seatik Vloženo 3. Duben 2013 Sdílet Vloženo 3. Duben 2013 Tak som na to zase bližšie kukol, ten zväzok by som povedal že visí cca 2cm nad tým kanálkom.- nedotýka sa ho,vyzerá navonok celkom ok , ale aj tak ho rozmotám. Ale čo som si všimol tak volne položené káble sú pod krytom na baterku.Tam to treba asi tiež popozerať? Na to servo sa tiež pozriem bližšie či tam niečo neuvidím-dole koleso a podblatník ,ale vonku je bohužial počasie pod psa ,tak to musím ešte nejako vydržať, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
S@jmon Vloženo 13. Duben 2013 Sdílet Vloženo 13. Duben 2013 Nemáte někdo schéma toho zapojení serva od kud kam vede a jaký to sou všecko kabely ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 1. Květen 2013 Sdílet Vloženo 1. Květen 2013 Řeším též servo a už mě to řádně dodělává. Přes den na autě, po večerech u PC prolejzám fóra. Začalo to tim, že se mi nahodile rozsvěcela kontrolka posilovače. Vypnul jsem motor, nastartoval a bylo to OK. Objevovalo se to opravdu jen vyjjímečně, ale myslim, že vždy po dešti. Neřešil jsem to. Jenže zhruba před půl rokem už začala kontrolka svítit trvale a jen na pár dní před pár měsíci zhasla. Teď už svítí stále. VAG vypisuje chybu 01290 - referenční napětí, zkrat na kostru. Všude jsem se dočetl, že tuhle chybu to píše, když je vadnej senzor úhlu řízení. Dokonce i na Ross-Tech wiki píšou, že příčina této závady jsou buď vodiče k senzoru, nebo samotný senzor. Včera jsem ho zkusil dát novej (starý typ TRW v jednom celku s kabelem). Beze změny. Pak jsem tady na foru vyhrabal info o problémech s kabelovým svazkem motorového prostoru a servisní akcí. Dedukcí jsem dospěl k tomu, že tam budou přehnilý ty oranžový kablíky can-busu. Sundal jsem airbox i aku a zjistil, že servisní akce byla už u mého vozu provedena. Kabely jsou suché a nevypadají defektně. Proměřil jsem je ale na odpor mezi konektorem u servočerpadla a co nejvzdálenějším místem na tom svazku. Byly OK. Nakonec jsem je nalezl i pod přístrojovou deskou a tam jsou taky OK. Takže tím to taky neni. Kablíky jsem proměřil i ke kostře a oba mají shodný odpor 350 Ohmů. Předpokládám, že to tak má být. Poslední věc, která to snad může být je elektronika přímo v servočerpadle. Co myslíte? Případně poraďte, kde se dá rozumně pořídit? Děkuji za každou radu. S@jmon: Schéma mám, ale odsud ti ho nemůžu nahrát. Neni to moc složitý. Pokud ti nejde servo vůbec, prověř pojistky nad akumulátorem a pojistku č.7 v pojistkovém boxu. Jinak na servu jsou tři konektory. Při pohledu od mlhovky ten vpravo dvoužilový vede do snímače úhlu řízení, prostřední je hlavní napájení servomotoru, stálé plus a stálá kostra. Ten levý konektor obsahuje 3 kabely. Dva jsou datové do can-bus jak už jsem psal výš a vedou tím problémovým svazkem v motoru a třetí je napětí po zapnutí zapalování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
autospravca Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 Z výsledku diagnostiky serva TRW (viz príloha),podľa visu sa hovorí o riad.jednotke serva(J 500).Tou riadiacou jednotkou má byť snímač TRW ,alebo je RJ umiestnená inde?Vopred vďaka za info. Servo prestalo fungovať,stále svieti kontrolka volantu.El.vodiče skontrolované+poistky.Asi budem musieť vymeniť samotný posilovač(servo). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 (editace) No u tebe to píše rovnou vadná ŘJ serva, což není snímač, ale celá jednotka servořízení (motor, nádobka a řídící jednotka v jednom kuse). Servo nejde ani v nouzáku? Jde hodně ztuha, je velký problém např. parkovat? Vypisuje ti to ještě něco s akumulátorem. Neni slabej? Dobíjí ti to dobře? Vypadá to, že budeš muset měnit tohle no... http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0423156a-cerpadlo-servorizeni-trw-oe-5444.html Editováno: 2. Květen 2013, autor: SpeederBB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 autospravca: Sundej airbox, baterku a zkontroluj kabelovej svazek na nosníku, jestli nemáš uhnilý dráty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
autospravca Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 No u tebe to píše rovnou vadná ŘJ serva, což není snímač, ale celá jednotka servořízení (motor, nádobka a řídící jednotka v jednom kuse). Servo nejde ani v nouzáku? Jde hodně ztuha, je velký problém např. parkovat? Vypisuje ti to ještě něco s akumulátorem. Neni slabej? Dobíjí ti to dobře? Vypadá to, že budeš muset měnit tohle no... http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6r0423156a-cerpadlo-servorizeni-trw-oe-5444.html Tiež si myslím,že budem to servo musieť vymeniť.Volant ide ztuha ,dobíjanie funguje,zvazok káblov pod akumulátorom je v poriadku.Neskušal som servo v nudzovom režime.Tzn.,že treba odpojiť snímač serva?Keď po odpojení snímača servo zafunguje tak potom je problém v snímači,alebo v serve? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 Servo v nouzáku nejde zas tak moc ztuha, spíš až když parkuješ a otáčíš rychle, ztuhne to. Pokud odpojíš senzor, tak to do nouzáku spadne. Kabelovej svazek to nebude, protože pokud bys tam měl přerušený ty vodiče can bus, vůbec bys nemohl komunikovat s ŘJ serva. A ty se na ní připojíš a vyčteš chyby. Bude to na 90% to čerpadlo. Nebo zkus vytáhnout pojistku. U fabie č.7, tim zcela vyřadíš servo, takže poznáš, jestli si to měl v nouzáku nebo ne. Úplně bez serva se dá jezdit jen hodně blbě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
autospravca Vloženo 2. Květen 2013 Sdílet Vloženo 2. Květen 2013 Vďaka za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Torro Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 (editace) Zdravim škodováci :-) Měl bych dotaz ohledně snímače úhlu otáčení. Mám starší provedení od TRW. Cena toho snímače včetně kabelu je něco kolem 2 500,- Za dobu co Fabii vlastnim ( 7 let) ho budu měnit už potřetí. Teď ne, že by odešel přímo on, ale teklo mi řízení v hřebenu a při jeho demontáži se snímač rozpadl. Jinak by asi ještě nějakou dobu vydržel. Nicméně bych potřeboval poradit jestli neni nějaké řešení jak snímači prodloužit životnost. Přeci neni možný ho každé 3 roky kupovat Děkuji za odpověď Editováno: 3. Květen 2013, autor: Torro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 Četl jsem něco o co nejlepším zatěsnění při montáži. Namazat vazelínou to těsnění. Nebo třeba po namontování obtáhnout z vnějšku silikonem. Ale pokud jsi za 7 let měnil třikrát senzor, může bejt špatně taky něco někde jinde. Já už to mám nastudovaný horem dolem, ještě mě čeká demontáž čerpadla. Jen mi furt neni jasný, kolik těch variant servočerpadel TRW vlastně je. Čidlo tam mám taky to starý v kuse s kabelem, ale jak koukám po všech obchodech, tak čerpadlo prodávaj všude jen jednu variantu. Přitom se všude píše, že novější senzor se dá montovat jen k novějšímu čerpadlu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 A není to starší/novější myšlený jako TRW/Koyo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 To asi ne, protože jsou dva typy snímače TRW. V kuse s kabelem nebo s konektorem bez kabelu. Jinak vypadaj konstrukčně asi stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chiquillo Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 s kabelem máš do roku 2003 a bez kabelu cca 2003-4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 No, to celkem ještě chápu, ale čerpadlo? Číslo dílu do 2003 a číslo dílu od 2003? Všude maj jen jedno a každá automobilka z koncernu to čísluje různě, ale nikde jsem jich nenašel víc než jedno od TRW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 To asi ne, protože jsou dva typy snímače TRW. V kuse s kabelem nebo s konektorem bez kabelu. Jinak vypadaj konstrukčně asi stejně. Ale nie len v senzoroch TRW je rozdiel ale aj ten proťajšok v riadeni je uplne inak tvarovany. (mam na mysli ten venček na hriadeli kam sa montuje ten senzor) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 Aha. Tim pádem to není tak, že by starej TRW senzor nekomunikoval s čerpadlem např. 2005, ale je to tak, že prostě a jednoduše konstrukčně nepasuje do staršího řízení, ale komunikovat by měl s TRW čerpadlem z jakéhokoliv roku ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 Len ako priklad čo som osobne vyskušal. Kupil som buračku FII 2009 buchnute na čerpadlo tak som dal funkčne čerpadlo 2003 a nefungovalo. (svietila kontrolka) Ale čerpadlo sa točilo v nudz. režima a kym som nezohnal novy typ čerpadla tak som to len prekodoval na 00160 hendikep a vedel som par dni jazdiť, čiže 2003 nekomunikovalo s 2009. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 No chytrej z toho nejsem. Budu se muset informovat ve Škodovce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 3. Květen 2013 Sdílet Vloženo 3. Květen 2013 čiže čerpadlo 2003 TRW nekomukuje s novym senzorom 2009. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 Hubo dá se ta černá deska s těma třema konektorama co je na čerpadle povolit a vytáhnout? Předpokládám, že by pod tou destičkou mohlo dovnitř slušně zatejkat a možná tam bude vyhnilý to vedení od senzoru. Vag mi totiž říká tu chybu v senzoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 Neda tie kontakty si bodovane. ale možeš dať dolu ten hlinikovy spodok a skontrolovať to taml. Potom to zalepiš nazad silikonom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 Ale na dp foru si dával fotku kde máš povytaženej ten konektor k senzoru. Nebo už to bylo nenávratně poškozený čerpadlo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 To bolo po buračke to som daval dokopy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 4. Květen 2013 Sdílet Vloženo 4. Květen 2013 Ještě mě napadlo. Nevypíše mi vag číslo toho čerpadla? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.