Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Měřil jsem to a přední kola jsou oproti zadním o 1 cm vysunutější, takže asi bych dával podložky 10 mm na každou stranu, aby to bylo nastejno.

...

Kola mám 17x7,5 ET47

No, nevím jak moc je tohle rozumnej přístup...

Vloženo (editace)

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno.... to sem nic tady nemusel psát.... :kol-27: A taky by mě zajímalo, jestli jsou některé tyhle rozšiřovací kroužky vůbec homologovány pro provoz na komunikacích?

Editováno: , autor: lojzahlina
Vloženo

No je to asi takto. Je to další nevyvážená a zatěžující věc na kole. Rozšiřuješ vzdálenost od středu nápravy tak to bude mít něco málo vliv na geometrii tím pádem i na pneu a samozřejmě i na další součástky na nápravě, které budou více namáhány (stabilizátory,zavěšení atd..). Osobně bych od toho upustil nebo bych zvolil disky s nižším ET. :kol-47:

Vloženo

no tak jiný disky s nižším et kupovat opravdu nebudu, abych měl 2x et 47 a 2x třeba et 37...to už radši nechám tak jak to je.Jenom jsem chtěl vědět, jestli někdo rozšiřoval, protože jsem četl o věším rozšíření ( 1,5 cm a víc) proto mě zajímalo, jestli třeba nebude mít menší vliv tady ten 1 cm.

Vloženo

právě nevím, jestli je větší námaha na zadní nebo přední nápravě...proto bych dával max 10mm podložku na zadní kolo tzn. 20mm na zadní nápravu celkem. A nevím, o tom nic moc a zajímalo by mě kdo s tím má jaký zkušenosti s těma podložkama.

Vloženo

No tak tohle může říct každej, proto se ptám, kdo s tím má zkušenosti. Jak se to chová jaký to je a ne jestli někdo řekne že je to na hovno....

No, skupinu lidí s know-how i praktickými zkušenostmi, něco vedlo k tomu to udělat takhle. Pochybuju, že nějaký garažník bude mít co k tomu říct, kromě toho, že kolo pak nevypadá tak zapadlé v blatníku...

Navíc je to prostě bastl. Pohyb komponent povozku je docela složitá geometrie a taková podložka to všechno rozhodí, jen aby to vypadalo...

Vloženo

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

Vloženo

Tak on i šikovný soustružník dokáže vyrobit identické a stejně kvalitní podložky,jako HR :kol-31:

HR má jenom tu velikou výhodu,že disponuje homologací a nebudeš se muset při každé kontrole klepat o techničák.

Podložka 10 mm je obdoba alternativních ráfků,které zcela běžně disponují ET o 10 mm i více a nemá to tak destruktivní vliv na komponenty zavěšení kol,jak někteří předjímají.V rovině teoretické mají samozřejmě pravdu v tom,že silové poměry se změní,ale asi ne tak dramaticky,aby to mělo za následek takové přetěžování podvozku a zavěšení kol,aby to mělo zásadní význam na životnost dotčených částí.

Není to jenom odhad ,ale pouhá zkušenost.

A ty máš podložky, nebo jsi měl?
Vloženo

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

Vloženo (editace)

Podložky ne,ale cca 150 tis. km najeto na 17" a 18" ráfcích,šíře 8" a 8,5", ET 32 pneu šíře 225 v letním i zimním provozu.

Nedávno jsem měnil přední ložisko a čep řízení,tedy běžné věci,které odchází s proběhem km i na 15".žádné dramatické opotřebení se nekoná.

Navíc podstatnou dobu auto sníženo o 35 mm,tvrdší podvozek HR a instalovány silentbloky PowerFlex.

Rozhodnout si to musíš sám,mně taky každý tvrdil,že budu každou chvilku něco měnit no a skutečnost je úplně jiná.

No myslím si, že tady ten HR nebo Eibach by to měl mít kvalitní, tak uvidíme na jaře. Každopádně díky za info :kol-47: Editováno: , autor: lojzahlina
Vloženo

No uvidím až přezuju na letní jak to bude vypadat a o kolik to bude zastrčenější ty zadní kola a podle toho se rozhodnu co s tím udělám a jaký podložky bych koupil. Třeba to budou nakonec jen 5mm :kol-32: Když jsem to měřil na zimácích, tak tam byl rozdíl 10mm. Ono by to mělo být stejný.

  • o 4 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...