Přejít na obsah

Posilovač řízení (servo) - teče olej


Honza TDi

Doporučené příspěvky

post-23294-1271689205,4473_thumb.jpg

Zdravim vsechny , potreboval bych radu ohledne serva . Na fotu jsou videt mista kde me trosku teklo, tak jsem se pokusil o datazeni a jak to byva tak tece jeste vic. Bude stacit vymenit ty dve tesneni(podlozky), mysli ze to bude AL,nebo CU material???. Nebo je lepsi koupit i hadici??

Jo a jeste otazka to cidlo nahore je na co?? nemuze to tect i tudy??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se tedy do toho pustil a musim rict ze to slo docela rychle. Prvni jsem odsrouboval hadici a vypustil kapalinu, nechal skapat a pak zacal sroubovat ven to cidlo. (To cidlo na hore je snimac tlaku , a je cele z mosazi takze je na miste velka opatrnost aby se nestrhl zavit!) Taky je tam docela problem ze je tam sroub motoru, takze se stim moc spatne otaci a jde tezko ven!Samotny sroub ma klasicky zavit a je na 22dvojku klic a je zapotrebi se stim nemazat a zabrat. Podlozky jsou vsechny z hliniku-i pod cidlem. Opetovne slozeni zadna veda, jen si davat pri dotazeni pozor na zavit toho cidla . Kdyz uz jsem mel servo olej venku dal jsem vsecek novy---jen me zarazi ze mi v krame dala olej do automatickych prevodovek ze je to stejne, tak nevim! Pak uz stacilo jen odvzdusnit a zas jezdim! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, zase mi začlo téci servo angry.gif Před cca 0,5 nebo 1 rokem to bylo měněné.

Ale vzpomněl jsem si, že to teče pravděpodobně po návštěvě servisu a dělání geometrie.

Na účtence bylo napsáno , že dělali i seřízení serva.

Chtěl bych se zeptat někoho zkušeného jestli to může mít souvislost? Jestli tam třeba něco blbě nedali nebo tak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

tak dneska mi zjistili na STK /kterou jsem prošel/, že mi teče řízení - kolem manžety na spojovačce u řidiče. V servise na to koukli, je třeba výměna řízení. Cena v mototechně 6950 Kč. Práce prý za 1500-1600 Kč. Přemýšlím nad nějakým z vrakáče, co myslíte ? Nebo jít raději do nového ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

mám problém s octávkou combi r.v 2006 1.9TDI 81KW když jí v těhle mrazech nastartuju, tak hrozně hučí posilovač řízení pokud zatočím volantem. Myslel jsem si, že je málo oleje v nádobce, ale olej byl lehce nad riskou minumum. A včera jsem si všimnul, že mám pod autem louži. Tak jsem hledal kudy a kde co teče a po nastartování a zatočení se to ukázalo. Z přetlakové dírky ve víčku na olej do posilovače vytéká spěněná kapalina. viz obrázek. Otázka je proč se to děje a co s tím?

Předem díky za rady.

post-22176-0-60828500-1328634825_thumb.j

Editováno: , autor: xreef
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně takto mi to začalo téct taky. Nejdřív horem (přes tu kádinku) a pak jsem pod autem našel louži. Pravděpodobně mi to teče přes gufera, ale zatím jsem to ještě neřešil a olej dolévám. Našel jsem na netu hodně levný olej do serva, koupil jsem 5 litrů a zatím jsem dolil tak necelý 0,5 litr. Samozřejmě mám v plánu opravu, ale spíš až někdy na jaro. Mimochodem začlo to tehdy, když jsem auto vlekl asi 40 km na laně a měl jsem olej vysoce nad maximem. Ale nemusela to být příčina. Prostě už má něco za sebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Potrebuju poradit, kámoš má Golfa 3 v TDI rok 96 a servo mu nejede vůbec. Má ted odpojený kli'nák aby se to netočilo a jezdí ted tak bez posilovače. Ale když prej měl tam ten řemen, tak to mělo snahu tlačit tu kapalinu přes tu vyrovnávací nadobku, že to tam bylo zatečené !!!

Otázkou je, v čem asi tak bude problém ? Jestli je pokaždené čerpadlo serva a nebo kdo ví ? Zase kdyby to čerpadlo netlačilo, tak by tam asi nevznikal tlak, ale rád si nechám poradit.

Mám mu na tom dělat ještě brzdy a čepy, tak bych mu rád opravil i to servo, jestli to bude v moji moci :-)

Jaké kolik nápady uvítam

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechceš mi to taky opravit? :D Také mi to teklo přes tu nádobku a pak se mi udělala louže pod autem a teče mi to i přes manžety řízení, takže počítám, že bude špatné nějaké to gufero a prostě to netěsní. Je tu možnost, že jsem měl (stejně jako Tvůj případ) hodně servo oleje v nádržce, tím tlakem to šlo přes nádobku (i když to nechápu, když je na několik závitů dotažena) a tlak způsobil povolení i toho gufera. Ale je to jen teorie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím zjištěná závada je taková, že servo čerpadlo ma velkou vůly v hřídelce a dokonce i rozemlete gufero=totálka. Kde i celý segment byl od oleje zatečený, takže servo jsem vymontoval a jak dorazí druhé tak uvidíme zda už to bude fungovat. Já teda doufám že tam nebude ještě něco dalšího, jinak by mě jeblo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes mě dorazilo použité servo z bouračky za 650,-kč i s poštou a po namontování a dolití oleje už zase servo frčí jako dřív :kol-47:

xreef: Takže když to začné tlačit olej do vyrovnávací nadobky, tak je tak na 99% vada v tesnosti te servo pumpy kdy to začne tlakovat i do té hadice k expanzní nádobce. Takže vyměnit nebo přetěsnit. Já osobně teda nesledoval kolik stojí taková opravná sada, ale určitě to nebude levné, a navíc se s tím ještě jebat bych se vykašlal na takovém starém autě. Proto jednoduší sehnat nějakou jetou za rozumné pesoz a není co řešit, za chvilku je to přehozené a je klid. Sice je pravda že časem může klidně začít téct, ale to je hold na aute tolik věcí co se můžou ze dne na den pojebat, že se to nesmí tak moc řešit.

Edit: Under: Čti pozorněji o čem píšu.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám takovej menší problém. Když přišly ty velký mrazy, začal se mi ztrácet olej ze serva. Při otočení volantem je slyšet divnej zvuk. Je mi jasný, že to je tim jak je v servu málo oleje. Akorát nevim, kam ten olej utíká. Pod motorem čisto, plech pod motorem taky suchej. Poraďte, kam ten olej utíká a pokud někdo ví, jak to opravit, tak potřebuju radu i s opravou. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný problém a jak říká libero, asi Ti to pak bude téct přes manžety, jako mně... Prý je lepší koupit nové servo nebo starší z vrakoviště. Ta repase se nemusí vyplatit, ale i to je možnost... Zkus ale pro jistotu zkontrolovat samotnou kádinku s olejem a všechny ty hadice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mě se to začalo dít letos v zimě, když bylo -20 a víc a auto stálo přes noc venku. Když rozmrzlo, tak to bylo v pohodě, dle mechanika tam zamrzaji nějálý kanálky či co, tudíž to bylo kompletně vypuštěno, vyčišteno a vyfoukáno, byla tam nalitá nová originální náplň škoda a už to zase maká normálně :) (pravda už tolik nemrzne :) ) uvidí se příští zimu....

Editováno: , autor: xreef
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, na bazoši se to pohybuje okolo 5tis. Kč - ovšem nemáš záruku, že bude dané servo fukční. Naopak jsem kupoval nové na skoda-dily.cz za 8tis. Kč a bylo nefunkční, takže si vyber, kde tu záruku získáš ... Já slyším slovo servo a tu Fabii bych nejraději rozsekal.

EDIT.: v tom rozčílení jsem si nevšimnul, že jsem v sekci Octavia. Omlouvám se.

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...