuješ silentblok( starý). 6 příspěvků výše máš odkaz na Neutronovo přípravek, rozměry, průměry, rozměry jsou stejný. Kdo neumí hledat nenajde, tak nebreč. :kol-25:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj.

řeším trochu záhadu.

Chtěl bych požádat o názor. S přední nápravou už mám "problémy" delší dobu. Auto používám i na delší trasy a tak musím mít vše v cajku.

Řesím drobné klepnutí na přejezdu zpomalovacích prahů z levé strany - občas to dělá víc, občas méně (jakoby to po zahřátí bylo více slyšet), při rádiu téměř neslyitelné (žádné hlasité bouchání to není- ale dřív tam prostě NEBYLO a to mi nedá spát:)). Zvuk spíše znatelný při odlehčení kola (to může ale být jen můj dojem - ale při záměrném vymetání děr a prohlubní to prostě i při dost brutálním propružení v ďolíku zvuk neudělá. Víceméně jen na spomalovacím prahu a moooožná více při zatáčení). Při přejezdu jen levým kolem prahu to spíše udělá, ale občas ne. Při přejezdu oběma kolama to udělá vždy. Jen ale při určité rychlosti, když se jede pomalu tak nic, když se jede rychleji tak také nic, nebo to zanikne v "té celkové ráně" :). Při prudkém dobrždění (na silentbloky) bez zvuku, řazení, prudké hrátky s plynem - bez zvuku (uložení motoru). Přisuzuju to tedy nějakému prvku podvozku.

Vyměnil jsem kosti stabíku a uložení stabíku. Dvakrát zvednuto v autorizovanym servisu Škoda - nevědí, dvakrát v Kellyservisu - nic zvláštního nenašli, jednou, či dvakrát u Garnýho - taky neví co by s tím mohlo být. Žádné vůle (mimo toleranci tam údajně nejsou, prachovky vypadají cajk, zadní silentbloky ramene pokaždé kontrolovány, naposledy předevčírem, prolity Silkolem prý zatím bez potíží - lehce načaté, ale to prý je standard). Koukal jsem i na uložení tlumiče pod tou krytkou co je v motorovém prostoru, při hejbání autem nahoru dolů se uložení hýbe, ale to snad je normální (pohyb v gumovém lůžku?) - stříknut Silkol (někde jsem tu četl že i zde je občas původ vrzání, ale nevyřešeno). Tlumiče netečou.

Zvuk bych definoval jako něco mezi vrznutím a klepnutím. (takový quak:)

Na letňácích to nedělal (zvuk ale může spíše souviset s teplotou než s pneu). Šrouby kola kontrolovány, nahuštění cajk.

Fabia 1,4 TDI, 59kw, 75tisíc, r.v 2006

Auto bylov srpnu na Geošce - volant o nějaký ten stupeň lehce pootočený doleva, nikam ale netáhne. Jízda v zatáčce i v přímém směru dle mě standardní chování

Díky za názory, už nevím co s tím, nechce se mi furt jen něco náhodně měnit na nápravě co by to mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zadní silentbloky ramene pokaždé kontrolovány, naposledy předevčírem, prolity Silkolem prý zatím bez potíží - lehce načaté, ale to prý je standard).

na tvojom mieste by som išiel po tomto..ľahko načaté môže spôsobovať to,že to na zdviháku nedokážete nasimulovať a posunúť to takou silou ako keď prejdeš po tom spomalovači na ceste...osobne som mal taký problém,že tiež silenbloky na pohľad vyzerali OK,ale auto sme dali na plošinový zdvihák a keď sme s ním pohli a zabrzdili,tak to rameno malo taký pohyb v tom silenbloku,že to chodilo z jednej strany na druhú a pritom vydávalo vŕzgavý zvuk..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to tipuju na uložení převodovky, dělá mi to u HTP také (zvuk se liší dle venkovní teploty). Chystám se na výměnu komplet uložení motoru (u mě už je těch průvodních jevů víc). Hrátky s plynem (jak píšeš) toto asi neodhalí, protože to se motor hýbe zepředu dozadu. Při přejezdu nerovností to bude spíš nahoru a dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové díky za názory, to uložení převodovky je jediné co jsem zatím neřešil - nenechal okouknout. Jak to nasimulovat?, kde to hledat? Kam co stříknout na zkoušku? Jinak na STK jsem byl - pravda bylo to v červenci, ale jel jsem tam z toho důvodu, že tenkrát to začlo (viz geometrie atd). Projel jsem tenkrát v super dešti velkou louži a dost rychle, prostě masa vody šla do auta a pod auto a po té začlo auto brutálně vrzat - pak tedy jsem šel vyděšen na STK, kde nic nenašli, jediný co mi řekl, že právě silentbloky jsou "natržené" ale že jsou dle jejich názoru ok a nevyžadují výměnu a že to vrzámní může dělat cokoli, že povyměnuju pul napravy a nemusím to vyřešit. Divil se ale, že to vrže "namočené", že obvykle to vrže když je sucho a naopak v dešti je klid. Od té doby žádné podobně intenzivní vrzání neproběhlo - ted je to spíše sporadické klepnovrznutí na retardérech. Taky ale sázím na silentbloky, jinak fakt už nevím co by to mohlo být. Nechám je vyměnit bud na začátku roku, či na jaře - co vyměnit ještě? čepy řízení, když už se bude dělat i geo? Cca před třemi dny jsem cloumal s motorem a nic - pokus o zjištění jestli to není uložení (nemám ani potuchy kde vlastně je, nevidím to nikde) před měsícem jsem celou vahou propružoval levý tlumič a to jsem tenkrát byl schopen slyžet vrznutí někde uprostřed auta dole pod motorem, dnes ale nic takhle nasimulovat již nejde. Tak nevím pánové:)

Hlavním cílem je neutopit v tom hafo peněz, výměnou všeho možného pod heslem "to by to mohlo být" ale pokusit se to diagnostikovat prostě přesně:) Nebaví mě tahle hra hokus pokus - takhle jsem měnil alternátor zcela zbytečně a to je celkem pálka.

Člověk se ale aspon opravdu nenudí:) To auto je jinak špičkový, ta spotřeba na dálky atd - se dvěma serfama na střeše do Itálie a zpět za 5,2, na dálnici tempomat na 130, paráda. Dokonce jsem v tom i spal - sklopený zadní sedačky (vyhozený zadní sedáky), za přední sedačky do prostoru pro nohy zadních cestujících dvě tašky s oblíkáním - natáhnout matraci a spíte jak v pokojíčku:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uložení převodovky je pod baterkou (baterka se musí vyndat a odmontovat kryt baterky). Nevím, zda to půjde nějak nasimulovat. Kdysi se to tu řešilo u RS. Kovová část toho uložení se rozšklebí a začne to klepat. Řešení je jen výměna celého silentbloku. Chystám se na to (asi po zimě), dám vědět.

Odkaz na řešení u RS (je to staré téma, tak tam už fotky bohužel nejsou):

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uložení převodovky je pod baterkou (baterka se musí vyndat a odmontovat kryt baterky). Nevím, zda to půjde nějak nasimulovat. Kdysi se to tu řešilo u RS. Kovová část toho uložení se rozšklebí a začne to klepat. Řešení je jen výměna celého silentbloku. Chystám se na to (asi po zimě), dám vědět.

Odkaz na řešení u RS (je to staré téma, tak tam už fotky bohužel nejsou):

http://forum.skodaho...nitivni-reseni/

zajimavý. Mrknu na to a ještě zkusím kdy to sem tam klepne, spíš ale myslím, že je to nezávislý na tahu motoru (v tom příspěvku se píše, že se to projevuje jen když motor není v tahu, či se nebrzdí motorem). mám obavy, že to moje vrzoklepnutí (je na tomto nezávislé. jinak mám dojem že včera to neudělalo ani jednou a navíc neplatí zásada - čím větší hrbol tím větší klepnutí. Naopak jak to sleduju, tak se to děje jen při menších příčných nerovnostech - obě kola - třeba brázda ve vozovce tak je slyšet lehké klepnutí. Spomalovací práh - tak tam je spíš slyšet vrznutí.

Když demontuju baterku nerozházím elektriku? (rádio a podobný věci)

není někde návod na demontáž baterie a airboxu? díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf: Tobě to taky klepe? Jsem z Prahy, rád bych si to poslechl, nejsi taky z Prahy, či okolí? Mám o tom uložení převodovky pochybnosti, prostože by to klepalo víc při větších nerovnostech (selskej rozum) ale i když jedu pomrdanou Koněvovou, tak neslyším nic, pak najedu na blbě záplatovanou silnici, kde je lehká ale ostrá (v přechodu) nerovnost a klep, klep, zatím velmi slabě, ale sere mi to, vzhledem k tomu že auto musím mít jako nový!:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...