Rypicong Vloženo 29. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2015 je to tak jak píše Petr, ty zesílený z nafty, nebo tuším ještě Audi A2 jsou daleko lepší, jestli je to ale příčina je věc druhá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 tak já to trochu názorově vyvážím, než se uvrtáš do něčeho, čeho by jsi později mohl litovat - siletbloků jsou tři druhy: 1) původní - dva gumové prstence spojené dvěma závěsy - ty se trhají 2) z octavie - prstence jsou spojené čtyřmi závěsy - vlastnosti jako ty původní, ale netrhají se 3) plné - tvrdý špalek gumy, změní jízdní vlastnosti, zvýší hluk a vibrace v autě - pokud netrváš na tvrdém podvozku, tak se jim vyhni. 16V je krásný tichý auto, těmi špalky ho zničíš. Tyhle se kvůli těžšímu motoru občas dávají k nafťákům. těch příčin táhnutí na stranu ale může být celá řada - zaseklý tlumič, prasklá pružina, přidřená brzda, hnutá nápravnice, ale klidně i ty kola, protože to, že je necháš vyvážit, ještě neznamená, že jsou vyvážené. Myslím, že i v tomto vláknu jsou popsány zkušenosti, kdy se geometrie či vyvážení povedlo až na potřetí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woody Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 Taky jsem chtěl dávat plné, měl jsem je už i koupené. Ale někde jsem četl, že na fábii maximálně na naftu. Na benzíny nevhodné, vibrace hluk atd. Dal jsem z octavie a v pohodě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 Gumy jsem zkoušel přehazovat levá pravá a bez výsledku. Teď jsem dal zimní a táhne to o trochu víc, ale to předpokládám, je způsobeno užší gumou (letní mám šíře 195 a zimní 165) V úterý budou oba nové silentbloky a na doporučení od značky Meyle. Dá se poznat na stojícím autě na zemi že je prasklá pružina nebo seklý tlumič ? Dělá to už od koupě auta takže pokud to bude něco vážnějšího tak bych to mohl mít i zaplacené bazarem kde jsem auto koupil. Možná...:-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 záleží jestli to táhne při jízdě nebo při brždění... ale tím bych se nezabýval, těch příčin může být opravdu řada a může to dělat i zadní náprava. Jestli sem to správně pochopil, tak to stejně nebudeš spravovat sám a nemá cenu nechávat měnit díly naslepo. Dej to do servisu, že to táhne na stranu a ať se předvedou. Pokud budou špatné silentbloky, tak by to technik měl poznat během několika vteřin + čas na zvednutí auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 Táhne to při jízdě pod plynem, při jízdě bez plynu i při brzdění. Proto je mi divný, že geometrie byla OK, Jinak brzdy jsou OK. Ty jsem dělal hned po koupi auta. Byly tam totál sjetý, zřejmě ještě origo :-D Jo, bude to dělat servis, nemám zdvih. Takže přijdou-li na něco co to vyřeší, dám sem info. Spíš jsem se ptal jestli někdo nemá podobnou zkušenost + řešení. I tak zatím díky všem :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rypicong Vloženo 30. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2015 no, mě také Fabka nepatrně táhla, vše zkontrolovaný a nikdy nic nenalezeno... To se může stát taky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Tak auto už mám zpět ze servisu a nic nezjištěno. Vyměněné siletbloky ramen a trochu se to zlešilo ale táhne dál. Závěr: -1500kč a nic se nevyřešilo :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 a jak se to přesně projevuje? pustíš volant a auto jede doprava? Nebo musíš držet volant doleva, aby to jelo rovně? Když prudce zabrzdíš je to horší? Táhne to všude? Některé silnice, kvůli spádu prostě doprava táhnou. Při geometrii měřili jen sbíhavost, nebo i záklon/odklon (tedy nenastavitelné parametry). Ještě bych se vedle výše uvedeného zaměřil na zadní nápravu, jestli auto drží stopu. Předpokládám, že žádné kolo se při jízdě výrazněji nehřeje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 Projevuje se to tak, že když pustím volant tak auto jede do prava. I pod plynem, i bez plynu a i při brždění. Chová se stále stejně. Volant za jízdy držím rovně a auto jede normálně rovně. Táhne to všude. Sklonem silnice to není. Při geometrii dělali vše. Kola se žádná nehřejou. Co přesně myslíš tím "jestli auto drží stopu" ? Jak to vyzkoušet a jak to poznám ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 že zadní kola jedou za předními, repsektive, že není hnutý zadek, ale to se mi moc nezdá. zkusil bych zpřehazovat kola a ještě jednou geometrii. Po výměně těch silentbloků jí asi nedělali, co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Po výměně silentbloků hlavně za tvrdé je skoro nutnost udělat geo! A dal bych to na laser. a není možné,aby to nebylo pak v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mashtomas Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Laser geometrie byla dělaná před výměnou silentbloků. Po výměně ne, prý když se mění na autě a nemusí rameno dolů tak se s tím nehne a není geo nutná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Výměna silentbloku bez sundání ramene není možná, ale tuším, jak to mysleli. V každém případě ten čtyřramenný má trochu jinak umístěný střed oproti tomu původnímu. Takže i kdyby se nehývalo s konzolou, tak by se geo udělat měla. Také platí, že pokud byly silentbloky utržený, tak se nedala pořádně udělat před jejich výměnou. Takhle přes web to budeš spravovat dlouho, zkusil bych jiný servis a chtěj po nich odstranění tahání na stranu. Nějakou příčinu, to určitě má a určitě se na ní dá přijít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Výměna silentbloku bez sundání ramene není možná, .... Blbost, naprosto běžně se to dělá rovnou na auťáku - jen se místo mechanickýho nebo hydraulickýho lisu použije šroubovej přípravek jak na vyjmutí původního, tak na zalisování novýho "hrnku". Záleží jen na mechošovi, jakou vejbavu použije respektive jakou má k dispozici a nakolik se odhodlá k rozebírání nápravy - jestli rameno úplně vyndá nebo ne. Každopádně po výměně se musí znovu "udělat" geometrie nápravy, aby se zajistily správný úhly všech os pohybu - o tom netřeba diskutovat ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Blbost pises ty ...ako vyhodi samotny silenblok,ked tam je rameno? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Asi jste se pánové nějak špatně pochopily.Věřím že to je jen nedorozumění. Rameno samozřejmě musí dolů,čep ramene prochází silentblokem.Jen konzole ramene- může zůstat,nemusí dolů,ale někdo pro snažší vylis.a nalis silentbloku ji taky demontuje. Geo určitě udělat po výměně! Řešilo se to tu 100 X,tak není se potřeba dohadovat ani víc to řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 já som to pochopil dobre ...rameno je rameno a konzola je konzola ...tu bola reč o ramene jestli rameno úplně vyndá nebo ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Já jen,že zrovna vás všech co jste se do toho zapojily beru jako odborníky a určitě došlo jen k nedorozumění. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Rameno má 2 otočný body - jeden má na nápravnici, druhej je čep, na kterým je upevněná těhlice přední nápravy. Obvykle se mění jen silentbloky u těhlice - a pokud se mění, není potřeba celý rameno vyvěšovat ven z auta - vyvěsí se jen konec se silentblokem a šroubovacím přípravkem se vytlačí starej silentblok, přípravek se zase rozšroubuje, se starým silentblokem se vyndá ven z ramene, vymění se podložky na přípravku, sestaví se to dohromady s novým silentblokem a ten se šroubováním natlačí do ramene. Vyvěsit celý rameno z obou bodů = úplně ho vyndat z auta je potřeba jen v případě, že dílna nemá šroubovej přípravek a silentbloky lisuje ven a dovnitř pomocí pákovýho nebo hydraulickýho lisu. Celou dobu se tady probírá výměna "dvoupaprskovejch" silentbloků (starý provedení pro benzínový motory) za "čtyřpaprskový" (novější a pevnější provedení) nebo "plný z audiny" (vhodný pro ještě vyšší tuhost pro nafťáky, ne pro benzíny) - tak jaký nedorozumění? O vnitřních silentblocích tady nikdo nemluvil ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Tak asi si fakt nerozumieme ...mozeš sem Ekare hodiť foto,alebo odkaz na ten silenblok o ktorom tu beží reč? ..nech to rozumne uzavrieme Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 http://www.skoda-dily.cz/data/items/95/532998e8882d3.jpg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Takže myslíme ten istý ...ale jeho výmena bez vytiahnutia ramena z neho sa nedá ...a tu si asi nerozumieme,alebo je to hra so slovíčkami Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Šroub z tohohle silentbloku musí ven - jo. Ale rameno může zůstat viset za svůj druhej konec pod autem - pokud se použije šroubovej přípravek a nemusí se dávat do lisu někde na druhým konci dílny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 9. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2015 Taková blbost a jak se to dá pěkně zamotat... A i když jsem si na začátku myslel, že vím, čím je toto nedorozumnění způsobeno, tak teď se úplně ztrácím a skoro bych řekl, že Ekkar spravuje úplně jiný auto: ten silentblok není nalisovaný na rameni, ani jím neprochází šroub, použitý přípravek (ostatně všechny jsou šroubové) s ramenem nesouvisí... jde jen o to, že některé přípravky jsou větší a kvůli prostoru se musí vymontovat i konzole nápravnice. Buď se použije toto: http://www.naradikrystof.cz/images/DN6S-demontaz.jpg nebo toto: http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/5969/5969008-pripravek-demontaze-a-montaze-silentbloku-fabia-vw-1.jpg jak vidno, rameno není ani na jednom ze snímků. Možná by se dalo uvažovat o tom, že by mohlo zůstat viset na rejdovém čepu. Ale to bych skoro řekl, že se pak nedá vydáhnout z nápravnice - dlouho jsem to nedělal a už si to nedokážu přesně vybavit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.