josefvlach23@gmail.com Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 (edited) Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů) Následně jsem navštívil AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním. Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu - viz foto před a po vyčištění. Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí. Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech Edited July 3, 2020 by josefvlach23@gmail.com 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medved09 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Ahoj, chci se zeptat na dvě věci: sací porty a ventily jsou vyčištěné otryskanim abrazivem nebo chemicky? A ten zalepeny mezichladič taky nejak vyčistili nebo se musel vyměnit za nový? Diky Teď máš motor skoro jako nový, mohl jsi mít i novou převodovku a možná i tlumiče kdybys to ještě pár dní nechal v prvním servisu :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dablas2 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 přesně tak bud rád, máš nové vstřiky :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Před hodinou, Medved09 napsal: abrazivem nebo chemicky Téměr jistě nějakým sprejem, když vidím, že to dělali na nastrojeném motoru, imo. Spíš bych se zeptal, proč byl motor takto zakarbonovaný a jaké jsou případně možnosti předejítí tomuto stavu (kromě GO, rozborky a instalaci nepřímého vstřiku :D ). Dle popisu není nic zanedbáno... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pava Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 (edited) Na youtube jsem viděl video, že to pískovaly sodou, nebo něčím takovým. Dělali to na Golfu GTI, sundali sání a potom opískovali sací ventily. Ventily před a po vypadaly úplně stejně. Já se snažím předcházet tomuto stavu, že od novotí přidávám VIF a snažím se jezdit ve vyšších otáčkách (neposlouchám rádce řazení), např. 6-ku řadím až ve 110, po okreskách jezdím na 5-ku. Občas hlavně do kopce, podržím plný plyn a motor vytočím. Teď mám najeto necelých 100 tkm a žádný z výše popisovaných stavů nepociťuji. Údajně motoru a jeho zakarbonování neprospívá, když se v nízkých otáčkách dá plný plyn. Edited July 3, 2020 by pava Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joker 85 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Hezky olej po max 10tis , vif , a občas si dát třeba 10 minut s prohřátým motorem na 5 rychlostni stupeň full gas. ( Pro ty méně zkušené na 4 ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 1.4 110kW řadím takto: 3 - 50km/h 4 - 65km/h 5 - 75km/h 6 - 85km/h vždy to mám pak otáčky minimálně kolem 2000 + do benzinu VIF. je pravda, že hlučnost motoru ve vyšších otáčklách a jeho tichost v nížších asi nutí majitele podtáčet - pokud si toto nesleduje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josefvlach23@gmail.com Posted July 4, 2020 Author Share Posted July 4, 2020 (edited) Zdravím pánové, ani jsem netušil, že z toho bude takový ohlas. Pár odpovědí na Vaše dotazy. Dle informací od člověka, který to dělal, jsou dva způsoby jak karbon vyčistit. 1. je demontáž hlavy a odstranění v chemické lázni. 2. VW o problému ví a má sadu určenou pro čištění, která obsahuje fixírku, která ventily otrýská nadrcenými slupkami ( jsou přesné velikosti). Ventily se nastaví do zavřené polohy, vyčistí se a následně vyfouká stlačeným vzduchem. V mém případě to čistili chemicky - sprejem na čištění škrtících klapek, protože tento přípravek nevlastní. VIF přidávám do soukromého auta, možná teď budu i do firemního - sice potom asi nemá smysl tankovat Shell V-power. Auto nepodtáčím spíš jezdím sportovně a podle toho co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI. Protože přes ventily a nejde vzduch + palivo ( které je čistí), ale jen vzduch + něco málo z výfuku z recirkulace a olejové páry z odvětrání skříně motoru, takže tyhle usazeniny čekají úplně každého). Jinak chladič vzduchu neměnili ten se pouze vyčistil - byl trochu mastný) a čistila se i škrtící klapka. A co se týče výkonu, chuti jít do otáček a tahu motoru před a potom - pánové to se absolutně nedá srovnat tak 30-40% lepší. (pokud teda nemáte k dispozici 2 auta) Pokud mám v textu nějaké nepřesné výrazy, tak sorry jsem elektrikář, ne automechanik :))) tohle jsem našel na youtube - není to reklama je tam toho hodně: Edited July 4, 2020 by josefvlach23@gmail.com 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joker 85 Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 (edited) Já se na ty svoje v zimě pro zajímavost podívám až se Budu nudit. Udělám foto. Edited July 4, 2020 by Joker 85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 před 10 hodinami, josefvlach23@gmail.com napsal: co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI. Dovolil bych si poněkud upřesnit - snad až nedůležitou informaci, že některé motory TSI mají kombinované vstřikování, tzn. že to nepřímé by mělo tento stav poněkud eliminovat. Ten nepřímý vstřik nejede furt, ale i tak. To tryskání slupkami, nebo čímkoli, to mi připadá jako málo účinné - jako velmi podstatnou část očisty vidím očištění talířků ventilů, aby zase mohly pracovat jako za nova. To se žel bohu asi udát nemůže, když jsou ventily uzavřené. Se sprejem by to snad šlo, i když startovat motor na nějaký čistič, to spíš ne. Pro motory bez GPF by snad bylo nejlepší je čistit za běhu motoru přípravkem na dekarbonizaci do sání. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 nema kombinaci primy + neprimy vstrik jen 1.8 TSi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 1.8 TSI 132 kW EA888 3gen a některé 2.0 TSI EA288 3gen. Ale to sem nepatří. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pava Posted July 7, 2020 Share Posted July 7, 2020 V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal: Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním. Nevíš, jakým způsobem provedli to promazání, mám pocit, že by to u mě také chtělo. Pokud by pomohlo jen prostříknutí, udělám to doma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josefvlach23@gmail.com Posted July 7, 2020 Author Share Posted July 7, 2020 Borec říkal že to nedemontoval tak asi WDcko a rozchodil to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Octavia3 lover Posted July 12, 2020 Share Posted July 12, 2020 (edited) V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal: Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů) Následně jsem navštívil AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním. Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu - viz foto před a po vyčištění. Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí. Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech Jaka byla v motoru užita norma oleje? VW 508 (0w20) nebo VW 504 (0w30, 5w30) ? Díky. Že by i podtáčení? Edited July 12, 2020 by Octavia3 lover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josefvlach23@gmail.com Posted July 14, 2020 Author Share Posted July 14, 2020 Tak to nevím jaký olej, určitě LONG life to co je tam z výroby a dávají v servisu. Podtáčení je u mě sprosté slovo, to určitě ne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted July 14, 2020 Share Posted July 14, 2020 myslim, ze by sel poznat podle ceny oleje na fakturach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Docela hnus. Mám chuť své 1.4 TSI prodat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 u 1.4 TSI s pravděpodobností hraniční s jistotou lze říct že 5W30. Nicméně taky by mě zajímalo jak by vypadala hlava a ventily u stejných motorů s identickým provozem jeden na olej 0W20 a druhý 5W30... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerfayt Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Bůh žehnej dobrou funkci odlučovači oleje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAROSLAV DOKTOR Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal: Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů) Následně jsem navštívil AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním. Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu - viz foto před a po vyčištění. Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí. Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech a kolik jste platil v AUTO Hlaváček?děkuji JAROSLAV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 (edited) ze by to byla tato zavada? resp podobna, protoze na CZDA je ten akcni clen jiny. Ale v principu by zavada mohla byt podobna. Edited May 18, 2021 by JiVi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bágr89 Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 Ahoj skupino, už jste si zkoušel někdo čistit ventily doma? Přemýšlím, že bych to zkusil, ale nevím čím to vyčistit. Napadá mě jen čistič na škrtící klapky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 Pokud to nebudeš nějakým způsobem odsávat, proženeš to motorem a přes katalyzátor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bágr89 Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 Napadlo mě to vyfoukat stavěným vzruchem. To by mělo stačit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.