LucasCZE Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 A muzes mi teda napsat, jak jsi to kodoval? Myslim si, ze nakodovane to mam dobre. Spis to bude zalezet na HW nebo minimalne verzi SW. Mam dost stare budiky (nefunkcni kontrolka tempomatu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Kódoval jsem to standartně, zaškrtnutím "daytime running lights via Foglights". Jednotka BSG je 30bytová a budíky kontrolku tempomatu mají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 22. Duben 2014 Sdílet Vloženo 22. Duben 2014 Hmm, ja mam 3C0 937 049 E. Takze 21bytova highend. A kodovani: F1880F011014100000110D000000000000197F0F32. Kdyby nekdo vedel, jak vypnout kontrolku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 14. Květen 2014 Sdílet Vloženo 14. Květen 2014 Tak jsem dneska taky zaexperimentoval se změnou podsvícení, na zkoušku jsem začal s ovladačem světel. Dál už ale asi pokračovat nebudu, vypadá to sice hezky, ale svítí to dost silně a na kolečko to téměř nereaguje, viz fotky. Asi by pomohlo vyzkoušet ty menší LEDky velikosti 1206, jak už tu někdo psal, ale ty už se zas ručně páječkou špatně pájí.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrs2 Vloženo 15. Květen 2014 Sdílet Vloženo 15. Květen 2014 1206ky jsou na pajeni v pohode , zkus si napr. 0805, ktery maji 1,2x2mm a taky jsem je pajel rucne 1206 jsou skoro stejne velke jako PLCC2. Pokud si na to netroufas, neni problem se domluvit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 15. Květen 2014 Sdílet Vloženo 15. Květen 2014 Díky, zkusim to a uvidim. A svítěj teda o tolik míň, že to reaguje na kolečko stejně jako původní zelený? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrs2 Vloženo 15. Květen 2014 Sdílet Vloženo 15. Květen 2014 (editace) Zalezi jaky koupis, ale ja pouzivam s cca 1/10 svitivosti oproti PLCC2 a je to v pohode. Jenom to nedelej trafopajkou, chce to mikro pajku nebo plynovou. Editováno: 15. Květen 2014, autor: Pitrs2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 15. Květen 2014 Sdílet Vloženo 15. Květen 2014 Teď jsem koupil několik 1206 s papírově třetinovou svítivostí, tak uvidim, kdyžtak bych vzal ještě slabší. Mikropáječka je samozřejmost, ani na ty PLCC bych si netrouf s trafopájkou.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Borci, nevite nekdo, jak jsou resene jednotlive kontrolky? Konkretne mi jde o kontrolku zhaveni. Spina se plus nebo minus? A jake napeti tam je? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrs2 Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Napeti je podle barvy LEDky, takze u zhaveni je oranzova, napeti pocitej cca 1,8-2,4V podle typu LED. Jak je to ovladany zajezi na budikach. u O1 to bude pres RJ mimo budiky, v O2 to bude pres kostru z RJ budiku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Nejde mi o napeti primo na LED, ale o napeti, ktere jde z RJ budiku a nasledne je odporem srazene... Je tam normalne 12 V, nebo RJ bezi treba jen na 5 V? Jinak mi jde o OII, takze rikas, ze RJ spina kostru a LED je pripojena na nejake trvale napajeni? (Trvalym nemyslim, ze je tam napeti i pri vypnutem zapalovani.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrs2 Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Jo tak to netusim. Nikdy jsem to v aute nemeril, a co jsem mel budiky na stole, tak jsem nenasel pin na kterym by bylo +12 pro tyhle kontrolky. Vzdy jsem to testoval pred odporem pro danou LED. Kvuli cemu to potrebujes? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 (editace) 12V a spíná se zem Editováno: 5. Listopad 2015, autor: ka_r_los Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 5. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2015 Diky! Delam na dalkovem startovani pomoci Arduina a potrebuju detekovat zhaveni. No a vzit to primo z kontrolky je podle me nejjednodussi. Tech 12 V me netesi. Pri zaple LED tam bude zem, to je idealni, ale pri vyple LED by se mi na Arduinu objevilo 12 V a je po Arduinu. To budu muset jeste nejak poresit. Mozna by stacila obycejna dioda, ktera by na Arduino nepoustela kladne napeti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 a klasickej staromódní odporovej dělič by nestačil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 Nevim, jak bys to presne chtel zapojit. Muzes to trochu popsat? Mozna by to slo... Premyslim nad tim, ze tam dam optoclen. LED v optoclenu paralelne na LED v budikach a bude mi to spinat kostru. Kdyz to nebude seple, tak tam bude 5 V pres pull-up odpor u Arduina. Bylo by to aspon od Arduina uplne oddelene, to taky nemusi byt uplne na skodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 (editace) Jestli to chápu správně, chceš arduinem detekovat napětí mězi katodou kontrolky a zemí. Tak bych mezi katodu ledky a zem dal dva vhodně zvolené odpory, kterýma by v případě zhasnuté kontrolky tekl jen malej proud (řádově desetiny mA, aby nerozsvítil kontrolku, nebo jen neznatelně) a ve spojení mezi těma dvouma odporama budeš mít cca 5V. Pokud by kontrolka svítila, bude sepnutym tranzistorem odporový dělič vyzkratovanej a na arduinu bude jen pár desetin V (asi polovina úbytku napětí na tranzistoru). Ještě teda záleží kde má ta kontrolka zařazenej sériovej odpor, pokud v anodě, je to jak píšu, pokud v katodě, tak by ses musel připojit až za něj.. Teď mě ale napadlo, že třeba ŘJ Climatroniku má uvnitř několik stabilizátorů na 5V a většina elektroniky včetně kontrolek je napájená právě z těch 5V, 12V se tam používá hlavně pro pohony servomotorků klapek. Tak si myslim, že by to s budíkama mohlo být taky tak... V každym případě bych si to změřil než bych začal bastlit odporové děliče nebo optočleny . Editováno: 6. Listopad 2015, autor: Sharky487 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 S tim odporovym delicem jsem si to tak myslel, jen me prave napadlo, ze by kontrolka mohla trochu prosvitat. Ale kdyz odpory budou dostatecne velke, a to klidne byt muzou, protoze vstup Arduina nepotrebuje temer nic, tak by to nemel byt problem. Kazdopadne zatim diky, zitra to asi promerim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 6. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2015 Nemáš zač, držim palce Dej vědět cos naměřil.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Dnes jsem to rozdelal a promeril... Je to jak psal ka_r_los. Anoda LEDky pres odpor cca 850 Ω na 12 V a spina se zem. Asi zkusim pouzit ten optoclen. Stejne jich mam z Aliexpressu dost a alespon to bude oddelene... Jinak tady je par fotek z rozborky. Nejhorsi je sundavani rucicek, je potreba zabrat a jde to. Zpetne nasazeni a kalibraci rucicek je asi nejlepsi delat v aute s diagnostikou. Staci pripojit budiky jeste bez plexi a bez rucicek, pripojit diagnostiku, zapnout Output Tests a postupne nasazovat rucicky. Rucicka nejdriv jede az na konec, pote na zacatek a nakonec se zastavi presne v pulce, takze staci chvili pockat a pote ji nasadit presne na tu pulku stupnice. Jedina vyjimka je rychlomer, na kterem se rucicka nezastavuje v pulce ale na 100 km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 7. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2015 Těch 12V pro kontrolky je spínaných klíčkem, takže je tam 12V po zapnutí zapalování a 0V po vypnutí? A jen pro upřesnění podotýkám, že při Output test se ručička otáčkoměru zastaví přesně na 3000ot/min. U naftového otáčkoměru to odpovídá půlce, u benzínového ale ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Aha, mam diesel, takze to jsem netusil. Na tu otazku neumim odpovedet, meril jsem to jen pri zaplem zapalovani. Teoreticky by to mohlo byt i na stalych 12 V, protoze kdyz kontrolky nesviti, stejne to nic nebere. Ale asi to bude na spinanych 12 V a bude to jak rikas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sharky487 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Já mam benzín a původně jsem myslel, že ty místa zastavení mají co dělat s převodovkou (u MPI totiž 3000ot/min přesně odpovídá 100km/h na 5. rych. stupeň), ale nejspíš to jsou pevně dané hodnoty. To napájení kontrolek proměřim, až budu upravovat podsvícení ručiček, kdyby bylo 12V spínané se zapalováním, tak by se mi hodilo na stálé podsvícení ručiček po vzoru faceliftu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrs2 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 No ono ty 3tis ot a 100km/h není tak úplně pravda. Měl jsem tu několik stejných budíků ze stejných aut a každý ukazovali trochu jinak +- 5-10% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LucasCZE Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Tak to mely jen spatne nasazene rucicky. Elektronika urcite dava povel, aby rucicka najela presne na 3000 ot/min nebo 100 km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.