Přejít na obsah

letošní test letních pneu


kops

Doporučené příspěvky

nehoda není náhoda. Je dobré vědět, že tě kvalitní guma podrží.

Já jsem dal za komplet celá zimní kola asi 12000,- a to jsem nekupoval žádné šmejdy (i když někteří tady by mi pro prozrazení značky omlátili moje pneu o hlavu lol ) a přesto se mi zdá, že to je šíleně moc peněz, na které prostě normální člověk s normálním platem nemá,natož abych si kupoval značky jako Pirelli a apod...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak můj názor je ten, že když člověk jezdí slušně a ne jako závodník nebo "prase", tak bohatě stačí průměrné pneu za NORMALNI cenu. Určitě ne žádná Čína :kol-124: , ale určitě si nebudu kupovat pneu za několik litrů...kde na to jako mám brát s průměrným platem :kol-134:

to nevis,ze prumerny plat v CR je uz prez 21 000kc. vzdyt musis mit na ty nejlepsi gumy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to já zase jo. Pneumatiky jsou jedna z nejdůležitějších věcí co jsou na autě. Pneu spojují tvé auto s vozovkou. Můžeš mít sebelepší Bremba nebo naladěnej podvozek, ale jak jsou špatný gumy tak je to v háji. Mám v Oktě 150PS, takže to není taky žádnej závodní stroj, ale vím, že na gumách sakra záleží co kde ubrzdíš, nebo kde ti uletí p*r*d*e*l. Hlavně za mokra jsou rozdíly mezi pneu dost markantní.

150PS jen chipem? budes rad kdyz tam bude 140koniku....ale souhlasim s tebou ze Diesel je tezkej na predek a tam ma dobry pneu urcite opodstatneni..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dal za komplet celá zimní kola asi 12000,- a to jsem nekupoval žádné šmejdy (i když někteří tady by mi pro prozrazení značky omlátili moje pneu o hlavu lol ) a přesto se mi zdá, že to je šíleně moc peněz, na které prostě normální člověk s normálním platem nemá,natož abych si kupoval značky jako Pirelli a apod...

Nevim kde si kupoval ale znamej kupoval Michelin Alpin v kompletu s ocelakem 2500,-kus daval tedy 10t,- a ma super zimaky, ma je z DobrePneu.cz od podzima... jinak za 21700,- coz ma bejt prumernej plat bych byl rad ;) ..vzdy zapominaj jaksi dodat ze to nema ani 1/3 populace..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

150PS jen chipem? budes rad kdyz tam bude 140koniku....ale souhlasim s tebou ze Diesel je tezkej na predek a tam ma dobry pneu urcite opodstatneni..

Mám tam ještě lepší trysky. Ten chip i trysky byla práce předchozího majitele. Na brzdě jsem s tím nebyl, ale tvrdil, že to má 145 koní a nevidím důvod mu nevěřit, protože věděl, že větší auto kupuju kvůli rodině a ne kvůli výkonu (kdyby to byla 66 kW, bylo by mi to jedno). Je pravda, že to jede podstatně líp než běžná 81 kW. Já jsem tam dal pak ještě jinej vzduchovej filtřík což by mohlo 1 koníka přidat. No a na těch 150 jsem to prostě zaokrouhlil. No teď vymýšlím co ještě, abych se došplhal regulérně na těch magických 150 PS, ale abych v tom nenechal roční domácí rozpočet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevis,ze prumerny plat v CR je uz prez 21 000kc. vzdyt musis mit na ty nejlepsi gumy ;)

No já myslím, že si rozumíme...jenom dodám:

¨

1. takový průměrný plat bych taky chtěl mít, takže jsem vlastně podprůměr :feve: a navíc to je hrubého...

2. určitě neuvalím takovou částku za pneumatiky, to bych musel být blázen. Rodina je daleko přednější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tam ještě lepší trysky. Ten chip i trysky byla práce předchozího majitele. Na brzdě jsem s tím nebyl, ale tvrdil, že to má 145 koní a nevidím důvod mu nevěřit, protože věděl, že větší auto kupuju kvůli rodině a ne kvůli výkonu (kdyby to byla 66 kW, bylo by mi to jedno). Je pravda, že to jede podstatně líp než běžná 81 kW. Já jsem tam dal pak ještě jinej vzduchovej filtřík což by mohlo 1 koníka přidat. No a na těch 150 jsem to prostě zaokrouhlil. No teď vymýšlím co ještě, abych se došplhal regulérně na těch magických 150 PS, ale abych v tom nenechal roční domácí rozpočet.

Tak to pak jo s tryskama (nevim kteda kterejma tam 140PS bude)... na 150a vic leda s 130PS Tubem stejnou sestavu sem mel a odbrzdeno 153PS..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím. Prostě mi to tak bylo řečeno. Už se ale delší dobu chystám na brzdu. Samotného mne zajímá kolik koníků tam přesně je. Pak Ti schválně napíšu SZ, kolik jich tam bylo. Jinak všem tady na vláknu o letních pneu se omlouvám za OT příspěvek.

Editováno: , autor: Octavianus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Letos jsme kupovali do firmy nový návěs zn. Humbaur,je to kvalitní návěs,máme jich jich ve firmě už několik,ale gumy který tam z finančních důvodů začaly dávat z prvovýroby nám nedaly spát. Hned nás to zarazilo,tak jsme se informovali u našeho dodavatele pneu a ten povídal: Při plným zatížení vozidla na mokru a brždění z rychlosti 80 km/h jede nákladní vozidlo na čínských pneu jestě asi 38 km/h oproti nakladnímu autu na kvalitních gumách,které v tu chvíli zastavilo. To se z auta pak stáva zbraň hromadnýho ničení. Nedokážu si představit že zastavim v koloně za horizontem a tohle se za mnou vyřítí. Je zvláštní že ten samý návěs prodaný v něměcku má obuté Continentály,které se seriově dávali dříve i u nás. Po pohrožení prodejci,že už při takovýchto podmínkách prodeje nebudeme přístě jejich zákazníky,byl přivezen další náveš pro jiného zákazníka(nechali na něj dát continentály-nevím na čí náklady)a gumy přehodily na náš. Nevim co to bylo za značku ale pneu se nedala dál ani protektorovat,takže guma o 30% dražší např. continentál se dá protektorovat ještě 2x a kilometrový náběh je pak uplně jinde za docela odlišné peníze a hlavně při zachování alespoň nějakého bezpečí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objednal som ER 300, je tu na ne chvala. Ako letne mam matadorky a to je des, hlavne hluk - idem ako na traktore, tiez sa mi nezdaju za mokra velmi bezpecne.

Predtym som pozorne citaval nazory na zimne pneu od clenov a vybral som UG7 a skutocne uz druhu zimu som jazdil absolutne bez obav. Vzhladom na caste lyzovacky do hor, bola prilezitost ocenit vedenie vozidla, ci uz na lade, alebo snehu, snehovej brečke atd. Nesnazim sa uz zavodit, ale v horach sa mi stalo, ze idem po suchej ceste niekolko km a napriek pomalsej (opatrnej) jazde, dojdem za zakrutou na zladovatelu vozovku, kde je napr. nejaka prekazka a potom v tej krize clovek dakuje bohu a vsetkym svatym, ze dal zo svojho vrecka viac bubakov a nesiel do lacnej pneu.

Chodieval som dennodenne do Trnavy a okolo Serede som zazil niekolkokrat nahle lejaky a videl paradne auta (rychlost), ale aj obycajne (tam by som povedal, ze pneu) zaparkovane v poli (ako keby ich tam niekto vysadil zeriavom). Uz je to osetrene vyfrezovanymi drazkami cez celu vozovku. Plne suhlasim s nazorom, ze dobra pneumatika sa aj v lete zaplati niekolkokrat. Nie sme predsa taky bohaty, aby sme si kupovali lacne veci, ked ide o zivoty inych, vratane nasich.

Editováno: , autor: dmvnitra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem z toho jantar, teď jsem našel další test pneu se stejným rozměrem, od stejného "zdroje" ADAC, ale úplně jiné pořadí než v tabulce na prvním příspěvku.....

Kdepak asi chlapci z D udělali chybu ? ;)

ADAC (DE) (2008)

195/65 R15

Popis

Tento rozměr je typický pro střední třídu vozidel jako jsou Audi A4, BMW 3, Mercedes třídy C, Opel Astra/Vectra, Ford Focus, VW Golf nebo Passat. Pro první tři pneumatiky se dá použít označení jako "obzvláště doporučeníhodné". Jestliže marně hledáte odpovídající typ Continentalu, není to náhoda. Nový Continental Premium Contact 2 je totiž prozatím ve fázi testování a nejsou o něm prozatím dostupné specifičtější informace. Následující pneu s třemi hvězdičkami tedy přesvědčily testery ADACu nejvíce.

Výsledky

Název pneu Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Hodnocení

1. Pirelli P 6 1.5 1.6 0 0 2.1 1.5 3.5 2.2 4

2. Bridgestone ER300 1.7 1.8 0 0 2.2 2.4 3 2.1 4

3. Maloya Futura Primato 1.7 1.7 0 0 2.4 2.3 3.3 2.1 4

4. Michelin Energy E3A 1.8 2.7 0 0 2.2 2.3 2.5 1.2 3

5. Vredestein Hi-Trac 2.1 1.7 0 0 2.3 2.5 3.5 2.4 3

6. Goodyear HYDRAGRIP 2.3 1.8 0 0 2.1 1.9 2.5 2.8 3

7. Fulda CARAT ATTIRO 1.5 2.6 0 0 2.3 2.6 2.3 2.3 3

8. Fulda CARAT ATTIRO 1.5 2.6 0 0 2.3 2.6 2.3 2.3 3

9. Nokian NRHi 1.8 2.4 0 0 2.3 1.6 2.7 2.7 3

10. Firestone Firehawk TZ200 FS 1.8 2.2 0 0 2.3 2.4 3.7 2.7 3

11. Semperit SPEED-COMFORT 1.9 2.1 0 0 2.5 2.3 3.3 3.1 3

12. Kleber Dynaxer HP2 2 2.9 0 0 2.3 2 2 1.5 2

13. Uniroyal rallye 550 2.3 1.5 0 0 2 1.6 3 3.8 2

14. Dunlop SP SPORT 01 1.6 1.8 0 0 2.2 1.9 3.3 4.1 2

15. Goodyear Eagle Vector EV2 2.6 3 0 0 2.5 1.5 2.3 2.8 2

16. Avon ZV3 2.1 3.6 0 0 2.1 1.6 3.5 3.2 1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem z toho jantar, teď jsem našel další test pneu se stejným rozměrem, od stejného "zdroje" ADAC, ale úplně jiné pořadí než v tabulce na prvním příspěvku.....

A odkud máš ty výsledky? Mě to totiž připadá, že to jsou výsledky nějakého staršího testu, nikoliv 2008.

Píše se tam o Conti PremiumContact 2 tepve ve fázi testování (a proto ani v testu není), přitom tato pneu už je určitě nějaké 2-3 roky v prodeji.

Michelin letos nahradil typ E3A typem EnergySaver, proč by ADAC testoval pneu, která se přestala prodávat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

áááá už jsem to našel, chvilku to sice trvalo, protože ADAC na svých stránkách starší testy asi nenechává (max 2006-starší jsem nenašel), ale kdo hledá najde.

Takže ty výsledky, které sem uvedl Kops patří k testu pneu 195/65 r15 z roku 2005

testy az-pneu

testy pneunet

http://www.sava.cz/testy.php?test=4&si...269e29a57783574

tady jsem našel ten druhý, opravdu je to z roku 2005, ale našinec ho "omladil" i pro rok 2008... lol

opravdu skvělý.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem kupoval Ovcu, byly tam Continentaly. Měl jsem hluboko do kapsy tak jsem na předek koupil Barum Bravuris. Oproti Continentalům velmi hlučné a v zatáčkách mi pár krát pískly a moc se jim nechtělo zatočit.

Koukal jsem, že ty Dunlopy se více ojíždějí, takže na předek půjdou Bridgestony a Barumky budu několik let trpět vzadu :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem kupoval Ovcu, byly tam Continentaly. Měl jsem hluboko do kapsy tak jsem na předek koupil Barum Bravuris. Oproti Continentalům velmi hlučné a v zatáčkách mi pár krát pískly a moc se jim nechtělo zatočit.

Koukal jsem, že ty Dunlopy se více ojíždějí, takže na předek půjdou Bridgestony a Barumky budu několik let trpět vzadu :feve:

Barum Bravuris - velmi hlučné??? Tak já nevím, ale mě připadá, že tu každý druhý má "absolutní sluch" lol Já mám Barumky, protože prostě nemám na dražší gumy, a když jedu, tak skoro nic neslyším...prostě naprostá pohodka. Fakt mi to příjde až legrační a úsměvné jak tu tolik lidí pořád píše, že tyhle pneu jsou strašně hlučné a tyhle zase nee...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Barum Bravuris - velmi hlučné??? Tak já nevím, ale mě připadá, že tu každý druhý má "absolutní sluch" lol Já mám Barumky, protože prostě nemám na dražší gumy, a když jedu, tak skoro nic neslyším...prostě naprostá pohodka. Fakt mi to příjde až legrační a úsměvné jak tu tolik lidí pořád píše, že tyhle pneu jsou strašně hlučné a tyhle zase nee...

Kup si pořádný pneu a budeš stejnýho názoru. I když Pirelli jsou taky dost hlučný. lol lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...