Přejít na obsah

svařování litiny


free.hacker

Doporučené příspěvky

Dobrý den prosím o radu mam octu 1,6 55kw r98 a na výfukovách svodech na prvnim válci jse mi udělala prasklinka štve mě to protože mi leze smrad do kabiny.Touto cestou bych se chtěl zeptat jestli je problém když budu vařiti tuto část auta přímo na autě bez demontáže.Svářečkou se tam bez problému dostanu budu vařit eletrikou (trafo svařečkou).Nechce se mi to demontovat protože už je to docela ty šrouby zarezlí a nejde to ani povolit.Když bych to vařil přímo na autě nezničí se elektronika řídíci jednotka atd???Dík za odpověď

Editováno: , autor: free.hacker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

také jsem vyřil a doporučuji vyndat !!!

pak nahřát opatrně autogenem nebo v dřevěném uhlí, aby byl materiál prohřátý a nehrozilo takové zkroucení nebo prasknutí po vychladnutí = po svaření opět do uhlí a pomalu schlazovat.

Ještě doporučuji uchytit na traverzu, aby se to moc nezkroutilo, malý průhyb cca 1mm nevadí, stahne se po montáži.

Na autě určitě nevařit, je tam špatný přístup a šroubů se neboj, jdou i když se nazdají ;)

PS: litina je svině a kdyby se to zavařilo bez prohřátí, tak to prdne hned vedle sváru, jak to vychladne

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

také jsem vyřil a doporučuji vyndat !!!

pak nahřát opatrně autogenem nebo v dřevěném uhlí, aby byl materiál prohřátý a nehrozilo takové zkroucení nebo prasknutí po vychladnutí = po svaření opět do uhlí a pomalu schlazovat.

Ještě doporučuji uchytit na traverzu, aby se to moc nezkroutilo, malý průhyb cca 1mm nevadí, stahne se po montáži.

Na autě určitě nevařit, je tam špatný přístup a šroubů se neboj, jdou i když se nazdají ;)

PS: litina je svině a kdyby se to zavařilo bez prohřátí, tak to prdne hned vedle sváru, jak to vychladne

díky za info no radost co dodat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den prosím o radu mam octu 1,6 55kw r98 a na výfukovách svodech na prvnim válci jse mi udělala prasklinka štve mě to protože mi leze smrad do kabiny.Touto cestou bych se chtěl zeptat jestli je problém když budu vařiti tuto část auta přímo na autě bez demontáže.Svářečkou se tam bez problému dostanu budu vařit eletrikou (trafo svařečkou).Nechce se mi to demontovat protože už je to docela ty šrouby zarezlí a nejde to ani povolit.Když bych to vařil přímo na autě nezničí se elektronika řídíci jednotka atd???Dík za odpověď

Pokud je to přístupné pro svaření a jde tam udělat bruskou náběh (drážka )na svár,tak bych to tam vybrousil.Samozřejmě vše před svařováním a broušením dobře zakrýt,kostu svářečky připojit co nejblíže svařovanému místu v autě.Nastartovat aby se potrubí ohřálo,vypnout motor a odpojit baterku.Svařit elektrodama na litinu

které se používají na svařování bez předehřevu.Nedělej to sám,kamarád ať ti hlídá jestli něco nehoří.Pokud není ta litina stará a spálená,tak to bude držet,jinak ti to praskne i kdybys to dělal,jak ti tady radí kolegové.

Cus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti....

Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to přístupné pro svaření a jde tam udělat bruskou náběh (drážka )na svár,tak bych to tam vybrousil.Samozřejmě vše před svařováním a broušením dobře zakrýt,kostu svářečky připojit co nejblíže svařovanému místu v autě.Nastartovat aby se potrubí ohřálo,vypnout motor a odpojit baterku.Svařit elektrodama na litinu

které se používají na svařování bez předehřevu.Nedělej to sám,kamarád ať ti hlídá jestli něco nehoří.Pokud není ta litina stará a spálená,tak to bude držet,jinak ti to praskne i kdybys to dělal,jak ti tady radí kolegové.

Cus

diky kámo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti....

Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu....

no nějak to pořeším zatím se radši informuji,no je to pakárna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, z práce máme bohaté zkušenosti se svařováním litiny a bez předehřevu a pak pozvolnému chladnutí se nevyhneš, pokud to má být svár na 1 a nic nemá prasknout, nebo deformovat...litina je svinstvo a má jí vařit ten, kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti....

Nebo to vymontuj a určitě je u Vás poblíž nějaká svářecí škola, kde Ti to za pár kaček zavaří a máš jistotu....

Předehřev ti udělá motorem zahřáté potrubí výfuku.Jinak by jsi měl vědět,pri tvých bohatých zkušenostech z práce,že existují elektrody kterými se dá svařovat bez předehřevu.Taky by se to vařit nemuselo,šlo by to zapájet mosazí na tvrdo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele já to samo vím, že dá vařit i za "studena"...ale u 90% případů se litina vždy předehřívá, ale co je ale mnohem důležitější je pak její pozvolné ochlazování...a hlavně on chce aby mu to drželo pořádně a nemusel to pak znovu opravovat.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš elektrodu bez předehřevu, tak nemusíš ani dochlazovat. Je totiž legovaná niklem - obdobně jako přechodová elektroda na nerez. U těch svodů bych právě volil spíš elektrodu s vysokým odsahem niklu ( ne nerez elektrodu, tam je sice niklu spoustu, ale taky dost chromu a ten ve spojení s litinou, kde je dost uhlíku, rád praská) Na elektrodě nešetři, Obyč Esab 2,5mm bude stát kolem 50,-/ks. Osobně vařím Böhler a tam ta cena je asi 70,-/ks. Jinak trafem vařit můžeš, ale radši usměrněným a úplně nejlépe si od někoho zkus půjčit invertor. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...