martyx Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Ahoj, mam R v automatu s tou elektronickou paradou (ESP+EDS+ABS+ASR+MSR+DualRate), ale už se mi dvakrát stalo po ranu na mokru, že se protočili kola (prostě zahrabala a chviličku hrabala), ale žádná kontrolka regulace otáček či prokluzu kol se nerozblikala. Ani žádný zvuk, jak jsem tady vyčetl, že by se měl ozvat, nic. A určitě by ta odezva měla být takřka okamžitá. Takže mám takovej divnej pocit, zda to vůbec je funkční. A nebo se pletu a i když tam tyhle systémy jsou, kola se můžou protáčet? Měl jsem za to, že to elektronika ohlídá a nedojde k prokluzu kol. Je možné, že by tyhle systemy nebyli aktivní z výroby? Zjistí to na diagnostice, že to je funkční? Nebo nějákej tip, jak to vyzkoušet?? Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p2p Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Jestli mas ESP a dalsi ostatni veci tak urco musi zareagovat ale skus to na poradne mokrem povrchu a musi ti zareagovat ESP a ABS a poznas to podle kopani neo kopnuti do pedalu brzdy.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix.nine Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Pri prokluzu kol neni funkcni abs a ani to nekope do pedalu brzdy, poznas to podle toho ze se rozblika oranzova kotrolka na budiku, a auto samo ubere vykon motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 (editace) Presne tak. Oranzova kontrolka auticka ve smyku na palubce. Kola se trochu protoci a pak elektronika privre "stavu". Je to pekne hnusnej pocit. Mam to u OII a uz mi to az chciplo. NBastesti mam tlacitko, kterym se to da vypnout Editováno: 23. Říjen 2008, autor: Blacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Ono to reaguje az u vetsiho prokluzu, pokud trosku prohrabnes, tak to do rizeni nekeca. Uz sem si taky rikal, jestli to tam vubec mam.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix.nine Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 reaguje to vcelku hned, kola se protoci skutecne jen malinko, kontrolka blika hnedka, i v zatacce kdyz ji riznu moc rychle a auto se dostane do nepatrneho skluzu tak reaguje promtne, u prvniho Roomstera trochu tvrdeji, u druheho MR 2008 s tim asi neco malo stelovali protoze reaguje jemneji... ale hnedka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 23. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 (editace) No právě, ta zmiňovaná kontrolka na palubce neblikala (schválně jsem se díval) a nemám pocit, že bych prohráb jen trochu. Zdálo se mi to dost, kola chvilí hrabala, než se chytla... Budu to muset ještě pořádně vyzkoušet... to Matrix.: hnedka to právě nebylo, toho sem si všim. A taky sem už párkrat zkoušel říznout zatáčku, ale ještě jsem vůbec tu kontrolku neviděl blikat. Asi řežu málo... Editováno: 23. Říjen 2008, autor: martyx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p2p Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 Sorry tesne vedle mate pravdu. Pri prokluzu se znizi vykon a jestli to nepomuze tak pribrzdi prokluzujici kolo. A ted otazka kopne to do pedalu nebo ne ... Zkousel jsem to v Horbachu v hale ale vypnul jsem si esp. Zitra to skusim znovu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix.nine Vloženo 23. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2008 to P2P to že to přibrzdi nejake kolo je jedna vec ale brzdit bych pri tom nezkousel, neb mi to pripomina ze brzdeni s abs by melo byt stale a zadne prerusovani tlaku na pedal (prerusovane brzdeni) muze se tim pry poskodit system ABS, jinak vybrace v pedalu jsou vytvoreny razy ktere vznkaji prepostecimi ventily, ktere narazove reguluji tlak brzdove kapaliny na brzdove valecky. u ESP tohle funguje trochu jinak... poradi v jakem je vyhodnoceni situace je: pri jizde Kolo v prokluzu (smyku) ktere kolo reakce ESP pribrzdeni adekvatnich kol v zavislosti na natoceni volantu a otackach jednotlivych kol. pri smyku, do toho jeste keca cidlo rychlosti a cidlo rychlosti otacek motoru. Pri rozjezdu, kolo v prokluzu ktere ASR elektronicka uzaverka diferencialu (pribrzdeni jednotliveho kola ktere se toci rychleji) pulzni omezeni vykonu motoru a to ve dvou stupnich Brzdeni EBD a pak ABS coz pumpuje do pedalu, protoze tlak v systemu neni vyroben elektronicky ale tlakem nohy na pedal pres posilovac plus dualrate pri dosazeni 0 otacek kola vyhodnoti diky senzoru pohybu ze auto se jeste pohybuje a kolo se uvolni.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 26. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2008 No právě, ta zmiňovaná kontrolka na palubce neblikala (schválně jsem se díval) a nemám pocit, že bych prohráb jen trochu. Zdálo se mi to dost, kola chvilí hrabala, než se chytla... Budu to muset ještě pořádně vyzkoušet... to Matrix.: hnedka to právě nebylo, toho sem si všim. A taky sem už párkrat zkoušel říznout zatáčku, ale ještě jsem vůbec tu kontrolku neviděl blikat. Asi řežu málo... a rožne se ti kontrolka ABS/ESP při zapnutí zapalování ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
palomik Vloženo 27. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2008 mam iba ASR a tiez sa mi na zaciatku zdalo ze nefunguje, casom som ale zistil ze kontrolka sa rosvieti a ASR robi co ma. ale ma to jednu podmienku ze musia byt obidve kolesa na "klzkom" povrchu, ak mam jedno koleso na pevnom a druhe na "klzkom" povrchu tak to jedno zahrabe a kontrolka sa nerozsvieti, neviem ci je to OK ale takto to robi moje auto 03/2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 27. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2008 Na to netreba ani kzky povrch. Trochu vyturovat motor a pustit spojku . Rucim za to, ze sa tie zvuky nedaju prehliadnut. U mna je to ako rana z dela ked sa elektornika snazi pribrzdit koleso. A ked clovek nepovoli v umysle, tak to robi opakovane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 30. Říjen 2008 Autor Sdílet Vloženo 30. Říjen 2008 (editace) a rožne se ti kontrolka ABS/ESP při zapnutí zapalování ? jj, kontrolka se normálně rozsvítí a pochvíli zhasne... ...ještě jsem to jednou zkusil, i když to dělalo takový to prohrábnutí a zřejmě pak zpomalení kola (bylo to takové skákavé, než se to rozjelo) rozhodně se žádná kontrolka nerozsvítila, na to jsem se díval...po tu dobu, co se to takhle snažilo rozjet a já přidával plyn (tudíž to dělalo opakovaně a poměrně dlouho), nic se nerozsvítilo! Bylo slyšet kola, jak se protáčí a snaží chytnout asfaltu, ale rozhodně tam výrázné zvuky nebo jak tady někdo řiká rána z děla, tak ta tam určitě nebyla! Uvidím v zimě, na kluzkým povrchu. Pořádně to testnu na parking plaza... Editováno: 30. Říjen 2008, autor: martyx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fan!s Vloženo 30. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2008 Ahoj Martyx: koukám, nebo respektive čtu, že máš automat. Kamarád má taky Roomstra v automatu a tam se to ESP,ASR nemusí toliko snažit, protože část odpovědnosti vezme elektronika automatu. Myslím si, že doopravdy to poznáš až v zimě, nebo někde na mokré trávě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix.nine Vloženo 30. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2008 (editace) Na to netreba ani kzky povrch. Trochu vyturovat motor a pustit spojku . Rucim za to, ze sa tie zvuky nedaju prehliadnut. U mna je to ako rana z dela ked sa elektornika snazi pribrzdit koleso. A ked clovek nepovoli v umysle, tak to robi opakovane. hehe od kdy ma automat spojkovej pedal???? Editováno: 30. Říjen 2008, autor: Matrix.nine Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 24. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 tak s prvnim snehem jsem to zkusil, kontrolka sviti, asi to funguje...ale zadne vyrazne zvuky jsem vubec neslysel, jen blikani kontrolky... asi na tom snehu ty kola daleko vic prokluzuji, nez na mokru...i kdyz tenkrat to hrabalo pekne dlouho na tom morkym asfaltu...ale asi snih zkratka vic klouze... zkousel jsem se rozjet se zapnutym ASR i bez a pocitove me to prislo naprosto stejne. ESP asi jen tak nepocitim, jak funguje...ale ABS je jistota, zpetna odezva do pedalu je jista kontrola... S tim ESP me napada otazka, kdyz si zajedu na zasnezene parkoviste, da se to ESP nejak vyzkouset? Jakej smyk na to plati? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 mno jakejkoli. proste to zkus utrhnout, aniz bys proslapnul plyn(a zabrala asr) mela by ti zase bliknout kontrolka a auto se srovnat. Pokud ho muzes odpinat, tak to zkus, rozdil urcite poznas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 28. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2008 Jde to na snehu velmi lehce zkusit i na siroke silnici v zatacce. Clovek pociti trhnuti od zadniho kola. Chcu se prihlasit na skolu smyku abych se s tim poradne naucil. Sam sem cejtil, ze ovladani volantu musi bejt jiny nez u auta bez. Pri blbuti na piskohlinosterku to de poznat este vyrazneji. Staci trhnout volantem a hotovo. SII to reguluje o poznani citelneji, u R neni zasah tak uzivatelsky znatelnej. Asi kvuli delce zadku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.