Přejít na obsah

denní svícení LED s homologací


petan76

Doporučené příspěvky

Nemůžou :) Musí zhasnout po rozsvícení světlometu.V Tebou uvedeném článku 2.7 je dále krom osvícení vozovky také "vyslání světelného signálu ostatním účastníkům silničního provozu" a to poziční světlo bezesporu je.Sdružený světlomet je takový,který má několik zdrojů světla ve společném pouzdru.Za rozsvícení světlometu se považuje rozsvícení kteréhokoliv z nich.

světlomet je jasně definovaný - k osvětlení vozovky, v ostatních definicích se píše o obrysové svítilně,

tak jsem to myslel,

kde je prosím definice rozsvíceného sdruženého nebo skupinového světlometu (tak jak o tom píšeš), ono taky nejde s určitostí říct, co přední světla vlastně jsou? (skupinové nebo sdružené?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád bych si namontoval stejná světla, akorát nevím kudy vedou do kabiny kabely, můžeš mi poradit? Je nutné světla spínat přes relé, nebo by proud přenesl kontakt na spínačí světel?

Ahoj,

jak pise BUML, je tam pruchodka od tahla otvirani kapoty, tak kolem toho protahni treba 0,75 lanko, zaplacni to trochou silikonu a mas to vyreseno.

Spinani je primo pres spinac svetel na pin oznaceny TFL jak jsem napsal drive

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

světlomet je jasně definovaný - k osvětlení vozovky, v ostatních definicích se píše o obrysové svítilně,

tak jsem to myslel,

kde je prosím definice rozsvíceného sdruženého nebo skupinového světlometu (tak jak o tom píšeš), ono taky nejde s určitostí říct, co přední světla vlastně jsou? (skupinové nebo sdružené?)

Všechny informace jsem našel v ECE 48.Je tam i rozdíl mezi světlometem skupinovým,který má společné pouzdro a samostatné svítící plochy a samostatné zdroje světla a světlometem sdruženým,který má krom společného pouzdra i společný zdroj světla.

Uznávám,že prostor pro spekulace tady je,ale nemyslím že zrovna u O a F.U auta,které má přední obrysové svítilny samostatné a jejich rozsvícením se neaktivují světlomety,by Tvoje verze prošla.

Typu zapojení,který zastávám odpovídají i denní LED Hella.Mají homologaci "RL" a "A".Při správném zapojení podle návodu svítí po zapnutí zapalování plným výkonem v režimu "RL" , po přepnutí na obrysovky se intenzita sníží a nahrazují přední obrysovky.Podmínkou je zamezení svícení původními obrysovkami.Takovou konstrukci a zapojení mají i denní Nolden,které prodává Milotec.Myslím,že oba výrobci by neuvedly na trh světla,která by neodpovídala platné legislativě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny informace jsem našel v ECE 48.Je tam i rozdíl mezi světlometem skupinovým,který má společné pouzdro a samostatné svítící plochy a samostatné zdroje světla a světlometem sdruženým,který má krom společného pouzdra i společný zdroj světla.

to je právě divné, přední světla mají společnou svítící plochu (potkávací a obrysové), ale samostatný zdroj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono asi světlomet nelze pojmenovat přesně,protože to je několik kombinací v jednom pouzdře.U xen na OI se dá část dálkové/obrysové považovat za sv.sloučený,zbytek světla za skupinový.Obdobně světla s žárovkou H4 sloužená,pokud jsou i s mlhou,tak zároveň i skupinová. :)

Nech to plavat :) ,hlavně že to splňuje účel. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takovej skromnej dotaz proč si to všichni dáváte? Vůbec tomu nerozumím proč nahrazujete origo světla jinýma? Co to má za význam? Odlišovat se? :kuk:

Už se to riešilo moc X - u LED min. spotreba, dlhá životnosť (pri dobrej stabil. napatia po celú živ. vozu), a v neposlednom rade odlahčíš alternat. a usetríš žiarivky u xenonu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Tak to bych videl na 2x 7812 (pro kazdou lampu), v pouzdre TO220 to v pohode utahne jeden amper, s nejakym maly chladicem to na 4,8 W uplne staci...

Az na to, ze dropout je cca 2V pri 1A, takze by me zajimalo, jak se to bude chovat pri beznych napajecich napetich tesne pod 14V... podle me to nebude fungovat...

Editováno: , autor: Fireball
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
Ahoj,

montoval jste uz nekdo tohle: Led denni svetla na Rs naraznik ? Zajimalo by me jak to tam pasne a jestli je s mechanickou montazi nejaky problem.

Použil jsem trochu jiné, ale se správnou homologací na skle světla ( RL ). Spínání je z kontaktu č.6 na spínači světel. Světla stála cca 1600Kč. Pokud použiješ modul na spínání denních světel tak za něj zaplatíš asi 400Kč. Pár obrázků pro inspiraci.

post-18278-1245775545_thumb.jpg

post-18278-1245775563_thumb.jpg

post-18278-1245775578_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Použil jsem trochu jiné, ale se správnou homologací na skle světla ( RL ). Spínání je z kontaktu č.6 na spínači světel. Světla stála cca 1600Kč. Pokud použiješ modul na spínání denních světel tak za něj zaplatíš asi 400Kč. Pár obrázků pro inspiraci.

Omlouvám se, ale po přečtení homologačního listu mají tvoje světla RL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvni postreh: spinaci elektronika reaguje na zvlneni od alternatoru, takze sviti jen pri nastartovanem motoru.

Jen ted zvazuju, kam je umistit. Pouzil jsem fotku od Oldricha, doufam ze to nevadi.

Ktera verze bude podle Vas lepsi na cerne metalize ?

post-3009-1245993493_thumb.jpg

post-3009-1245993518_thumb.jpg

Editováno: , autor: ghoust
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Černá nečerná ... za mě určitě do středu mřížky. Vypadá to perfektně ;):palec2:

Až zapojíš hoď pls fotky a nějaký návod jak jsi to udělal.

Přesně tydle diodovky jsem si vybral i já protože jako jedny z mála mají černý podklad a při zhasnutí tolik neřvou.

Takže uvítám jakoukoli radu. Co jsem pochopil tak mají samostatné relé které spíná při chodu motoru.

Jak je zapojíš? na PIN6 nebo přes samostaný knoflík?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Černá nečerná ... za mě určitě do středu mřížky. Vypadá to perfektně ;):palec2:

Až zapojíš hoď pls fotky a nějaký návod jak jsi to udělal.

Přesně tydle diodovky jsem si vybral i já protože jako jedny z mála mají černý podklad a při zhasnutí tolik neřvou.

Takže uvítám jakoukoli radu. Co jsem pochopil tak mají samostatné relé které spíná při chodu motoru.

Jak je zapojíš? na PIN6 nebo přes samostaný knoflík?

Díky

O el zapojeni sem se jeste nerozhodl, to vymyslim az zitra. Mam vymyslemych nekolik variant :kol-97:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez sa priklanam k montazi do stredu mriezky. :palec2:

Problém při montáži do středu mřížky je, že se musí pokud by se chtěla zachovat výška stříbrné lamely umístěné také uprostřed mřížky vyřezat v místech jejího uchycení záchytné body a část úchytu pro její vytahování. Protože jsem spěchal na dovolenou, tak se mi to nechtělo řešit. Pokud na něco přijdeš, rád předělám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...