Přejít na obsah

Regulace plnícího tlaku/Překročena horní mez


nneill

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

po přečtení většiny příspěvků jsem stále na vážkách co by mohlo být problémem u mé octávky (Octavia I, 1.9 TDII, 81kW, r.v.2004,102000km).

Popis závady:

Klasika - při větších otáčkách ukáže počítač hlášku "Emise-do servisu" a přepne se do nouzového režimu. Po napíchnutí na pc hodí vždy stejnou hlášku - "Regulace plnícího tlaku/Překročena horní mez. Náhodná závada." Auto nejede, ztratilo výkon, předjíždění je o ničem atd. Turbo vypadá, že jede, protože po vyresetování píská, tak jako předtím...akorát ten výkon je v háji. Přičemž někdy se výkon zdá být ok, jindy ne (po vypnutí klíče a opětovném nastartování to jede lépe). Zkoušel jsem několik nezávislých servisů a zaskočilo mě, že má každý jiný názor. Navíc mne zarazilo, že v mnoha příspěvcíh je podezření, že to turbem nebylo, jen ho v servisu vyměnili, nechali si zaplatit a "asi" použili jinde. Prosím tedy o radu - dá se z toho co jsem napsal výše, porucha turba vyloučit? Nebo mám jako laik zkusit "nasrat" servismena tím, že mu řeknu: "zkontrolujte prosím před výměnou turba váhy, jestli není prodřená podtlaková hadička, ventil plnícího tlaku N75, zatuhlost naklápěcích lopatek v turbu atd"...

Díky za případnou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

po přečtení většiny příspěvků jsem stále na vážkách co by mohlo být problémem u mé octávky (Octavia I, 1.9 TDII, 81kW, r.v.2004,102000km).

Popis závady:

Klasika - při větších otáčkách ukáže počítač hlášku "Emise-do servisu" a přepne se do nouzového režimu. Po napíchnutí na pc hodí vždy stejnou hlášku - "Regulace plnícího tlaku/Překročena horní mez. Náhodná závada." Auto nejede, ztratilo výkon, předjíždění je o ničem atd. Turbo vypadá, že jede, protože po vyresetování píská, tak jako předtím...akorát ten výkon je v háji. Přičemž někdy se výkon zdá být ok, jindy ne (po vypnutí klíče a opětovném nastartování to jede lépe). Zkoušel jsem několik nezávislých servisů a zaskočilo mě, že má každý jiný názor. Navíc mne zarazilo, že v mnoha příspěvcíh je podezření, že to turbem nebylo, jen ho v servisu vyměnili, nechali si zaplatit a "asi" použili jinde. Prosím tedy o radu - dá se z toho co jsem napsal výše, porucha turba vyloučit? Nebo mám jako laik zkusit "nasrat" servismena tím, že mu řeknu: "zkontrolujte prosím před výměnou turba váhy, jestli není prodřená podtlaková hadička, ventil plnícího tlaku N75, zatuhlost naklápěcích lopatek v turbu atd"...

Díky za případnou odpověď.

menit ho nemusis staci rozebrat a vycistit ale tohle ti servis normalne neudela ty hned vsechno vymeni.Najdi nekoho schopneho at odpoji podtlakovou banku a hned budes vedet jak se regulace hybe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,tet jen tak všeobecně k turbínám.Dosti často dochází pouze k zareznutí plechovky a tedy stačí vyměnit ji nebo vyčistit,což není problém.Pokud je to v samotné regulaci,nastává dilema vyčistit nebo vyměnit.Záleží na tom ,kolik má toho za sebou.Tet třeba dojedete do značkového servisu a tam Vám řeknou,že je na výměnu za ranec peněz,nebo že si ji máte opatřit sami.

Pokud se pustí do čistění,tak hrozí,že se to nepodaří a že tam za chvíli budete znova .Je to reklamace a oni mají o problém víc,co s Váma a jak to opravit dále.Teda znova ven a znova vyčisit a situace se může opakovat.To je ta nejhorší prognoza,která může nastat.A taky za tuto práci zaplatíte nemalé peníze,protože ,přiznejme si,vytáhnout ,rozebrat a dokonale vyčistit,dát zpět zabere taky nějakou tu hodinu.Kdo to dělal,tak asi ví...a kdo si myslí,že je to za hodku,tak je naivka.Někdy vyčistěná vydrží dlouho,někdy taky ne.Už jsem viděl vyčistěnou,která se tozletěla po 2000km.A taky jsem viděl vyčistěnou ,která už najezdila 40 000 a je v pohodě.

Žádný rozumný servis se do toho nepohrne,pokud jim vysloveně nepodepíšete,že na to nemáte záruku a že vše zaplatíte.

Zkrátka-je to věc nejistá...

Takže proto Ti garážnici,kteří v případě problému od toho dají ruce pryč,Vy se můžete rozčilovat a sehnat si stejně novou.Ale neberte to tak,že jsem pouze pro výměny,taky občas nějakou vyčistím...ALE NEHRNU SE DO TOHO

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4-ta čtvrtá je prasklá dadička od N75 k plechovce

Ještě jednou hoši moc díky za info a budu tedy zvažovat co s tím a uvidím podle toho, co mi řekne servisman. Na druhou stranu vás chápu...aut jezdí hodně, servisy jsou plné, takže na nějaké individuální čištění asi fakt nebude moc času. A já jako laik, který neví, kde všechny ty váhy, ventily a turba vůbec jsou budu muset zvážit co dál.

Tohle forum je super, vůbec jsem nevěděl, že něco takového je. Jsou tady super příspěvky a super rady.

:o))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, díky za odpověď. Zároveň dotaz....když se v tom v normálním servisu takhle nekopou a rovnou to mění kus za kus, neznáte někoho schopného v okolí Karviné nebo Ostravy, kdo je fakt dobrej a rozumí tomu??? :)

Napis Indimu ten ti to vycisti nebo zkontroluje.Jsme z okoli Karvine.S tou zarukou to je jasne ale ze by to po vycisteni lehlo bude jen spatnou montazi.vono se to nezda ale da se to posrat a pak to tlaci hrozne spicky.

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napis Indimu ten ti to vycisti nebo zkontroluje.Jsme z okoli Karvine.S tou zarukou to je jasne ale ze by to po vycisteni lehlo bude jen spatnou montazi.vono se to nezda ale da se to posrat a pak to tlaci hrozne spicky.

Podle příspěvků poznáte, že jsem tady novej a stejně je to i s tím autem. Přesedlal jsem z benzínu na TDI, tak bych měl asi začít tím, že si přečtu, jak se mám s dieslem jezdit a vyvarovat se tak toho co napsal Indi, tzn., aby se to zase nezasralo. Mimochodem měli jste pravdu - závada - zadřená regulace naklápěcích lopatek v turbu. Kluci to rozebíraj a uvidíme co z toho bude. Každý kontakt z okolí Ka je super, protože je fakt, že spousta lidí se v tom už nechce hrabat, mají dost práce, tak proč něco čistit atd. Takže díkas hoši, tohle fórum už mám v oblíbených. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim

Mam ten isty problem ako nneill, vie mi niekto poradit najlepsie nejakym skratenym navodom v bodoch, ako najlepsie postupovat pri tomto probleme, a cim vycistit tie lopatky atd, skratka taky manual a kolko to tak cca trva cela ta operacia. Velmi mi to pomoze, moc dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim

Mam ten isty problem ako nneill, vie mi niekto poradit najlepsie nejakym skratenym navodom v bodoch, ako najlepsie postupovat pri tomto probleme, a cim vycistit tie lopatky atd, skratka taky manual a kolko to tak cca trva cela ta operacia. Velmi mi to pomoze, moc dakujem.

Jestli jsi turbo předtím nikdy nečistil, tak ho pravděpodobně odděláš... Raději to nechej na někom, kdo ví co a jak - ušetříš čas a ve finále pravděpodobně i peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim

Mam ten isty problem ako nneill, vie mi niekto poradit najlepsie nejakym skratenym navodom v bodoch, ako najlepsie postupovat pri tomto probleme, a cim vycistit tie lopatky atd, skratka taky manual a kolko to tak cca trva cela ta operacia. Velmi mi to pomoze, moc dakujem.

Pokud neumíš něco rozebrat a složit tak se do toho raději nepouštěj.

Tady se můžeš kouknout co je k tomu potřeba.http://chipforum.silesnet.cz/viewtopic.php?t=803

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělalo na 1.8T po chipu, nechal jsem N75 zapnutej v elektrice ale odpojil jsem hadice a místo něj jsem tam dal manualní MBC od Bidrina a maká to v pohodě

Ten chip asi moc dobrý nebude jak jsi to musel vyřešit mechanickým ventilem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

stejný problém před 2.lety.Tak dlouho jsem hledal a nenašel.Při výměně oleje nalezena hadice u vany a to prasklá.Vyměnil jsem ji a auto jezdí.Projevuje se to-auto jelo po asi třech minutach 120 a kouř za autem,po znovunastartování se to opakovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

tak sa pridavam k problemu, uz ho mam aj ja. auto po studenom starte trha ked prudko pridam, auto je bez vykonu a maximalka je tusim 120km/h, auto zatial nedymi... tak som to dnes napojil na vag a tu je vysledok:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

v navodoch a papieroch co mam som nasiel toto:

takze to musim co najskor dat dokopy, asi pozriem najprv hadicky a podla toho co najdem uvidim ako budem pokracovat. podla toho co som sa tu docital tak je najlepsie ten ventil vymenit, neskor sa ozvem ako to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejde mi to zobrazit tak to sem napisem:

pricina zavady: zavada v regulaci plniciho tlaku vzduchu, vadny -N75

mozne prejavy zavady: nedostatky v jizdnich vlastnostech, nedostatecny vykon

odstranenie zavady: zkontrolovat magnet. ventil omezeni plniciho tlaku -N75 (diagnostika akcich clenu), zkontrolovat regulaci plniciho tlaku vzuchu, motor 1.9/66kW mechanicka cast oprav. sk 21

tomu poslednemu sk 21 som nepochopil ale ja mam 81 kW tak neviem ci sa to aj mna tyka :)

Editováno: , autor: yoseph
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sk 21 → znamená opravárenská skupina 21

sú tak označené jednotlivé položky v DP (dielenských príručkách)...

napr.

40-zavesenie prednej nápravy

42-zavesenie zadnej nápravy

46-brzdy mechanická časť

47-brzdy hydraulická časť

21-sa mi zdá je ohľadom preplňovania motora

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

před několika dny jsem potřeboval zrychlit do kopce, no a co se nestalo, maximálne auto jelo na 3ku cca. 3000 ot/min, rychlost asi 80 km/h, plyn až na podlaze...

Po prozkoumání vagem chyba 17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena P1557 - 35-00 - -

Zkoumal jsem podtlakové hadičky - vypadají dobře, ovšem plechovka u turba moc zdravě nevypadá :(

Auto je O1 2003, 1,9l 66kW TDI, ALH

Můj dotaz: předpokládám, že to táhlo na plechovce turba má zajíždět dovnitř, musí se na to vynaložit nějaká extra síla, nebo se to má pohybovat celkem lehce ?

dt-9133884315010.png

Editováno: , autor: servo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V te podtlakove bance je pruzina, takze kdyz to zatlacujes, tak citis trosku odpor. Zatlacit to jde klidne prstem, zajede to cca 1.5cm. Mne kdyz padal motor do nouzaku, tak sem vlezl pod auto a nejdriv vyzkousel tu funkcnost podtlakove banky. Doporucuji ti vlizt pod auto, vyhaknout to tahlo a banku sundat - at ti pak nekdo nastartuje - tahlo by melo zajet tech cca 1.5cm do banky. Kdyz mas vyhakly to tahlo, tak rovnou zkus packu na turbu, jestli jde krasne zlehka, nebo jestli je zatuhla a drhne. Pokud drhne, tak je to jasny, turbo musi ven a budes cistit. Rovnou doporucuju vycistit sani a EGR - prace skoro pro kominika :-). EGR sem osobne rovnou zaslepil (mas 2003 takze ti to nebude po zaslepeni nic hlasit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...