Přejít na obsah

Výměna rozvodů 1.4 MPI


fabia1,4

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím.

Našiel som pekne popísaný postup na výmenu rozvodov, je to síce na Feliciu 1.3 Mpi, ale myslím, že na Fabiu 1.4 Mpi to bude veľmi podobné.

 

Jako první zmáčkni spojku a zapři pedál o sedačku nějakou stabilní tyčí, která během oprav nesklouzne (nebo ji nějak zajisti). Prostě musí být pedál spojky celou dobu oprav zmáčknutý. Proč? Přítlačný kotouč obsahuje pružné jazyky, na které tlačí vypínací páka spojky (tu máš zmáčknutou pedálem). Spojka je na setrváku, takže na klikovce. Klikovkou jde asi 4mm při povolení řemenice pohybovat po ose tam a zpět. Hrozí vypadení axiálních kroužků, které mají jazýček zapadený do vybrání. Když vyskočí a klikovkou se zatočí a pak se řemenice utáhne, tak se jazyk střihne a je to na rozebrání motoru trošku více a na sundání kliky! Takže spojka tlačí klikovku směrem ven a jazýček vevnitř fixuje, aby nevyskočil. Druhý jazýček je pod velkou tlustou podložkou na kterou dosedá malé ozubené rozvodové kolo. Opět pohlídej, ale tam to není tak tragické. Oba zářezy jazýčků jsou vidět po sundání vany.

Při nasazování velkého kola rozvodu nesmíš použít kladivo! Vačková hřídel je fixováná právě kolem a při uvolnění kola a nasazování nového ji zezadu nic nejistí! Vačková hřídel by mohla při úderu na konci vyrazit zátku a tekl by tudy olej do prostoru spojky/setrvačníku. Pak je to na půlení motoru a demontáž setrvačníku!

Ještě se na to cítíte, že to zvládnete?

Kola se nasadí nejprve bez řetězu a skontrolují se přiložením ocelového pravítka či přesně rovného profilu třeba L nebo I.

Pokud se zhoupne, tak se malé kolo vypodloží speciální podložkou (bývá součástí rozvodu, ale ne vždy).

Na rozvodech/kolech jsou puntíky. Mezi nimi musí mýt řetěz 12 čepů (včetně na puntíkách), +jinak se rozhodí časování a potkají se ventily s pístem.

Velká řemenice se utahuje momeňtákem na 100 - 120 Nm a lepí se závit modrým Loctite. Je to důležité i to utáhnutí i to lepidlo, jinak se řemenice uvolní a střihnou se jazyky na kroužcích uložení kliky.

Velké rozvodové kolo má pod šroubem plechovou podložku s jazykem ohnutým dovnitř hřídele a okraj podložky se po utažení šroubu na 30 – 35 Nm ohne jako ouškou kvůli jištění proti povolení na plochu! šroubu (ne o špičku šestihranu).

Rozhodně se motor z auta nevytahuje i když by to bylo rychlejší.

Já si povolil jen šroub silentu na pumpě a vytáhl ho a na zvedáku motor popustil dolů, abych dotáhl momenťákem velké rozvodové kolo.

Jo a šroub na velké řemenici půjde povolit blbě a motor bude pružit v závěsech, takže zařadit 5. rychlost, mít kola na cihlách, aby bylo pod autem místo (čím výš, tím líp) a povolovat nejlépe dlouhým trhákem.

Není to sranda a obtížnost je podobná, jako měnit těsnění pod hlavou. Možná je tohle horší, protože je to špatný přístup a nedá se spěchat. Bez šikovnosti a znalostí těchto aut tohle nelze dělat (nastudujte dílenské příručky).

Zadejte do google wrp rock felicia a je tam PDF s motorem 1.3. Tam je vše.

Hodně štěstí a spíše opravu nedoporučuji, pokud se zde ptáte na poradně. Já sám jsem to trénoval na jiném motoru.
Zdroj: https://www.poradte.cz/auto-moto/17743-vymena-rozvodu-felicie-1-3-mpi.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

vačka je torx mylim T45 nebo T50, řemenice  je myslim 27 ... pokud máš zahnuté očko tak nemusíš motor věšet... pokut to chceš povolovat golovkou tak jedině motor spustit.. nejjednodušeji řemenici povolíš tak že si strčíš špalík mezi kliku a blok..

Meral som hlavu skrutky remenice - je to 24 mm.

 

Update:

Vačka je torx T50.

Na uvoľnenie veľkej remenice som použil zahnutý očkový kľúč 24mm, čiže motor som zo silentbloku nezvesoval. Kľukovku som zablokoval dreveným špalíkom o blok motora. Išlo to bez problémov uvoľniť. Na skrutke som žiadny istiaci tmel nenašiel, ale pri spätnej montáži som použil lepidlo na istenie skrutkových spojov. Taktiež to isté lepidlo som použil aj pri skrutke vačky. Pôvodne ani tu žiadne poistenie nebolo, ani tmel, ani zaisťovacia podložka.

 

 

Editováno: , autor: HeFab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

 

vcera som menil rozvodovu retaz.

vsetko v pohode, ale mne nejak nesedi co je pisane v dilenskej prirucke, mam motor AZF 2001(prvy majitel)(44kw), a je pisane ze ma byt odstup na retazi 12 cepu,

ja som menil ale tak, ze som vybral stary, nastavil som novy podla stareho a nasadil novy, a pritom som snim nehybal, odstup na povodnom retazi bol ale 21 cepu.

predtym ako som auto nastartoval motor som rucne pretocil, ale nic zle som si nevsimol.

Auto ide v pohode, startoval hned na prvy krat, ide hladko, trosku cvakaju ventily, ale cvakali aj predtym, chystam sa na vymenu tesnenia, a vtedy aj hydrostelov, pripade skusim ich este predtym nastavit, ci nahodov nepomoze. zatial nic zle som nevsimol.

 

ako je mozne tych 21 cepu? nejak nechapem, ze preco ... nechce sa my verit ze by sa to nejak preskocilo, alebo nieco podobne... retaz bol sice volny, ale nie az tak, porovnal som povodny s novym retazom, ale vsetko to iste, oznacene bodky boli na rovnakom mieste. trosku som z toho mimo, ci nieco nie je zle....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ono to asi i tak bude vycházet,když pootočíš koly tak jak je na obrázku z DP tak se ti to srovná na těch 12 čepů. Pootáčej malým kolem tak aby jsi měl zářez pro klínek na 12ti hodinách a uvidíš že ti to bude vycházet.

 

PS: Teď jsem to podle oka počítal a když opravdu postavíš kola stejně jako je to na obrázku z DP,a pootočíš malým kolem proti hodinovým ručičkám tak aby jsi na malým kole měl zářez na 12ti hodinách,tak to vychází přesně na 12 čepů.

Editováno: , autor: Albín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, presne tak. Počet čapov medzi značkami je 12 vtedy, keď sú zároveň kolesá natočené tak, ako je to na obrázku z DP. Čiže musíš brať do úvahy zároveň aj polohu klínikov. Rozvody oproti kľukovke sa točia polovičnou rýchlosťou, takže ak by si motor pretočil o jednu otáčku, vtedy by to aj tebe sedelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 týdny později...

zdravim Vas,

 

po vymene rozvodov auto nemalo vykon, bol som na diagnostike, toto mi vyslo, ze nie je dobre casovanie rozvodov,

 

vie mi niekto povedat ze je to zapricenene iba zlym nastavenim rozvodovej retaze? tlaky motora a palivovej sustavy boli v poriadku, vymena snimaca vackoveho hriadela, nepomohlo, stale svieti kontrolka motora,   fabia combi 2003, 1.4 mpi

 

je nutne to dat znova zhodit a nastavit alebo sa to nejako nastavuje na pocitaci?

5611_c-data-users-defapps-appdata-internetexplorer-temp-saved-images-26692877-10209860379178412-.jpg

5612_c-data-users-defapps-appdata-internetexplorer-temp-saved-images-26654522-10209860379218413-.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je velmi těžké říct, co je "originál" a velmi pravděpodobně je dnešní "originál" jiný než před deseti lety.

 

V každém případě tahle rozvodová sada se jen s drobnými obměnami vyrábí přes 50 let a ještě jsem nikdy neslyšel o nějaké nekvalitní - už od dob socialismu je to stejné: řetěz se pomalu vytahuje, kolem 120 - 150 tis. začne pozvolna chrastit, nicméně ještě se s tím dají najet stovky tisíc kilometrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

no nevyznam sa do toho, vydim ze je to strasne zanedbane predchadzajucim majitelom, len som menil retaz a po vymene mi vykazuje chybu motora - snimac vackoveho hriadela, teraz ide o to ze ked to dam vycistit, co som uz dal mechanikovi urobit, ci to pomoze aby sa odstranila chyba, otacky mal motor dobre pri diagnostike

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fotografiích není tak úplně vidět barva toho nánosu,jestli Ti do oleje neteče chladící kapalina.Pokud ano,musela by se odmontovat hlava a vyměnit těsnění.Tohle vypadá,jako že je tam několik stovek tisíc km olej ještě z továrny.To by se muselo zkusit propláchnout,pokud  to půjde.S nastavením rozvodů to neudělá nic.Jen si musíš uvědomit,že na tom snímači je stejná vrstva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak vyzera zle ja sa nehadam, ale ide o to, ze pred vymenou retaze ten nanos tam musel byt tiez a pritom to motoru nevadilo, kedze kludne som vytocil na dvojke otacky do max, a kontrolka zhasla na nejaku dobu, pritom diagnostika nehlasila problem so snimacom vackoveho hriadela,  ale po vymene retaze ostala svietit a hned vykazovala diagnostika snimac vackoveho hriadela a otacky ide vytocit max 3000, teraz ide o to ci sa mechanik neodrbal v nahadzovani rozvodov a teraz to chce hodit na to ze je zaneseny motor, ta zmena motora nastala hned ako som ho dostal naspat,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...