Přejít na obsah

Climatronic - závady, problémy


isquash

Doporučené příspěvky

A já si dovolím menší osvětu k těm dvěma otázkám:

Ad 1) Kompresor se může zadřít poměrně lehce - i když klima nefunguje (je vypnutá tlačítkem ECON), tak se pístky v kompresoru pohybují. Maziva tam je pár gramů (tuším 5g) a pokud médium uteklo, rozhodně nemusí stačit k mazání kompresoru. Takže jet se s tím dá, třeba 100 či 200 km, možná 500 a možná se komprsor taky zadře a krom chladiče za dvojku to bude ještě kompresor za sedmičku.

Ad 2) Buď tady nebo na OC byl návod na výměnu zátky a vlepení jiné, homemade, ale osobně se přikláním k výměně celého chladiče, neb nové už ty problematické zátky nemají.

19ccd3830f27da61f59738c6cb72cab0.jpg

d3c5fb14bf6e853183966f86ffa21f5b.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím klimakomresorem je to trochu jinak. Ve výrobě se naplní olejem (podle typu 100 až 180 ccm), po zapnutí klimy se olej postupně roztahá po systému a částečně se smísí s chladivem, cca polovina ovšem zůstane v klimakompresoru - ten se dá jedině vylít přes vypouštěcí šroub. Tím pádem se může jezdit i s uniklým chladivem, olej tam stále je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem to v závěru minulého roku (viz. pár příspěvků výše) a i můj dvorní mechanik, i technik přes klimatizace, který mi to následně plnil, říkali nejezdit a neriskovat zadření.

A z plněné náplně 550 g určitě není pětina oleje - takové množství se tam možná dává při výrobě, ale při druhotném plnění ne. Možná ještě někde doma najdu záznam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplňuje se jen tolik oleje, kolik se odsaje - většina ho zůstane na svém místě. Pokud dojde k pozvolnému úniku nějakou netěsností, tak tam zůstane všechen. Olej totiž v prostředí s běžným atmosférickým tlakem nepřechází do plynného skupenství. 

Takže pokud to někudy pšoukne, v trubkách a rezervoáru klimakompresoru je oněch 100 až 180 kubíků oleje. Pokud to ale někdo vytáhne odstávačkou, tak už olej pochopitelně částečně chybí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde muze byt problem: mam Octavii 2 fl 5/2009, dal jsem novy panel climatronicu navic s cidlem (drive tam byl climatronic bez cidla, ktery mi odesel). Kdyz zmacknu tlacitko "AUTO" tak se mi zapne klima a nastavila standartne 22C, ale me to udela az po nekolika pokusech,... nekdy mi to funguje bez problemu. Proc se to nenastavi vzdy standartne na 22C?  Navic jsem zjistil, ze po zapnuti klimatizace auto ozije a reaguje rychleji na plyn a i spotreba je nozsi nez bez jizdy s klimatizaci. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zmacknutim tlacitka "AUTO" se zapne klima AC a u tlacitka "AUTO" sviti dioda vlevo ci vpravo, ktere znaci intezitu ofuku. Je blbost, abych mel nastavenou teplotu cca 18C a pak po zapnuti "AUTO" se zapla klima a foukalo to chladne na 18C, kdyz venku je 30C. Zkusim natocit a ukazat. Vzdy mi to hodilo na teplotu 22C. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, kluci mám problém s Climatronikem a chtěl bych poradit co s tím :-) Mám octavii II před FL a problém je, že climatronic chladí dost málo. Klimu jsem teda nechal naplnit, takže to by mělo být v pohodě, kontrola na těsnost byla taky OK. Dotyčný co mi to plnil říkal, že i kompresor má dobrý tlak, ale furt to nefunguje. Zkoušel jsem trubky, které vedou dovnitř do auta a ta větší je studená, ta menší je teplá, což by mělo být v pořádku. Co jsem ale vypozoroval je to, že se netočí ten menší ventilátor na sahaře, točí se pouze ten větší. Pokud se ovšem dotknu toho malého, trochu ho přitlačím, tak se roztočí. Ventilátor tedy opravím, ale může to mít souvislost s tím, že klima nechladí? Nechladí to ani za jízdy.

 

Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4/11/2017 na 9:20, Martin.sv napsal:

Zmacknutim tlacitka "AUTO" se zapne klima AC a u tlacitka "AUTO" sviti dioda vlevo ci vpravo, ktere znaci intezitu ofuku. Je blbost, abych mel nastavenou teplotu cca 18C a pak po zapnuti "AUTO" se zapla klima a foukalo to chladne na 18C, kdyz venku je 30C. Zkusim natocit a ukazat. Vzdy mi to hodilo na teplotu 22C. 

 

Kdyz je venku 30 °C, neni blbost, aby klima chladila na 22 °C? Nemelo by se automaticky nastavit treba 25 °C? Toto je nesmysl. Vozidlo proste nemuze vedet, jaka teplota by ti prave vyhovovala. Tlacitko AUTO neni na to, aby za tebe vozidlo zvolilo teplotu. Jen se vozidlo pokusi nastavenou teplotu udrzovat optimalnim zpusobem (rychlost ventilatoru, smerovani vzduchu). Je pravda, ze me zkusenosti konci u pred FL a proto jsem psal, ze s tou klimou si nejsem jisty. Ale i to funguje stejne jako u pred FL. Takze jsem celkem presvedceny, ze teplota by se sama nikdy menit nemela.

 

EDIT: Jeste jsem si pro jistotu stahl manual pro tvuj rocnik vozidla. K tlacitku AUTO se tam pise toto:

 

Zapnutí automatického provozu

- Nastavte teplotu mezi +18 °C a +26 °C.

- Ofukovací otvory 3 a 4 ⇒ strana 104, obr. 137 nastavte tak, aby proud vzduchu směřoval mírně nahoru.

- Stiskněte tlačítko AUTO. V pravém nebo levém horním rohu tlačítka se dle toho, který režim byl zvolen jako poslední, rozsvítí kontrolní světlo.

 

Proc by jako prvni bod uvadeli, abys nastavil pozadovanou teplotu, kdyz by ji to podle tebe stejne hned prenastavilo na 22 °C?

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vim, předFL Climatronic při stisku AUTO hodí teplotu na 22°C v případě, že bylo předtím nastaveno HI nebo LO (max topení nebo max chlazení), tak jestli to tak nefunguje i u FL Climatronicu (tomu se místo HI a LO podsvětlují červené a modré obdélníčky, ale funkce bude stejná)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 8. 9. 2016 na 16:13, Boby91 napsal:

Mám též problém už od minulého roku :(  zajímavé je, že do teď vše přes největší pařáky dny vše fungovalo dobře jak má.. Dnes jsem vlezl do rozpařenýho auta a po chvilce jízdy jak kdyby nějaká klapka uvnitř přesměrovala vzduch, který fučí pod palubkou někam do neznáma a já se v autě začal vařit... :angry: Zajímalo by mě co se tomu děje.. Našel jsem pár rad na netu, že by stálo za to vyměnit panel climatronicu za panel z face octy.. že prý to předface někomu dělá.. 

Zdravím všechny,  opět řeším ten samý problém.:( Přijdu do rozpáleného auta a climatronik mi po první minutě jízdy zavře přívod studeného vzduchu do kabiny a v autě je na umření.. Už je to neuvěřitelně otravné. Pokud auto není vyhřáté, tak to funguje normálně :mellow:

 

Myslíte, že by s tím mohl souviset problém s klapkou pro míchání vnitřního a venkovního okruhu ?

Minulý rok jsem měl na diagnostice chybu této klapky..

Editováno: , autor: Boby91
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,prosím potřebuji poradit s climatronikem u O II facelit. Když nastavím teplotu ovladačem,tak se prostě nic nezmění,bud'to to topí naplno nebo to chladí naplno.V paměti závad nic není,základní nastavení proběhlo normálně bez chyb,snímač výparníku ukazuje dobře,snímače ve výdechách odpovídají okolní teplotě,snímač slunečního osvitu také funguje. Referenční hodnota při otáčení ovladačem teploty ukazuje v naměřeným bloku jenom 0% nebo 100%. Jen nevím co znamená v měřených hodnotách - stmívač, je na něm pořád 0%. Díky za případnou radu.

Editováno: , autor: pavelt74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

nevíte jaký má být  u o2fl správný tlak klimatizace (to co vidíme ve VAGu) a teplota za výparníkem? Blbě to chladí a dneska jsem vypozoroval, že přestože je proud do ventilu kompresoru 0,8A (chápu to tak, že při tomto proudu má mít kompresor maximální zdvihy) a tedy nejvyšší tlak - tak teplota za výparníkem neklesne pod 9,5C a tlak nepřeroste 11bar ani když přidám plyn. Usuzuji že tedy kompresor nemá kompresi nebo ventil neotvírá úplně, a nic jiného to být nemůže, je to správná úvaha?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším velice pomalu unikající chladivoo z klimatizace. Po naplnění vydrží cca 3,5-4 měsíce, než klima začne šustit. vloni naplněno + svítící látka, po týdnu totálně pod uv lampou zelený kompresor kolem řemenice. Kompresor vyměněn, následná kontrola ok, všechno čistý. Jenže chladivo uniklo. Tak se naplnila + zase barvivo, ale nikde se nic neprojevuje, pod uv není nic vidět. Je možné, že to kolem té pitomé zátky na chladiči utíká tak málo, že to pod uv lampou nelze poznat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Wejgll napsal:

Je možné, že to kolem té pitomé zátky na chladiči utíká tak málo, že to pod uv lampou nelze poznat?

Je, barvivo a uv lampa, je na tohle k prdu. Chlejstni na tu zátku nějakou kapalinu, třeba mejdlovou vodu, nebo letní směs do ostřikovačů a pokud půjdou bublinky tak je to jasný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...