Přejít na obsah

vule v řízení octavia 1.6 55kw


DaniBobo

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, můžete mi někdo poradit? Mám novou Tourku a zdá se mi, že je malá vůle v řízení - pokud jedu pomalu po nerovnostech, do volantu jdou malé, ale nepříjemné rázy. A taky pokud auto stojí v klidu bez zapnutého i se zapnutým motorem a cukám volantem 5cm tam a zpět, tak se ze sloupku ozývá klepání jako kdyby tam byla vůle. Pokud ustavím volant v nejnižší poloze, tolik se to neozývá......Auto má najeto teprve 700 km.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak jsem u své kombíkové 1,9 (najeto 150 tis) měl také neustále podobný pocit. Prostě někde 1mm vůle. Prolezl jsem asi 3 škodovácký servisy a všude mi řekli, že je vše naprosto v pořádku. Až jsem teď konečně narazil ve Škodovce na šikovného mechanika, který má také Octu doma a ten hned věděl, "která páčka" Skočil pod volant vymontoval tam ty plasty, chytil kleštěma za kloubek a přesně mi ukázal o co jde. Ano, skutečně sloupek řízení. Dál mi řekl, ať si na to buď zvyknu, nebo ať si připravím 10.500,- Nebezpečné to prý není. Spíš protivné. Jsem ale na auto háklivka a tak bych se toho rád zbavil. Nemáte někdo nějaký tip, kde by se to dalo pořídit lépe? Moc díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám úplně stejný problém jako ty.Taky jsem dost háklivý na auto a za každou cenu se té vůle chci zbavit.Nový sloupek řízení je strašně drahý.Lepší je koupit starší,který bude určitě levnější.

No jo starší, ale riskneš to? Prý se to takhle v ruce moc poznat nedá a je pravda, že třeba u mně je to opravdu hrozně maličko, nicměné na volantu to cítím. Údajně se žádná replika nevyrábí, tak nezbude než jen že se to třeba někomu válí ve skladu a rád se toho za přijatelný peníz zbaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě k tomu, že se dá seřídit a tím i odstranit případná vůle na převodce servo řízení, kde tato vůle dělá ty rázy do volantu, co se týče nevracení se volantu tak na sloupku řízení by měl být šroubek kterým se tato vůle vymezuje, ale toto všechno tady už bylo jenom nevím kde.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Díky za info - já už jsem ten sloupek řízení vyměnil. Koupil jsem ho za 500kč na vrakáči bez záruky. dal jsem to tam sám a je to fakt v pohodě super, ale je fakt že tu lidi psali na vrakáči nekupovat je to risk že bude v hajzlu taky. Dej vědět jak jsi dopadl.

Ahoj,mám stejný problém,sloupek jsem již koupil a potžeboval bych od tebe poradit,jak si to vyměníl?Hlavně nemám tušení,jak vyndat skřínku zapalování?Děkuji moc za odpověd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

dnes jsem šel na geometrii na seřízení volantu, mechanik zjistil, že mám špatný čep řízení na levém kole. Když kolo chytnu tak s ním hýbu, má vůli. Je to tedy čep řízení ? Dokážu si tento čep vyměnit sám ? Byl jsem v mototechně, kde mi řekli, že neví, jaký tam je - jestli krátký nebo dlouhý :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Návštěvník

tak ja mam udajne ok tycky rizeni, cepy rizeni jsou tez ok, ale jemne bouchani se oziva z prevodky a rizeni jde krasne lehce, takze asi dojde k mensimu utazeni sroubu vymezeni vule v prevodce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám octavii 1.9tdi, byl jsem s ní na STK, tam mě vyhodili, že mám špatné čepy ramen. Celou nápravu jsem dělal před 2 lety. Čepy ramen vydržely 15 000km. Vyměnil jsem tedy čepy ramen, dal jsem tam TRW. Na opakované STK už to proběhlo vpořádku, vše OK. Chtěl jsem zajet na geometrii po výměně čepů. Zkusil jsem zahýbat oběmi koly a slyším kovový zvuk z obou stran kol, jakoby kulový čep špatný nebo táhlo řízení. Trochu jsem byl překvapený, auto po STK a bouchání při mém zkoušení. Zjistil jsem že kulové čepy jsou OK i táhla řízení jsou OK a vůle je v rozvodce řízení.

Podle dílenské příručky jsem dotahoval seřizovací šroub na rozvodce a po každém malém dotažení jsem šel zkoušet zahábat s pravým předním kolem jestli zmizí při mojem pohybu kolem klepavý zvuk. Klepavý zvuk zmizl, ale až při uplném dotažení, tak bych si to přestavoval,ale volantem nešlo hnout. Takže jsem začal zase povolovat velmi pomalu a s citem. Už při prvním povolení a opětovném zahábání s kolem se začaly ozývat ony zvuky a volant stále těžko šel. Povoloval jsem a povoloval až jsem vlastně došel k závěru že klepavého zvuku se nedá zbavit pokud chceme, aby šel volant lehko.

Od původní polohy jsem to dotáhl cca o 45stupňů,vůle se tedy zmenšila zřejmě,při pohybu kolem jde stále slyšet kovový zvuk, volant při otočení do krajních poloh lehce drhne,dle mne by lehké drhnutí mělo časem přestat.

Vše jsem dělal jen proto, aby při pohybu kolem nešly slyšet ony zvuky. Do vozu nic slyšet nešlo před dotahováním. Toho jsem nedocílil. Takže, asi by byla nutná výměna celé rozvodky. Podle servisáka,jak mne to bylo vysvětleno a jestli jsem to dobře pochopil, tak se dotahováním tlačí na silonový předmět a ten tlačí na šnek. Silonový předmět se nový zřejmě koupit nedá.

Seřídil to někdo z Vás, tak aby kovový zvuk při pohybu kolem nešel slyšet a zároveň šel volant lehce bez drhnutí nebo toho lze docílit jen při úplně nové rozvodce?

Auto má najeto 185 000km a dotahoval jsem pouze doprava, doleva jsem to nezkoušel, protože jsem si myslel, že bych to ještě více povolil a udělal tím větší vůli od výchozí polohy. V dílenské příručce je sice zobrazen pohyb vlevo tak i vpravo. Může být kovový zvuk způsoben tím, že jsem to nezkusil doleva ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chtel bych se zeptat na serizovaci sroub servorizeni, obrazek z DP je v prispevku #26.

Mam v rizeni malickou vuli a jak na to saham je to prave v servorizeni, takze bych chtel sroub pritahnout. Jenze se sroubem nejde pohnout. Je nejakym zpusobem zajisten? Videt je tam opravdu spatne.

Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Já bych jen doplnit že situace nemusí být tak špatná. Z různích inteligetních rad na Fórech  jsem se dozvěděl že má být hladina kapaliny servořízení mezi min a max (ve skutečnosti studená až 2mm nad min., zahřátá mezi min. a max.) a nechal jsem si jí technikem doplnit který s plnou ochotou doplnil dle mého požadavku. Řešil jsem do té doby cukání motoru (špatné svíčky, přisávání falešného vzduchu z prasklého odvětrávání oleje, a super EKO zpoždění plynu od VW - nový firmware) takže mě to nějak netrklo a začali moje problémy. Řízení na rovné vozovce perfektní ale jak jsem vjel na nějakou nerovnost volant lítal z leva doprava, nahoru, dolů - stopu celkem držel ale hrůza a děs, vibrace a rázy do volantu. Řešení bylojednoduché opět odsát přebytečnou kapalinu a je pokoj :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V ‎27‎.‎11‎.‎2009 na 12:22, goliash napsal:

No jo starší, ale riskneš to? Prý se to takhle v ruce moc poznat nedá a je pravda, že třeba u mně je to opravdu hrozně maličko, nicměné na volantu to cítím. Údajně se žádná replika nevyrábí, tak nezbude než jen že se to třeba někomu válí ve skladu a rád se toho za přijatelný peníz zbaví.

Já to risknul z vrakoviště a moc jsem si nepomoh, zase vůle v teleskopu sloupku řízení. V ruce OK, po namontování vůle. Takže nový sloupek (s montáží 12-15 tisíc), nebo nechat za pár korun bodnout cóčkem a oželet výškové nastavování. Cenově je to na druhé řešení, akorát nevím jestli nebudou komplikace ne STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...