Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

no mě servo při točení volantu jako vydává zvuk takový meluzíny nebo jak to popsat takový ukňouraný běhěm otáčení volantu, ale dělá to celou dobu co ho mám a vše je v pohodě. Olej jsem nechal vyměnit a ani žádný nechyběl. Bere dost proudu při točení mi polevují světla, ale vzhledem k namontování xenonů je klid :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já tam před rokem asi doplnil snad 1-2 dcl nevím přesně kolik už, někde na fóru to tady je .. servro oleje a bylo to po max. Těžko tam někdo dolíval takže to bylo za 10 let provozu. Nikde nic neteče, auto je každou chvíli na zvedáku takže jen se modlit. A já tam nemám ten kryt plastovoý na servru, od toho ten hluk. A pohasínání světel je jen když servro narazí na max rate tak to pohasne a hned zase rozsvítí .. neřeším to funguje to perfektně. Stejně servro reaguje u HTP kde je KOYO akorád nekvílí a jde více ztuha než na mé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně na Roomu pohasnou světla při volnoběhu vždycky, když otočím volantem - přece jen to čerpadlo je bumbrlíček a nějakou tu ampéru sežere a altík to při volnoběhu nestíhá. Navíc kola točený na místě mají daleko větší odpor, takže to zase zvyšuje odběr serva. Jinak samozřejmě k poklesu napětí dochází až po najetí do krajní polohy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Kontrolka serva svieti servo nejde ... vystavuje mi baterku ktora je nova pred tyzdnom kupena lebo bola 7 ročna predtym a teraz na novej to iste robí ... na vag pisalo neviem presne cislo chyby ... ale ze .. chyba čidla sporadicka chyba a potom pod tym ze skrat na kostru plus E250

 

 

som zufaly uz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, také se přidávám do klubu servo problémů. Mám Fabii r.v. 2001, 1.9TDI/74kw a od koupě problém se servem:
1. kontrolka vůbec nesvítí (chová se jak má, po nastartování poslušně zhasne), diagnostika bez chyby.
2. po koupi vozidla jsem zaznamenala ono známé pohasínání světel a palubky plus nárazově servo šlo extrémně lehce nebo naopak zase ztuha.
3. vyměnila jsem servočerpadlo, čidlo (čepadlo bylo značně olezlé)
4. po této výměně přestaly pohasínat světla, nicméně servo si stejně fungovalo jak chtělo - buď šlo jak mělo, nebo velmi ztuha. Opět žádná kontrolka.
   na diagostice to jednou napsalo chybu čidla - zkrat na kostru, sporadická chyba. Po výmazu se chyba již neobjevila, nicméně auto pořád to samé.
5. s mechanikem jsme vyměnili opět čidlo za originál nové - a šup, auto je ve stavu v jakém jsem ho koupila. Tj. servo si dělá co chce, poblikává palubka. Diag opět bez chyby. 

Kabelový svazek je odmotán a vyvěšen a já už nevím, kde hledat chybu. Zítra to ještě jede k autoelektrikáři, ať to celé proměří a zkontroluje :-( měl jste někdo něco podobného? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevidím, že by se někdo zabejval kvalitou spojů v přívodu elektriky od baterie a na kostru - tam je to potřeba všecko odšroubovat, dotykový plochy oškrábat až na holej kov jak na pevný části, tak na kabelových okách, pojistkách a dalších svorkách včetně těch na kastli = kostře, lehce namáznout konzervační vazelínou, pod matice nastrkat nový vějířový podložky a všecko znova pečlivě poskládat zpátky a podotahovat. Když jsou někde nedokonalý spoje, bude to blbnout až do alelujá a může se vyměnit klidně půlka auta kolem - fungovat to nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proto to zítra jede k autoelektrikáři, pojistky na baterce jsme kontrolovali a dotahovaly, vypadají ok, kabelový svazek na první pohled taky vypadá ok, dokonce jsme za něj tahali při nastartovaném autě (žádná změna). Nicméně mě ještě napadlo,že před prodejem tomu nebožákovi mému myli motorový prostor - tak jestli někam nezatekla voda a nezačalo to vesele oxidovat. Rovněž jakési tenké káble od altíku nevypadají v moc dobré kondici, ale auto prý dobíjí dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to se pobavíte. Kompletní "revize" elektriky proběhla na benzínce s multimetrem a očucháním pojistek na baterce :-/ na popsané symptomy mi bylo řečeno, že zavolá někam do prahy, že neví :-/ takže jsem odpojila snímač úhlu natočení volantu, servo jde hůř, ale aspoň mi neustřeluje volant a jezdit se s tím taky vcelku dá. Autí půjde někam jinam. Jen mě zaráží, že 2 snímače (na tom samém servu) a chová se to pokaždé jinak. Při prvním snímači nepohasínaly světla, jen to občas šlo, občas hůř. Druhý snímač - blikající světla, ustřelování volantu, šílené tuhnutí. Nevím, že bych měla štěstí na 2 vadné nové snímače? No nedej bože, aby to byl hřeben řízeni :-( každopádně dám vědět, čím to bylo :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle bych myslím zvládnul někde u chodníku taky - malej multimetr vozím permanentně v přihrádce palubky už leta, vyplatilo se mi to tolikrát, že počítat bych to nechtěl - ruce a nohy by mi asi nestačily... Jestli to byl "koncesovanej" servisák (teda aspoň se živnosťákem), tak bych na něj poslal kontrolu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

 

Mám Fabii rv. 2000 

 

Servo mi přestalo fungovat již v létě ale neřešil jsem to. Jen se chci zeptat... připojil jsem to na VAG a hlásí to kódy

 

566 - Provoz servořízení - nesmyslný signál (zřejmě to čidlo G250 natočení volantu to sem ale měnil už v roce 2009)

1288 - Sv.30 servořízení - příliš velký/malý signál

1290 - Referenční napětí servořízení - zkrat na plus/zkrat na kostru

 

Kontroloval jsem olej v servu a je tam přesně po rýsku...

 

Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mam dotaz jestli je možná záměna snímačů 6Q1423291D za  6Q1423291F? 

Diky

tohle jsem studovala taky a zamenitelne nejsou - trw melo 2 typy rizeni a vnitrek protikusu v hřebenu řízení vypada u obou jinak (stařší typ jeden plíšek, novější typ tuším 2)

 

starší typ: http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/images_zbozi/2818_4.jpg

novější typ: http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/images_zbozi/226_4.jpg

Editováno: , autor: Lili
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím vůbec nevím co ted normálně když jedu tak všecko
funguje, ale když jsou hrboly nebo zatáčka tak na jednu stranu
začne cukat volant a de to i tíž jakoby na tu jednu stranu a na druhou
to de zas lehce,normálně.. furt svítí kontrolka serva kdo by
poradil čím to může být.. ? čidla se proměřovaly a prý jsou vpořádku.. a svazek vypadá neporušen..
auto bylo bourané na tu jednu stranu.. poradte co s tim :)

Editováno: , autor: S@jmon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...