Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Ano takový vnitřek by si OIII zasloužila. Bohužel to dopadlo tak že se zavelelo k razantním úsporám : ,,stejně máme skvělou pověst a zákazník se pod kapotu a na spodek auta nepodívá a tak můžeme šetřit". Ale domorodec není jako ovce v cizině kde pomalu varují řidiče před otevřením kapoty aby se jim něco nestalo nebo neodborně něco nepokazili a že je vše věcí autorizovanýho servisu. Tam tedy nepoznají razantní osekání nákladů jako u nás a je smutný že to tak dopadlo. Pokud má OIII za půl milionu švihadla na zadních dveřích tak bych to toleroval na začátku 90 let ale ne nyní. Konkurence se musí válet smíchy když vidí cenu OIII v kontextu s výbavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navrhuji vyhlásit anketu proč by jste koupili OIII dle aktuálního ceníku, motorizace a výbavy kdy jako protipol stojí výrobky Seatu, VW, nebo Korejské jako Kia, Hyundai a Chevrolet nebo další značky se stejné třídě.

Já osobně ( neviděl jsem ho naživo) bych dal například přednost Chevroletu Cruze SW 2.0 VCDI s plnou výbavou, motorem 120 Kw/ 360v Nm a klasikou servem které beru jako velice kvalitní řízení za 471 200 Kč. Viz odkaz na dnešní test v MF. Dnes. A zdůvodnění: Auto se nekrade, motor má kvalitní, neošizenej a tvrzení že při případném prodeji se bude prodělávat neobstojí. V dnešní době je vůbec problém cokoliv ojetého prodat a je jedno jaká je to značka, prodělek je značnej vždy. Je to dáno stále se snižující cenou nových aut a přetlakem ojetin na trhu.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studoval jsem nabídky koncernu na dení svícení a je to děs a hrůza. Opravdu on ten koncern to považuje v dnešní době za luxus za kterej se řádně připlácí :( . U Seatu 30 tisíc u Škody 25,5 TKč no to je teda mazec. Když jsem si napočítal cenu Octavie ze vším co beru dnes jako běžný standart tak jsem se dostal na úroveň takovou že bych měl auto vyšší třídy také ze vším. Ach jo nejsem teda unesenej novou OIII v žádném parametru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem nakonfigurovat novou OIII dle mých představ. Takže u LED svícení to ani nebylo možný a hlásilo to:

Tato výbava není z konstrukčních či jiných důvodů kompatibilní s ostatními Vámi vybranými položkami mimořádné výbavy. Abyste mohli zvolenou výbavu zahrnout do aktuální konfigurace, je nutné přidat některou z nabízených položek označených znaménkem plus, nebo naopak odebrat některou z nabízených položek označených znaménkem mínus (odebrání položky znamená její reálné odstranění ze seznamu výbavy).

Přitom jsem zvolil pouze 1,8 TSI Eleganc, barvu a tapicírung a hned kolize. To samý jsem udělal u 2,0 TDI CR Eleganc a taky to nefungovalo a to jsem u benzínu byl na dosah 600 tisíc a u nafry přes 600 tisíc. Dál jsem neměl náladu pokračovat, to by byla cena se vším co bych chtěl a na co jsem zvyklej tak obrovská že bych nenašel žádnej rozumnej důvod jít do koupě. Vzdyť od 600 tisíc je tolik vybavených značek k mání že se hlava z toho zatočí a od 700 se to již vyšší třída a tam je s cenou příslušenství OIII ein zwei. Ona ta Eleganc je docela žebrácká na dnešní dobu v základu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já z úžasu nevycházím, to co jsem dostal seriově před 14 lety do SLX je nyní za příplatek a těch položek je několik. Taky ta cena za Eleganc která je v základu chuďoučká a udělat z toho auto dnešních standartů by stálo takovej balík že to rovnou můžu vzít přes BMW,Audi atd.

Třeba položka závěsný zařízení u OIII za 12000 a když jsem se podíval do ceníku současnýho Sorenta tak tam je od 7000 do 12500 kč , ale vždy na 2,5 tuny a odnímatelný. Jen pro info já má závěs u mého Soriho na 3,5 tuny a za 8 tisíc.

Položky výbavy na přání jsou 2x - 4x dražší než u jiných výrobců a tedy na dnešní dobu mimo mísu.

Vždyť stačí chvíli bádat na netu a hned se ukáže holá pravda a pak při osobním jednání na salonu se dosáhne velice často ještě větší úspory a to při kombinaci akčních místních nabídek. Jenže to u nový chuďoučký OIII bohužel moc nehrozí. Je to tak, peníze jsou na prvním místě a je dobrý získat maximum možnýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další argument ve kterém vidím problém a to je udávaná spotřeba u 1,6 TDI CR DPF/77 kw a to kombinovaná 3,8 L nafty na 100 km.

A nyní tady:

http://www.financninoviny.cz/zpravy/studie-evropska-auta-maji-vyssi-spotrebu-nez-tvrdi-vyrobci/899510

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia loni přiznaly, že u více než milionu vozů ve Spojených státech chybně uvedly příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Firmy slíbily zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Denně sleduji téma Octavie III, a tak jsem se konečně vydal k mému autorizovanému prodejci, abych na vlastní oči zhlédl vlajkovou loď prodejů škodovky.

Celkem zde měli 4 nové octavie, v showroomu stála ta nejvybavenější - Elegance s motorem 2.0 TDI ve stříbrné Brilliant s cenovou kolem 720 000. Již pořádné drahý kousek, ale octavie druhé řady není o moc levnější (minimálně podle konfigurátoru - dvojková octavie se mi velmi líbí, do budoucna uvažuji o možnosti rapid/octavie), když ji sestavíte v téměř "plné palbě" svých možností na základě výbavy Elegance. Byl jsem zvědavý na zapadlá zadní kola, ale v realitě tento fakt nebyl téměř znatelný, záleží velmi na úhlů, z kterého je focena (vybaveno koly Denom 17"). Stejně tak není auto taková "koza", jak se zdá z fotek modelů bez sportovního podvozku. Nicméně interiér přeci jen působí trochu moc obyčejným dojmem, šetřilo se, na druhou stranu tak působil snad každý interiér škodovky, nemusel jsem si odplivnout, jako někteří diskutující na tomto fóru. Možná jsem málo tvrdý, protože i k rapidu jsem neměl velké výtky (u něj přitakávám k nadsazené ceně, která ovšem ve varianta Fresh odpovídá kvalitám vozu). Poznatky o zadních nápravách mi přijdou prostě vhodné jen pro lidi zde z fóra, 19 z 20 řidičů z řidičů nerozpozná rozdíl. V autě jsem nejel, na velké závěry by byla potřeba delší trasa. Prohlédl jsem si i obyčejnější octavie na kolech Minoris 16" (jedna z nich hnědé Topaz, v porovnání se 17" nebyla takovou krasavicí, ale také bych neřekl, že mít aspoň 17" kola je povinnost, aby auto "nějak" vypadalo.

Nechápu, že očekáváte, že bude nová octavie za cenu Škody Forman Solitaire (cca. 299 556 Kč v tehdejší plné výbavě), zároveň s prvky BMW řady 3 F30 (berte, prosím, s nadsázkou toto přirovnání). Škodovka je prostě kvalitní vůz, chápu porovnání s VW Golf, ale Golf přeci není vůz na hraně nižší střední a střední třídy, takže téměř cenová rovnost odpovídá, ale porovnání s korejci, ach jo... O tom bych se mohl rozepisovat, a vím, že bych zde sklidil nejspíše negativní reakce zastánců, ale stačí mi, když vidím jejich vozy, které mi připomínají virgin mojito (vezmete správné přísady od každé značky, které svým způsobem okopírujete, ale ta hlavní vám prostě chybí), nechci nasměřovat diskusi tímto směrem.

Uzavřel bych můj příspěvek tím, že nová octavie odpovídá době a vývoji automobilismu. Není nejspíše tak nadčasová jako ta první, ale podobně geniální modely se nedají stavět každou generaci. Zajímalo by mě, jestli jste při uvedení druhé generace octavie mluvili podobně jako dnes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny díly, příslušenství, ta cena přeci musí zaplatit představenstvo, vývoj, atd...Mastit si kapsu. Nemůžou jít dolů, protože se cítí být někdo víc...

Levná auta musí jít levnou politikou, aby se dostala na trh, zaplnila servisy a začala fungovat sít pro díly. Po tomto splnění začnou také zvedat ceny. Nebudte naivní...To je historie, už vyzkoušená....Do té doby se experimentuje a levné automobilky zkouší, co všechno si můžou vůči těm silným dovolit.

Jejich kvalita neustále stoupá, ale ve srovnání s koncernem je nedosahuje. Proto bych si koupil škodovku! Chci vlastnit něco, co je dobře udělané a vydrží dýl, než 6 let bez šáhnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže doba za poslední čtyři roky se velice změnila a ceny aut šly dolů a Škoda se chová jako by to nebyla realita. Takže když se v konfigurátoru dostanu s trošku vylepšenou OIII na 700 tisíc a to nemám 4x4 a kombík tak je neco špatně. Při mém požadavku bych byl o dalších cca 80 tisíc vejš a to je neakceptovatelný. přitom při poslední návštěvě salonu Kia tam bylo bílý vybavený Sorento v akci za 702 tisíc a to s 2,2 CRDI a permanentní 4x4 a o kvalitě vůbec nemůže být pochyb, prolezl jem ho důkladně a mezi OIII a Sorim v materiálech a užitných vlastnostech je rozdíl jako den a noc. Prostě pokud je cenová nabídka na OIII již moc vysoká je absolutní nerozum jí akceptovat, to mi velí ekonomickej i technickej rozum.

Já takhle postupoval před čtyřma roky, vůbec nelituju a je smutný že se alternativní výrobci moc zde neberou, jenže kvalita a užitkovost je i jinde.

Bez šáhnutí 6 let to mám obavu již dnešní produkce MB již není. To platilo u O1 a trošku u OII. Při dnešní úspoře materiálů a krkolomném technickém řešení agregátů mám dost obavy.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně s těma cenami je to stejný jako u Rapida. Ze začátku každý nadával, jak je Rapid drahý a v podstatě nemá vůbec žádnou výbavu. Teď za 290 000 kč dostanete v podstatě vše, co v základu by mělo být. Tedy elektrický okna, zrcátka, klimatizaci .. akorát ty hliníky tam nejsou. Ale už ta výbava narostla o dost, i když cena je pořád stejná. Počkejte si třeba ty 2 měsíce a ona se cena O3 taky pohne a nebo se navýší výbava, aby o auto byl větší zájem. Všichni co si to auto kupují hned jak vyšlo na trh, tak si pak musí trhat vlasy, kolik peněz je stála a co tam všechno nemají oproti těm, co si chvilku počkali :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wolf: ano, až půjdeš za půl roku do autosalonu Škodovky, tak tam taky najdeš O3 Elegance o 150 000 kč levnější, než na konfigurátoru, protože je to co? Akční cena na předváděcí vůz! Nemůžeš srovnávat cenu auta na konfigurátoru a auta, který sis koupil před 4 rokama, kde ti na to dali určitě slevu a ještě v zahraničí. To prostě nejde! Kdyby si aspoň srovnával cenu Sorenta současného na konfigurátoru Kii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to same muze rict majiteli Kie kamarad se Skodovky. Dyt ty posledni prusery co maji jsou podobne. Ono VW group taky neni zrovna vrcholem spolehlivosti. Spise tezky prumer a ti korejci jsou na tom uz dost podobne.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsou podobné, ještě hodně nad čarou co do množství a druhů...Mám možnost to vidět...Kvalita je ta tam, jede se na kvantitu, novinky se zkoušejí na zákazníkovi, pak to tak vypadá. Komponenty se montují do různých značek-stejný výrobce. Proto průsery u všech takových podobné. Potom jde o to, jak to kdo řeší. Ale každý , kdo uvažuje o koupi, si takový obrázek musí udělat sám a nedat na klepy z netu.....Tady se toho taky nakecá...Každý, at si vybere, co se mu líbí a na co má...

Editováno: , autor: DIAGNOSTIK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wolfspitz: nic proti tobě, ale omíláš stále stejný žvásty. A pokud chceš srovnávat Kia Sorento s Octavií, tak se prosím nejdříve podívej do jakých kategorií tyto vozy patří, na jaké zákazníky míří a teprve potom pokračuj ve svých srdcervoucích "plakání"...

S cenama se bude, dle mého skromného názoru ještě hýbat, podobně jako tomu bylo v případě Rapida. Interiér je věcí vkusu každého, ale využívá i koncernové prvky (včetně dílů z výše ukázaného interiéru Golfu VI R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tak nějak souhlasím se všemi.

S wolfspitz s tím, že je auto při současných cenách dle mého neakceptovatelně drahé a auto kvalit OIII si zaslouží dobrou výbavu v ceně kolem 550 tis. Kč. Souhlasím také s tím, že se trh mění a nelze spoléhat na stejné, či podobné (lehce vyšší) ceny. Když jde dolů trh a konkurence, musí jít i Škodovka. To je marná věc.

Na druhou stranu, ačkoli nechci Sorento a Kiu celkově nijak hanit, přijdou mi ta srovnání už trošku stereotypní. Určitě má KIA dobrá auta, doby šmejdů jsou pryč, stále jsou ale tak nějak místy nedotažená. To je sice i OIII, nicméně třeba pro mě, jakožto pro řidiče, je podstatnější řízení, které Korejci až dodnes příliš dobré nemají. Navíc je to takové nepřiměřené srovnávání mezi segmenty - stačí jedna zmínka, ne co příspěvek, to Sorento.. ;)

S mc2uba souhlasím s tím, že cena určitě půjde dolů. Stěžuje si na ní snad každý a u Škodovky je to opravdu pravidlem - s vyšší cenou asi jen mapují trh a úspěšnost pro případ "co kdyby". Rapid je v akčních verzích a za použití balíčků opravdu již mnohem výhodnější a v současné situaci, neberu-li v potaz Superb, by byl pro mě asi výběrem č. 1.

No a souhlasím také s DIAGNOSTIKem, neboť je sice bohužel obecným trendem snižování kvality za cenu nižších nákladů, čímž je teoreticky možné, že OIII nevydrží tolik, co OI, na druhou stranu tato úsporná opatření se týkají všech dnešních automobilek a to, že bude mít 1.2 TSI houby výdrž nelze svalovat jen na VW group, když je na tom konkurence kolikrát ještě hůře (0,9 Twinair, 1,0 Ecoboost, apod.). Doba je už holt taková, rovněž s tím nesouhlasím a samozřejmě, jedná-li se o velmi diskutovaný, nový model, vyjádřím svůj nesouhlas, nicméně kritika není přímo určena Škodovce, konkrétně Octavii, kritika je spíše takovým "prdem do vzduchu", neboť je dneska doba už taková - bohužel.

EDIT: v něčem byl Honza rychlejší ;)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak trochu ke korejcům a ostatním značkám v podnikových flotilách:

Díky mému zaměstnání objíždím velké firmy a sleduji /auta mě baví a tak trochu v nich žiji/, jak mají nastavené podnikové autoflotily a toto je výsledek.

Pro neznalé: autopark je u větších firem postaven podle pozic většinou na nižší třídě a nižší střední, top pozice mají pak pár aut ve střední a vyšší třídě.

Vše buď od jedné firmy nebo pro top doplněno o Audi.

Příklad: Fabie-Octavie-Superb+pár Audi 8.

Znám dvě firmy , které základ postavily na Kia Ceed - obě jsou dnes na Fabiích a Octaviích.

.... a tak dále : Opel - dnes Škoda, Ford - dnes Škoda, Renault - dnes Škoda atd....

Třeba to sem nepatří , třeba to je jen náhoda.

Neznám / z mého obchodního okruhu/, že by nějaká firma přešla od Škody jinam.

Proč to tak je: všichni přes kopírák tvrdí , že pozáruční servis je dražší a poruchovost větší než u Škody.

Poznámka: jedná se o velké firmy s 50 a více vozy.

/Vím , že je něco jiného nakupovat služební vozy a vůz pro vlastní potřebu, ale možná to o něčem svědčí./

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod tohle bych se snad podepsal, mam podobne informace a zkusenosti.

Nerikam, ze kupec znacky Hyundai / Kia je idiot, ta auta maji urcite sva pozitiva a jejich uroven je s jejich vsemi plusy a minusy dnes jiz naprosto srovnatelna s evropskou konkurenci. Zajedte si ale treba do Martinovic k dlouholetemu dealerovi Skoda, kterej si na nejaky 3 roky pribral Hyundai a zeptejte se, proc ho uz nema.

Odpoved vam zprostredkovane poskytnu - auta maji obecne kvalitativne slabou uroven a jejich uzasna zaruka zatezuje prave servisy. Jinak receno, naklady, ktere by nesl po skonceni bezne zaruky zakaznik, nesou servisy a proto je pro ne takovyto business dlouhodobe nerentabilni.

Jeste jinak receno - casti z toho, co dealer/servis vydelal na Skodovce, dotoval Hyundai...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi ještě i trošku jinak....

fleety mají úplně jiné ceny, a to ve všech ohledech.

ad spolehlivost: když se do Fabie I před lety poprvé montoval motor 1,4TDi (nebo i ta vždy vysmívaná 1,2HTP), tak se taky každý rozčiloval, že na tři válce nic nepojede, že to bude poruchové, nevydrží to 100tisíc km atd. atp. Jasně, na začátku každého produktu je vždy časový úsek, kdy se nacházejí a vychytávají mouchy, které se projevují; ne vše lze totiž testovat, protože lidi s auty občas vytváří něco, co by nikoho z nás/vás ani ve snu nenapadlo, že je možný udělat...

Ale zpět ke zmiňovaným motorům: dnes se jedná o jedny z nejspolehlivějších a taky nejoblíbenějších motorů, které ukázaly, že toto byl pro škodovku/koncern krok správným směrem. A ať už úmyslně, či neúmyslně, každý srovnává maloobjemové motory právě s těmito agregáty - staly se (s trochou nadsázky) jakýmsi etalonem malých, úsporných a kvalitních motorů.

A pokud někdo hodlá srovnávat produkt z roku 2013 s něčím, co sjelo z výrobních linek v roce 1996, tak to je dost nemožné a pro mě osobně i nepochopitelné. A to z následujících důvodů:

v roce 1996 měla škodovka úplně jinou úroveň a automobilka nabízela 2 (slovy DVA) modely, resp. spíše deriváty - Felicii a Felicii Kombi. A "okupovala" do té doby jedinou třídu a troufám si tvrdit, že třela bídu s nouzí. Octavia I znamenala pro škodovku technický skok zhruba o dvě úrovně. Ať už po stránce techniky, tak i po stránce zpracování. V tehdejší době totiž VW do škodovky pumpovalo neskutečný peníze, které jinak v MB vůbec nebyly. To byl také důvod, proč někdo považuje model Octavie I za etalon kvality zpracování.

Dnes, v roce 2013 je situace jiná - škodovka pokrývá svými modely více tříd od malých vozů (Citigo), přes nižší střední třídu (Rapid/OIII), až po střední třídu (Superb) a třídu malých SUV (Yeti). Stejně tak je to s financemi; Škoda Auto je SAMOSTATNÝM VÝROBCE, který si dokáže vydělat. A jako každý podnik (podnikatel) musí koukat i na výši nákladů. Před lety si tato automobilka předsevzala, že bude stavět kvalitní a bezpečné vozy, za férovou cenu. A toto splňuje až do dnešních dnů a i v budoucnu tomu nebude jinak.

Stejná situace, jaká byla ve škodovce v roce 1996, dnes panuje (a v minulých 5ti letech panovala) v SEATu, který byl na pokraji krachu. Tehdy se musely VŠECHNY AUTOMOBILKY v koncernu podílet na jeho záchraně finančními příspěvky, které nebyly v řádu korun, ale v řádu desítek milionů €. A na tyto neplánované výdaje někde musejí být peníze.

A vedle toho škodovka investuje velké peníze v Boleslavi, staví nové budovy, zaměstnává nové lidi a navyšováním produkce nepřímo zaměstnává XY dalších lidí. Ale tyto věci asi někteří nechtějí vidět, resp. je berou jako naprostou samozřejmost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...