Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

prave proto sem to i vyfotil :D nehlede na to ze to je plast a ze zhora od ty lesenarsky trubky vyfuku je nalepenej jakoby alobal :D proste hlinikovej plisek,... no proste :D :D :D

RADIO bych tak nekritizoval ;) rozhodne lepsi ze je soucasti palubky a nepujde jen tak hnedka ukrast,.... teda nez se to soudruzy nenauceji :D a na to ze ma malej displey,.... me teda tolik nemrzi ;)

ale ven nazoru kazdyho z nas ;) kazdy ma sve cile ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, za mě dle fotek několik subjektivních poznatků:

1) Maska: Já jsem očekával, že to budou jen ty plošky, ačkoli se ale jedná o levnější řešení, líbí se mi více, než celo lesklé provedení. Ta maska se povedla.

2) Světla: Dle mého je to velký, vélký krok dozadu. Když facelift OII konečně přišel, s několikaročním zpožděním, na trh s čočkovými světlomety v základu, říkal jsem si "no konečně". Nejen že auto vzhledově značně povýšily, ale zároveň neznám nikoho (vč. sebe), kdo by nepotvrdil výrazně lepší svítivost s H7 čočkou oproti běžné H7 parabole. Jasně, šetří se všude a šetřit se "musí", toto je ale dle mého velký handicap a apoň možnost připlatit si za ty čočky tam být mohla. Nelíbí se mi to.

3) Interiér: Vzadu je tedy opravdu místa požehnaně. Jak v Superbu. To chválím :)

... co ale nechválím, je samotná palubní deska, řadící páka a již zmíněná rádia ...Když zprvu známý říkal, že je palubní deska nečekaně strohá, nesouhlasil jsem. No dle fotografií běžných verzí, které budeme denně potkávat na cestách, musím s tímto tvrzením souhlasit. Od počátku mi na palubní desce vizuálně chyběla dekorační lišta, interiér mi přijde strožejší než dříve.

Řadící páku Octavie a Rapidu jsem zkritizoval již dávno, nevím, jak se drží (možná opravdu lépe), ale vypadá jako anální kolík.

Rádia jsem již také jednou komentoval. Chválím, že už v základu tam to rádio je. To je pokrok. Na druhou stranu to, co tam dali, je vyloženě ostudné - ošklivé, strohé, malý monochromatický displej...

V OII facelift, stejně jako v SII, ta rádia konečně nějak začínala vypadat. Byla rovněž monochromatická a nebyla dotyková, no zvláště po nalakování panelu na leskle černou do stylu SII rozhodně lacině nevypadala. Tomuto nepomůže nic.

4) Jak jsem čekal, tak se stalo. Promiňte, ale musím opět omývat to, co jsem tvrdil od počátku, ačkoli mě ostatní "pálkovali" s komentářem "ty už jsi ji viděl, že soudíš?" - auto prostě sedí jako "koza", tento jev nesnáším u jakéhokoli auta a zvláště to zvýrazňují ty 16". Design špatný není, no na autě vypadají otřesně, neumím si představit 15". Když jsem na "svou" OII nasadil zimní 15" liťáky, děsil jsem se, že vypadá jako kočárek. Netušil jsem, že bude působit "supersportovně" oproti OIII na 16". Opravdu mi ale pomohlo, že na předváděčce měla 18", distanční podložky, řidiče za volantem, plnou nádrž a stažené pružiny, aby auto sedělo nízko. Právě tam vypadala OIII rovna výše zmíněnému Audi, vedle něhož by v reálném provozu vypadala jako plně konkurenceschopné auto (ano, vím, že se jedná o jinou třídu, jen komentuji to přirovnání, které ale již dříve z mé strany jednou padlo).

Tento jev "kozy" a "vcuclounů" ale stále očividně pokračuje, jen v mnohem větší míře, než jsem si uměl představit - horší, než kdy dříve.

5) Škodovka není první, kdo takto experimentuje s výfukem. Já jsem osobně prostě proti, vypadá to hrozně - výfuk patří dozadu, ideálně s pěknou nerezovou koncovkou. Toto mi přijde jako jakési klamání mysli ve smyslu "nevidíš zplodiny, nejsou zplodiny". Škoda, naopak ačkoli je ten difuzor jen trapnou imitací, chválím jej - líbí se mi a skutečnou funkci má u málokterého auta. Ten výfuk by se tam hodil.

Nerad bych byl kamenován ostatními, nikomu nic nevnucuji, no toto je můj pohled na věc. Po všem to očekávání jsem docela zklamán, OIII nesplnila mé představy, aspoň co se designové stránky týče. Stránka komfortu a jízdních vlastností se možná zlepšila, to posoudím až při osobní zkoušce. Měl-li bych vybírat striktně ve vozovém parku Škodovky v daných cenách, upřímně bych nad tím Rapidem přemýšlel. Designově se mi docela líbí (především zezadu) a ačkoli to je patlanina všeho možného, blízká spíše Fóbii, než Octavii, dává mi větší smysl. OIII je příliš velká. Já mám tedy velká auta rád, moct, koupím si buldozer, ale u OIII mi to nějak nedává smysl. Dle mého velké auto = luxusní auto = v případě Škodovky Superb. Octavia je ale něco mezi, prémiově nevypadá, prémiová ani nebude, ale pro běžné užívání je až příliš velká. Tuto náklonnost k Rapidu však beru v potaz pouze za předpokladu výraznějšího snížení ceny, ne abych dal za patlaninu starých dílů Škodovky v menším kabátku o 20 tisíc méně, než za velké nové auto..

Musím tedy nakonec souhlasit s názory některých lidí, že OII facelift je hezčí a také velikostně mi dává větší smysl - zkrátka tak akorát (beru s ohledem na vnitřní prostor). Přední část sice není designově dokonalá a příliš ke zbytku auta nepasuje, přesto však má nějaký šmrnc (a zásluhu na tom mají i ty H7 čočky). Udělat jakéhosi hybrida OII předface a OII face, nemám si nač stěžovat...

No nic, polemizování bylo pro večer dost.. :)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za fotky .. konečně reálná představa jak vypadá střední výbava...

Všiml jste si někdo toho jak kapota s logem doléhá k mřížce chladiče ... kapota ostře řezaná --- mřížka oblá... no nevim.. myslim že to mohlo jít vyřešit lépe.

post-15159-0-61209300-1359412733_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DENIS ....... takovej SLOH :D takhle na vecer :D

NADON1 ......... za malo,.... o vikendu jich bude ale vic ;) budu testovat ;) .... nic mene jak poukazujes na tu kapotu,... ani sem si toho nevsimnul teda,... prozkoumam to osobne,... ale podle me to je detail kterej bych vubec neresil ;) a fotka muze zkreslovat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad se o víkendu taky dostanu na test O3 :) jsem na ní zvědav, jak se v ní pojede, jak bude pohodlná na posezení a jak bude vypadat celkově z blízka, když si jí člověk může osahat a opravdu prozkoumat.

Ale souhlasím s Denisem, že možná už je O3 až zbytečně moc veliká, tím ztrácí Superb (aspoň ve velikosti) už svůj význam. Samozřejmě "luxus" je u Superba zas někde jinde.

Ten výfuk je celkem divně udělaný, už se těším na ta řešení, jak dovést konec výfuku do difuzoru s ozdobnou koncovkou :) bude to asi mnohem horší, než má třeba F1 combi :(

Po víkendu bude většina z nás o moc chytřejší a naplněná nových dojmů, až si O3 prolezou skrz na skrz v autosalonech a projedou s ní prvních pár km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se dozvěděl proč mi auto s ACC občas brzdilo a občas ne. Objekt ke kterému se dobržďuje se musí pohybovat. Takže když dojedeš statickou překážku třeba kolonu již stojící na semaforu nebo tak tak to samo nezabrzdí.

Asi by radar neuměl rozpoznat překážky kolem silnice svodidla a různé blbosti okolo a brzdilo by to pořád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mike_k: to pleteš dva systémy v jeden...

ACC/ACA: v případě automatické převodovky DSG je vozidlo schopno samo ZA jiným vozidlem zabrzdit a po povelu řidiče sešlápnutím plynového pedálu se opět rozjet na předtím zvolenou (aktivovanou) rychlost. U převodovky klasické, tj. přímořazené toto není - tam musíš zastavit a se rozjet sám. Tam ten systém ACC/ACA funguje až od 30km/h.

S tím nouzovým brzděním před překážkou myslíš systém CNB (dle německého označení VW; na českém trhu známé jako Nouzové brzdění ve městě CITY), kdy se jedná opravdu o nouzové zastavení před překážkou, např. jiným vozidlem (které ti např. skřízilo cestu vyparkováváním z místa atp.). Tento systém funguje na papíře DO 30km/h, v reálu je jistota v rychlostech do 25km/h (tzn. spíš pro případ, že něco např. přehlédnu). Např. Citigo/up!/Mii vybavené obdobným systémem fungují i lehce nad hranicí 30km/h, pokud jsou zrovna splněny určité požadavky techniky :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem auto s automatem. A právě když jsem jel za autem co začalo brzdit tak to zastavilo. Jak sjem dojel auto co už stálo na semaforu tak to nic neudělalo. Zkoušel jsem to i kdyz jsem proti něčemu jel co to udělá a nic. Např sjezd z dálnice a roh svodidel nebo čistě zatáčka a zeď baráku. To je v podstatě to samé bych teda řekl. Jak je to stojící překážka máš pech jinak to funguje jak je nasáno. zpomalí zabrzdí po impulzu od plynu rozjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza: Nevim jak se to u VW jmenuje ci zda to vubec ma vlastni nazev, faktem je ze snad v kazdem aute, ktere ma ACC je jeho soucasti i system, ktery brzdi sam tesne pred nehodou. Ne ze zastavi auto a zabrani nehode, ale proste dupne na brzdu drive nez zareaguje ridic a zmirni nasledky. Funguje to porad nejen kdyz je ACC zapnute a vyuziva to ten samy radar a je to u vsech typu prevodovek. To co ma Citigo je neco trochu jineho. Realne toto samozrejme nejde otestovat pokud nemas prebytek aut a zivotu. :)

U vetsiny konkurence je toto proste soucasti ACC a nema to zadny svuj vlastni nazev. Pochybuju, ze by to VW nemel.

Viz. ACC na Wikipedii

Radar-based ACC often feature a precrash system, which warns the driver and/or provides brake support if there is a high risk of a collision.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mike_k: to co myslíš, se u VW nazývá Front Assist:

My se tu zjednodušeně řečeno bavíme o dvou systémech - ACC (u škodovky ACA) a Front Assist - kteří spolu neustále komunikují a spolupracují. Ve městě, do těch 30km/h, pak funguje ještě ten systém CNB (City-Notbremsfunktion).

U G7/OIII však funguje JEN NA AUTA (radarová báze), u Citigo/up!/Mii pak na stojící předměty (laserová báze). Z toho důvodu Matesovi nefungoval tento systém na zeď domu, ani svodidla.

Mates: tak to nevím, to jedině, že by škodovka nepřevzala systém Front Assist, který právě sleduje situaci před vozidlem a pokouší se jej i v případě zastavit, resp. maximálně podpořit řidiče maximálním brzdným účinkem již na první šlápnutí pedálu brzdy. Ten systém není všemocný, on tam je jen proto, aby zmírnil následky příp. nehody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale zároveň neznám nikoho (vč. sebe), kdo by nepotvrdil výrazně lepší svítivost s H7 čočkou oproti běžné H7 parabole ...

Ja budu oponovat - ze je design DE svetel obecne lepsi nez FF svetlometu je pravda, souhlasim.

Nicmene co se tyka ucinnosti, je potreba rozlisovat - takova FI je toho zářným prikladem.

Jedna vec je homogennost rozlozeni svetelnych paprsku a zabraneni v sireni tem "bludnym", tam ma jasne navrch DE modul a to je take jeho zakladni filozofie, druha vec je pak intenzita osvetleni plochy. DE modul ma totiz jednu negativni vlastnost a to tu, ze "žere" svetlo.

Proste jsou v nem prave diky tomu, ze svetlo musi nejdriv na parabolku a az pak skrz cocku, ztraty.

Pokazde kdyz sednu do FI sve zeny me uchvati, jak intenzivne oproti OII FL osvetluje cestu, homogenita svetla je ale pochopitelne horsi.

Nerikam, ze DE modul je horsi varianta, naopak, jen upozornuju na to, ze to neni az tak jednoznacne.

U Rapida si to vyzkousim v praxi. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne by zajimalo jak se Front Asist chova kdyz se budu chtit na nekoho nalepit, nebo pokud to nekdo prede mneou zaslapne a on mi zacne brzdit, bude treba zrejme ze nestaci dobrzdit, ale ja budu chtit udelat uhybny manevr, v normalni situaci bych pustil brzdu a strhnul volant. Ale jak to provest kdyz Front asist bude intezivne brzdit ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechny asistenční systémy pracují vždy s podporou systémů ABS i ESP. Systém FA ti už neumožní se na někoho nalepit :kol-28:

Funkce systému se dá vysvětlit následovně:

Jsou 3 úrovně varování řidiče (/ přípravy vozu na krizovou situaci s brzděním):

1) akustické varování řidiče / natlakování brzdové soustavy a přiblížení brzdových destiček blíže ke kotoučům = snížení doby prodlevy brzdového systému a náběhu maximálního brzdného účinku

2) optoakustické varování řidiče doprovázené automatickým "krátkým zadupnutím" brzdy pro upoutání pozornosti řidiče / vozidlo začíná automaticky přibržďovat (max. zpomalení až 3 m/s2 )

3) kolizi již nelze zabránit, systém naplno začíná brzdit a začíná posádku "připravovat" na náraz (tzn. dochází k utažení pásů, zavření bočních oken - až na malý špalt kvůli plynům z airbagů - a zavírá se střešní okno, pokud ve voze je) a rozblikávají se varovné blikače. Vše je spojené s optoakustickým varováním (červený symbol na MaxiDOTu a výstražný gong).

Jak je tedy vidět, tak systém sám od sebe automaticky brzdí určitou rychlostí (-3 m/s2). Pokud se ty jakožto řidič rozhodneš ve fázích 1-2 brzdit (přeci jen jsi změnil názor :kol-28:), tak v tu chvíli máš na první dotek pedálu brzdy maximální možný brzdný účinek, tzn. maximální možné zpomalení vozu na hranici -6 m/s2 (např. Touareg a Phaeton až -8 m/s2). Tato reakce ve většině případů stačí k ZASTAVENÍ vozu před překážkou. Pokud však "necháš" elektroniku brzdit za tebe, tak ona začne brzdit až za bodem, kdy už je jasné, že ke střetu dojde.

Tento, možná nelogický krok je nutný z důvodů evropských legislativních restrikcí, neboť je zakázáno autonomní řízení a ovládání vozidla, bez vědomí řidiče. Výjimkou je pouze případ, kdy už není možné střetu zabránit; pak smí vozidlo samostatně reagovat a snížit tak následky dopravní nehody (prostě: ve chvíli, kdy začne auto samo maximálně brzdit, je zpravidla již pozdě a nehodě nelze zabránit). Veškeré systémy v autě (nejen ty asistenční) slouží JEN A POUZE K TOMU, ABY ZMÍRNILY NÁSLEDKY MOŽNÉ KOLIZE, NE ABY JIM ZABRAŇOVALY. OD TOHO TAM VŽDY SEDÍ ŘIDIČ!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...