Přejít na obsah

Jak vyměnit přední tlumiče?


lindstrem

Doporučené příspěvky

me to treba kosticky delali ;) stacila horkovzduska a trochu natvarovat ;) nicmene snizenim to nemusi byt ;)ú muze se ti trochu hejbat stabik a par milimetru uz hraje roly na kosticce a podbehu,... ale v tvem pripade to asi prom No.1 nebude

 

co se tyce toho homo,... tak s tim jeste neco malo hodne najezdis,... ale cim driv tim lip jak pro auto tak i tvoje blaho, aby si se nemusel strachovat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, tak tyčky stabilizátoru vyměněny, práce na 3/4 hoďky i s cigárem :) Ale přišel jsem na nemilou věc, zkusil jsem zahýbat PP kolem když bylo auto na zvedáku ve směru otáčení dopředu i dozadu a něco lupe na straně u převodovky, takže tipuju že to je vnitřní kloub? Je tam při pohybu kolem sem a tam trochu vůle, něco jako když je vůle mezi ozubenými koly. Prostě při otočení lup...nic...lup

Udělal bych si to i doma, ale z tohohle už mám docela respekt, a hlavně ani nevím co všechno je k tomu potřeba, jaký postup atd. Nemám to raději dát do servisu? Jenže tam se bojím zase tý ceny s prací :(

Dělal už někdo z vás tohle doma?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjde to jen s heverem a podpěrama? Kanál doma nemám, jedině do práce na rampu, ale tam to není ono. Zkusím si na netu najít nějaký postup a uvidím, zda se na to budu cítit, či nikoliv. Jinak předpokládám, že bude muset opět tlumič z těhlice ven? Popravdě tohle se mě už moc znova absolvovat nechce :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

koukal jsem dnes ještě na celou poloosu a asi půjde na výměnu celá. V místě u kola je kus orezlá a zeslabená (loupou se už vrstvy) zbytek poloosy je jak nový. Takže tam asi bude časem nějaká zrada. Jinak na straně u převodovky je celý věnec poloosy s těmi M8 šrouby dost mastný, takže to je jasný. Něco už jsem si přečetl a než se do toho pustím, rád bych si ujasnil postup:

 

1-povolím matku náboje kola

2-natrhnu šrouby na kole

3-zvednu vozidlo

4-sundám kolo

5-vyšroubuju 3x šroub na kulovém čepu, rameno odkloním dolů

6-povolím M8 šrouby na věnci u převodovky

7-vykloním těhlici do strany

8-vytáhnu poloosu nejdřív od kola, pak z převodovky (půjde bez většího násilí??, olej by vytéct neměl, je tam unašeč??)

9-nastrojím novou poloosu

10-dotáhnu šrouby M8 na věnci u převodovky

11-těhlici vrátím zpět

12-zašroubuju 3x šroub na kulovém čepu

13-nasadím matku náboje kola-dotáhnu jak moc? (nemám momenťák)

14-nasadím kolo, dotáhnu šrouby

15-spustím vozidlo na zem, dotáhnu šrouby na kole

 

Potřebný materiál ??

1-nová matice náboje kola (pro vozidla s posilovačem)

2-nová PP poloosa

3-M8 šrouby XZN 6ks

4-lepidlo na závit ?

5-není za maticí náboje kola ještě nějaký kroužek? Proč a jaký? (na výkresu poloosy je, ale nikde jsem o něm zmínku nenašel)

 

Potřebné nářadí ??

1-36 ořech 12-ti hran

2-XZN ořech na M8 šrouby (je to XZN M8?)

3-2x přodlužovací nástavec na golu (povolení věnce poloosy na převodovce)

4-bežné klíče na kulový čep apod...

 

Jestli jsem na něco zapomněl, nebo je tam nějaká zrada o které bych měl vědět, budu rád, když se to dozvím :D

Vypadá to všechno až moc jednoduše :D

No, teď ještě sehnat tu poloosu, můžete někdo doporučit nějakou ověřenou značku (origo je jasné) která se Vám osvědčila co do kvality a ceny? Zatím jsem našel origo za necelých 3000Kč.

Díky, J-CZ

 

Jinak jestli můžu poprosit admina o přesun někam zvlášť, to co sem píšem už moc do téma "výměna předních tlumičů" asi nepatří. Díky a sorry.

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes odpoledne při velkém vedru a vyjetím auta z řady a následné cestě z práce začal koncert... co zatáčka tak lup-nic-lup,lup.... Ráno když je chladněji, tak skoro nic. Dá se s tím fakt jezdit aniž bych něco zmrvil? Poloosu už sháním, takže v co nejbližší době to vyměním, jen potřebuju dojíždět do práce :(

EDIT: zrovna jsem to i nafotil, je to v okolí mastné jako prase, doufám, že to sákne z toho kloubu a ne z převodovky, přidávám foto:

 


post-75495-0-33674900-1371487121_thumb.jpost-75495-0-96621400-1371487226_thumb.j

Editováno: , autor: Jizera-CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, aby jsme se vrátily k tlumičům, dá se nějakou metodou vyloučit klepání př nápravy na ložisku tlumiče? Něco mi tam klepe, čepy, stabilizátor, silentbloky OK. Jen při jízdě bez kostí stabilizátoru děsně vržou tlumiče. Tak se ptám, může klepat horní uložení tlumičů? a jak se to pozná?

Stahovák na pružiny mám, dá se třeba na autě trochu stáhnout pružinu a zakvrlat s tím uložením? jestli se projeví nějaká vůle, nebo je to zbytečný?

Nechci vyměňovat díly systémem Pokus-Omyl

Dík všem

 

Edit: Jizera-CZ  /  Já bych s klepající poloosou nejezdil nikam daleko, dá se ale říct, že od počátku klepání se dá třeba tisícovka  km najet, ovšem s co nejvolnějšími rozjezdy.

Editováno: , autor: tomik.cesko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mám auto ze servisu zpět a po výměně PP poloosy to stejně lupe. Pokud dám kola na plný pravý rejd, případně pak hýbnu volantem při rozjezdu, tak to na pravé straně u kola někde lupne. Horní uložení vyměněné, tlumiče vyměněné, komplet řízení vyměněné, tyčky stabilizátoru vyměněné. Už nevím co by to mohlo být. Dělá to ale jen když je auto rozhicované (stojí na slunci, nebo po delší jízdě) pokud vyjedu ráno když je challadněji, neudělá to nic :(  Je to jakoby pružinové lupnutí s dozvukem na podlaze auta.

Nevíte co by to mohlo ještě být, případně na co se zaměřit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na rampu se teď moc nedostanu, a na servis teď nemám, páč to servo mě vycuclo :D tak jsem zkusil vytočit kola do pravého rejdu na místě a lupe to, takže otáčením kola při rozjezdu to není. Ráno, když bylo chladněji jsem to také zkoušel a nic, až teď po celém dni kdy auto stálo na slunci to udělalo. Zkusím se zaměřit na gumové uložení příčného stabilizátoru, nic jiného mě nenapadá. Silentbloky ramen měněné minulý rok, takže tím to asi nebude. I ty gumy stabíku vypadají na pohled ok, ale bůhví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Vedeli by ste mi poradit, kedy je potrebne menit tlmice a ako to poznam? Mam fabiu r.v. 2002, 1,4 MPI, tlmice este povodne, najazdene 155 tisic km. Mam ten problem, ze v prudsich zakrutach, ked viac trhnem volantom, nieco klepne, dost hlasno, akoby kov na kov. Mam pocit, ze to ide kdesi z hornej casti ulozenia tlmicov. A hlavne v zime pri prejazde dier a pod. to vpredu dost vrzga. Mozu to robit tlmice? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolik vydrží tlumiče fakt nevím, ale s vadnejma se auto houpe. Když jsou dobrý, auto se při propérování hned sklidní. Co tam bouchá u tebe, fakt netuším, ale mě mlátí horní uložení tlumičů. Při pomalém přejetí retardéru to klepne až když z něj sjíždím (ne při nájezdu, abys mě pochopil) a teď už se začíná ozívat při otáčení volantem skřípání. No ještě nebyl čas to vyměnit, ale brzy už budu muset. :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...