Přejít na obsah

Podsvícení budíků


Fan!s

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem dneska taky zaexperimentoval se změnou podsvícení, na zkoušku jsem začal s ovladačem světel. Dál už ale asi pokračovat nebudu, vypadá to sice hezky, ale svítí to dost silně a na kolečko to téměř nereaguje, viz fotky. Asi by pomohlo vyzkoušet ty menší LEDky velikosti 1206, jak už tu někdo psal, ale ty už se zas ručně páječkou špatně pájí..

post-68657-0-71550900-1400100787_thumb.j

post-68657-0-04321600-1400100798_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nejde mi o napeti primo na LED, ale o napeti, ktere jde z RJ budiku a nasledne je odporem srazene... Je tam normalne 12 V, nebo RJ bezi treba jen na 5 V?

Jinak mi jde o OII, takze rikas, ze RJ spina kostru a LED je pripojena na nejake trvale napajeni? (Trvalym nemyslim, ze je tam napeti i pri vypnutem zapalovani.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky! Delam na dalkovem startovani pomoci Arduina a potrebuju detekovat zhaveni. No a vzit to primo z kontrolky je podle me nejjednodussi.

Tech 12 V me netesi. Pri zaple LED tam bude zem, to je idealni, ale pri vyple LED by se mi na Arduinu objevilo 12 V a je po Arduinu. To budu muset jeste nejak poresit. Mozna by stacila obycejna dioda, ktera by na Arduino nepoustela kladne napeti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jak bys to presne chtel zapojit. Muzes to trochu popsat? Mozna by to slo...

Premyslim nad tim, ze tam dam optoclen. LED v optoclenu paralelne na LED v budikach a bude mi to spinat kostru. Kdyz to nebude seple, tak tam bude 5 V pres pull-up odpor u Arduina. Bylo by to aspon od Arduina uplne oddelene, to taky nemusi byt uplne na skodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to chápu správně, chceš arduinem detekovat napětí mězi katodou kontrolky a zemí. Tak bych mezi katodu ledky a zem dal dva vhodně zvolené odpory, kterýma by v případě zhasnuté kontrolky tekl jen malej proud (řádově desetiny mA, aby nerozsvítil kontrolku, nebo jen neznatelně) a ve spojení mezi těma dvouma odporama budeš mít cca 5V. Pokud by kontrolka svítila, bude sepnutym tranzistorem odporový dělič vyzkratovanej a na arduinu bude jen pár desetin V (asi polovina úbytku napětí na tranzistoru). Ještě teda záleží kde má ta kontrolka zařazenej sériovej odpor, pokud v anodě, je to jak píšu, pokud v katodě, tak by ses musel připojit až za něj..

 

Teď mě ale napadlo, že třeba ŘJ Climatroniku má uvnitř několik stabilizátorů na 5V a většina elektroniky včetně kontrolek je napájená právě z těch 5V, 12V se tam používá hlavně pro pohony servomotorků klapek. Tak si myslim, že by to s budíkama mohlo být taky tak... V každym případě bych si to změřil než bych začal bastlit odporové děliče nebo optočleny :) .

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim odporovym delicem jsem si to tak myslel, jen me prave napadlo, ze by kontrolka mohla trochu prosvitat. Ale kdyz odpory budou dostatecne velke, a to klidne byt muzou, protoze vstup Arduina nepotrebuje temer nic, tak by to nemel byt problem.

 

Kazdopadne zatim diky, zitra to asi promerim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem to rozdelal a promeril... Je to jak psal ka_r_los. Anoda LEDky pres odpor cca 850 Ω na 12 V a spina se zem. Asi zkusim pouzit ten optoclen. Stejne jich mam z Aliexpressu dost a alespon to bude oddelene...

 

Jinak tady je par fotek z rozborky. Nejhorsi je sundavani rucicek, je potreba zabrat a jde to. Zpetne nasazeni a kalibraci rucicek je asi nejlepsi delat v aute s diagnostikou. Staci pripojit budiky jeste bez plexi a bez rucicek, pripojit diagnostiku, zapnout Output Tests a postupne nasazovat rucicky. Rucicka nejdriv jede az na konec, pote na zacatek a nakonec se zastavi presne v pulce, takze staci chvili pockat a pote ji nasadit presne na tu pulku stupnice. Jedina vyjimka je rychlomer, na kterem se rucicka nezastavuje v pulce ale na 100 km/h. :kol-47:

 

post-82761-0-56540200-1446912407_thumb.jpost-82761-0-36997300-1446912261_thumb.jpost-82761-0-48627700-1446912281_thumb.jpost-82761-0-48733200-1446912294_thumb.jpost-82761-0-29763300-1446912315_thumb.jpost-82761-0-29167500-1446912324_thumb.jpost-82761-0-57432200-1446912331_thumb.jpost-82761-0-70724100-1446912335_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Těch 12V pro kontrolky je spínaných klíčkem, takže je tam 12V po zapnutí zapalování a 0V po vypnutí?

 

A jen pro upřesnění podotýkám, že při Output test se ručička otáčkoměru zastaví přesně na 3000ot/min. U naftového otáčkoměru to odpovídá půlce, u benzínového ale ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mam benzín a původně jsem myslel, že ty místa zastavení mají co dělat s převodovkou (u MPI totiž 3000ot/min přesně odpovídá 100km/h na 5. rych. stupeň), ale nejspíš to jsou pevně dané hodnoty.

 

To napájení kontrolek proměřim, až budu upravovat podsvícení ručiček, kdyby bylo 12V spínané se zapalováním, tak by se mi hodilo na stálé podsvícení ručiček po vzoru faceliftu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...