Publikováno Červen 18, 200817 r Koupil jsem Octavii 1.9 TDI 81 KW r.v. 2001,doma jsem změřil olej a zhrozil jsem se místo oleje byl černý mazut .Tak se chci zeptat jestli je to normální?(naftu mam prvně v životě) Mimochodem mam v plánu koupit levnější olej,vypláchnout to týdením ježděním a pak vyměnit opět,samozřejmě pokaždý vyměním ol.filtr. Prosím napište vaše vědomosti a jestli dělám dobře dík.
Červen 18, 200817 r Jasně vyměň ho,ale moc se netěš ten olej bude stejně černej.Při hoření nafty vznikají saze a ty ti ten olej stejně zašpiní!!! U dieselu je to normální u benzínu by to bylo asi napováženou. Já když jsem si koupil fungl novou Octavku tak jsem měl prvních 30.tis žlutej olej,pak už bohužel. V každým případě ho vyměn!!!!
Červen 18, 200817 r Autor NO to právě tak nevypadá auto je jak kdybi vyjelo z fabriky lak,interiér všechno.Z prodávajícím jsem dělal STK a všechno ok a emise výborný tak je mi to právě divný.
Červen 18, 200817 r Autor Jasně vyměň ho,ale moc se netěš ten olej bude stejně černej.Při hoření nafty vznikají saze a ty ti ten olej stejně zašpiní!!!U dieselu je to normální u benzínu by to bylo asi napováženou. Já když jsem si koupil fungl novou Octavku tak jsem měl prvních 30.tis žlutej olej,pak už bohužel. V každým případě ho vyměn!!!! Takže ten černej olej neni tak strašnej? To mispad kámen ze srdce dík za rady...
Červen 18, 200817 r Jo bud v klidu.Až budeš měnit olej tak si ještě odsaj olej s chladiče oleje,doporučuju!!!
Červen 19, 200817 r Jo bud v klidu.Až budeš měnit olej tak si ještě odsaj olej s chladiče oleje,doporučuju!!! Jak?
Červen 19, 200817 r Rekl si mazut,ne cernej olej.Urcite ale nesetri a kup na ten dejme tomu mesic ci dva neco lepsiho za dobrou cenu,aspon mugul syntetickej,aby ti to aspon neco rozpustilo,jinak si moc nepomuzes.Horsi oleje typu supermogul na 14 dni by ti tam ten slem tak akorat pribetonovalo.
Červen 19, 200817 r Dulezite jsou specifikace,aby splnoval.mne jednou dostal bracha,kdyz mu vkrame nacpali na feldu nejakej Shell,4l za 500,-,a koukam na to jak blazen,bylo to se specifikaci neco jako Super Mogul.Hruza.To bych nedal ani do svy stodvacy. k tve otazce,neznam tenhle olej,ale rozhodne bych u nafty menil tak po 10000km,dele ne,je tam spousta sazi a ty jak znamo nemaj mazaci schopnosti,spis brusne,grafit je grafit.Polosyntetika 10w-40 bude rozhodne stacit,jen musi mit VW normu.Ale je tady toho spousta,cti.
Červen 19, 200817 r ...hele, je otázka, jastli je ten motor opravdu zanešenej, nebo jde jen o běžnou barvu oleje v diselu...Na to si zvykneš, v tomhle motoru opravdu jiná "barva" oleje (chceš-li čirý olej) nevydrží. Jestli původní majitel jezdil na polosyntetiku (sice nevím proč), tak jí tam zase dej na další interval (dbej však na správnou specifikaci) a neplaš se z vyplachováním. Intervaly si pak třeba trochu zkrať (pro pokoj duše).
Červen 19, 200817 r Jo bud v klidu.Až budeš měnit olej tak si ještě odsaj olej s chladiče oleje,doporučuju!!! Jak?Jednoduše,po vyjmutí filtrační vložky jsou na dně dva otvory,jeden ve středu a jeden v kraji dole.Tak do toho strčit hadičku a stříkačkou odsávat.Uvidíte co je tam ještě oleje.
Červen 19, 200817 r Hmm, docela fajn příhoda z natáčení z jedné nejmenované značkovky, kde mají právě teď rozdělanýho Superba 2.0TDi PD, kterej je komplet vysypanej díky tomu, že majitel šetřil a do miláčka nalil 15w/40 Mogul.. Hehe, nebyl to příjemnej pohled, všude kovové špony a halda sraček. Jinak k tomu mazutu, já bych to neřešil nějakým dočasným olejem 10w/40, ale ideálně přísadou na čištění blivajzu (např: Valvoline Engine Flush - cca 150 Kč) , kterej nechaš brblat v motoru se starym olejem při provozní teplotě cca 5 min. a pak vypustíš vše, včetně mazutu. Pak bych to viděl na čučku pod víko ventilů, případně i shodit vanu (žádná sranda..) a když by nestačilo, tak proplachovej olej a procedůra nanovo. Mám s tím dobrou zkušenost, čistili jsme tak už nejeden motor a musím říct, že až na vyjímky docela úspěšně.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.