Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Já bych řekl spíš naopak, u liftbacku konec auta ani netušíš, u kombi ano.

Jinak souhlas, nejde o to kolik to stojí, ale jaká je politika koncernu, prostě O3 je lidovka a proto nemá nárok na věci, které má VW a dokonce ani Seat.

Je asi jasné, že ŠA bez investice VW by dneska byla úplně jinde, pokud vůbec někde. Z tohoto pohledu to byl správný krok, podle mě lepší, něž kdyby to koupil třeba Renault.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl spíš naopak, u liftbacku konec auta ani netušíš, u kombi ano.

Jinak souhlas, nejde o to kolik to stojí, ale jaká je politika koncernu, prostě O3 je lidovka a proto nemá nárok na věci, které má VW a dokonce ani Seat.

na co potřebuji tušit konec auta když se mi na Columbovi nebo Boleru zobrazí toto 

 

 

jak jsem psal, jezdil jsem i s autem s kamerou a toto je mnohem lepší, "vidím" neustále kolem celého auta nejen dozadu...

 

no Octavia mi jako lidovka nepřipadá ani náhodou, zkus se zamyslet, kolik lidí si ji může dovolit, byť v základu? a dokonce Seat musí mít něco navíc, aby se vůbec kupoval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsem psal, jezdil jsem i s autem s kamerou a toto je mnohem lepší, "vidím" neustále kolem celého auta nejen dozadu...

 

Já tu kameru uváděl spíš jako příklad toho, že je potřeba se na to koukat jinak než přes peníze, které to stojí automobilku... ale na tom se všichni asi shodneme...

 

Rozhodně užitečnější by bylo to hlídání mrtvých úhlů a varovné kontrolky na zrcádkách... asi každému se stalo, že tam něco přehlédl a pak musel situaci řešit rychlou kerekcí volantu zpět do svého pruhu... 

 

Např. u Passata to bere i hodně za auto - pokud je tam velký rozdíl rychlostí ... takže se Vám nestane, že tam někomu např. "vletíte" z připojovacího pruhu... pro lidi co špatně odhadují vzdálenosti v zrcádkách by to bylo k nezaplacení (např. moje manželka :kol-28: )... tak třeba to OIII dostane časem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no Octavia mi jako lidovka nepřipadá ani náhodou, zkus se zamyslet, kolik lidí si ji může dovolit, byť v základu? a dokonce Seat musí mít něco navíc, aby se vůbec kupoval...

 

Přesně tak, OIII je dokonce dražší než Golf VII (respektive na našem trhu)...aby byl uspokojen zákazník co nechce relativně malou Fabii ...a Octavka už mu příjde velká a drahá... tak přišel Rapid, ale ani ten bych nenazval lidovkou....

 

Lidovka - podle ceny - je Renault Thalia, Dacia Logan nebo podobná auta....

 

Octavii bych nazval lidovkou jedině proto, že jich jezdí po ČR nejvíc... ale to není cenou, ale tradicí - a hlavně tím, že toto auto kupovali hromadně velké firmy pro své zaměstance... i když myslím, že se tento segment postupně rozmělní právě mezi OIII a Rapida... případně KIA Ceed nebo Hyundai i30 a podobně.... takže OIII bude jezdit u nás míň než OII... už je to prostě dražší auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže OIII bude jezdit u nás míň než OII... už je to prostě dražší auto...

Ale neni to az tak pravda - staci se podivat, kolik stala OII pred nekolika lety. Je to spise tim, ze celkova cenova hladina aut u nas za posledni roky vyrazne klesla a existuje tak rada alternativ, ktere lze poridit za nizsi ceny bez nejakeho zasadniho kompromisu ve velikosti nebo vybave auta. A tim se i zmenilo vnimani ceny.

Napr. moje aktualni OIII, ktera je +/- par jednotek tisic Kč za stejnou cenu jako me byvale OII, je znatelne lepe vybavena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tu kameru uváděl spíš jako příklad toho, že je potřeba se na to koukat jinak než přes peníze, které to stojí automobilku... ale na tom se všichni asi shodneme....

Údajně je to slíbeno na facelift.... to hlídání mrtvého úhlu...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

Plynova vzpera kapoty by byla prima, ale jde spise o optiku, resp. pri otvirani kapoty cca 1x tydne me jeji absence nijak zasadne nevadi.

Plynová vzpěra je dobrá a vzhledem k tomu, že to je celkem směšná finanční položka, měly by jí od určitého stupně výbavy dávat automaticky. Mimochodem, na co se do toho motoru chodíš každý týden koukat ? :D  Když je sucho a nemusím tudíž dolívat vodu do ostřiku , nemám potřebu tam lézt hodně dlouho. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpravidla jen vizualni kontrola - predevsim kvuli kunam a podobne haveti.

A pred nejakou delsi cestou (predevsim po DE ve vysokych rychlostech, a tedy i otackach) preventivni kontrola hladiny oleje.

Ad smesna financni polozka - jiste, pro nas ano, ale kdyby nakupoval vyrobce tu plynovou vzperu jen za 1€/ks, tak je to pri vyrobenych cca 250 tis. ks OIII/rok krát nejakych 7 let produkce uz docela slusna nakladova sumicka.

Jiste, kdyby tu vzperu zapocitali do prodejni ceny, zakaznik by to nepoznal. Ale to je tohle, pak tamto a onodle a jsme zase na zacatku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na co potřebuji tušit konec auta když se mi na Columbovi nebo Boleru zobrazí toto attachicon.gifB5E-0148.jpg

 

 

jak jsem psal, jezdil jsem i s autem s kamerou a toto je mnohem lepší, "vidím" neustále kolem celého auta nejen dozadu...

 

no Octavia mi jako lidovka nepřipadá ani náhodou, zkus se zamyslet, kolik lidí si ji může dovolit, byť v základu? a dokonce Seat musí mít něco navíc, aby se vůbec kupoval...

 

Mozna je to individualni vec, ale radeji vidim skutecny stav toho kam couvam, nez blikajici carky. :) Nemluve o ruznych pruhlednych plotech, uzkych sloupcich a podobnych pastech, ktere senzory nekdy zaznamenaji a nekdy ne. Senzory jsou super, ale osobne kameru povazuju za o 3 levely lepsi zarizeni. Nejlepsi je urcite kombinace obojiho. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plynová vzpěra je dobrá a vzhledem k tomu, že to je celkem směšná finanční položka, měly by jí od určitého stupně výbavy dávat automaticky. Mimochodem, na co se do toho motoru chodíš každý týden koukat ? :D  Když je sucho a nemusím tudíž dolívat vodu do ostřiku , nemám potřebu tam lézt hodně dlouho.

Když má i VW Polo vzpěru, není důvodu než restrikce, aby ji O III neměla, mel jsem ji od Miloteku na O II i O II FC a obzvlášť v zimě při dolivaní do ostrikovace, když xenony berou spoustu kapaliny, je super otvírat kapotu jednou rukou....

Třeba chodí kontrolovat kupní pelíšky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpravidla jen vizualni kontrola - predevsim kvuli kunam a podobne haveti.A pred nejakou delsi cestou (predevsim po DE ve vysokych rychlostech, a tedy i otackach) preventivni kontrola hladiny oleje.Ad smesna financni polozka - jiste, pro nas ano, ale kdyby nakupoval vyrobce tu plynovou vzperu jen za 1€/ks, tak je to pri vyrobenych cca 250 tis. ks OIII/rok krát nejakych 7 let produkce uz docela slusna nakladova sumicka.Jiste, kdyby tu vzperu zapocitali do prodejni ceny, zakaznik by to nepoznal. Ale to je tohle, pak tamto a onodle a jsme zase na zacatku...

Na druhou stranu ŠA ušetřila miliony na zrušené aktivní kapotě a dalších drobnostech.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna je to individualni vec, ale radeji vidim skutecny stav toho kam couvam, nez blikajici carky. :) Nemluve o ruznych pruhlednych plotech, uzkych sloupcich a podobnych pastech, ktere senzory nekdy zaznamenaji a nekdy ne. Senzory jsou super, ale osobne kameru povazuju za o 3 levely lepsi zarizeni. Nejlepsi je urcite kombinace obojiho.

To už je tradicety ploty a sloupky, ale současné totální hovadina... zkoušeli jsme u O III a čidla berou i svařovací drát a to v různých místech... otázkou jsou reakce řidiče na pípání..... např. při telefonování, několikrát jsem buchl do auta za sebou.. pi pi pi pi pííí a Buch....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na co potřebuji tušit konec auta když se mi na Columbovi nebo Boleru zobrazí toto attachicon.gifB5E-0148.jpg

Reagoval jsem na toto: "kamerama význam u vozidel s vysokým zadkem o omezeným výhledem... což se o liftbeku ří i nedá.... snad pro kombi ano, ale...."

 

U kombi prostě zevnitř vidíš de facto konec auta, ale u liftbacku nikoli. Proto, např. při absenci čidel, by levná kmera více pomohla právě u liftu. Navíc to co se ti zobrazí na Columbu platí pro tebe, ale ne pro všechny.

 

S tou vzpěrou to taky nechápu, ještě u Rapida OK, ale Octavia je přeci jen kategorie, kde už bych to čekal ve standardu, řekněme od střední úrovně výbavy. Nicméně je to klasické šetření jako vidíme neustále, tu a tam něco vyhodí, cena zůstává a ono to nakonec asi bude dělat pěkný sumy. ŠA se prostě chová jako standardní firma, která šetří náklady. Z toho pohledu to chápu, i když jinak mě to přijde často jako trochu podfuk na zákazníky (ubíráme výbavu, cenu ale necháme).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale kamera v autě nikdy není bez čidel, protože na kameře se zobrazují v podstatě skoro to samé, jako na autě bez kamery, obraz je tam navíc...

 

 

obecně čidla a kamery jsou vyšší stupeň výbavy a tedy nejsou žádné levné kamery na sockách či holátcích a tedy ani nejspíš nikdy nebudou....

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě třeba čidla na O3 lift jsou ok. Měl jsem jí půjčenou na jeden den a musel jsem s ní zaparkovat do celkem malého místa. Já zvyklý z Fabie Combi, kterou mám přesně osahanou, tak bez čidel bych tam s O3 určitě nezaparkoval. A i tak jsem měl celkem strach a zaparkování nebylo TOP, trochu jsem čučel do silnice, ale vešel jsem se. Problém nový škodovek je v nárazníkách, kdy nemají ochrané lišty, které zabránili odření vozu. Na své Fabii jsem zvyklý parkovat o nárazník, tedy pomaloučku jedu a až si ťuknu o auto za sebou, tak vím, že dál nemůžu. Ale zároveň je to tak jemné, že se ani mému, ani autu za mnou nemůže nic stát. Tohle bych si s novou škodovkou nedovolil, páč bych měl hned lak v čoudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je furt dokola :) tak si zkuste parkovat s liftem bez čidel ... jasně, jde to a je to jen o tom naučit se kde je konec auta, protože vidět to zevnitř (narozdíl od kombi) není. Proto v liftu rozhodně využiješ čidla a/nebo kameru spíš, než kombi. Co si myslí výrobci není důležité, často si myslí, že to a to není třeba viz debaty o nápravě, výbavě apod.

 

Edit: kamera ještě umí něco co s čidly nevymyslíš - ukázat trajektorii auta podle natočení volantu. A ano, zde je jedno jestli to je nebo není lift, kombi, krabice, koule, válec ... :)

Editováno: , autor: attim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

blbost blbost (promiň pavouku, viz můj příspěvek výše, copak čidla neumí trajektorii podle natočení volantu??? co to plácáš....  jel jsi vůbec někdy s O III nebo s autem s kamerou, myslím že jen teoretizuješ....

 

mimochodem minimálně 60 % aut jezdí bez čidel a jak myslíš že parkují???

 

 

 

edit: Mave, byl jsi rychlejší... díky.... přesně tak, smyšíš zvuky z reproduktorů podle toho, na které straně auta je nebezpečí... tedy máš i zvukově prostorovou orientaci....

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím couváním bez čidel u lifta má Attim pravdu. Je to na hovno (kvůli kufru) a nepoznáš vůbec nic. Nechtěl jsem senzory po té, co se mi v zimě u jedničkového supa neustále sypaly a já stále dokola kupoval draho jiné. Ale teď vidím, že jsem si ho do oktávky měl vrznout, pač s kombíkem se fakt couvá lépe. U lifta si myslím, že už jsem skoro nadoraz a stále je tam kolikrát víc jak metr místo. Zrcátka zkreslují.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...