dudusk Vloženo 12. leden 2008 Sdílet Vloženo 12. leden 2008 Chtěl bych se zeptat, mám 1,4MPI 50Kw na plyn a jak jsem měl ve zvyku u favorita, seřídil jsem si ventily. Jenže ouha, začalo to cvakat. Takže jsem to zhruba dotáhl, cvakání ustalo a jezdilo se dál. Po nějeké době jsem se bavil se známím mechanikem a tem mě řekl, že mě to může zničit motor. Může? a co? Nicméně v pondělí vezu auto do servisu, nechám si snížit hlavu a bohužel si u toho nemůžu postát a tak bych se zeptal, musí se seřizovat vůle po sundání hlavy, nebo nemusí a seřídí to normální servis, nebo musím do škodovky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 12. leden 2008 Sdílet Vloženo 12. leden 2008 (editace) Chtěl bych se zeptat, mám 1,4MPI 50Kw na plyn a jak jsem měl ve zvyku u favorita, seřídil jsem si ventily. Jenže ouha, začalo to cvakat. Takže jsem to zhruba dotáhl, cvakání ustalo a jezdilo se dál. Po nějeké době jsem se bavil se známím mechanikem a tem mě řekl, že mě to může zničit motor. Může? a co?Nicméně v pondělí vezu auto do servisu, nechám si snížit hlavu a bohužel si u toho nemůžu postát a tak bych se zeptal, musí se seřizovat vůle po sundání hlavy, nebo nemusí a seřídí to normální servis, nebo musím do škodovky? ajta krajta!!! vždyť na 1.4 Mpi 50Kw i 44Kw se přece ventily neseřizují. Nad vačkovým hřídelem jsou umístěný hydraulická zdvíhátka pro samočinné vymezování ventilové vůle. Editováno: 17. Červenec 2009, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 12. leden 2008 Sdílet Vloženo 12. leden 2008 By mě zajímalo, co tam seřizoval a utahoval?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dudusk Vloženo 13. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2008 Po sundání víka ventilů to vypadá jak u favorita a stejně jem to seřídil. To, že jsem to po... to vím, pište věcně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 13. leden 2008 Sdílet Vloženo 13. leden 2008 (editace) zakladne nastavenie mas na obrazkoch. Editováno: 17. Červenec 2009, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dudusk Vloženo 13. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 13. leden 2008 (editace) zakladne nastavenie mas na obrazkoch. Tak jsem seřídil a snad to bude v pohodě. Díky Editováno: 17. Červenec 2009, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 14. leden 2008 Sdílet Vloženo 14. leden 2008 http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6738 "Povolit šroubky do ztráty kontaktu s vahadlem a o dvě otáčky znovu utáhnout. Zajistit matkou a hotovo." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vacula Vloženo 21. Září 2008 Sdílet Vloženo 21. Září 2008 Zdarec Mám takový menší problém. Měnil jsem na své Fabce těsnění pod hlavou. Projevovalo se to úbytkem chladící kapaliny, motor jel za studena na tři válce. Po odmontování hlavy se to potvrdilo, voda prosakovala do prvního válce. Hlavu jsem nechal zárověn přebrousit ( 300 kč). Při opětovném nasazení hlavy zpět a seřízení ventilů dle odkazu tady na fóru (Podle DP se má seřizovací šroub povolit a následně dotáhnout s citem na první dotyk vahadla s ventilem a následně dotáhnout o dvě otáčky. Nakonec zajistit kontra matkou ). Stříhání ventilů, pořadí nastavování atd. znám. Motor nejde nastartovat, sem tam blafne. Připadá mi nelogické přitahovat tyčky vahadla o dvě otáčky v době, kdy mají být tyto ventily uzavřené. Nevíte někdo přesný postup seřízení ventilů, nebo kde může být zrada? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 21. Září 2008 Sdílet Vloženo 21. Září 2008 pošli mě mail,něco Ti pošlu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 25. Září 2008 Sdílet Vloženo 25. Září 2008 Pokud jsi vše udělal správně tak musíš tak hodinu počkat, jinak zůstávaj ventily vyvěšené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rajčák Vloženo 12. Únor 2009 Sdílet Vloženo 12. Únor 2009 Zdarec Mám takový menší problém. Měnil jsem na své Fabce těsnění pod hlavou. Projevovalo se to úbytkem chladící kapaliny, motor jel za studena na tři válce. Po odmontování hlavy se to potvrdilo, voda prosakovala do prvního válce. Hlavu jsem nechal zárověn přebrousit ( 300 kč). Při opětovném nasazení hlavy zpět a seřízení ventilů dle odkazu tady na fóru (Podle DP se má seřizovací šroub povolit a následně dotáhnout s citem na první dotyk vahadla s ventilem a následně dotáhnout o dvě otáčky. Nakonec zajistit kontra matkou ). Stříhání ventilů, pořadí nastavování atd. znám. Motor nejde nastartovat, sem tam blafne. Připadá mi nelogické přitahovat tyčky vahadla o dvě otáčky v době, kdy mají být tyto ventily uzavřené. Nevíte někdo přesný postup seřízení ventilů, nebo kde může být zrada? Ahoj, jak jsi prosímtě vyřešil to seřízení ventilů ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vacula Vloženo 12. Únor 2009 Sdílet Vloženo 12. Únor 2009 Mě ten udávaný postup nějak nefungoval. Nakonec jsem na vahadla (na seřizovací šroub) střihajících ventilů zatlačil dřevěnou násadou (několikrát za sebou) a po té jsem mezi ventilem a vahadlem nastavil vůli 0,15 mm (tak aby tam nešla zasunout měrka 0,20 mm). Po takovémto seřízení všech ventilů Fabka naskočila na první pokus a motor šlape bez klepání a cvakání. Od té doby jsem ujel dalších 20 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
okta Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Vazeni, prosim o blizsi radu k nastaveni ventilu u 1.4 MPI 44kW, menil jsem tesneni pod hlavou a pote seridil vahadla vent. dle navodu zde nalezeneho (pro 1. valec dostat do zakrytu vah. na 4. atd.), ale bohuzel po nastartovani motor ma vibrace a a vent. chrasti i po chvilce pro vyrovnani od hydrostelu. Urcite jsem udelal nejakou chybu v nastavovani. Dodam jeste, ze pred zpetnou montazi hlavy jsem povolil kontramatky a srouby vahadel vysrouboval nahoru. Lze poznat jinak nez opticky (nejak presneji) kdy jsem na danem valci v onom pozadovanem momentu-saci otevita a vyfukovy zavira? Diky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hurikan1 Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 (editace) Vazeni, prosim o blizsi radu k nastaveni ventilu u 1.4 MPI 44kW, menil jsem tesneni pod hlavou a pote seridil vahadla vent. dle navodu zde nalezeneho (pro 1. valec dostat do zakrytu vah. na 4. atd.), ale bohuzel po nastartovani motor ma vibrace a a vent. chrasti i po chvilce pro vyrovnani od hydrostelu.Urcite jsem udelal nejakou chybu v nastavovani. Dodam jeste, ze pred zpetnou montazi hlavy jsem povolil kontramatky a srouby vahadel vysrouboval nahoru. Lze poznat jinak nez opticky (nejak presneji) kdy jsem na danem valci v onom pozadovanem momentu-saci otevita a vyfukovy zavira? Diky za radu Dá sa poznať moment otvárania a zatvárania na zdvíhacích tyčkách ked si vahadla povolil. Samotne nadstavenie sa robí takto. Otočit klukovy hriadel tak,aby sa ventily na štvrtom valci prekrývali. Na 1.valci ked máš zdvihatka povolene tak ichdotiahni až sa nadstavovacia skrutka oprie o tyčku a potomskrutku dotiahnut o 2 otački dotiahnut kontramatice. U ostatnich valcov podla nasledujúcej tabuľky. Nadstavovať Prekrývanie 1valec 4valec 2valec 3valec 3valec 2valec 4valec 1valec Editováno: 24. Únor 2009, autor: hurikan1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
okta Vloženo 24. Únor 2009 Sdílet Vloženo 24. Únor 2009 Dá sa poznať moment otvárania a zatvárania na zdvíhacích tyčkách ked si vahadla povolil. Samotne nadstavenie sa robí takto. Otočit klukovy hriadel tak,aby sa ventily na štvrtom valci prekrývali. Na 1.valci ked máš zdvihatka povolene tak ichdotiahni až sa nadstavovacia skrutka oprie o tyčku a potomskrutku dotiahnut o 2 otački dotiahnut kontramatice. U ostatnich valcov podla nasledujúcej tabuľky. Nadstavovať Prekrývanie 1valec 4valec 2valec 3valec 3valec 2valec 4valec 1valec To jsem presne udelal, sledoval jsem tycky na 4. valci dokud nevyrovnaly vahadla do roviny k sobe.(obe vahadla mela srouby vytocene na doraz a pridrzoval jsem je k tyckam rukou a pres zrcatko naproti se dival dokud se nevyrovnaji plosky co se opiraji o ventily) Mozna tam vznikla nepresnost, zkusim to nastavit znovu a sledovat pouze tycky az se vyrovnaji do roviny a pak to nastavit na 1. valci atd. Vsiml jsem si take, ze pri prekryvani na 4.valci je znacka (maly zarez) na remenici na klice temer u znacky "0" na bloku ale kousek chybi do za zakrytu. Jinak nevim v cem mohlo dojit k chybe. (otacim tak dlouho dokud vyfokovy se nezacne zavirat a saci otevirat a v tom momente se dostanou do roviny) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hurikan1 Vloženo 25. Únor 2009 Sdílet Vloženo 25. Únor 2009 Skus to nadstavenie zopakovat . Je možne že ked sa hydrozdvihatka naplnili olejom že sa nadstavenie zmenilo. Ked to nepomože treba skontrolovat hydrozdvihatka vid DP. Daj vedet ako si dopadol hodne štastia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
okta Vloženo 25. Únor 2009 Sdílet Vloženo 25. Únor 2009 Skus to nadstavenie zopakovat . Je možne že ked sa hydrozdvihatka naplnili olejom že sa nadstavenie zmenilo. Ked to nepomože treba skontrolovat hydrozdvihatka vid DP. Daj vedet ako si dopadol hodne štastia. V patek prenastavim a dam vedet, diky za ochotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
okta Vloženo 2. Březen 2009 Sdílet Vloženo 2. Březen 2009 Skus to nadstavenie zopakovat . Je možne že ked sa hydrozdvihatka naplnili olejom že sa nadstavenie zmenilo. Ked to nepomože treba skontrolovat hydrozdvihatka vid DP. Daj vedet ako si dopadol hodne štastia. Tak vcera jsem provedl nastaveni a vse OK, problem byl v nepresnem pochopeni popisu (ventily ve strihu atd.) Az po dukladnem zamysleni a zjisteni z knihy mi to doslo a presne sedlo. Pise se, ze 1.4MPI nema zadnou znacku na remenici, ja ji tam ale mam a i vylisek na bloku s ozn. 0st. Logictejsi a presnejsi pro me je popis: dany valec na kterem chceme vahadla seridit dostante do H.U. pri kompresi (TDC) a pak stejne jako jiz zde bylo popsano(povolit-dotahnout ke kontaktu a jeste 2 ot.) 1. a 4. valec jsou snadne-vzdy dostat rysku na remenici do zakrytu s vystupkem na bloku. 2. a 3. vysroubovat svicky a post. otacenim kliky dostat pisty do H.U. (kontrola vizualne primo, ci pomoci zasunuteho dratku) pozor vzdy pouze na to aby dany valec byl v H.U. kompresi a ne H.U. vyfuku (to je ono zminovane, ze ten protilehly ma zdvihatka ve strihu) pokud dostanete do H.U. (TDC) ten 1., tak pri kazdem dalsim otoceni kliky o 180st. mate v dane poloze vzdy nasledujici podle poradi paleni(u mne napriklad:1423). Tolik pro lidi kterym to nemusi byt zrejme jako me.(a subjektivne myslim ze presnejsi) Hurikanovi1 diky za spoluucast pri reseni problemu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mecmarek Vloženo 29. Květen 2009 Sdílet Vloženo 29. Květen 2009 Zdravím udělal jsem základní nastavení podle toho co jste tu psali a nezdá se mi že by to bylo OK, prostě se mi nezdá, to doštelovat přesně na ventil a pak jěště 2 otáčky utáhnout... celkem to tak pleská do výfuku a při nízkých otáčkách je to nestabilní, měnil jsem hlavu, takže jsem to nejprve jen tak kopnul a jel to celkem dobře, ale nebylo to úplně ono, tak jsem potom hledal návod na základní nastevení ventilů (našel jsem tady na vebu), udělal podle toho a je to o hodně horší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaroě Vloženo 30. Květen 2009 Sdílet Vloženo 30. Květen 2009 Zdravímudělal jsem základní nastavení podle toho co jste tu psali a nezdá se mi že by to bylo OK, prostě se mi nezdá, to doštelovat přesně na ventil a pak jěště 2 otáčky utáhnout... celkem to tak pleská do výfuku a při nízkých otáčkách je to nestabilní, měnil jsem hlavu, takže jsem to nejprve jen tak kopnul a jel to celkem dobře, ale nebylo to úplně ono, tak jsem potom hledal návod na základní nastevení ventilů (našel jsem tady na vebu), udělal podle toho a je to o hodně horší... Ahoj, to je ta chyba,že jsi ventily nastavil a poté co jsi to projel tak jsi je znova nastavoval.Rada rozdělat a nastavia podle webu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 30. Květen 2009 Sdílet Vloženo 30. Květen 2009 Zdravímudělal jsem základní nastavení podle toho co jste tu psali a nezdá se mi že by to bylo OK, prostě se mi nezdá, to doštelovat přesně na ventil a pak jěště 2 otáčky utáhnout... celkem to tak pleská do výfuku a při nízkých otáčkách je to nestabilní, měnil jsem hlavu, takže jsem to nejprve jen tak kopnul a jel to celkem dobře, ale nebylo to úplně ono, tak jsem potom hledal návod na základní nastevení ventilů (našel jsem tady na vebu), udělal podle toho a je to o hodně horší... U studeného motoru povol a potom rukou lehce nastav do kontaktu s ventilem.Pak podle návodu utáhni ale pouze o 1,5otáčky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 "Studený motor" se myslí 20°C - jinak je třeba nastavovací parametry přepočítávat (kdo navštěvoval v 6.třídě ZŠ hodiny fyziky, ví proč ) Takže v lednu, stejně jako po projetí motor nemusel mít 20°C - jinak, na přepočty teplého/studeného motoru jsou různé tabulky. P.S.: proč jsi tam dával navíc 2 otáčky? - štěluje se na vůli, ne na nějaké otáčky. Aneb, jaké máš vůle u studeného motoru ? (řekněme dopoledne, na přelomu května/června cca okolo 11:00) Nebo, si to můžeš nastavit a utáhnout o 1,5 či dokonce o 2 otáčky. O kolik, to si rozhodni podle hodu korunou- máš to 50:50 . (mmch, 6. třída ZŠ a hodiny fyziky to jistí ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 "Studený motor" se myslí 20°C - jinak je třeba nastavovací parametry přepočítávat (kdo navštěvoval v 6.třídě ZŠ hodiny fyziky, ví proč )Takže v lednu, stejně jako po projetí motor nemusel mít 20°C - jinak, na přepočty teplého/studeného motoru jsou různé tabulky. P.S.: proč jsi tam dával navíc 2 otáčky? - štěluje se na vůli, ne na nějaké otáčky. Aneb, jaké máš vůle u studeného motoru ? (řekněme dopoledne, na přelomu května/června cca okolo 11:00) Nebo, si to můžeš nastavit a utáhnout o 1,5 či dokonce o 2 otáčky. O kolik, to si rozhodni podle hodu korunou- máš to 50:50 . (mmch, 6. třída ZŠ a hodiny fyziky to jistí ) To není Favorit,šteluje se na otáčky.Přečti si návod.Néšteluje se vůle ale přepětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jargoon Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Přesně tak, není to Fáčko, 2 otáčky se dávají proto, že se zruší vůle a zatlačí na hydrošel, který pak vymezuje sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 2. Červen 2009 Sdílet Vloženo 2. Červen 2009 no jo, mám skoro Fáčko - jen, že jsem ventily už 150 tkm nenastavoval (mmch, hydroštely nemám) Jen mi přišlo podivné, že se nemůžete domluvit 1,5 či 2 otáčky - v rámci předpětí mi to připadne jako dost podstatná věc, co se ventilové vůle týče... stejně jako pojem : studený motor? A navíc či jinak, jak dokáží ( 2 či 1,5 otáčky) ovlivnit ventilovou vůli více, než teplota motoru? Jinak, jaká je asi životnost těch hydoštelů ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.