Shimpan Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Dobrý večer, léta letoucí jsem u všech svých aut mazal šrouby kol grafitovou vazelínou. Samozřejmě jsem je namazal i u Oktávie, kterou jsem si nedávno pořídil, když jsem měnil kola na zimu (zvláště po tom, co jsem nemohl povolit šrouby utažené ještě za vlády původního majitele). Po přečtení moudré knihy "Jak na to" i dílenské příručky jsem se dozvěděl, že je šrouby zakázáno mazat, ovšem nikde se nepíše proč. Nevíte, prosím, někdo, co za tím vězí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Asi aby se ti šrouby nepovolily ne! Jinak šrouby se nemají mazat snad na žádných autech, i na Škodě 120 do zakazovali. Mazat jen místa, kde je kontakt disku s bubnem a kotoučem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 Dobrý večer,léta letoucí jsem u všech svých aut mazal šrouby kol grafitovou vazelínou. Samozřejmě jsem je namazal i u Oktávie, kterou jsem si nedávno pořídil, když jsem měnil kola na zimu (zvláště po tom, co jsem nemohl povolit šrouby utažené ještě za vlády původního majitele). Po přečtení moudré knihy "Jak na to" i dílenské příručky jsem se dozvěděl, že je šrouby zakázáno mazat, ovšem nikde se nepíše proč. Nevíte, prosím, někdo, co za tím vězí? Já šrouby stříknu konkorem a to stačí, aby nerezly a ještě nikdy se mi nepovolily. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_ek Vloženo 1. leden 2008 Sdílet Vloženo 1. leden 2008 mazal jsem vždycky a mazat bude dál, voděodolná vazelína Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 mazal jsem vždycky a mazat bude dál, voděodolná vazelína Vždy jsem je mazal grafitkou,nikdy se nepovolily a nikdy jsem díky tomu nemusel dolovat utržené šrouby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Vždy jsem je mazal grafitkou,nikdy se nepovolily a nikdy jsem díky tomu nemusel dolovat utržené šrouby. Jsem na tom stejne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomci Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 U první okty předchozí majitel mazal šrouby tak poctivě, že byly oba bubny úplně zas... vazelínou. Musel jsem to rozdělat a vyčistit. Je rozdíl mazat a mazat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 2. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Asi aby se ti šrouby nepovolily ne! Jinak šrouby se nemají mazat snad na žádných autech, i na Škodě 120 do zakazovali. Mazat jen místa, kde je kontakt disku s bubnem a kotoučem. Jak zde padlo již v předchozích příspěvcích, nestalo se mi za celou dobu, aby se namazaný šroub sám povolil, a to je utahuji velmi opatrně a bez násilí. Samozřejmě jsou namazány jen tence, při výměně kol je pak většinou jen kontroluji, občas lehce přimáznu, pokud je potřeba. Např. u Š120 by se vazelína snad do bubnu dostat neměla, Š120 nemá do bubnu díry, anóbrž má na bubnu šrouby a kolo se připevňuje maticemi. Také jsem s ní jednu dobu jezdil, také měla šrouby namazané a také bez problémů. Ptám se proto, abych zjistil, jaké OPRAVDOVÉ potíže měl někdo, kdo překročil zákaz mazání šroubů kol. Já jsem za celou dobu, po kterou tento postup aplikuji, žádné potíže neměl (naopak jsem měl obrovské potíže se šrouby nenamazanými a náležitě zarezlými), ale třeba mi něco uniklo a rád bych se vyvaroval nějakých malérů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Ve skodovce je mazou nejakym pripravkem ve spreji. ..neco jako WD40, rekl bych. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Dobrý večer,léta letoucí jsem u všech svých aut mazal šrouby kol grafitovou vazelínou. Samozřejmě jsem je namazal i u Oktávie, kterou jsem si nedávno pořídil, když jsem měnil kola na zimu (zvláště po tom, co jsem nemohl povolit šrouby utažené ještě za vlády původního majitele). Po přečtení moudré knihy "Jak na to" i dílenské příručky jsem se dozvěděl, že je šrouby zakázáno mazat, ovšem nikde se nepíše proč. Nevíte, prosím, někdo, co za tím vězí? Tak já tedy mažu grafitovou vazelínou VŽDY (!) Má zkušenost je totiž taková, že bez namazání nejdou šrouby nejen povolit, ale také nejde ani to kolo z té kruhové objímky sundat (šrouby lze povolit až klíčem s pořádnou trubkou jako prodlouženou rukojetí - ve fyzice páka, a nenamazaná objímka je problém, nevozíte-li s sebou pořádné kladivo či paličku - což předpokládám nevozíme vždy nikdo Takže máznu zlehka závity šroubů i tu objímku (náboj), a na jaře nebo na podzim, kdy měním pneu (letní x zimní a naopak), kolo krásně sundám a nikdy jsu nepozoroval, že by byly šrouby jakkoliv uvolněné. Co se týče dotahování, tak opravdu s citem, protože jak píšu, když dojde k defektu, bez té pořádné páky to někdy nejde povolit, a musíte si volat placenou Pomoc odjinud. No a k dotazu Shimpana: dle mého soudu je to zakázané mazat proto, aby to nějaký šmoula nenamazal pořádně FEST a šrouby se pak neuvolňovaly. Jak říkám: stačí máznout lehce závit (do díry nic necpu).. Máte stejnou zkušenost, Místři fóra??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Taky mažu, položím je všechny vedle sebe a lehce přes závit stříknu konkorem nebo WD-40, a budu to dělat dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
luke.bean Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Taky mažu,nejčastěji obyč vazelínou. Na osobácích,ale i náklaďáky.. Nikdy jsem neřešil povolený kola,maximálně když je někdo zapoměl utáhnout.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gaza01 Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 mazal jsem u Favorita, Felicie, Octavie a nikdy jsem problém neměl. Používám vazelínu na sekačky. A taky jsem nikdy nečetl dílenskou příručku, možná je to chyba. Asi bych se dozvěděl spoustu nových věcí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 No to je taková strojařská poučka, že namáhané šrouby by se neměly mazat. Ale v tomhle případě to mazat chce. Šrouby se nemají šanci povolit. Kdo maže ten jede Nebo spíše kdo maže ten pak kola sundá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 Nebo spíše kdo maže ten pak kola sundá A o tom to přece jééééé Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shimpan Vloženo 2. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2008 No to je taková strojařská poučka, že namáhané šrouby by se neměly mazat. To by mě právě zajímalo PROČ. Nejsem strojař, takže neznám strojařské poučky, nicméně mě hlavně zajímá důvod. Uvedu několik příkladů, kde vím proč se zařízení nesmí mazat: 1. ventily a šroubové spoje přicházející do styku s čistým kyslíkem - nebezpečí požáru a výbuchu 2. šrouby a šroubové spoje na parním nebo jinak tepelně namáhaném potrubí - zapečení spoje (maže se čistým grafitem) 3. vložky zámků - riziko slepení pružinek pod kolíčky, v mrazu riziko zamrznutí (opět pouze čistý grafit) Podobné vysvětlení hledám i pro šrouby kol... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 (editace) Já tedy šrouby nemažu. Koukám, že jsem tady zatím jedinej. Mažu jen tu středovou díru, aby to kolo šlo dobře sundat. Šrouby utahuji momentem 120 a nikdy jsem neměl problém je povolit. Editováno: 3. leden 2008, autor: KaJe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oct Vloženo 2. leden 2008 Sdílet Vloženo 2. leden 2008 (editace) Taky nejsem strojar, ale poucka bude patrne vychazet z toho, ze namazanim zavitu dojde ke snizeni soucinitele smykoveho treni. Na tom je zavisla treci sila, ktera ten sroubovy spoj drzi. Tak to alespon ja chapu. Stejne ty srouby budu preventivne lehce mazat. V servisu, kdyz je videl mechanik namazane, tak se sice divil, protoze to pry vidi malokdy, ale pochvalil me, nevynadal, ze delam blbost. A to on by si neodpustil. Editováno: 2. leden 2008, autor: oct Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 3. leden 2008 Sdílet Vloženo 3. leden 2008 Nikdy jsem šrouby nemazal a problém s povolením jsem neměl, mažu styčné místo disk versus kotouč měď. vazelinou, šrouby dotahuju na předepsaný moment, povolování a sundání disku pak jak při F1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 3. leden 2008 Sdílet Vloženo 3. leden 2008 taky mazano v dilne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Na závit lehce stříknu WD 40 nebo Konkor, vzhledem k přehazování kol 2x ročně to stačí a bez problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan II Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Na závit lehce stříknu WD 40 nebo Konkor, vzhledem k přehazování kol 2x ročně to stačí a bez problému. Svatá pravda! Při přehazování kol 2x ročně problém není. Když jsem makal v pneuservisu, vždy jsme šrouby mazali. O náklaďáku ani nehovořím. Tam když se šrouby lehce nenamáznou, tak to si potom při sundávání kol můžete tak leda "postavit betonovu čekárnu". Na proti tomu jsem zažil i takový auta (spíš vergly), ze kterých jsem sundával 2 kola třeba 40 minut! Ty plechy snad nebyli 5 let zdělaný. Byli na náboji tak přirezlý a šrouby vrzali, div bych je neukroutil. Někdy se ohnula tyčka (vzduch. pistolí ani ťuk), jindy jsem rozštípl ořech... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda.jezek Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Podobné vysvětlení hledám i pro šrouby kol... Jestli to náhodou není proto, aby nějaký pitoma při mazání dírek nenamazal i kotouče...? Možná by se i vytlačená vazelína mohla na kotouče rozlézt (odstředivou silou), to by bylo překvápko pak při brždění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palo Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Já tedy moc těmto věcím nerozumím, ale vy tady píšete " aby se šrouby nepovolily". Já měl za to, že se šrouby během jízdy jako by dotahují nebo ne??? Objasní mi to prosím někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarda.jezek Vloženo 6. leden 2008 Sdílet Vloženo 6. leden 2008 Já tedy moc těmto věcím nerozumím, ale vy tady píšete " aby se šrouby nepovolily". Já měl za to, že se šrouby během jízdy jako by dotahují nebo ne??? Objasní mi to prosím někdo? Já bych řekl, že "jakoby dotahovat" se může šroub, když je jen jeden a to v ose otáčení, pokud se osa otáčí směrem proti závitu šroubu a pod hlavou šroubu je něco, co otáčení klade odpor. Tj, byly-li by takovým šroubem přišroubovány kola v ose a ten šroub by byl pravotočivý, tak by se utahoval na PL kole, na PP povoloval, na LZ by se taky povoloval a na PZ by se zase utahoval, uvažujeme-li náhon na přední nápravu. Teda, jen tak o tom uvažuju, coby kdyby... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.