Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám pravdepodobne rozhodenú reguláciu teploty vo vozidle, lebo otočný regulátor reaguje iba od modrej krajnej polohy po zhruba stred celej dráhy. V modrej polohe fúka zimu a v strednej polohe už max. teplo. Takže klapka sa otáča a je snáď ok.

Dával už niekto nastavovať tákuto závadu do servisu, vraj to ide Vag-om spraviť. Alebo to mám radšej nechať tak, aby sa to tým nastavovaním ešte viac nezmrvilo. Bojím sa aby to neskončilo výmenou toho motorčeka na klapkách. /Mám HTP+klima/

Vloženo
V stredu idem do škodovky kôli nastaveniu regulácie teploty, snáď sa to podarí urobiť.

Uvedení do základního nastavení lze provést i bez VAGu – při zapnutém zapalování a 1.stupni ventilátoru současně stiskni AC a recirkulace a drž po dobu 20-30s.

Vloženo

Ak by to tak fungovalo bolo by to uvedené v DP. Zatial som o takomto resete nepočul. A po tých 20 až 30 sekundách sa udeje čo, ako budem vedieť že sa to už resetlo.

Vloženo

Řekl bych, že ta klimatizace je blbě nastavená z výroby. Když je pod pět stupňů, tak mi taky topí jak blázen. Přemýšlel jsem, jestli nevyřadit čidlo na ŘJ klimatizace... :ph34r:

Vloženo
Mám pravdepodobne rozhodenú reguláciu teploty vo vozidle, lebo otočný regulátor reaguje iba od modrej krajnej polohy po zhruba stred celej dráhy. V modrej polohe fúka zimu a v strednej polohe už max. teplo. Takže klapka sa otáča a je snáď ok.

Dával už niekto nastavovať tákuto závadu do servisu, vraj to ide Vag-om spraviť. Alebo to mám radšej nechať tak, aby sa to tým nastavovaním ešte viac nezmrvilo. Bojím sa aby to neskončilo výmenou toho motorčeka na klapkách. /Mám HTP+klima/

Mám rovnaké fáro ako ty a rovnako sa to aj chová...

Vysvetľujem si to tak, že keď nastavíš 18stC fúka max teplotu lebo v aute ju ešte nedosiahol. Keď sa auto výhreje začne fúkať vlažný až studený vzduch. Je to dané systémom že nenastavuješ teplotu fúkania ale teplotu interiéru - to dôkaz pre všetkých čo niekde tvrdia že to nieje poloautomatika.

Jedna vec je ešte dôležitá - ak fúka iba na okná snímač teloty fúkania do interiéru nemá reálnu hodnotu. Preto prepni ovládač na interiér+okno potom to nebude také výrazné.

Keď budeš mať aspoň trochu vykúrené auto prepni na okamih na modré pole a potom daj na 18stC uvidíš že horúci vzduch ustane.

No nefunguje to ideálne - (alebo to máme obaja posr..té?!)

Zaujímalo by ma ako to funguje ostaným?

Vloženo
Tak som skusal nastavenie,ktore tu popisal Remus a zatial mi to funguje. :palec2:

čo funguje? doteraz ti to nefungovalo ? zmenilo sa ti tým setingom niečo?

Vloženo (editace)
čo funguje? doteraz ti to nefungovalo ? zmenilo sa ti tým setingom niečo?

No tazko povedat,doteraz mi auto bud kurilo alebo chladilo,ziadne medzifazi nefungovali.Teraz pekne plynulo prechadza z horuceho cez vlazny az po studeny vzduch.

Editováno: , autor: Bemo
Vloženo

Bol som teda v servise a dopadlo to nasledovne : chybové hlášky zo servomotora klapky tepl. vzduchu.Po základnom nastavení to tiež hádzalo chyby a tok je výsledok : nutnosť vymeniť to servo. Zatial to nechám tak, je to dosť drahá sranda. Takže by mi nepomohol asi ani ten postup čo popisoval Remus.

Vloženo
No tazko povedat,doteraz mi auto bud kurilo alebo chladilo,ziadne medzifazi nefungovali.Teraz pekne plynulo prechadza z horuceho cez vlazny az po studeny vzduch.
Od horúceho cez vlažný - pri rovnakom nastavení gombíka teploty? Alebo sa tak mení keď meníš teplotu gombíkom?

Nevypína sa tým postupom vlastne automatika? Prosím vysvetlenie.

Dík.

Vloženo

Tiež by som rád vysvetlenie od uživatela mode. Podla mňa vsa však žiadna automatika vo fabii nieje. Tan gombík regulátora teploty je iba potenciometer, ktorým elektronike poviete kolko stupňov má nastaviť pomocou klapiek. Nastavíte napr. 28 C tak bude fúkať trvale 28 C . Poloautomatika nesleduje teplotu interéru, ale teplotu vyfukovaného vzduchu a ten je potom konštantný. To platí, keď je motor zohriaty, keď sa auto postupne ohrieva zo studeného stavu tak sa samozrejme upravuje pozícia klapiek tak aby výstupnvý vzduch bol podla nasavenia potenciometra teploty. Takže prosím o vysvetlenie toho postupu od Remus. Škoda oficiálne tento postup nepozná.

Vloženo

No asi nic nenavysvetlujem.Mam problem,ze mi pri nastaveni 28C fuka horuci vzduch.Pri nastaveni 22C stale ten isty horuci vzduch.Pri nastaveni 18C uz fuka studeny.Takze som skusal ten pokus od Remusa a zacal mi pri 22C fukat vlazny.Tak som bol v tom ,ze to funguje.Bohuzial na druhy den sa mi to vsetko vratilo do povodneho stavu a zasa mam iba bud horuci alebo studeny vzduch. :(

Vloženo
Tiež by som rád vysvetlenie od uživatela mode. Podla mňa vsa však žiadna automatika vo fabii nieje. Tan gombík regulátora teploty je iba potenciometer, ktorým elektronike poviete kolko stupňov má nastaviť pomocou klapiek. Nastavíte napr. 28 C tak bude fúkať trvale 28 C . Poloautomatika nesleduje teplotu interéru, ale teplotu vyfukovaného vzduchu a ten je potom konštantný. To platí, keď je motor zohriaty, keď sa auto postupne ohrieva zo studeného stavu tak sa samozrejme upravuje pozícia klapiek tak aby výstupnvý vzduch bol podla nasavenia potenciometra teploty. Takže prosím o vysvetlenie toho postupu od Remus. Škoda oficiálne tento postup nepozná.

To Lars: myslím že tú klimu podcenuješ. Myslím že je to tak že gombíkom nastavuješ požadovanú telotu interiéru a nie teplotu vzduchu z výduchov!

Ako som hore písal: keď je v aute zima a nastavím 18stC tak z výduchov fúka horúci vzduch.Ked sa interiér ohreje začne postupne fúkať vlažný...čiže "automat"

Vloženo
To Lars: myslím že tú klimu podcenuješ. Myslím že je to tak že gombíkom nastavuješ požadovanú telotu interiéru a nie teplotu vzduchu z výduchov!

Ako som hore písal: keď je v aute zima a nastavím 18stC tak z výduchov fúka horúci vzduch.Ked sa interiér ohreje začne postupne fúkať vlažný...čiže "automat"

ANO, tak to je.

Poloautomat = mění teplotu, ale nedokáže měnit otáčky ventilátoru, apod.

Vloženo

to mode :Je pravda, že vedla tlačitka AC je snímač teploty interiéru, snímače sú aj vo výdychoch vzduchu. Osobne som ešte nevidel fabiu, ktorá by najprv fúkala max.teplý vzduch a po ohriatí interiéru by automat prestavil klapky na menšiu teplotu vzduchu. Vyskúšaj toto : nechaj auto vyhriať napr. na 20C a potom na nejaký čas otvor dvere, aby sa interiér schladil. Ak začne prúdiť zrazu teplejší vzduch z výdychov tak máš pravdu. Vyskúšajte to niekto, som velmi zvedavý, ja mám klapku včudu a mne idú dobre iba krajné polohy.

Vloženo

Osobne si myslim,ze nasa poloautomaticka klimatizacia ,ak sa tak da nazvat,ziadnu takuto funkciu neumoznuje.Skratka nastavis 20 a bude fukat 20,ci sa ohreje alebo neohreje interier.

2 Lars:CHlape co ti povedali v servise,kolko stoji oprava tej klapky?

Vloženo

to Bemo : súhlasim, ale ten pokus by ma aj tak zaujímal ako dopadne,

to Mode : ak to vyskúšaš ozvi sa

V servise mi nevedeli povedať presnú sumu, vraj zistia cenu serva a mám sa zastaviť v pondelok, ale vraj to okolo 4000 isto bude. Premíšlam či sa postiť do vyberania toho serva a čistiť ten potenciometer. Som elektrikár a tak ba som to zvládol, ale je to riziko kolkp to potom vydrží. Samozrejme žiadny kontox, ale diava, ako to tu už niekto popisoval. No neviem. Ak to servo fakt ide vybrať cez dieru v tej medzistene tak by som to aj vyskúšal.

Vloženo

to lars o prispevek vys: přesně tak to i funguje - problém je v tom, že k tomu čidlu u klimy se dostává vzduch zkrs plast, o který se ten vzduch ohřeje nebo ochladí - takže má celý systém dost velkou setrvačnost. Sice tam má být větráček, který by ten vzduch kolem čidla měl prohnat, ale asi není moc výkonný. Nehledě na to, že horký vzduch se ti drží kolem hlavy a než se dostane na úroveň kolen, tak by člověk horkem padl.

Vloženo

To Lars:

test teraz neuskutočním auto má žena. Ale keď mám v aute chladno je úplne jedno či mám nastavené 18 alebo 26 fúka stále horúci. Samozrejme keď je motor na 90stC. HTP kúri slabo kým nedosiahne motor aspon 80stC až potom začne horúci vzduch - ako by to bolo nejak blokované, že kým nemá motor pracovnú teplotu nepustí do výmeníku toľko tepla ?!.

No a keď je auto vykúrené napr ked je nastavené na 22stC a zmením gombíkom na 18 začné fúkať vlažný vzduch. Ale ako spomínal kolega hore má to až príliš veľkú zotrvačnosť - a práve tá ma znervóznuje že či je to normálne (viď moje prvé príspevky)

Vloženo

Tak jsem sundal ten černej plast u ovládání klimatizace a zdá se, že se to o dost zlepšilo. Ale není taková kosa, abych to řekl na 100%.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...