Škoda Scania Vloženo 13. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2007 Ahoj všem Fábinkářům. Mohl by mi tady někdo z Vás, kteří sem na toto téma zabrouzdali poradit, kam se komponenty přidělávají na podvozek, kudy se vedou kabely atd. ? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Meccornik Vloženo 8. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2012 koukám že máme stejnou otázku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radiss33 Vloženo 23. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2012 davasetam trubkove osvetleni ,neco jako zarivky...kabely se vedou skrz podbehy a dirou v motoru pro mlhovky do kabiny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radiss33 Vloženo 23. Prosinec 2012 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2012 (editace) Jednou z možností, jak efektně zvýraznit vůz v nočních ulicích nebo na tuningových srazech, je montáž podsvícení prahů a nárazníků. Tyto světelné prvky existují v různých provedeních, barvách a rozměrech (klasické neonové nebo LED trubice, bodovky aj.) a je na každém, pro kterou variantu se rozhodne. Lze sehnat celé sady obsahující čtyři neonové trubice o dvou různých délkách (2x120cm + 2 x 90cm), nebo je možné zakoupit tyto jednotlivě a délku zvolit podle potřeby. Jak na to? Pokud se rozhodnete pro montáž neonového podsvícení, je důležité prohlédnout si nejprve podvozek auta, neboť mnohdy jsou na něm díly, které omezí použití delších neonů (např. zadní tlumič výfuku). Nejčastější umístění neonových trubic je pod prahy a pod přední a zadní nárazník Podsvícení podvozku klasickými modrými neony osvětlení audia Foto galerie Diskuze o tomto článku Některé starší sady, které obsahovaly startovací trafo, byly řešeny tak, že trubice musely být propojeny sériově a společně s trafem tvořily uzavřený obvod. Samotné trafo bylo stavěné na napájení všech čtyř trubic najednou. Při narušení obvodu často docházelo k poškození nebo i zničení trafa. Praktičtější jsou moderní sady, které neobsahují toto trafo (každá trubice ho má integrováno v sobě zvlášť), a díky tomu je každá napojena samostatně.Při poškození jedné trubice, ostatní i nadále svítí. Sady trubic z LED jsou oproti klasickým neónům odolnější a mají možnost nastavení různých světelných efektů, ale jejich osvit není až tak intenzivní. Sady obsahují veškerou kabeláž, elektronické doplňky a připevňovací prvky trubic k podvozku. Před samotnou montáži trubic k podvozku auta je třeba přiměřit tyto k místům, kde je připevníme a označit si body pro upevňovací spony. Pro jejich uchycení jsem použil nerezové šrouby které jsem před našroubováním přetřel těsnícím tmelem, aby se kolem závitů nedostaly nečistoty a vlhkost, jež by mohly způsobit korozi. Každá trubice je uchycena 2 – 3 příchytkami k podvozku a je vhodné uzpůsobit je tak, aby bylo snadné sundat je dolů (nevlídné počasí, STK aj.). I spoje kabelů musí být dobře utěsněny před vniknutím vody a nečistot. Velmi vhodné jsou vodotěsné konektory, jejichž rozpojení brání pojistka. Velmi důležité je zajistit i to, aby se kabely nedotýkaly pohyblivých součástí podvozku a také výfuku. I trubice samotné musí být umístěny mimo tato místa a zároveň je třeba brát v úvahu ty části pod prahy, v nichž se vůz zajišťuje při jeho zvedání. Uchycení neonové trubice pod předním nárazníkem Po správném zapojení kabeláže (často bývá schématicky znázorněno v návodu při každé sadě), je třeba vhodně umístit vypínač nebo ovládací panel k neónům, aby byl snadno na dosah v případě nutností deaktivace. Nesmí se zapomenout ani na jištění proti zkratu. Sady obsahují krabičku s pojistkou (většinou 8A) , která je napojena na drátu ke kladnému pólu akumulátoru. Pokud je vše v pořádku rozsvítí se všechny neony najednou a svítí v celé své délce. Pro zajištění větší provozní bezpečnosti a ochranu bočních neonů jsem po stranách každého přidal alu profil ve tvaru písmene „L“, který jsem zároveň oblepil černou fólií pro lepší vzhled. Samotné neony jsou též upraveny. Asi 30% z jejich plochy pokrývá po celé délce zrcadlová fólie, jež odráží mnohem více světla a rozptyluje ho do širokého kuželu. Tím je osvit podvozku ještě intenzivnější a efektnější. Celá instalace včetně těchto úprav mi zabrala necelý den práce. Přidáním zrcadlových fólií se zvýšila intenzita a efekt neonového podsvícení. ..... Editováno: 23. Prosinec 2012, autor: radiss33 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.