Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Kupoval jsem SII letos v únoru a nechal jsem ho obout u prodejce Škody ještě na zimní kola. Koupil jsem zimní kompletní kolo, disk 7,0J x 16", pneu Continental 205/55 R16 94 CWS TS 830. Mají v nabídce ještě zimní kompletní kolo, disk 7,0J x 16", pneu Conti 205/55 R16 91 H CWS TS 810. Když je nabízejí, tak tam asi ty 91 H být můžou. U obou sad je cena za kompletní kolo 4 400 Kč za jeden kus. Minulý týden jsem přezouval a můžu říct, že se těším na jaro. Připadám si na zimákách, jako bych jezdil ve člunu. Na léto mám 18".

91 je povoleny vahovy index pouze pro Greenline. Ono pokud nebudete vozit autem vzperacsky tym i s naradim, tak ta 91ka staci. Ja sehnal Conti TS 830 94ky jen za 2500KC, takze jsem to neresil.

Vloženo

koupil jsem pneu Sava + 16ky origo kola škoda, mírně jeté. Komplet včetně práce 16 500 včetně DPH. Ideální volba. Na léto tam mám 17ky škoda.

Vloženo

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Vloženo
Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Na mojich 17 Pallasoch od ATS sa tiez pise AlSi7Mg :)

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

Update statistiky - pres zimu jsem sjel predni pneu o 2mm a hmotnost disk+pneu klesla z 19.2kg na 18.8kg :-)

  • o 8 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Tak jsem prezul ze zimnich 16/205 na letni 18/225 a pri prvni jizde po nemecke dalnici jsem se malem rozbrecel, jak to auto nejede (2.0CR 125KW). Bych neveril, ze tam muze byt takovy rozdil. Nejradsi bych tam vrazil zpatky 16, ale kdyz ono to na tech 18 tak krasne vypada...

Vloženo

Já mám zajímavý postřeh. Vyměnil jsem zpátky ze zimních na letní. A přijde mi, že se nyní řízení vozu snadno nechává strhávat - např. vyjeté koleje, atp. U zimáků mi to nepřišlo a to mám rozměr zimní - letní stejný. Tlak správný, ojeté nejsou, vyvážené, správná směrová orientace.

Tušíte někdo, čím by to mohlo být?

Vloženo

Jsem na tom stejně. Na poprvé po přezutí jsem taky docela čuměl. Myslím že lamely na zimních gumách toho hodně poroti letním bez lamel vychytají a proto takový rozdíl. ;)

Vloženo

S tim strhavanim rizeni ve vyjetych kolejich jsem mel taky problem. Vyresil jsem to tim, ze jsem predni pneu hodil dozadu (tam nejspis i puvodne byly) a dopredu jsem koupil novy par ContiSportContact 5 R18. Rozdil znatelny okamzite, protoze mne navic ty predni gumy hodne hucely. Zadni pneu jsem uplne vyhodil, protoze byly hodne sjete.

Z teto zkusenosti vyvozuju, ze to byl bud problem prohozenych pneu (predni vzadu a zadni vepredu), nebo byl problem v tom, ze zadni pneu bylo hodne sjete, tudiz nebylo schopne ustat drobne uskoky auta. V mem pripade to nejspis byla kombinace obou problemu.

V pneuservisu mi navic tvrdili, ze lepsi pneu je dobre dat dozadu.

Vloženo

Trochu tahá, ale není t nic tragického. Je to o zvyku, po čtrnácti dnech už mi to ani nepřijde. Ten rozdíl byl markantní po tom přezutí na letní. Ojetýma gumama to alespoň u mě nebude, měřil jsem je, když jsem je tam dával a měly všechny čtyři vzorek 5,8mm. Na příští sezonu se už budu muset podívat po nových gumách. Co vím ale určitě, že nepůjdu do indexu Y, které mám teď a jsou do 300km/hod., ale musí stačit idex W do 270km/hod. Teoreticky by mělo stačit i V do 240km/hod., ale už je to na hranici.

S tím tvrzením o tom, že lepší gumy patří dozadu jsem taky už četl a slyšel. Docela logicky to i vysvětlovali. Stejně naprostá většina lidí přehazuje gumy tak, aby je měl sjeté stejnoměrně. :)

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Řeším nákup nových zimních kol na Supa combi,

pořád nad tím dumám a nemůžu se rozhodnout, zda-li jít do disku Spektrum, případně Moon, pro pneu 205/55 R16, které budou do budoucna možná ekonomičtější volbou z důvodu nižší ceny gum, nebo do Škodou nabízeného zimního disku Flash pro pneu 205/50 R17, které by mohly zase lépe sedět na silnici. Na obě kola jdou nasadit řetězy, což je pro mě důležité. Nemáte s těmito disky někdo zkušenosti... ? Docela by mě zajímalo, jak auto s těmi Flash vypadá, máte někdo foto...(myslím tím foto auta s těmi disky)? Nemohu si vzpomenout, že bych nějaké auto s těmi disky viděl... Tak přemýšlím i nad tím, co může být důvodem.

Na léto mám 18" a jsem moc spokojen, jen teď řeším tu zimu... :help:

Díky!

Vloženo

Ty uzke 17ky jsou teoreticky dobra volba - uzke pneu s nizsim profilem tzn dobre vlastnosti na snehu a zaroven lepsi zataceni. Ovsem kdyz clovek hleda konkretni gumu, tak zjisti, ze oproti 205/50/16 je jedna pneu tak o tisic az dva tisice drazsi a navic s dost omezenym vyberem. Ja vzal nakonec 16ky.

Vloženo

Díky za odpověď,

mě z toho jde teď trochu hlava kolem... před 14 dny jsem byl rozhodnut spíš pro 16, právě z důvodu ceny a nákup odkládal, s cílem koupit "čerstvou" gumu ne takovou, která leží rok ve skladu, no a nyní, když sleduji web, tak ceny těch 16" buď rapidně stoupají nebo ty s nízkou cenou nejsou a protože v techničáku mám požadavek 205/55 R16 94 V, nebo 205/50 R17 93 H, tak v těhle váhových indexech je rozdíl ceny pneu podle toho,co nacházím na Netu cca 500 Kč i méně (Continental, Good Year)což mě vede směrem k těm 17". Jenže jsem stále dosti nerozhodný :(

Díky za připomenutí, že jízdní vlastnosti s nižším profilem budou lepší (v poslední dny jsem řešil spíš vzhled) nepřišlo mi, že by ten rozdíl 50 versus 55 mohl mít nějaký větší vliv. Ale možná ho mít bude...

Vloženo

Používám od škůdky zimní komplet Flash a spokojenost, pokud je zítra stihnu přezout tak sem večer hodím nějaké fotky. Snad pomůžou při výběru :feve:

Vloženo

Děkuji za fotografie, vypadají pěkně a zdá se, že se i dobře myjí... :-)

Není zač, jinak mytí je bez problémů. Na myčce dát 30 korun navíc obsluze a kola jsou jak nová :smich:

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

Update statistiky2:

Sjel jsem Conti 830 az na letni znacku opotrebeni (pres leto) a hmotnost disk+pneu klesla na 17.7kg, cili o 1.5 kg oproti nove gume. Nove pneu Good Year UG8 vazi 8.4kg, coz je o 1kg min nez predchozi nove Conti TS 830 (9.4 kg) ve stejnem rozmeru.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...