Přejít na obsah

Letní pneu


OrOrO

Doporučené příspěvky

Pokud máš v TP pneu do 240km/h, měl by si tam mít ty. Koupil si ale do 210km/h. Rordíl v nich moc velkej není, skoro si troufnu říci, že skoro žádnej. Ale platí parvidlo, že čím větší rychlost, měla by být pneumatika kvalitnější. Já máj taky na autě pneu do 190 a měl bych tam mít do 210. Takže se neboj bude to v pohodě.

Ale teď trochu vyhlášky. I na toto zákon pamatuje a je tam napsáno, že pokud se na autě užije pneu s menším rychlostním indexem než uvádí výrobce, musí být v zorném poli řidiče umístěno označení o maximální možné rychlosti pneu a tím i vozidla. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jak jsem dával letní. tak měly hloubku vzorku přední 4,8 mm a zadní 5,5mm. Mají za sebou jeden a půl sezóny, odhaduji do 30.000km.

Rozdíl mezi ojetím předku a zadku minimání.

Už jste někdo zažili bouchlou gumu na předku ? Občas když spěchám a míjím kamiony, br...., mne to napadne co by kdyby ?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správný postup je takový, prohazovat předek se zadkem po ujetí zhruba 5 - 8 tis. km. Podle stylu, jak kdo jezdí. Čím klidnější jízda bez razantní akcelerace nebo decelerace, tím déle. Gumy na nepoháněné nápravě jsou opotřebovávány jenom jedním směrem (jenom bržděním) a tím prohazováním se to částečně srovnává. Takovýto postup má i vliv na hlučnost pneu, jsou potom tišší. Jinak můj názor je takový, vyšší vzorek dopředu. Hlavně kvůli vysoké vrstvě vody. Jeden aquaplaning s Octávkou jsem naštěstí bez následků zažil a o opakování nestojím, je to dost nepříjemný a cesta z toho, dokud se to samo nechytne prostě není. V mém případě se to chytlo, když už jsem jel částečně bokem a to následné srovnávání dalo dost práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem dával letní. tak měly hloubku vzorku přední 4,8 mm a zadní 5,5mm. Mají za sebou jeden a půl sezóny, odhaduji do 30.000km.

Rozdíl mezi ojetím předku a zadku minimání.

Už jste někdo zažili bouchlou gumu na předku ? Občas když spěchám a míjím kamiony, br...., mne to napadne co by kdyby ?!

už som som to zažil a okrem toho,že som sa s tej rany skoro posral tak ostatné bolo v pohode-kamion zostal vo svojom jazdnom pruhu. iné to bude možno v nejakej zatačke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michelin to popsal naprosto přesně. S ohledem na bezpečnost je lepší guma na zadku výhodnější.

Samozřejmě počítají s tím, že řidič není magor a přizpůsobí rychlost jízdy stavu pneumatik. Od těch předních máte signály okamžitě a vlastně celou dobu jízdy.

To, že zadní náprava ztratila kontakt s vozovkou ale poznáte až když silnici vidíte přes jedno z bočních oken a to už může být někdy pozdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci polemizovat, ale pokud někdo pozná, že je ve smyku až když kouká dopředu bočním oknem, tak to už je trochu pozdě a s takovým bych se bál sednout do auta. Každý alespoň trochu zkušený řidič má šestý smysl v zadku, kterým chování zadní nápravy musí okamžitě zaznamenat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

troufám si říct,že šestý smysl vzadku mám,a takové to lehké ulítnutí poznám. Ale záleží na situaci,stavu vozovky,jaký řidič řídí atd. Pro řidiče kteří auto mají jen že ho mají na ježdění do práce,nezbytné nákupy,kteří občas(jednou za půl roku) zaspí a pak za deště,nebo sněhu spěchají je lepší mít lepší vzadu. Lepší neznamená nové a vpředu 3mm. Prostě vzadu 7,vpředu 5,6. Pro nás kteří víme co od auta čekat a známe alespoň trochu meze a schopnosti auta je jedno kde máme větší vzorek. Já na letních najedu 15tis, na zimních 15tis. Každou další sezonu nechám převážit a přední jdou do zadu a naopak. A nikdy sem neměl problém že by mě někde klouznul předek nebo zadek. Možná je to i tim že na gumách nešetřím jako třeba první uvedený typ lidí,kteří buď kupují Vraníky v globusu nebo debicy,barumky či matadory u jejich nejbližšího vesnickýho gumídka který jim řekne že na to jejich ježdění to stačí a že on na nich jezdí taky a bez problémů. Než abych věšel na auto ruzný bláznivý spojlery,investuju radši do gum a připlatím si za tlumiče(dávam jedině Sachs). Ale to už jsme u jinýho tématu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte...

no tak se asfalt sešel s pneumatikou ;) a došlo i na mě a je třeba koupit nové letní pneu. V dnešní době je toho však tolik, že člověk neví, do čeho jít a do čeho nejít...čeho se vyvarovat aby koupil za rozumnou cenu rozumnou pneu, která neustřelí na vodě suchu a nesjede se za 10000km. No po asi dvoudenním sbírání zkušeností a názorů...jsem jako Alenka v říší divů... (100lidí 100názorů)...a z toho jsem vytřídil dvě pneu... 1."Barum Bravuris 2" a za asi stejnou kasu Dunlop Sport max... mrkněte na odkazy... Proto sem s vašima zkušenostma a radama po kterých se snad rozhodnu správně...popřípadě mi poraďte jinou značku za stejnou kasu. Byly mi nabídnuty nějaké čínské šmčka značky Tringel za 1600,- ale vím, že v číně se jezdí na čemkoliv...a do těch fakt nejdu :p

Rozměr pneu 225/45/17

http://www.levnepneu.cz/katalog/akce/detai...5-R-17-679.html

http://www.levnepneu.cz/katalog/pneumatiky...-R-17-1893.html

Dík a řiď, ať jedeš líp :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj dík.... no taky se mi zamlouvají více ty Dunlopy, ale docela solidní týpek v jednom pneuservisu mi říkal, že ty Bravurisy II se docela povedly, že "jedničky" prý stojí za houby, ale ty dvojky jsou prý za ty peníze maximum. No chtělo by to asi radu od toho, kdo je již jezdí ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...