Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jak nastavit zátěžový regulátor

Kdzž chci, aby více brzdil zadek......pístek více zasunu do regulátoru, nebo naopak???

Zkouším obě krajní polohy, ale subjektivně žádná změna.

Při stlačování brzdy pístek vyjíždí.

má s tím někdo zkušenosti???

post-15232-1216749979_thumb.jpg

Teda už si to moc nepamatuji, ale myslím, že jak píšeš naopak, aby byl pístek spíše více ven z regulátoru, pak má brzdit více. Já jsem si s tím naposledy hrál tedy ještě na felicii a jak píšeš, taky jsem nějak nepoznal rozdíl, ale na štěrku se mi to zdálo lepší. Taky zkus, jestli ti funguje, jestli se nepletu, tak musí stát auto na zemi, pevně se sešlápne pedál brzdy a pak se pustí a při tom se musí regulátor pohnout. :)

  • 6 let později...

ahoj,

rád bych oživil toto téma. zadní kola mi špatně brzdí a na mokru cítím, že vše tahá předek. potřebuji zvýšit účinnost zadní nápravy, na fotce výš je regulátor a na mém autě je šroub v polovině dráhy nastavení. Kterým směrem polohy šroubu zvýším účinnost brzd? Když dám šroub do spodní polohy, je účinek vyšší?

A nemá náhodou OI taky ventilky na brzdovém válci pro zadní nápravu jako měla Felicie?

 

děkuji

Ale zátěžový regulátor snižuje tlak v zadních brzdách, když se auto při brzdění předkloní (nadzvedne se zadek). K tomu dochází při intenzivním brzdění na suché vozovce.

Při zhoršených adhezních podmínkách (např. na mokré nebo zledovatělé silnici) k výraznému nadzvednutí nedochází a proto zadní brzdy brzdí "naplno". Brzdy (rozdělení brzných sil) je dělané pro suchou silnici (kdy se auto předkloní a přední kola se zatíží), proto je normální, že za zhoršených adhezních podmínek se přední brzdy přebržďují.

 

V dílenské příručce (na fábii) píší: Když je tlak v zadních brzdách malý, tak utáhněte pružinu na zatěžovém regulátoru. viz příloha

zatěžový regulátor.pdf

Upraveno od McMatej

díky za přílohu, pokud tomu dobře rozumím, pokud je tlak menší tak utažení pružiny znamená to, že ji více napnu - tedy poloha spodního šroubu na regulátoru je ve spodní poloze?

Včera jsem šroub dal do úplně spodní moýné polohy, co dovoluje ta podkovička pod regulátorem, ale nějaké výrazné zlepšení, že bych vítil  větší účinnost zadních brzd, jsem necítil. Proto mě zajímá, zda se šroub má dát do spodní polohy pro zvýšení tlaku zadních brzd, nebo do polohy horní.

Na fotce je poloha šroubu v 1/3 možné dráhy, ale nevím jakým směrem se přidává tlak, zda posunem šroubu dolů, či nahoru...

Jo jo, taky to tak chápu (šroub dolů) i když mi není moc jasné, jak to pak funguje.

díky za radu, ještě mi to nedalo a ptal se jinde a šroub skutečně až dolů. Bylo mi ale řečeno, že rozdíl není velký a tak mé očekávání mohutného nástupu brzd zadní nápravy je asi zbytečný :-) Další věc je, zda regulátor vůbec funguje. na to se chystám o víkendu podívat..

Podle tabulky v příloze to reguluje tlak do zadních od 54 do 47 % tlaku předních. Na zkoušku zkusit pružinu odpojit a páku zajistit tak, aby držela píst v regulátoru pořád plně zatlačený.

 

Ale nevím, jestli úpravy na brzdách nejsou na rozbití huby. :-)

jasan, nějaký hrubý zásahy asi ano, do toho bych se nepouštěl, ale mám pocit, že to vážně blbě brzdí. stalo se mi na mokru i na sněhu, že se předek zasekl a zadní kola se točila dál.. tohle je na rozbití huby :-)

něco najeto mám, ale ten zadek je vážně vlahý. Na stk nic nezjistí, když zkouší samostaně nápravy a v servisu na měření jsem ještě nebyl, zatím hledám co by to mohlo být.

Jak už jsem jednou psal výše, že se přebržďuje předek na mokru a sněhu je normální.

 

Když bude zadek brzdit moc, tak to (na suchu) bude jako když vezmeš za jízdy za ruční brzdu.

jj máš pravdu, souhlasím :-) tak díky moc za rady a tu přílohu. Dnes jsem se vracel z prace a myslim, že to bylo lepší.

  • 3 týdny později...

Jde nějak poznat že je špatný? Mám problémy se zadním pravým kolem.Při brždění skřípe,vrže, ale ne jako že by dřelo.Mám bubnovou brzdu, tak mě napadlo, jestli ten regulátor třeba nějak špatně nepouští tlak do kola

to těžko. Sundej buben a mrkni na brzdu

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.