Přejít na obsah

Nejčastější závady fábie a motoru 1,4 16V 55kw


ruger

Doporučené příspěvky

V tomto tématu bych chtěl shrnout nejčastější závady, které se objevují na fábii s tímto motorem. Mám najeto 90000km a jelikož chci jet do ciziny tak bych rád věděl co třeba raději preventivně vyměnit, aby mě to nepřekvapilo někde na cestě a za velké peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych jet napříč evropou až do Portugalska takže to kiláků bude dost. Teď ještě začlo zlobit zřejmě teplotní čidlo. Rafička teploty vody se pohybuje jak se jí zachce. Nekdy vyjede jak má a někdy do půlky. Teď se ještě chystám měnit rozvody. Ještě jsem se tady dočetl, že by nebylo marný přetěsnit hlavu když už budou rozvody zdělaný. Prý je to zase odfliknutý. To je k*rva německá kvalita. Klepe to, žere olej . shit motor, ale co už když už je doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otec ma firemnu 2 a pol rocnu fabiu s tymto motorom a zatial ziaden vazny problem. Len v 30 000 bola menena spojka, vraj vyrobna vada. Motor ma aktualne nabehane 153 000km. Pri rannom starte zaklepe na chvilku, ale nepripomina to vobec zvuk dieslaku, potom pocas dna uz iba pradie. ;) Spotreba oleja skoro ziadna. Medzi servisnymi prehliadkami sa nedolieva ani kvapka. S motorom je zatial u nas spokojnost-KLOP-KLOP. :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ruger: tak pokial cidlo uz blbne tak vymen a sprav aj rozvody s vodnou pumpou. hlavu pretesnovat neviem ze by tym trpeli 16V tym trpia skor ceske MPI.

p.s.: nechaj si to pozret prejst diagnostikou a pokial tam nie je problem tak bych to zbytocne nerozoberal a nevrtal sa v tom, moze to mat horsie nasledky ako ked to nechas tak. zakial to ide treba nechat tak.

p.s.: co by som si nechal skontrolovat su loziska v kolesach ci nie su na rozsypanie.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi testovali fábku s tímhle motorem ve Světě motorů na 100.000 km a potom celé auto rozebrali do šroubku včetně motoru. Motor byl kompletně proměřen a opotřebení pístů a válců bylo ve výrobních tolerancích. Jediné co bylo více opotřebované byla spojka, ale s tím autem byl mj. prováděn srovnávací test pneumatik, takže dostalo pěknou čočku. Jo a na brzdě měl před rozebráním tuším 63 kW, ale lovím to zpaměti, možná to bylo i víc nebo míň. Rozhodně víc než 55. V Auto-motor a sport pak testovali s tímhle motorem Golfa a po 100.000 km bez problému (s motorem) se rozhodli prodloužit test na 200.000 km. Bohužel výsledek jsem nečetl. Ale nikde si nestěžovali na spotřebu oleje.

Našel jsem pár vět z toho testu:

Ani v motoru neodhalil endoskop nic závažného. „Vše se zdá být v pořádku…“ konstatoval Wolf Gudlat. Vymontovaný a rozebraný motor prošel dalšími měřeními a analýzami. Všechny díly se nacházely v téměř nulové toleranci. Motor vypadal, jako by právě sjel z montážní linky.

Nejinak tomu bylo s převodovkou. Mnohdy razantní styl jízdy se na ni vůbec nepodepsal. Minimální množství kovových pilin ve skříni převodovky svědčilo o vynikajícím stavu ozubených kol. Dokonce ani velmi namáhaný synchronizační mechanismus nenesl výraznější známky opotřebení.

Podle slov přítomných odborníků by převodovka, stejně jako motor, vydržela bez demontáže dalších 100 000 kilometrů.

V průběhu dlouhodobého testu se samozřejmě vyskytly i závady, pro jejichž odstranění bylo potřeba vyhledat odbornou pomoc. To však bylo hlavním záměrem testu SM: „Chtěli jsme zatopit Fabii natolik, aby se ukázaly vady a závady, které za normálních okolností přicházejí mnohem později."

Tímto nechci dělat žádnou reklamu, mám na tomhle motoru najeto 45000 km, spotřeba benzínu dlouhodobě 6,1, oleje 0,0 , závady 0. Ono by to taky bylo brzo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych jet napříč evropou až do Portugalska takže to kiláků bude dost. Teď ještě začlo zlobit zřejmě teplotní čidlo. Rafička teploty vody se pohybuje jak se jí zachce. Nekdy vyjede jak má a někdy do půlky. Teď se ještě chystám měnit rozvody. Ještě jsem se tady dočetl, že by nebylo marný přetěsnit hlavu když už budou rozvody zdělaný. Prý je to zase odfliknutý. To je k*rva německá kvalita. Klepe to, žere olej . shit motor, ale co už když už je doma.

Koukni ještě na termostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...