Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Ve včerejším světě motorů psali o motoru 1.4 16V.

1.4 16V 55 Kw - průměrné hodnocení

1.4 16V 59 Kw - skvělá volba

1.4 16V 74 Kw - nebrat

1.4 16V 63 Kw - skvělá volba

Včera jsem tak brouzdal po netu a našel jsem dvojkové octávky s motorem 1.4 59 Kw.Předpokládám, že to bude až na nějakou soft. úpravu to samý jako 63 Kw.Myslím si, že by to taky nemusel být špatný kauf.Sice teda černý kliky a zrcátka se mi nelíbí ale to jsou věci, který se daj snadno ošetřit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednačtyřka 59kW je v podstatě jen "upgrade" předchozí 55kW verze - asi jako když v roce 2006 dostal Hitlerův Tajnej Projekt upgrade ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW.

 

U 63kW verze jde o opačnej proces - je to "downgrade" verze 74kW kvůli její "přetaženosti", která se negativně podepisovala na životnosti motoru (známý problémy "stokoněk" s materiálem stíracích kroužků, který vedou k netěsnosti a tím zvýšený žravosti na olej). Základní polomotor je až na detaily stejnej, jiný jsou vačky, hlava, písty... A samozřejmě i elektronika plus SW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som ich robil pri 120000, hlavny remen vyzeral uplne v pohode este aj potisk bol citatelny zuby ako nove, maly remen na tom bol  uz horsie bol dost ojazdeny zhora aj ked zuby boli v pohode jeho kladka uz vrzala a mala mierny lok, vodna pumpa bola tiz v pohode ale uz zacinala prepustat cez prepad ale nie nejako moc len bol prepadovy kanal troska zafarbeny od G 12. Nech si o tom urobi obrazok kto chce aky chce ale ja vravim ze tych 120000 je rozumny pocet na vymenu dlhsie by som to nenatahoval, a skor menit asi fakt nema zmysel. Ozaj material Gates + vodna pumpa prvovyroba tusim GB 130€ a montaz od kamarata za skutocne super cenu. Je dobre mat dobrych priatelov....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k článku: Zaujalo mě to s tím vzduchovým filtrem, že přidal 6 Nm při jiném umístění. Teplejší vzduch ale snad zase má kladný vliv na spotřebu.

Blbost. Spotřeba je závislá na účinnosti a ta s nárůstem teploty na vstupu motoru KLESÁ = narůstá spotřeba na stejnej odevzdávanej výkon. Jediný co je teplým vzduchem v sání pozitivně ovlivněný, je stabilita chodu studenýho motoru, kdy se na stěnách sání nehromadí kapalný palivo - jak se ale ohřeje sání, je přisávání teplýho vzduchu spíš na škodu. Krouťák se nezvýšil změnou teploty, ale změnou průtočnýho odporu v sání = jiným tvarem, dýlkou a objemem sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce předepisuje KONTROLU rozvodů v 90 000km, výměnu jen pokud je potřeba - a pak kontrolu každejch dalších 30 000km s tím, že se vymění až při hraničním opotřebení. Tudíž řemen může vydržet klidně i 150 nebo dokonce 180tkm, ale v motoru jsou součástí rozvodů i napínací kladky a vodní pumpa, který můžou mít životnost kratší. Chceš riskovat, že ti řemen skočí kvůli vysypaný napínací kladce? Já osobně teda váhat nebudu a nejpozdějc za 3 roky dám rozvody PREVENTIVNĚ vyměnit i když asi ještě nebude na tachu víc jak 80-85 000, protože autu bude v tý době 10 let - a to je hraniční doba, po kterou se výrobci jsou ochotný zaručit za bezvadnou funkci řemenu i přes nedosažení km nájezdu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, ten pan piše 120 000km nebo 10 let stáří... co jsem se tu tak díval, tak mění u tohoto motoru royvodz nekde kolem 120-150t km.. nevim, ale když to napíše chlapík ze servisu, který s tím má zkušenosti, tak proč tomu nevěřit... já mám auto starý 3.5 roku,najeto 84tkm.. a tak nějak si říkám jestli to měnit nebo třeba rok a 20t km počkat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked sme menili rozvody u mna, zmenili sme zaroven aj u svagra (ma ten isty motor) mal najazdene 138000 remene vyzerali lepsie ako moje ale co sme predtym hladali kde sa straca voda( je tam lpg) pretesnovol som t-kusy tade slizelo,vsetky mozne hadice, po zhodeni vodnej pumpy sme zistili de bol pes zakopany, valilo to cez nu ozaj statocne, po zhodeni remennice a krytu to bolo vsetko zasrate na hrubo a cerveno (som si z neho robil srandu, ze jeho auto malo asi kramy)

No tymto som chcel povedat ze ked sa robi kontrola rozvodov technik vidi len remen zbytok nie, keby sa svagrovi zadrela pumpa co daleko k tomu nemala tak.... a remene mohli byt ako nove

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ekkar: a jak vysvětlíš, že v zimě je spotřeba celkově vyšší? Myslím, že v sání je i klapka na přisávání teplého vzduchu. Budou zde zřejmě i malé teplotní rozdíly (těleso filtru je sice nad motorem, ale zase více náporové), ten krouťák asi fakt vzrostl spíš tvarem filtru nebo z jiného důvodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ekkar: a jak vysvětlíš, že v zimě je spotřeba celkově vyšší? ...

Uvažuj - dnešní motory mají "elektronickej sytič" = část programu v ŘJ, která je aktivní jen v době, kdy je teplota chladicí kapaliny potažmo celýho motoru pod hranicí (zhruba) 40°C - neboli v režimu, kdy je samotná funkce motoru poněkud nestabilní. ŘJ pak dává automaticky zvýšenou dávku, dokud se motor neohřeje nad tu mez - pak přebírá regulaci plně lambdasonda. V zimě samozřejmě trvá delší dobu, než se studenej až zmrzlej blok motoru plus celej chladicí systém ohřejou na těch 40°C = motor dostává delší dobu zvednutou dávku. To je první věc která zvyšuje celkovou spotřebu.

Druhá věc je hustota vzduchu při nižších teplotách. Nasátej vzduch o teplotě třeba -20°C má jednoduše v 1 litru (nebo jiný libovolný objemový jednotce) VĚTŠÍ VÁHOVÝ MNOŽSTVÍ KYSLÍKU, než ten samej vzduch, ale ohřátej na +50°C (nebo i víc). Při dodržení stechiometrickýho spalovacího poměru 14,78 : 1 se prostě na stejnej objem spalovacího prostoru musí přidat o pár % dávky paliva navíc, aby byla směs stejně bohatá jako při vyšší vnější teplotě. Schválně si zkus uvědomit, k čemu u turbodehtů slouží MEZICHLADIČ (stlačenýho vzduchu) - kdyby byla vyšší teplota nasávanýho vzduchu pro motor lepší, pročpak by se tam ten INTERCOOLER dával?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nepíše se tam náhodou v tom   SM  že ikdyž řemen na rozvodech vypadá jako nový určitě vyměnit i když jezdíte dlouhé trasy a málo startujete tak při 120tis.?..dál bych to já nerisknul.....jinak jsme rád že se opět potvrdilo že jsem vybral asi jeden z nej motoru co se týče udržby a životnosti a neporuchovosti....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Ekar a este k tomu stuhnuta prevodovka, tuk v loziskach a.t.d. viem ze u dnesnych aut to nie je tak markantne ale kto na vojne jazdil s uazom vie ako to jazdilo v lete a ako v zime ked sa za studenej prevodovky nedal zaradit bez pouzitia kladiva :kol-28: kvalt a rozjazd bol tiez bolestny akoby bola zatahnuta rucna brzda, po 10 km ked sa to vsetko trenim ohrialo bolo to o dost lepsie.

 A dalsia vec preco to v zime zerie viac su zimne gumy, teda celkovo jazdne odpory su omnoho väcsie ako v lete

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tím, co je zde napsáno. Pro zvýšení výkonu platí stlačovat vzduch a chladit, ale taky pak jak je zde uvedeno se přidává více paliva. Motor by měl mít vlastně v zimě nepatrně vyšší výkon, protože nasaje více směsi. Ale pokud vezmu např. spotřebu na pracovní zdvih motoru při volnoběhu, tak jsem si v parném létě (cca 30C venku a pod kapotou bez dečky bych to odhadl na 60C možná více) všiml, že mi občas dokonce spotřeba klesla z 0,5 na 0,4l/h, z čehož jsem byl překvapen a nikdy jindy jsem si toho nevšiml. Takže si myslím, že při stejném motoru a teplejším vzduchu je spotřeba nižší. Možná dochází u teplého vzduchu k lepšímu zážehu a expandování směsi a tím vlastně klesne spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tento problém sa rieši hlavne pri leteckých prúdových motoroch, kde je s nárastom vonkajšej teploty OAT (Outside Air Temperature) celkom citeľný pokles výsledného ťahu motora. Preto sa používajú takzvané "Flat Rated Engine", čiže motory s vyrovnaným ťahom, ktoré dokážu pri náraste OAT udržiavať požadovaný maximálny (vzletový) ťah. Ale aj tieto motory majú iba istú hranicu OAT, nazývanú "Flat Rated Temperature", po ktorej prekročení ťah klesá.

 

Aby som odpovedal na tvoju otázku: Teplota okolitého vzduchu by teoreticky mala mať poznateľný vplyv na výkon piestového, hlavne ne-prepĺňaného piestového motora.

 

Teória hovorí že:

 

Piestový motor je tepelný stroj, ktorý slúži ku transformácii tepelnej energie na energiu mechanickú. Jeho výkon teda závisí od tepla, ktoré privedieme do pracovného obehu. Tepla sa získava spaľovaním zmesi paliva a vzduchu - výkon teda závisí aj množstva vzduchu ktoré sa privedie do válca. Pri jednom pracovnom obehu sa do válca nasaje množstvo vzduchu mv tero ktoré je rovné hustote vzduchu a objemu válca.

 

Z fyzikálneho hľadiska má chladnejší vzduch väčšiu hustotu preto by si ho mal teoreticky dostať do motora viac.

 

Čiže; chladnejší vzduch = hustejší vzduch = väčší objem vzduchu vo valci = väčší výkon

 

Či je to možné pri týchto malých motoroch aj empiricky overiť, to ti už povedať neviem. Istotne je ale tento nárast / pokles výkonu väčší v spojení s nadmorskou výškou ako s vonkajšou teplotou, nakoľko tlak vzduchu s výškou klesá rýchlejšie ako jeho teplota :).

 

PS: mám aké také vzdelanie iba z leteckých motorov, takže môj príspevok ber s rezervou :)

Editováno: , autor: Lordiik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...