Přejít na obsah

DPF filtr pevných částic - zkušenosti,závady,problémy


kvaki

Doporučené příspěvky

Nedávno jsem řešil DPF na Fiat Croma (motor CR) auto postupně ztrácelo výkon a s bídou se na rovině rozjelo na trojáka 60km/h. Po strastiplné nekonečné cestě do servisu (diagnostika) bylo konstatováno zaplnění DPF 106% a tudíž je DEAD. Dle servismana pomůže jen výměna což je na tomto autě za cca 35.tis Kč i s prací mechanika. Sranda byla, že na cestě domů se to tak tlakovalo, že podfukoval EGR a z pod kapoty fučely saze a černý dým. Po cca 15km auto na jedničku chcíplo na rovné cestě a konec. Po odtahu šel předek na špalky a DPF ven. Samozřejmě se čistilo sání atd. protože to byl samý sajrajt. Vymontovaný DFP jsem přidrátoval do svislé polohy, venku roztopil kotel na vodu a začal jsem filtr prolévat vařící čistou vodou. Ze začátku to ani nechtělo téct, jen pár kapek. Cca po osmém kýblu začala protékat černá kaše a po dalších pěti kýblech celkem čistá voda. Na pomoc jsem ještě přibral kompresor, ale akorát prdla hadica a vřelá voda mi popálila haxnu :kol-26:. Zhruba po cca 3 denním sušení a vystavování filtru na sluníčku jsme se odhodlali ke zpětné montáži. Motor dostal navíc po "těch útrapách" nový olej + filtry. Nastartovat to šlo v pohodě, a jet to taky jelo celkem slušně. Ze začátku jako by šlo trocha páry, ale to po 10min. volnoběhu přestalo. První jízda směřovala na diagnostiku a vyvolání nucené regenerace DPF. Konečně to šlo spustit. Asi po deseti minutách a 3500ot. se začalo z výfuku dýmit, asi tak jako když se přiloží do kotle staré gumáky a saze lítaly na všechny strany. Po první regeneraci dle diagnostiky měl DPF zaplnění 52%. Následovala ostrá jízda po dálnici a znova vynucená regenerace DPF. To už zaplnění kleslo na 22%. Prozatím auto jezdí normálně dál. Možná jsem výměnu DPF jen oddálil, ale důležité je, že to jede - zatím druhý měsíc bez potíží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já bych místo brutálního vykuchávání filtru doporučil jeho vyčištění.Jsou firmy co se tím zabývají.Asi nejlepší čištění je vysokým tlakem vzduchu,saze se prostě vyfoukají.Cena je kolem 15 000 a filtr pak dalších 100 000km dál slouží.To co předepisovala Škoda, výměnu po cca 120 000km je proto,že zhruba po této době je filtr už zanesenej popelem a ten prostě nejde regenerací spálit.

Navíc se v poslední době na STK začali hodně zaměřovat právě na vykuchaný filtry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s autem který má DPF se musí prostě jezdit , krátké jízdy a městský provoz mu moc nesvědčí mám najeto 280 300 km a filtr zatím funguje regeneruje se cca po 700-800 km kontrolka nucené regenerace se zatím nerosvítila , poznám to pouze že se zvíší volnoběh a z výfuku se zakouří modrobíle(přivstřik nafty před filtr aby se zvýšilo hoření a teplota)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem mě to čištění a věci kolem DPF stálo asi 7000 i s výměnou jednoho čidla přímo spojeným s DPF, samotné čištění bylo 5000. Zajímavostí je, že se mi nezorsvítila kontrola pro DPF ale pro emise výfukových plynů, nebo-li vrtulník. Ale diag hovořil jasně...

Auto je živější, sám jsem koukal co to udělá. Už ho nenechám zahnojit:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak už je to tady

Adresa 01: Motor        Labely: Chyba přesměrování
   Řídící jednotka SW: 03G 906 021 MC    HW: 03G 906 021 AB
   Díl: R4 2,0L EDC G000SG  9817 
   Revize: --H07---    Seriové číslo: SKZ7Z0G4459003
   Kódování: 0000172
   Dílna #: WSC 73430 000 00000
   VCID: 6CD3A5B9361B

1 Fault Found:
008194 - filtr pevnych castic rada valcu 1: efektivita na spodni mezi
               P2002 - 000 -  - - Kontrolka závad ZAP
             info o závadě:
                    Stav závad: 11100000
                    Priorita závad: 1
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 107091 km
                    Indikace času: 0
                    Datum: 2000.00.00
                    Čas: 00:03:15

             info o závadě:
                    Otáčky: 0 /min
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    bez jednotek: 4.0
                    Pracovní cyklus: 15.0 %
                    bez jednotek: 0.00
                    Teplota: 19.8*C
                    Čas: 4492.8 s

Readiness: 0 0 0 0 1

 

nouzový režim!!!!

 

tak přemýšlím jestli renovovat nebo odstranit

Modelový rok 2008 měl euro4 s filtrem i bez filtru ,tak by to nemuselo vadit..???????

Editováno: , autor: kvaki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak,jsem to zkusil/zaplnění 0%

Jak to udělali když píšou že odstraní saze,kde je popel?

 

 

když tam píšou odstranění úsad i v částech motoru?

 

Kde to píšou?

 

 

Taky mě zajímá jak to probíhalo...

kvaki hraje mrtvého brouka nebo sem jen umístil klamavou reklamu :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zaplnění zjístí i přes diagnostiku v autorizáku .. mě to udělal na počkání když jsem chtěl předělat servisní interval na promenlivý aby mě pořád nenaskakovala hláška co 15 000 :) Já mám 138 300km a zaplnění nějak kolem 32g ale neřešil bych to až tak .. já jezdím hodně město a mimo město a trochu dálnice .. tankuju vervu a jak se zasere tak ho nechám vyčistit. Snad to nějak půjde ale mám spočítáno že zaplnění 70g bude tak ve 320 000 km takže do té doby kdoví co bude ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar, asi jsem tupej, ale neumim najít, jestli filtr mam, nebo nemam. Na kupní smlouvě (od dýlera Škody, kupovaný před 14. dny ojetý) mám 1,9 TDI PD DPF...  ale taky ve svodce mám popsanou výbavu, o kolo který to moje ani nejelo :-)  auto je to konec 2005. Někdo tu psal, že se dával až od 2007 a kód 7GG v servisce taky nemam. A teď babo raď, teda lidi raďte :-D

Editováno: , autor: mtv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ako je mozne odpozorovat ketdy dochadza k regeneracii Dpf . V pripade niekolko nasobneho prerusenia moze dojst k problemom. Pocuvam o vymontovani dpf prave koli tomu a tiez mam skusenost cez kamarata o prenikani nafty do oleja. Po asi 10 tis sa mu zdvihla hladina oleja o centimeter. V extreme sa neda vypnut motor.

Preto ma napada a mozno ste to uz niekto riesili, naprogramovat RJ pre vystrahu na maxidote resp inak informovat vodica ze prebieha reg aby mohol upravit jazdny rezim a vyhnut sa preruseniam, vypnutiam motora. Nehovoriac o super systeme start stop , hlavne v kolonach, seriovo montovanych od 2016.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...