Přejít na obsah

Výměna rozvodů 1.4 MPI


fabia1,4

Doporučené příspěvky

Nevím co ti na to říct když nejsi schopen to psát do normálních témat kterých je založena desítka a docela bych řekl pokud mi slouží pamět, že i o tom se tam píše. A nebo není na škodu zapojit hlavu a zkusit to nějak podložit popřípadě to dát na řetěz a na kladkách to nadzvednout a držet. Jednoduché ;)

 

Navíc jak vidíš, nikdo jiný nemá lepší nápad jedině ať ti to chytne někdo na kladce .. třeba přítelkyně nebo sestra :D a nejlépe ať těch 200kilo či kolik ten motor má, drží po celou dobu co ty to budeš montovat :kol-47::kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele píšu to do tématu které se toho týká a já ho nezaložil... pročítal jsem toho dost ale přímo tohle si nepamatuju že by někdo bylo..tak pak nevím ke kterým tématum to mám teda psát... a psal jsem v domácích podmínkach.. takže kladkostroj na stropě v garáži fakt momentálně nemám..chtěl jsem jen nějaké tipy kdyby náhodou.. jasně.. zapojit hlavu není problém, ale já si raději pozjištuju nejlepší postup, než se tam pak s tím složitě dupat.. o to mi šlo...  a bez urážky, na to kolik tu máš příspěvků bych od tebe očekaval fundovanější rady... tak asi víc kecáš než radíš.. ale vzhledem k tomu že nemáš ani moc představu o váze motoru toho asi fakt moc nevíš.. ten motor jsem zvedl sám.. takže příště si odpust zbytečné komentáře... zvláštní že na jiném foru mi v pohodě poradí.. ale jen tady to je uplně marné.. plno kecalistů a jen pár borců co tomu fakt rozumí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

cau skodovaci, potreboval bych poradit co vse poridit na vymenu retezu, retez a ozubena kola to je jasne, ale co dal myslim gufera a tesneni moc se v tom nevyznam a nevim co presne objednat. Fabka uz ma cca 80 tis Mil takze neco pamatuje. je to 1.4 MPI r.v. 2002 clas

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

80 tisic MIL? To je nějakých 100-120 000km .. to není zas tak moc na rozvody .. ikdyž já je měnil nějak ve 150 000 .. Každopádně já zašel do škodovky autorizáku a dali mě sadu rozvodů, gufero a papírové těsnění na přetěsnění víka těch rozvodů .. myslím že to jsou prsa motoru :)

Edit: když zajdeš do autorizáku a řekneš jim že chceš měnit rozvody, myslím že ti to vše dají a s cenou to bude nějak okolo 550 kč ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vsechen material viz odkazy nize ;) ...... beru z tohoto e-shopu pravidelne a spokojenost ;) jak cenove tak i s kvalitou ;)

 

Gufero vika rozvodu:  http://www.autobyznys.cz/x3728/gufero-vika-rozvodu-42x58x8-favorit/felicia/fabia/octavia-1.4-mpi-cerne-gumok

 

Rozvody FI 1.4 MPI ORIGINAL !:  http://www.autobyznys.cz/x8330/rozvody-fabia-1.0/1.4-44/50kw/octavia-1.4-44kw-orig.-;-047198026

 

Tesneni vika rozvodu ( prsicek ):  http://www.autobyznys.cz/x9327/tesneni-vika-rozvodu-fabia-1.4-44/50kw-047103161c

 

.......... tod vse z toho hlavniho, ale jeste doporucuju pokud si to budes delat sam, tak koupit malou tubicku CERVENYHO MOTOR. TMELU na trochu namazani prave jeste tesneni vika rozvodu - tesneni - blok motoru, lip to bude tesnit a je to zaruceny, dale pak musi pri vymene rozvodu dolu OLEJOVA VANA a na tu doporucuji koupit CERNY SILIKON TMEL, no a pak samozrejme kdyz uz se to bude delat tak NOVY OLEJ a NOVY OLEJOVY FILTR ;) ....... to by melo byt vse z toho hlavniho a podradneho ;)

 

ohledne toho cerneho a cerveneho tmelu, muzes samozrejme pouzit jenom cerny at motor nehraje barvickama a usetris nejakou tu korunu  :kol-47:

 

Cerny motorovy tmel ( silikon ):  http://www.lucebni.cz/Produkty/Lukopren%20S%209780  z česke produkce a nebo  http://www.olejshop.cz/autochemie-a-autokosmetika/lepidla-a-tmely/tesnici-tmely/p/tmel-na-motory-cerny-pressure-pack-200ml/ nebo http://www.motocomponents.cz/chemie/tesnici-tmel-na-motory-cerny-tlakova-nadoba-200-ml/

 

zalezi kterej se ti bude zamlouvat vice, ale ten z ceske produkce pod oznacenim LUKOPREN S 9780 tak toho bych se urcite nebal,... jak rikam zalezi na tobe ;)

 

 

            snad ti bude tento prispevek aspon k necemu a pomuze ti ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

podle toho návodu to je zbytečně složité.. silentblok motoru vůbec nemusí jít dolu.. zbytečná dupačka navíc...  pokud to teda nechcete za každou cenu povolovat a dotahovat golou...ta se tam nevleze.. ale s-kové očko uplně krásně.. další věc- povolení řemenice- brzdit a rychlost a kdo vi co... zbytečně složité a potřebujete k tomu druheho... vezmu si špalík správne velikosti, mrsknu ho mezi kliku a blok a povoluju.... pak je další výdup, u kterého jsem narazil- na vačce je torx asi 45 nebo tak nějak..ktery jsem samozřejmě neměl doma.. u filcky je klasika šestihran... jinak to jde bez problemu..vanu odsekam špachtlí.. někdy stačí poklepat silonovym kladivkem a povoli..pro jistotu jsem si zajistil sešlaplou spojku.... i když nevím jestli to je až tak nutné,,

 

Dělal jsem opět tyhle rozvody a zjistil jsem že není nutné vypouštět vodu.. sice jde ta vana vytahnout trochu ztuha ale aspon se člověk nemusi nervovat s těma sponama.. ale je to na každém co mu víc vyhovuje..

Editováno: , autor: -honza_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pekny den prajem

 

chcem sa opytat, niekto tu pisal ze na povolenie remenice pouziva nejaky kiln ci kusok zeleza ktore niekam zasunie a hlavny hriadel uz sa potom neotaca, neviete nahodov kde to treba a pripade velkost/hrubku zeleza ktore treba na to ?  mam motor AZF (fabia 2001)

 

Tak isto chcem sa opytat po namontovani remenice treba srob remenice zalepit ?

bez zalepenia sa uvolni ? lepidlo sa dava na zavit ? :kol-49:

 

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím fórum.

Páni chcem Vás poprosiť o radu:

Mám Fabiu 1,4Mpi 50 kW rok 2002. Kupoval som ho pri najazdených 152 000 km. Pôvodný majiteľ tvrdil že menil rozvody asi 2 mesiace predtým ako som ho od neho kúpil. Po najazdení cca 45 000 km ( za tri roky ) sa mi stala minulý rok v septembri zaujímavá vec. Z ničoho nič bolo počuť za jazdy ranu, auto samozrejme zdochlo, zastalo....Po otvorení kapoty ma čakalo nepríjemné prekvapenie : kryt rozvodov rozmlátený, reťaz samozrejme roztrhnutá. V servise vymenili komplet rozvody, olej, filter, nastavili....vraj  " odborník" ktorý to menil zabudol niečo dotiahnuť, alebo čo. ( v motoroch sa nevyznám...)  Po necelom roku jazdenia a asi 8 000 km auto za jazdy zdochlo a ani za svet naskočiť. Po otvorení v servise malé koliesko rozvodu zodraté, ale tak zaujímavo že presne oproti sebe na ňom ostali po dva zuby celé. Teraz otázka: v servise mi tvrdia že len tak vymeniť rozvody neodporúčajú pokiaľ sa nezistí príčina tohoto javu. Vraj buď si nechám rozobrať motor, alebo kúpiť motor druhý a namontovať ho namiesto pôvodného. Keď si to tak počítam, vyjde to skoro narovnako čo sa týka ceny. Je ale potrebné kvôli tomu rozobrať komplet motor? Mali by sa dať predsa skontrolovať len ventily.....či sa to ťažko netočí, nedrhne, prípadne vyčistiť. Vopred  ďakujem za reakcie a prosím nekameňovať, spaľovacie motory nie sú moja vášeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak roztrhlý řetěz a pak zase zedraná kola rozvodu,to teda není běžná závada. Taky bych doporučil motor rozebrat a zjistit příčinu. Ale na druhou stranu zase oprava pravděpodobně vyjde na nemalé peníze. Počítám i repas hlavy,takže já bych doporučil výměnu motoru. Zrovna tvé motorizace je dostatek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš samozřejmě na vybranou.

Můžeš nechat jen vyměnit rozvody, pak nechat změřit kompresní tlaky a pak teprve nechat sundat hlavu (předpokládám, že to bude nutné a kompresní tlaky to jen potvrdí), vyměnit a zabrousit ventily a jezdit. Je otázka jak dlouho.

 

Lepší by bylo motor rozebrat, protože tak snadno zkontroluješ jestli vačkový hřídel není ohlý (pak by se obtížně otáčel v bloku, přidíral by se a mohl by tak nadměrně zatěžovat rozvodový řetěz a kola), také jestli jsou souosá ložiska vačkového hřídele v bloku (to asi budou, jinak by motor nenajel tolik) a tak.

Je samozřejmě i jednodušší vysvětlení rychlého opotřebení rozvodu - stačí aby poháněné kolo na vačkovém hřídeli nebylo souosé s kolem pohonu na klikovém hřídeli. Pak se řetěz příčí a nadměrně namáhá - stejně jako kola.

Kontrola souososti je snadná - stačí pravítko. A jsou i podložky, kterými se jedno kolo podloží, aby se souososti dosáhlo.

 

Jenže jak motor rozebereš, tak se nedoplatíš, protože na co sáhneš, to vyměníš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

post-88912-0-43802100-1460366633_thumb.j

Dělal jsem je u 120tis.km, ale kolikrát to blbě chrastí už po 70tis.km, jako mě teď biggrin.gif
Jinak to ničemu nevadí, mechanik musí něco chytrého z úst vypustit, ale výměna nutná není.

Páni, nie je možné, že vymenená reťaz nevydrží toľko ako original preto, že pri výmene sa nepoužije vymedzovacia podložka?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=hfxHJixVo3U

 

 

post-88912-0-06812400-1460368014_thumb.j

Editováno: , autor: HeFab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, ďakujem za rady.

Nezvažoval niekto, že pri výmene rozvodov vymeniť len reťaz? Nie že by som na rozvodoch chcel niečo ušetriť, aj tak sú oproti iným motorom extrémne lacné, ale predpokladám, že pôvodné rozvodové kolesá majú od výroby správnu súbežnosť. A niekto tu písal, že tieto kolesá sa nejako zvlášť neopotrebia, len reťaz sa natiahne. Tie vymedzovacie podložky sú nejak ťažšie dostupné, aspoň čo som ja pozeral.

Editováno: , autor: HeFab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...